« Föregående · 1840203 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov: Får ju vara glad att Troja inte gjorde 2-3 då Hanses gjorde den där jätteräddningen. Skulle vilja se den reprisen i andra vinklar.
+ 1
Sv: Modo - Troja 7/10
Robin Ztorken L: Trots att modo enligt en del varit kassa så leder man med 4-2. Modo är bra mkt stabilare i år jämfört med andra år. Hade vi spelat liknande ifjol hade vi legat under med detsamma. Visst kan man tycka emellanåt att det ser lite rassligt ut men det är en helt annan känsla som infinner sig när man ser modo i år.
+ 2
Sv: Modo - Troja 7/10
Rytter:
Vi har lite klarare lägen men Troja är inte ofarliga, lite hafsigt med denna säsongs mått mätt, men vill inte klaga när vi är i ledning:)
Vi har lite klarare lägen men Troja är inte ofarliga, lite hafsigt med denna säsongs mått mätt, men vill inte klaga när vi är i ledning:)
+ 1
Sv: Modo - Troja 7/10
Ljudet är helt åt helvete, speciellt vid måljubel. Men Modo får gärna göra fler mål ändå!
+ 1
Sv: Modo - Troja 7/10
Zource: Vi har utnyttjat 2 troja misstag nu med snyggt att ta till vara på, effektivt.
+ 1
Sv: Modo - Troja 7/10
{5647}: Vilket sjukt slarv i egen zon. Ofta av Oskarsson. Annars tycker jag Modo skapat tillräckligt med chanser för att leda större i andra!
Där satt den :D
Där satt den :D
+ 1
Sv: Modo - Troja 7/10
{5647}:
Kul att OSL fick sätta en, han behöver få lite utdelning. Hur ser andra perren ut? Missat stora delar.
Kul att OSL fick sätta en, han behöver få lite utdelning. Hur ser andra perren ut? Missat stora delar.
+ 1
Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo: det har skurit sig rätt många gånger ikväll. Inte dina högtalare. Bra att de granskar, Men det var rätt tydligt att Hanses räddade.
+ 1
Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov: Jo, men det var nära där. Eriksson slappnade av efter att han släppt pucken och får en tackling i ryggen mot sargen. En tackling som tar högt upp. Bara tur att Eriksson inte fick en hjärnskakning för det var riktigt nära.
+ 1
Sv: Modo - Troja 7/10
{5647}: Det stabila defensiva spel man sett ser man då inte glimten av.
På plats ikväll och det är som att man är avvaktande i precis varenda situation. Riktigt dåligt faktiskt. Tut 1a linan är kapabel framåt.
På plats ikväll och det är som att man är avvaktande i precis varenda situation. Riktigt dåligt faktiskt. Tut 1a linan är kapabel framåt.
Sv: Modo - Troja 7/10
{5647}: Häggström skulle åkt ut han kommentatorn rätt i, Men samtidigt var det en solklar fasthållning som han tycker var resolut försvarsspel. Domaren har släppt en del åt båda håll, Men man kan vara säker på att kommentatorn hejar på Småland i alla väder i alla fall.
Jag tycker synd om Karlqvist. Han får inte mycket att jobba med när han spelar med häggström. Varför inte spela Alba i den kedjan och låta karlvist få en center (Öman) som har lite spelsinne i alla fall.
Jag tycker synd om Karlqvist. Han får inte mycket att jobba med när han spelar med häggström. Varför inte spela Alba i den kedjan och låta karlvist få en center (Öman) som har lite spelsinne i alla fall.
Sv: Modo - Troja 7/10
S-vikaren: vi ska vara ohyggligt glada att det är oavgjort. Vi är inte ens med, utan spelar väldigt ofokuserat. Usla markeringar, stirra på puck, spela med små marginaler.
Nej, glöm den här perioden och var glad över att det troligen är oavgjort.
Nej, glöm den här perioden och var glad över att det troligen är oavgjort.
+ 2
Sv: Modo - Troja 7/10
{5647}: 217 gången vi glömmer markera framför eget mål. Värst är Häggström hittills.
