« Föregående · 1909060 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MODO - Almtuna
Dundee: ja gummiklubbor hos Modo i andra, ibland nån passning för mycket då lägen dyker upp framåt, Jacobssons läge t.ex, borde skjutit själv
Sv: MODO - Almtuna
Dundee: Jag tycker att vi jämnade ut det andra halvan av perioden, men den första var verkligen inte bra. Jag tror det är en konsekvens av att spela så energikrävande och att det är ett så pass komplicerat spelsystem. Hellkvists lag brukar bli bättre allt eftersom, så jag är inte så orolig.
Sv: MODO - Almtuna
Gavelo:
Första till oss andra till almtuna. Rättvist med lika inför sista. Andraperioder fortsätter att passa oss illa.
Nu är det bara att samla krafter och sätta ihop en bra sistaperiod.
Första till oss andra till almtuna. Rättvist med lika inför sista. Andraperioder fortsätter att passa oss illa.
Nu är det bara att samla krafter och sätta ihop en bra sistaperiod.
Sv: MODO - Almtuna
Detta var en ruskigt usel period av Modo, dåligt tempo, avvaktande, massvis med missade passningar och allmänt dålig hockey, ja precis motsatsen till 1:a perioden.
Resultatet 2-2 ska Modo ska vara mest nöjda över.
Närmare till båset i 3e så nu hoppas jag Modo skruvar upp tempot och kortar ner bytena
Resultatet 2-2 ska Modo ska vara mest nöjda över.
Närmare till båset i 3e så nu hoppas jag Modo skruvar upp tempot och kortar ner bytena
Sv: MODO - Almtuna
2-2 Rättvist efter 2 perioder. Första till Modo andra till Almtuna blir en spännande 3e period.
Sv: Tips säsongen 2018-2019
Tarasov: Medianvärdet är med. Då blir det lite konstigt då flera lag kan få samma medianvärde...
aik 1.71 01
Leksand 2.48 02
Björklöven 3.65 03
MoDo 4.03 04
Södertälje 5.39 05
Almtuna 6.52 06
Oskarshamn 7.03 07
Karlskrona 8.48 08
Karlskoga 9.06 06
Tingsryd 9.42 14
Västerås 11.16 12
Pantern 11.61 13
Västervik 11.87 12
Vita Hästen 12.58 13
aik 1.71 01
Leksand 2.48 02
Björklöven 3.65 03
MoDo 4.03 04
Södertälje 5.39 05
Almtuna 6.52 06
Oskarshamn 7.03 07
Karlskrona 8.48 08
Karlskoga 9.06 06
Tingsryd 9.42 14
Västerås 11.16 12
Pantern 11.61 13
Västervik 11.87 12
Vita Hästen 12.58 13
Sv: MODO - Almtuna
Gavelo: Vi står och kollar på lite just nu. Och passningarna är under all kritik.
Men Mårtensson är för övrigt inte asdålig på hockey än.
Men Mårtensson är för övrigt inte asdålig på hockey än.
Sv: MODO - Almtuna
Gavelo:
Vi har verkligen inte kommit igång i andra. Vi måste få stopp nu och ta oss in i matchen igen.
Vi har verkligen inte kommit igång i andra. Vi måste få stopp nu och ta oss in i matchen igen.
Sv: MODO - Almtuna
MorganaLefaey: Tips från coachen: Matcher jag inte kan följa går jag endast in på HS före, under pauser samt efter matchen.
+ 1
Sv: MODO - Almtuna
jisses vad Almtuna kör, nu har Modo enorma problem!
Time out läge kanske?
Där kom 2-2
Time out läge kanske?
Där kom 2-2
Sv: MODO - Almtuna
MorganaLefaey: Så har Almtuna skruvat upp och tagit över, Modo slarvar lite och har dåligt tempo, 2-2 hänger i luften
Sv: MODO - Almtuna
Webmaster: hate you. :)
Ser att cmore stream släpar efter.
Går in här o ser 2-1 o sen blir modoit utvisad.
Får låta bli sidan känns det som. :(
Ser att cmore stream släpar efter.
Går in här o ser 2-1 o sen blir modoit utvisad.
