« Föregående · 2207632 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
{5647}:
Helt övertygad om att Modo blir ett lag att räkna med. Karlin och Gradin kommer få ordning på klubben.
Vissa bryr sig för mycket om Lövens ”superstjärnor” som Kenttä kommer ösa in i laget..
Fan, vi piskade skiten ur dom i alla matcher förra säsongen. Lekte hockey!
Vi behöver bli jämnare och slåss varje dag på jobbet. Det var ett problem i laget.
Där kommer Gradin och Karlin inte vara nådiga om det inte följs!
Helt övertygad om att Modo blir ett lag att räkna med. Karlin och Gradin kommer få ordning på klubben.
Vissa bryr sig för mycket om Lövens ”superstjärnor” som Kenttä kommer ösa in i laget..
Fan, vi piskade skiten ur dom i alla matcher förra säsongen. Lekte hockey!
Vi behöver bli jämnare och slåss varje dag på jobbet. Det var ett problem i laget.
Där kommer Gradin och Karlin inte vara nådiga om det inte följs!
+ 4
Sv: Silly season
Dante kingen: Är de verkligen det? Blomstrand och Bengtsson fick inte stanna i SSK. Det är alltså spelare som SSK vill göra sig av med. Ska vi tänka oss att de duger hos oss? Blomstrand har skillsen, men är en spelare som verkligen inte höjer lagmoralen alls. Bengtsson är nog inte bättre än Erik Karlsson och då ser jag inte honom som förstecenter heller. (EK var trots allt förstecenter för det Timrå som gick upp för ett par år sedan).
Immo är kanske för en andrakedja, för i första platsade han inte i BIK. Dock har vi pratat om att värva spets, dvs förstakedjematerial. Då kan man inte ta en spelare som platsar inte platsar i BIKs förstakedja om man ska satsa. Dessutom är han som sagt lite långsam.
Valkvä-Olsen är väl den enda jag ser har en chans, men då tar jag hellre någon annan mer spännande.
Immo är kanske för en andrakedja, för i första platsade han inte i BIK. Dock har vi pratat om att värva spets, dvs förstakedjematerial. Då kan man inte ta en spelare som platsar inte platsar i BIKs förstakedja om man ska satsa. Dessutom är han som sagt lite långsam.
Valkvä-Olsen är väl den enda jag ser har en chans, men då tar jag hellre någon annan mer spännande.
+ 2
Sv: Silly season
{5647}: Om du tror att sånna spelare är i en 3e kedja i MODO? Då har du inte förstått att de är i Hockeyallsvenskan vi spelar, de jag nyss nämnde är alla 1-2 Kedja material i vilket hockeyallsvenskt lag som helst skulle jag påstå
Sv: Silly season
{5647}: Bengtsson i 3e kedja? Hade 26 poäng på 31 matcher.. Vem i MODO har det poängsnittet?
Sv: Silly season
{8879}: Skall denna vecka bli första veckan på länge där vi Modo iter inte skall få nå nyheter på Modochannel tro 🤔🤔🤔
Sv: Silly season
{8879}: Får se om inte Wallsson kan bryta ned honom också som han gjorde med prestigevärvningen Norbe? Vi fick verkligen INGEN utväxling på våra backar, så vi ska inte vara kaxiga egentligen. Dock har jag mycket större förhoppningar på att Karlin får ordning på spelet kommande vinter. Man kan ha ett fantastiskt lag på papperet, men har man inte ett fungerande spelsystem och ett fungerande lag kommer man ändå inte vinna något.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Jösses. Rögle verkar värva som dårar. Kan nog bli väldigt svårt för Wallinder att ta den plats jag var ganska säker på att han skulle ta.
Alla bra klubbar drabbas någon gång av överflödets förbannelse, där det plötsligt blir svårt för talangerna att ta plats och därmed tappar man mycket av sin satsning på talangutveckling. Det har hänt oss, SAIK, Frölunda osv. Risken finns att Rögle kan hamna där om man fortsätter på det där spåret.