+ 1
Sv: Modo - Troja 7/10
{5647}: sjukt ful tackling på eriksson. Trycker in huvudet i sargen klart efter att han släppt pucken.
Kommentatorn måste vara fullständigt dum i huvudet om han inte ser något oschysst med att köra axeln i huvudet på eriksson. Skäms människa.
Kommentatorn måste vara fullständigt dum i huvudet om han inte ser något oschysst med att köra axeln i huvudet på eriksson. Skäms människa.
Sv: Modo - Troja 7/10
{5647}: är de helt handfallna i båset? Det är ren flathet som gör att de kan kvittera, för Modo är helt djävla uppåt väggarna.
Sv: Modo - Troja 7/10
S-vikaren: ...och i värsta fall en gång. Alltid något och bättre än ingen gång.
+ 1
Sv: Modo - Troja 7/10
Woody Jokinen: Vi vinner ikväll och jag firar redan. Hörde att man ska ta ut segern i förskott, så man får i bästa fall fira två gånger.
+ 3
Sv: Modo - Troja 7/10
Rytter: Ok. Vinner ni med två mål är vi i delad ledning. Själv skulle jag inte ha något emot det. Västernorrland regerar i hockeyallsvenskan! Lycka till! ;-)
+ 3
Sv: Modo - Troja 7/10
Eller:
Hanses tillbaka i mål igen, Björklund saknas så vi har en tredje kedja med Wahlgren - V Öhman och Wernblom, skulle vara kul att se dem få utdelning.
Det jag vill se ikväll är att vi studsar tillbaka och visar att vi ska vara med i toppen i år. Så ska ett lag som vill vara i toppen agera efter en förlust. Tidigare har vi ju efter 1-2 vinster radat upp dubbla antalet förluster och sjunkit som en sten i tabellen.
Sedan hoppas jag Säcken coachar lite smartare, mot Leksand blev jag lite irriterad att man inte använda hemmafördelen och matchade kedjorna. Vår första var ofta inne mot Leksands kedja med Ritola i spetsen och det blev mycket byta chanser. Hade gärna sett att man kört in Häggström kedjan oftare mot Leksands första, Häggström och Röymark kan tillsammans stänga ner en kedja på denna nivå. Så ser gärna att vi gör detta oftare hemma, neutraliserar motståndarnas främsta offensiva hot så får förstakedja får matchas mot "svagare" motstånd.
Hanses tillbaka i mål igen, Björklund saknas så vi har en tredje kedja med Wahlgren - V Öhman och Wernblom, skulle vara kul att se dem få utdelning.
Det jag vill se ikväll är att vi studsar tillbaka och visar att vi ska vara med i toppen i år. Så ska ett lag som vill vara i toppen agera efter en förlust. Tidigare har vi ju efter 1-2 vinster radat upp dubbla antalet förluster och sjunkit som en sten i tabellen.
Sedan hoppas jag Säcken coachar lite smartare, mot Leksand blev jag lite irriterad att man inte använda hemmafördelen och matchade kedjorna. Vår första var ofta inne mot Leksands kedja med Ritola i spetsen och det blev mycket byta chanser. Hade gärna sett att man kört in Häggström kedjan oftare mot Leksands första, Häggström och Röymark kan tillsammans stänga ner en kedja på denna nivå. Så ser gärna att vi gör detta oftare hemma, neutraliserar motståndarnas främsta offensiva hot så får förstakedja får matchas mot "svagare" motstånd.
+ 2
Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo:
Når vi 3500 i en match mot nykomlingarna som ligger i botten tycker jag det är ok.
SAIK hade t.ex runt 4000 mot FBK och några hundra fler mot Växjö som ändå är bra lag som jämförelse, och detta räknas som toppmatcher.
Men visst hade man ju gärna sett att det är 5-6000 varje match nu när vi spelar bra och släpper fram juniorer. Men vi får nog räkna med att det tar ett tag att locka tillbaka marginalpubliken vi tappade under åren när vi var ett bottenlag och värvade in mycket utifrån. Men fortsätter modo på den inslagna vägen hoppas jag fler och fler hittar tillbaka och finner glädje att se ett lag som vinner matcher och släpper fram juniorer trots att vi spelar i HA.