Får låta bli sidan känns det som. :(
Sv: MODO - Almtuna
Tarasov: Haha tungt byte av OP där, 2 jättemisstag i egen zon, sen en drar han på sig en utvisning och Almtuna göra mål
Sv: MODO - Almtuna
{5647}:
Det jag gläds över är försvarsspelet, även om man inte spelar bra första 10 så skapar inte Almtuna så mkt.
Det jag gläds över är försvarsspelet, även om man inte spelar bra första 10 så skapar inte Almtuna så mkt.
Sv: MODO - Almtuna
Gavelo: Modo kändes inte så heta i inledningen. Man ville åka skridskor, men det var som om det satt lite i sirap. Undan för undan så har man fått upp farten och Almtuna börjar få det lite jobbigare. Visst är första målet tack vare ett PP, men man har förtjänat sina PP. Det andra var väl mer ett bra avslut i ett tre mot tre-läge och inte resultatet av bra spel, men det är inte helt orättvist.
Ruskig fart vi vill spela i. Man har varit så oerhört vant med att Modo mot på papperet sämre lag inte orkat driva upp farten, utan de lagen har dragit ned tempot och Modo har inte haft något annat val än att följa med. Nu ser man hur Modo precis hela tiden nästan skiter i motståndet och bara gasar på. Inte helt olikt Timrå ifjol faktiskt, även om vi gärna har mer puck än de hade. Timrå spelade gärna på kontringar om motståndarna ville ta initiativet, men det känns som om Hellkvist kräver av spelarna att ambitionen hela tiden ska vara att vi ska föra spelet. (Sedan går det naturligtvis inte att föra spelet 60 minuter och man har dessutom en motståndare också).
Ruskig fart vi vill spela i. Man har varit så oerhört vant med att Modo mot på papperet sämre lag inte orkat driva upp farten, utan de lagen har dragit ned tempot och Modo har inte haft något annat val än att följa med. Nu ser man hur Modo precis hela tiden nästan skiter i motståndet och bara gasar på. Inte helt olikt Timrå ifjol faktiskt, även om vi gärna har mer puck än de hade. Timrå spelade gärna på kontringar om motståndarna ville ta initiativet, men det känns som om Hellkvist kräver av spelarna att ambitionen hela tiden ska vara att vi ska föra spelet. (Sedan går det naturligtvis inte att föra spelet 60 minuter och man har dessutom en motståndare också).
+ 1
Sv: MODO - Almtuna
Gavelo:
Trots att vi inte gör en lika stabil period som mot löven så vinner vi skotten med 16-6. Vi har haft bättre lägen än almtuna och 2-0 är ett fint exempel på hur vi vill spela. Snabbt ur zon och vi får en 3-2 som vi utnyttjar på bra sätt.
Härligt att tobbe fick göra sin första poäng också.
Trots att vi inte gör en lika stabil period som mot löven så vinner vi skotten med 16-6. Vi har haft bättre lägen än almtuna och 2-0 är ett fint exempel på hur vi vill spela. Snabbt ur zon och vi får en 3-2 som vi utnyttjar på bra sätt.
Härligt att tobbe fick göra sin första poäng också.
+ 2
Sv: MODO - Almtuna
Gavelo: Tycker man ser bra tendenser innan målen kom också, vi fortsätter spela i ett högt tempo och hittar ut med pucken ur våran zon. Något slarvfel som har skapat lite lägen för Almtuna annars safe.
Sv: MODO - Almtuna
Tack vare 2 PP har Modo skaffat sig ledning och momentum i matchen, Almtuna är inte alls ofarliga och visade att man har kvaliteer i sitt enda Powerplay.
Hade en tveksam känsla i kroppen 8-9 minuter in i matchen men nu känns det lite bättre.
Modo har sjukt många duktiga avslutare i laget kan man lätt konstatera
Hade en tveksam känsla i kroppen 8-9 minuter in i matchen men nu känns det lite bättre.
Modo har sjukt många duktiga avslutare i laget kan man lätt konstatera
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
Kolla OP:s jobb på det målet. Går 120% på kassen och tvingar backen att följa med och skapar yta för skottet. Han är riktigt härlig att se, bättre än jag vågat tro.
