« Föregående · 1840669 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Modo - Troja 7/10
{5647}: Tur är väl något man förtjänar, men absolut att Modo måste studsa tillbaka spelmässigt och föra matcher som ett topplag igen, det är så många bra lag uppe i toppen att man förmodligen inte kommer att ha råd att förlora ”lättare” matcher om man ska hänga kvar i toppen
Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov: Nåja. Vi var verkligen inte bra mot Troja och hade en hel del flyt där.
Nu är det SSK på onsdag och då kan vi inte göra en tredje svagare match på raken. Nu skulle jag vilja att vi tar tag i taktpinnen på en gång och dessutom kan komma tillbaka till ett försvarsspel där motståndarna inte kontinuerligt ges fria ytor framför vårt mål!
Nu är det SSK på onsdag och då kan vi inte göra en tredje svagare match på raken. Nu skulle jag vilja att vi tar tag i taktpinnen på en gång och dessutom kan komma tillbaka till ett försvarsspel där motståndarna inte kontinuerligt ges fria ytor framför vårt mål!
+ 1
Sv: Modo - Troja 7/10
{5647}: Nu vet jag inte riktigt hur läget var i eran trupp när ni mötte Oskarshamn men vi hade i princip 3 kedjor att tillgå idag. Kan inte påstå att jag förväntat mig att vi skulle ha orken att föra denna match.
+ 3
Sv: Modo - Troja 7/10
Rytter: Timrå bjöd inte på något skönspel direkt men då ska man ju också komma ihåg att vi åker till match med 10 forwards och i princip de mest tongivande spelarna borta och med andrakeepern i målet. Med detta i åtanke så kan man, som timråit, inte klaga på så mycket. Brattström spelade riktigt bra i målet och det vet ju också ni modoiter att med en bra målvakt så tar man en hel del poäng som man inte hade gjort med en medelmåttig keeper i kassen. Sen tror jag många timråiter är betydligt mer nöjd med årets lag än det vi hade ifjol med JP och Dahlén. Hellre skitpuckar och tre pinnar än skönspel och torsk.
+ 11
Sv: Modo - Troja 7/10
Rytter: Fy fan
Sorry det är precis som du säger, det är jag som blandar ihop detta...
Sorry det är precis som du säger, det är jag som blandar ihop detta...
Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo:
Du blandar inte ihop detta med BIK matchen? Där tycker jag det stämmer i det du säger när vi vann med 0-4 (mot IKO blev det 0-3). I BIK matchen växte vi in i det och tog 2 av 3 perioder och vann välförtjänt.
Tycker att Timrås match mot IKO och vår är rätt lika, IKO har mycket puck och avslut och kan inte sätta chanserna och motståndarna har en målis som spelar bra och försvaret fungerar, samtidigt som motståndarna nyttjar lägena framåt som ges.
Du blandar inte ihop detta med BIK matchen? Där tycker jag det stämmer i det du säger när vi vann med 0-4 (mot IKO blev det 0-3). I BIK matchen växte vi in i det och tog 2 av 3 perioder och vann välförtjänt.
Tycker att Timrås match mot IKO och vår är rätt lika, IKO har mycket puck och avslut och kan inte sätta chanserna och motståndarna har en målis som spelar bra och försvaret fungerar, samtidigt som motståndarna nyttjar lägena framåt som ges.
+ 2
Sv: Modo - Troja 7/10
{5647}:
Och vi hade hela 3 i sista perioden mot IKO. Vi var verkligen mycket mer spelförande än Timrå.
Vi sköt 18 och Timrå 16, tycker du verkligen att vi var så mycket bättre än Timrå?
Och vi hade hela 3 i sista perioden mot IKO. Vi var verkligen mycket mer spelförande än Timrå.
Vi sköt 18 och Timrå 16, tycker du verkligen att vi var så mycket bättre än Timrå?
+ 2
Sv: Modo - Troja 7/10
Rytter: Modo var bättre än i 2 av 3 perioder och målchansmässigt är det jämt skägg, dock var Modo klart farligare i sina anfall än vad Oskarshamn var och vinsten 0-4 är kanske lite i överkant men klart rättvis.
I dagens match så tycker jag Oskarshamn är det något bättre laget i period 1 och 2 sen tar man över helt i 3:e, Timrå räddas ofta av en bra målvakt och sen är man effektiva i sina avslut, Oskarshamn skapade inte så många farligheter men nog borde man kunnat göra 3 mål till om man haft lite skärpa.
Tycker att Timrå kröp ihop i försvar och slog hårt när Oskarshamn tappade fokus, i mötet mot Modo var det anfall åt båda håll, men Modo var bättre i sina avslut, därför såg jag inga större likheter mellan matcherna förutom att bortalagen vann.
I dagens match så tycker jag Oskarshamn är det något bättre laget i period 1 och 2 sen tar man över helt i 3:e, Timrå räddas ofta av en bra målvakt och sen är man effektiva i sina avslut, Oskarshamn skapade inte så många farligheter men nog borde man kunnat göra 3 mål till om man haft lite skärpa.
Tycker att Timrå kröp ihop i försvar och slog hårt när Oskarshamn tappade fokus, i mötet mot Modo var det anfall åt båda håll, men Modo var bättre i sina avslut, därför såg jag inga större likheter mellan matcherna förutom att bortalagen vann.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Precis min åsikt, fast tvärtom. Ni var ju dessutom målskillnad från att skickas till de lägre regionerna så sent som för några månader sen, så jag gissar att det känns skönt att ha fått vinna några matcher nu.
