« Föregående · 1839421 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
dBrobban: Det berättar Säcken i intervjun. Det är en skada som gör att Björklund förmodligen missar nästa match, men inte mer än så.
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Tarasov: En sak jag gillar är att vi inte tar in lån från shl-klubbar. Nu när Luleå lånar ut en back är det kanske lätt att ta in för att stärka upp, men så länge vi ligger på övre halvan blir det långsiktigt bättre och mer ekonomiskt att låta de egna spelarna utvecklas.
Ja, vi har Isak i mål, men mora har två bra målvakter till och jag har svårt att tro att det skulle bli ett problem den här säsongen.
Ja, vi har Isak i mål, men mora har två bra målvakter till och jag har svårt att tro att det skulle bli ett problem den här säsongen.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8198}: Han verka ha tagit ett beslut nu , framförallt denna säsong.
www.allehanda.se/ishockey/hockeyallsvenskan/efter-hjarnskakningarna-sebastian-lauritzen-staller-in-sasongen-jag-maste-tanka-pa-min-halsa
www.allehanda.se/ishockey/hockeyallsvenskan/efter-hjarnskakningarna-sebastian-lauritzen-staller-in-sasongen-jag-maste-tanka-pa-min-halsa
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Inget med Modo att göra men..
Lauritzen kan jag ju tycka borde fundera över sin hockeykarriär, försäkringen på han måste vara snordyr p.g.a alla skador. Att vara skadad så ofta som han är kan inte vara bra för framtida Sebastian.
Lauritzen kan jag ju tycka borde fundera över sin hockeykarriär, försäkringen på han måste vara snordyr p.g.a alla skador. Att vara skadad så ofta som han är kan inte vara bra för framtida Sebastian.
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
{5647}:
Kan två av juniorer plus Öhman d.y. ta ett steg till så kan det bli riktigt bra. Igår tyckte jag 4 linan lyckades skapa några lägen.
Kan två av juniorer plus Öhman d.y. ta ett steg till så kan det bli riktigt bra. Igår tyckte jag 4 linan lyckades skapa några lägen.
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Monno: Tänk om man kan få utväxling på våra juniorer. Jag tycker att det frapperande ofta varit så att juniorerna inte riktigt växt så mycket under säsong som man gjorde för många år sedan. Förmodligen har det inte varit rätt klimat att växa i, då de etablerade fått mycket mer speltid och pressen på laget varit för stort.
Modo är väl förmodligen det laget med mest juniorer som kan blomma ut, så om Säcken och Styf gör ett bra jobb bör vi bli allt starkare under säsongens gång.
För övrigt så kommer vi aldrig bli ett offensivt lag under Säcken. Det har jag sagt sedan dag 1 med honom. Han har fått gå från både SAIK och DIF för att de vill utveckla offensiven mer (även om båda lagen faktiskt gjorde en hel del mål, men det var företrädelsevis på kontring).
Modo är väl förmodligen det laget med mest juniorer som kan blomma ut, så om Säcken och Styf gör ett bra jobb bör vi bli allt starkare under säsongens gång.
För övrigt så kommer vi aldrig bli ett offensivt lag under Säcken. Det har jag sagt sedan dag 1 med honom. Han har fått gå från både SAIK och DIF för att de vill utveckla offensiven mer (även om båda lagen faktiskt gjorde en hel del mål, men det var företrädelsevis på kontring).
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Robin Ztorken L: Tro om inte Löven la lite krut på att få stopp på 1a kedjan? Därav att det är trevligt med spridd produktion över kedjorna.
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Tarasov: Fanns inget under tre perioder framåt, tandlöst och tröttsamt, vi sköt inte 10 skott på tre perioder.
Däremot så ser ju försvaret stabilare ut än på måååånga år.
En liknande match förra säsongen hade vi torskat med 8-2, det är skillnaden.
Trots uruselt anfallsspel, så fanns det chans till någon pinne.
Men var befann sig #22 och kompani??
Däremot så ser ju försvaret stabilare ut än på måååånga år.