Kolla OP:s jobb på det målet. Går 120% på kassen och tvingar backen att följa med och skapar yta för skottet. Han är riktigt härlig att se, bättre än jag vågat tro.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Exakt vad Sundlöv tänkte sig när Jellverts signatur skrevs på kontraktet.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ganska svagt BP av Modo, man tappar Mårtensson 2-3 ggr helt ren till vänster i slottet men ändå starkt att reda ut sakerna.
Almtuna stressar riktigt bra och Modo har problem djupt i egen zon, även Modo försöker framåt.
Modo får snart PP för Almtuna har vid några tillfällen legat riktigt på gränsen
Almtuna stressar riktigt bra och Modo har problem djupt i egen zon, även Modo försöker framåt.
Modo får snart PP för Almtuna har vid några tillfällen legat riktigt på gränsen
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: det vore inte alls fel. Speciellt då vi möter 5 lag som tippas på övre halvan.
Leksand 3-3 o nyss klarat ett jobbigt pp.
O nu har de PP själv.
AIK hade tungrott.
Som sagt, inte fel möta toppen då poäng faller hit o dit.
Värre förlor 3 mot botten bara för att de inte hunnit inse att de suger. :)
Leksand 3-3 o nyss klarat ett jobbigt pp.
O nu har de PP själv.
AIK hade tungrott.
Som sagt, inte fel möta toppen då poäng faller hit o dit.
Värre förlor 3 mot botten bara för att de inte hunnit inse att de suger. :)
+ 1
Sv: MODO - Almtuna
Tarasov: stämmer , trodde på en extraback, tydligen enl ÖA fick Wahlfridsson en smäll i j20 mot Brynäs igår, j-tabellerna ser trevliga ut både j18 o j20 i topp efter 4-5 matcher o damerna vinner de med ;)
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey:
Tkr vi skall öppna med en 5 raka treor så vi får lite arbetsro👍
Tkr vi skall öppna med en 5 raka treor så vi får lite arbetsro👍
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad: har saknat att ducka , rycka fram o tillbaka , åka bergodalbana känslomässigt.varför utsätter man sig för det?
5 förluster i rad och så fort vinsten kommer så får jag svaret på ovan fråga.
5 förluster i rad och så fort vinsten kommer så får jag svaret på ovan fråga.
Sv: MODO - Almtuna
Nu jäklar kör vi idag och raderar hemmaspöket och har samma lugn som förra matchen fast ett litet steg till, gärna bättre off passar😀
Sv: MODO - Almtuna
Tarasov: Wahlfridsson verkar gå in i laget idag då han står över j20, hoppas ingen är skadad utan de kör på 7 backar
Sv: MODO - Almtuna
Gavelo: Nja, poängmässigt började vi bra ifjol, men spelet var verkligen inte övertygande. Bra defensiv och målvaktsspel samt Johan Ericsson i målflyt dolde hur skakigt det var.
+ 1
Sv: MODO - Almtuna
Tarasov:
Följde den matchen via stats bara. Visst hade västervik ett rejält skottövertag vissa perioder av matchen?
Almtuna lär vara giftiga i pp med mårtensson i spetsen.
Vi har tvättat bort derby spöket ska vi säga att vi tar bort hemmaspöket idag?
Följde den matchen via stats bara. Visst hade västervik ett rejält skottövertag vissa perioder av matchen?
Almtuna lär vara giftiga i pp med mårtensson i spetsen.
Vi har tvättat bort derby spöket ska vi säga att vi tar bort hemmaspöket idag?
+ 2
Sv: MODO - Almtuna
Tarasov: Modo började även förra säsongen riktigt starkt, var väl 5-6 raka segrar innan det berömda gruset i maskineriet dök upp.
Sv: MODO - Almtuna
Gavelo:
Min Almtunakompis tyckte de hade tur mot Västervik, hade blivitöverksöljda gång på gång men fått målen med sig. Tror som vanligt på vinst jag....
Min Almtunakompis tyckte de hade tur mot Västervik, hade blivitöverksöljda gång på gång men fått målen med sig. Tror som vanligt på vinst jag....
« Föregående · 1909060 · Nästa »
Så många gånger vänder tillbaka ut mot sargen ist för att gå på mål, tar inte skott utan letar ofta ett extra pass, det är så synd för han skulle kunna vara så mycket bättre, tänk Jacobsson med wernbloms huvud!