Når vi 3500 i en match mot nykomlingarna som ligger i botten tycker jag det är ok.
SAIK hade t.ex runt 4000 mot FBK och några hundra fler mot Växjö som ändå är bra lag som jämförelse, och detta räknas som toppmatcher.
Men visst hade man ju gärna sett att det är 5-6000 varje match nu när vi spelar bra och släpper fram juniorer. Men vi får nog räkna med att det tar ett tag att locka tillbaka marginalpubliken vi tappade under åren när vi var ett bottenlag och värvade in mycket utifrån. Men fortsätter modo på den inslagna vägen hoppas jag fler och fler hittar tillbaka och finner glädje att se ett lag som vinner matcher och släpper fram juniorer trots att vi spelar i HA.
+ 3
Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov: Fattar inte varför intresset är så lågt, nu när laget äntligen spelar bra så borde klubben ha bra publiksiffror.
Kämpa övik
Kämpa övik
+ 3
Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov:
Vi hade 3400 mot VIK förra året så förhoppningsvis kan vi komma upp mot 3600-3700 idag, 2700 i skrivande stund.
Vi hade 3400 mot VIK förra året så förhoppningsvis kan vi komma upp mot 3600-3700 idag, 2700 i skrivande stund.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Modo, nhl och någon fotboll. Surfplattorna får jobba extra ikväll.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:
NHL på SVT ikväll, i sig ingen större grej. Men nu är Peter Forsberg kommentator, då blir det genast en större grej❤️
NHL på SVT ikväll, i sig ingen större grej. Men nu är Peter Forsberg kommentator, då blir det genast en större grej❤️
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Med betoning på står! Han rör sig inte mycket där, men han gör det bra när han får sina lägen.
Med betoning på står! Han rör sig inte mycket där, men han gör det bra när han får sina lägen.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Porsberger kvitterar. Att ingen läst honom nu. Han står alltid på samma ställe och fiskar.
Helt klart är att Leksand hittills inte direkt motsvarar förväntningarna, men det är väl ingen som kan hockey som varit imponerad av Åkerström så jag förstår inte haussen av dem.
Helt klart är att Leksand hittills inte direkt motsvarar förväntningarna, men det är väl ingen som kan hockey som varit imponerad av Åkerström så jag förstår inte haussen av dem.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Jo, jag kollar nu. Jävla Leksand kvitterar med mindre än 1 min kvar :/
AIK 0 poäng i två raka matcher. Det är dock bra! :)
AIK 0 poäng i två raka matcher. Det är dock bra! :)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Leksands klack är större än Panterns och på kortsidorna är det så dåligt med folk att spelarbåsen är dominerande
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Apropå ingenting så har Västerås bara 2-2 mot Hockeyettan Västras bottenlag efter två perioder. Såg förra matchen mot Borlänge, inte alls rättvist med 3 poäng för Västerås där. Lätt att tro att Västerås ska dominera Hockeyettan och ta sig upp igen men det är inte så lätt. Nu är jag rätt säker på att dom vinner ikväll ändå.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Funderade att kolla på den matchen men valde AIK-Oskarshamn, eftersom jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt att titta på en match från en liten arena utan publik. Kan tänka mig att det är en del Leksingar där dock...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Än märkligare är att det verkar vara 5-1 i avlossade skott allt som allt dvs inräknat blockerade missade, men det kanske är fel.
Än märkligare är att det verkar vara 5-1 i avlossade skott allt som allt dvs inräknat blockerade missade, men det kanske är fel.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Pantern är det bättre laget, men själva matchen har inte varit någon höjdare. Man kan dock konstatera att Pantern inte är någon lätt motståndare. iaf inte på deras hemmaplan.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: de hade ju ganska bra fart mot mot Modo också, 19-8 i skott i den första perioden då. I den här matchen har de ju fått utdelning.
« Föregående · 1840203 · Nästa »