Löven är alltid där, för man verkar alltid värva etablerade spelare istället för att låta talanger få chansen:/
Alla bra klubbar drabbas någon gång av överflödets förbannelse, där det plötsligt blir svårt för talangerna att ta plats och därmed tappar man mycket av sin satsning på talangutveckling. Det har hänt oss, SAIK, Frölunda osv. Risken finns att Rögle kan hamna där om man fortsätter på det där spåret.
Löven är alltid där, för man verkar alltid värva etablerade spelare istället för att låta talanger få chansen:/
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Eftersom ingenting händer på MoDo-fronten så kan väl Zucca få visa sina skills från igår....starkt av Ecke att bara ge honom 28,000 i Modo-lön.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8839}: ps: vi har 91 spelare därborta och kan inte få till ett bättre lag som vill vinna Guld med Tre Kronor .
Man blir förvånad .!
Man blir förvånad .!
Sv: Silly season
Dante kingen: Bengtsson och Blomstrand fick inte vara kvar i SSK. Vet att Blomstrand omgivits av illavarslande rykten gällande personlighet. Bengtsson kanske kan ta plats i tredjekedjan, men är ingen för den första. Tycker Immo är för långsam och han var bedrövlig mot Löven I slutspelet. Valkvä-Olsen kanske, men bara kanske.
jag hoppas på högre ambitionsnivå faktiskt om vi ska ha in spelare för förstakedjan.
jag hoppas på högre ambitionsnivå faktiskt om vi ska ha in spelare för förstakedjan.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Det här med landslagen Fotboll - Ishockey , blir man uttagen till Ishockey då dräller det med återbud men detta sker inte inom fotbollen och det är jäkligt märkligt det finns ju en drös med "bra" i NHl .
Nu idag vill dom inte ! ?
Nu idag vill dom inte ! ?
Sv: Silly season
Tror ni att vi är med och hugger på någon av dessa spelare eller kan vi glömma alla?
-Christopher Bengtsson (SSK)
-Ludwig Blomstrand ( SSK)
Thomas Valkvä-Olsen (Asker)
Tor Immo (BIK)
Nu nämnde jag några spelare som alltid har levererat i allsvenskan.. Jag skulle gärna se alla i MODO men de är såklart omöjligt 😂
-Christopher Bengtsson (SSK)
-Ludwig Blomstrand ( SSK)
Thomas Valkvä-Olsen (Asker)
Tor Immo (BIK)
Nu nämnde jag några spelare som alltid har levererat i allsvenskan.. Jag skulle gärna se alla i MODO men de är såklart omöjligt 😂
Sv: Silly season
Dante kingen
Tror fortfarande det är en bidragande faktor.
Spela i ett finallag eller ett bottenlag som erbjuder samma pengar..
Tror fortfarande det är en bidragande faktor.
Spela i ett finallag eller ett bottenlag som erbjuder samma pengar..
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Jag säger så här: Vi siktar högre! Smaka på den va!
Tjoff poff och bang 👊
Tjoff poff och bang 👊
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Tack! Tog vi verkligen silver? Hockey på Tumbas tid vettu....jag är gammal och minnet sviktar. Men nu ser vi fram emot SHL 21/22. Siktar ni på Le Mat igen?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad: Starkt av er att ta silver 2007. Kan jag lösa in Timråaktien mot inträdet på MoDo-Museet tro...
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Allt är inte guld som glimmar. Det kan vara kattguld. Som Glader förvandlar till sand
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad: Ni vann ju bara en sistaplats i grötligan SHL. Ser inget som blänker, kanske då Nubbens myntpåse...
Sv: Silly season
Madsen kanske ryker i Timrå om Nubben får ihop sakerna där?
Skulle väl kunna gå Center i vår 3:e lina med Ohlsson och O.P?
Skulle väl kunna gå Center i vår 3:e lina med Ohlsson och O.P?