En liknande match förra säsongen hade vi torskat med 8-2, det är skillnaden.
Trots uruselt anfallsspel, så fanns det chans till någon pinne.
Men var befann sig #22 och kompani??
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Modano: Såja Modano. Kom tillbaka till vår gästbok nu. Vi tar hand om dig, det vet du.
Åsså tar du den röda tabletten som det stod onsdag på...:-)
Åsså tar du den röda tabletten som det stod onsdag på...:-)
+ 15
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Costanza: Har själv börja märka att SAIK är inte lika het längre , är en hel del i Malå och tidigare om åren så blev man ju äcklad över alla SAIK dekaler , tröjor mm man såg överallt där.
Herregud nu kan man ju rakt var där uppe flera dagar i rad utan att man ser ett litet SAIK märke !
Å då har vi våra närmaste grannar som bägge jobbar i gruvan 😂😂
Oj nu blev det lite fel när man börja snacka SAIK i denna tråd , Sorry !!!
Herregud nu kan man ju rakt var där uppe flera dagar i rad utan att man ser ett litet SAIK märke !
Å då har vi våra närmaste grannar som bägge jobbar i gruvan 😂😂
Oj nu blev det lite fel när man börja snacka SAIK i denna tråd , Sorry !!!
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Smurfen: Att vara hockeytokig betyder nåt annat i Skellefteå. Bara att fråga Bert hur han mår. Snart räknar SKAIK publiken nere i gruvan som "nog ändå borde ha sett matchen på plats"
+ 1
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Costanza: Undra hur verkligen dessa SHL pampar känner sig innerst inne när tre lag från Hockey Allsvenskan har bättre publik snitt än fyra SHL lag ?
Å redan efter 2 hemma matcher måste hockey tokiga Skellefteå köra gratis entré via en storsponsor för att fylla isladan sin !!
Nu kan ju dessa siffror ändra sig ganska snabbt men ändå !
Å redan efter 2 hemma matcher måste hockey tokiga Skellefteå köra gratis entré via en storsponsor för att fylla isladan sin !!
Nu kan ju dessa siffror ändra sig ganska snabbt men ändå !
+ 2
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
sargad: Det här är NSHL, den nya heta Svenska Hockeyligan. Blir fyra divisioner som kokar varje omgång. Frölunda och Färjestad vill redan köpa in sig säger säkra källor hos Aftonbladet ;-)
+ 2
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Monno: Borde ju rimligtvis generera viss hockeyhausse efter norrlandskusten om Modo, Löven o Timrå är topp 4-5 en bit in på säsongen.
Fullsatta 'derbyn' med drag och massmedialt intresse.
Fullsatta 'derbyn' med drag och massmedialt intresse.
+ 5
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Monno:
Särki har talat om att alla skall känna sig delaktiga, antagligen är då dags att ge Wallin en match. Wallin klara sig bra. Särki toppa väl heller inte laget på slutet utan lät femmorna rulla, något som förhoppningsvis ger utdelning på lång sikt.
Sett över 4 kedjor så tycker jag löven idag har ett bättre lag i nuläget, vi har dessutom haft lite medstuds i vår segerrad, det kan man inte ha i varenda match.
Tkr man kan vara nöjd med att man faktiskt utmanade ett för dagen starkare löven, och förhoppningsvis kan vi bli ett topp-4 lag framåt våren. Tkr 4 linan lyckades skapa lite idag, förhoppningsvis växer det under säsongen. Kul att Wahlgren fick med sig lite poäng idag.
Särki har talat om att alla skall känna sig delaktiga, antagligen är då dags att ge Wallin en match. Wallin klara sig bra. Särki toppa väl heller inte laget på slutet utan lät femmorna rulla, något som förhoppningsvis ger utdelning på lång sikt.
Sett över 4 kedjor så tycker jag löven idag har ett bättre lag i nuläget, vi har dessutom haft lite medstuds i vår segerrad, det kan man inte ha i varenda match.