Sv: Silly season
Dante kingen: Han har varit sjukt skadebenägen de senaste åren. Han har väl inte haft en hel säsong på väldigt länge? Bra spelare när han är hel, men då föredrar jag Näsen eller för den delen Wahlberg.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Vad menar du? Vi vinner allsvenska finaler i parti och minut
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Fast i det stora landet i väster uttalar de det lika gärna "Sweden". Så guld till dem är kanske vår bästa chans
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad: schweiz, låter helt sjukt, nu håller jag på Kazakstan i stället, lättare att stava till
+ 2
Sv: Silly season
Gavelo: Ingen i vår backsida är i närheten av honom iaf.. Isåfall Näsen som har en fin uppsida
Sv: Silly season
Gavelo: Nörstebö kommer att få bada snart i Dyngdiket om han joggar för nära. Sen har vi en galning som går runt och väcker Lövenspelare på nätterna här. En riktig tokfan....
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Följer inte detta C-vm så mycket, men det svåraste landet att stava till 'Schweiz´ borde få vinna nån gång, nu när det är tombola. Men be mej aldrig stava till detta land igen
+ 1
Sv: Silly season
Gavelo: Enkel matematik, värvar vi från Sverige, först från Ångermanland, sedan övriga Norrland,
ska vi värva utombys, i Norden Finland.
Övriga Europa. Tjeckien/Slovakinen.
No Americanos, de flesta är bara lata, undantag finnes förstås
ska vi värva utombys, i Norden Finland.
Övriga Europa. Tjeckien/Slovakinen.
No Americanos, de flesta är bara lata, undantag finnes förstås
+ 2
Sv: Silly season
Gavelo: Nu har jag inte följt Nörstebö direkt de senaste åren men i Brynäs var han riktigt bra och sen skadeproblem i Frölunda. Många saknade honom i Brynäs när han lämnade i alla fall.
Sv: Silly season
puffe: Han gick till Americanos och Dante lackade ur för att Kentää värvar medans det är tyst från Gradin.
+ 1
Sv: Silly season
Dante kingen: Men Nörstebö, vad i hela friden skall Modo med honom till?
Mycket talang men en Otroligt begränsad spelare, öht ingen jag skulle vilja se i Modo, då har vi egna juniorer som är eller kommer bli bättre.
Mycket talang men en Otroligt begränsad spelare, öht ingen jag skulle vilja se i Modo, då har vi egna juniorer som är eller kommer bli bättre.
+ 2
Sv: Silly season
Dante kingen: Aldrig att Löven spelar final - 22. De har varit uppe och fått lukta på champagnekorken, gott så. Nu har resan tillbaka startat. Tillbaka till perefirin, livet på skuggsidan. Västerås eller Mora spelar final mot HV
Sv: Silly season
puffe: Har du koll på mellaneuropa George? Du är ju scouten som ska leverera därifrån. Via Finland har vi redan en fin kontakt från Ume(också...)
Jag tror , vid mina sinnens fulla bruk, att vi går upp kommande säsong. annars får ni skjuta mej
Jag tror , vid mina sinnens fulla bruk, att vi går upp kommande säsong. annars får ni skjuta mej
+ 1
Sv: Silly season
Costanza: Bombmattan innebär 2 finländare och 3 tjecker/slovaker av yppersta klass.
övriga spelare får inordna sej i andra/tredje-fållan.
övriga spelare får inordna sej i andra/tredje-fållan.
+ 1
Sv: Silly season
{8879}: Men varför? Ekonomiskt borde vi kunna vara med och hugga på samma spelare som björklöven kommer värva? Och bara för att vi kom 12a spelar nog ingen roll.. det som tyvärr kommer bita oss i baken är att vi hade för många befintliga kontrakt från föregående trupp. Som gör att vi redan sitter tjocka. Och som bra toppspelare tyvärr ser att Modo inte kommer vara med och leka den här säsongen och kanske därför väljer Björköven istället?
+ 1
« Föregående · 2207632 · Nästa »
En bekant med god insyn i Ssk tycker Blomstrand är egotrippad och allt annat än en lagspelare.