Tkr man kan vara nöjd med att man faktiskt utmanade ett för dagen starkare löven, och förhoppningsvis kan vi bli ett topp-4 lag framåt våren. Tkr 4 linan lyckades skapa lite idag, förhoppningsvis växer det under säsongen. Kul att Wahlgren fick med sig lite poäng idag.
+ 1
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
modomille: Med tanke på att Wallin var riktigt bra på försäsongen och antagligen på träningarna skulle det vara jäkligt oväntat om dom var bittra.
Men som Jaca säger kanske lite osäkra. Men det tycker man ju ska gå över efter en period då han spelade så stabilt.
Enda markanta skillnaden jag tycker man märkte är ju att Hanses är så.otroligt bra med klubban.
Men som Jaca säger kanske lite osäkra. Men det tycker man ju ska gå över efter en period då han spelade så stabilt.
Enda markanta skillnaden jag tycker man märkte är ju att Hanses är så.otroligt bra med klubban.
+ 2
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
modomille:
Knappast bittra, kanske lite omedvetet osäkra på vakten..
Det är ju en helt ny känsla som infinner sig i försvaret med en ny vakt!!
Knappast bittra, kanske lite omedvetet osäkra på vakten..
Det är ju en helt ny känsla som infinner sig i försvaret med en ny vakt!!
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
{7943}: Matchen mot Leksand så visade laget känslor,kan det ha varit så att spelarna vart rent av bittra för att Hanses som har spelat så bra inte fick stå idag?
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Monno:
Det var väll Farley som visade lite känslor då och då, men håller med om att en spelare som tex Sam "SAIK" Marklund var ovanligt lugn ikväll, han om någon tycker man inte ska ha problem att tända till i denna match. Även om det kan stjälpa mer än hjälpa när han ofta ligger lite på gränsen ibland att vara lite ovårdad i sitt spel.. Inte något negativt över den spelstilen för han gör poäng men i denna typ av matcher kan det lätt bli fel..
Det var väll Farley som visade lite känslor då och då, men håller med om att en spelare som tex Sam "SAIK" Marklund var ovanligt lugn ikväll, han om någon tycker man inte ska ha problem att tända till i denna match. Även om det kan stjälpa mer än hjälpa när han ofta ligger lite på gränsen ibland att vara lite ovårdad i sitt spel.. Inte något negativt över den spelstilen för han gör poäng men i denna typ av matcher kan det lätt bli fel..
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
{7943}: Inget snack om att både Växjö och KHK gjort det bra. Eller för den delen LHC.
Men det är väl just att (åtminstone Växjö och LHC) är klubbar som är gjutna i SHL mallen. Lite konstgjord läktarkultur, byggda på tillskjutna pengar etc.
Ja jag vet inte. Än om man tycker SHL iyvrcklas mot en snobbliga vill man inget hellre än att Modo ska spela där.
Men det är väl just att (åtminstone Växjö och LHC) är klubbar som är gjutna i SHL mallen. Lite konstgjord läktarkultur, byggda på tillskjutna pengar etc.
Ja jag vet inte. Än om man tycker SHL iyvrcklas mot en snobbliga vill man inget hellre än att Modo ska spela där.
+ 2
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Från Hörnefors: Vet ej vad det är för fel med Björklund,han hade behövts speciellt i en sån här match. Vi har en hatkärlek till dom flesta klubbar i Norrland,mest till Björklöven och Timrå såklart. Men är så himla viktigt att vi Norrlands lag går bra så fansen kommer tillbaka och så att SHL pamparna ångrade att dom inte införde några Wild cards.
+ 1
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Monno:
MoDo måste se upp med Trojas vilda västern hockey, få stopp på dem tidigt. Ska bli intressant att se hur länge de orkar köra den stilen, för det känns lite som "gsg"... Går det så går det över deras spelsystem..
Jo håller med om det Du säger, även om man måste imponeras lite över Växjös resa som de har gjort från div4 och dessutom kryddad det med ett SM guld...
MoDo måste se upp med Trojas vilda västern hockey, få stopp på dem tidigt. Ska bli intressant att se hur länge de orkar köra den stilen, för det känns lite som "gsg"... Går det så går det över deras spelsystem..
Jo håller med om det Du säger, även om man måste imponeras lite över Växjös resa som de har gjort från div4 och dessutom kryddad det med ett SM guld...
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Från Hörnefors: Tycker det var lite dåligt med känslor med tanke på vad det var för match jag? För tidigt på säsongen?
Missade som sagt vissa delar men t.ex. när någon Löven spelare touchade Wallin när han tagit pucken så var det inga handskar i ansiktet eller annat gruff. Utan man typ accepterade det. Visst kan det vara lite löjligt men nog ska man vara lite förbannad iaf när det är en "stor" match.
Tycker inte Löven var nå direkt aggressivare på det heller.
Missade som sagt vissa delar men t.ex. när någon Löven spelare touchade Wallin när han tagit pucken så var det inga handskar i ansiktet eller annat gruff. Utan man typ accepterade det. Visst kan det vara lite löjligt men nog ska man vara lite förbannad iaf när det är en "stor" match.
Tycker inte Löven var nå direkt aggressivare på det heller.
+ 1
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
{7943}: Överlag är många heta matcher i HA nu. Blir väl så då många klassika lag är med och är i toppen. Men nog finns det sisådär här nere a.
Matchen mot Troja på lördag känns ju inte jätte het t.ex...
Tror supportrar till klassiska lag i SHL som FBK, DIF, Brynäs etc. börjar tycka det är lite tråkigt att möta vissa plastlag med klappor. Ingen nämnd ingen glömd.
Tror Timrå blir att räkna med. Man verkar ha ett bra LAG. Är värt mkt det. Sen om det räcker hela vägen fram är en annan femma.
Man har en målvakt som visat att han kan vara överjävulsk när det vill sig. Inte att underskatta.
Matchen mot Troja på lördag känns ju inte jätte het t.ex...
Tror supportrar till klassiska lag i SHL som FBK, DIF, Brynäs etc. börjar tycka det är lite tråkigt att möta vissa plastlag med klappor. Ingen nämnd ingen glömd.
Tror Timrå blir att räkna med. Man verkar ha ett bra LAG. Är värt mkt det. Sen om det räcker hela vägen fram är en annan femma.
Man har en målvakt som visat att han kan vara överjävulsk när det vill sig. Inte att underskatta.
+ 2
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
modomille: Löven hade fattat att det var derby, och hade mycket högre fart i allt och mer fighting spirit. Modos spel var för långsamt och överkreativt. Jag förstår inte varför man ställer andremålisen i ett borta derby, nu var han inte dålig på något sett, men det sänder signaler som att det är vilken match som helst.
Domaren tycker jag la en bra nivå det ända jag tycker är att han missade en tripping på Johan Eriksson.
Vad var det för fel på Björklund?
Domaren tycker jag la en bra nivå det ända jag tycker är att han missade en tripping på Johan Eriksson.
Vad var det för fel på Björklund?
+ 1
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Modano: Spelare som har gjort över 30 poäng någon säsong. Fan kom på ni har faktiskt en men han är visst skadad varranan match.
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Monno:
Dels det och sedan trycket på arenan, vad hade SAIK i premiären hemma? Tror det var 4200 typ ;-)
Dels det och sedan trycket på arenan, vad hade SAIK i premiären hemma? Tror det var 4200 typ ;-)
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
modomille:
Ser Timrå som en outsider, verkar ha bra moral och stabil vakt i Haukeland. Ja både tror och hoppas på att vi tre stannar där...
Det som talar emot Leksand är Åkerblom, bra tränare men sämre match coach utan att döma ut honom alltför hårt...
Ser Timrå som en outsider, verkar ha bra moral och stabil vakt i Haukeland. Ja både tror och hoppas på att vi tre stannar där...
Det som talar emot Leksand är Åkerblom, bra tränare men sämre match coach utan att döma ut honom alltför hårt...
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
modomille: Hahaha verkligheten kommer ikapp er till slut va fan har ni då ??? Tur kan man inte ha 52 omg som ni haft första fyra
+ 2
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
{7943}: Helt sjukt att det är typ mer SHL/Elitserien rutin i föreningarna högst upp i HA än de högst upp i SHL... (Ja ja, Djurgården och FBK räknar jag inte med. ;-) )
+ 1
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
{7943}: Ja men tror att Timrå inte kommer kunna hota topp 3 då dom saknar spetsen som vi och ni till exempel har. Tror att dom som är i topp nu kommer att stanna där,leksand ser ut som oss förra säsongen.
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
atomragnar:
Ja även MoDo ser bra ut med tanke på de många unga spelare.
Det var som ett högre tempo i denna match över 60min än i många andra matcher. Timrå ser starka ut också och AIK fick för första gången möta ett topplag. Ser bra ut för Norrland i år!
Ja även MoDo ser bra ut med tanke på de många unga spelare.
Det var som ett högre tempo i denna match över 60min än i många andra matcher. Timrå ser starka ut också och AIK fick för första gången möta ett topplag. Ser bra ut för Norrland i år!
+ 3
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Monno: Jo vi hade en del oflyt idag också,två skott i stolpen och ett precis bredvid.
+ 1
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Nu spelade vi ju i SHL när Fredric Andersson var hos oss, men den offensiva sidan han visar nu måste jag säga är en aning oväntad.
Annars i matchen händer ju det man är lite orolig över. Att när 1a linan inte är lika produktiv som vanligt så blir vi lite trubbiga. Framförallt då Björklund även är borta så 3dje kedjan tappar mkt tryck.
OSL skulle fått trycka in nån eller några puckar snart. Han har mer i sig än han visat ännu.
Annars i matchen händer ju det man är lite orolig över. Att när 1a linan inte är lika produktiv som vanligt så blir vi lite trubbiga. Framförallt då Björklund även är borta så 3dje kedjan tappar mkt tryck.
OSL skulle fått trycka in nån eller några puckar snart. Han har mer i sig än han visat ännu.
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Nucky: Björklöven fick mycket energi från publiken så som vi fick i lördags. Hemmaplan är ett stort övertag. Men rättvis vinst för Björklöven då dom hade lite mer energi och vilja idag.
+ 1
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
MorganaLefaey: Väldigt bleka framåt i afton, inte sett skymten av förstakedjan heller.
Med tanke på hur dåligt man faktiskt spelar, och med en juniormålvakt i målet är det ändå starkt att göra match av det hela.
Jaja..
Med tanke på hur dåligt man faktiskt spelar, och med en juniormålvakt i målet är det ändå starkt att göra match av det hela.
Jaja..
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
atomragnar: Ja håller med,kommer absolut bli ett topplag. Men men nya tag på lördag mot Troja!
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Ben Perrault: Missat en del. Men tycker det är rätt dåligt med känslor för att vara den match det är.
Oskarsson tycker jag hade en del misstag ikväll.
Överlag så lite för mkt missar bakåt och lite för dåliga skärpa framåt blir kvällens betyg. Som skrivet, Löven är.nog det första lag som lyckats stressa våra backar såhär hårt.
Nåväl trots dålig insats är det inte samma plattfall som hände ifjol.
Blir intressant att se om vi kan studsa tillbaka på lördag. Om moralen är så bra som man tror.
Oskarsson tycker jag hade en del misstag ikväll.
Överlag så lite för mkt missar bakåt och lite för dåliga skärpa framåt blir kvällens betyg. Som skrivet, Löven är.nog det första lag som lyckats stressa våra backar såhär hårt.
Nåväl trots dålig insats är det inte samma plattfall som hände ifjol.
Blir intressant att se om vi kan studsa tillbaka på lördag. Om moralen är så bra som man tror.
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
MorganaLefaey: Nej vad fan är det ingen som skjuter för. aja skit samma kan ju inte vinna allt.
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Ben Perrault: skulle säga att vi blev sönderstressade. Haft mer problem i egen zon i denna match än totalt på alla tidigare
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Steken84: undrar hur tekningsstatistiken ser ut, känns som löven vunnit de flesta
« Föregående · 1839421 · Nästa »