+ 2
Sv: Modo - Troja 7/10
Rytter: men, vi var inte så defensivt som Timrå och hade inte så mycket flyt.
Mot Troja var det tur, men inte Oskarshamn på samma sätt.
Timrå hade riktigt ordentligt med flyt ikväll på ett sätt vi inte behövde. Timrå hade makalösa två skott i sista perioden och det speglar spelet riktigt bra...
Mot Troja var det tur, men inte Oskarshamn på samma sätt.
Timrå hade riktigt ordentligt med flyt ikväll på ett sätt vi inte behövde. Timrå hade makalösa två skott i sista perioden och det speglar spelet riktigt bra...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Nja huvudsaken är väl att Modo dominerar?
Visst är det kul om Modo och Timrå skulle vara topplag bägge två.
Men jag skulle skicka dom till DIV1 utan att blinka om det gav oss en SHL plats. :-)
Ser NHL, Boston mot Colorado. Rask gjorde den grövsta felbedömning jag någonsin sett en målvakt göra tror jag. Maken till målvaktstabbe.
Visst är det kul om Modo och Timrå skulle vara topplag bägge två.
Men jag skulle skicka dom till DIV1 utan att blinka om det gav oss en SHL plats. :-)
Ser NHL, Boston mot Colorado. Rask gjorde den grövsta felbedömning jag någonsin sett en målvakt göra tror jag. Maken till målvaktstabbe.
Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo:
Visst är det likheter. Ett IKO med mycket puck och avslut, en motståndarmålvakt som spelar riktigt bra och motståndarlag som prioriterar defensiven.
Nog tycker jag matchbilden är väldigt lik, IKO trycker på men får inte in puckarna och Timrå (samt vi) utnyttjade misstagen och lägena som gavs.
Det var ju inte så att vi åkte ner till Oskarshamn och ägde spelet.
Visst är det likheter. Ett IKO med mycket puck och avslut, en motståndarmålvakt som spelar riktigt bra och motståndarlag som prioriterar defensiven.
Nog tycker jag matchbilden är väldigt lik, IKO trycker på men får inte in puckarna och Timrå (samt vi) utnyttjade misstagen och lägena som gavs.
Det var ju inte så att vi åkte ner till Oskarshamn och ägde spelet.
Sv: Modo - Troja 7/10
{5647}: det fanns en tid då jag hellre såg en rolig match som blev förlust än en tråkig match/spelidé som gav vinst.
Men det var när vi gick till final 3ggr på fyra år (eller hur det nu var).
Den tiden är förbi. Vi spelar i HA! Enda som räknas är 3p. :)
Men det var när vi gick till final 3ggr på fyra år (eller hur det nu var).
Den tiden är förbi. Vi spelar i HA! Enda som räknas är 3p. :)
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Woody Jokinen: Skitsamma om domaren gjorde rätt eller inte. Huvudsaken är att Modo och Timrå dominerar Allsvenskan ihop.
+ 3
Sv: Modo - Troja 7/10
{5647}:
Tror alla spelare och tränare tycker det roligaste som finns är att vinna och det tycker vi fans också.
Tycker absolut inte att Timrå spelar tråkig hockey, dom ställer om fort och rakt och det är kul att se på tycker jag iaf. Det är inte så att dom alla ställer sig i slottet och står och spelar sarg ut och väntar på att få ett PP att utnyttja.
Personligen har jag aldrig tyckt att massivt puckinnehav och snurra i hörnen är speciellt roligt att se på, och vill t.ex bara spy när jag ser t.ex Spanien eller Barca spela fotboll. Då uppskattar jag hellre ett lag som behärskar defensiven och sedan ställer om blixtsnabbt och rakt, som t.ex vi under Bäckman.
Tror alla spelare och tränare tycker det roligaste som finns är att vinna och det tycker vi fans också.
Tycker absolut inte att Timrå spelar tråkig hockey, dom ställer om fort och rakt och det är kul att se på tycker jag iaf. Det är inte så att dom alla ställer sig i slottet och står och spelar sarg ut och väntar på att få ett PP att utnyttja.
Personligen har jag aldrig tyckt att massivt puckinnehav och snurra i hörnen är speciellt roligt att se på, och vill t.ex bara spy när jag ser t.ex Spanien eller Barca spela fotboll. Då uppskattar jag hellre ett lag som behärskar defensiven och sedan ställer om blixtsnabbt och rakt, som t.ex vi under Bäckman.
Sv: Modo - Troja 7/10
{5647}: Har jag inte sagt heller. Menar bara att den uppenbarligen är rätt effektiv..
+ 3
Sv: Modo - Troja 7/10
Rytter: Bäckman predikade djävligt defensiv och på sätt och vis tråkig hockey. Vi gjorde flest mål framåt och släppte in minst. Vi var nog hyggligt kul att se ändå för vi hade så jäkla bra spelare, men det var verkligen riskminimering under Bäckman.
Sv: Modo - Troja 7/10
{8179}: det sade Lasse falk med sitt 1-3-1 i Djurgården också. Det betydde inte att de spelade den roligaste hockey direkt.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Nu har jag missat de två första perioderna, men jag är säker på att domaren gjorde rätt om han dömde till Timrås fördel. Så är det väl alltid?
+ 2
Sv: Modo - Troja 7/10
{8179}: Ja ni har ju en mer match spelad än oss oxå ;) Sedan har ni haft lättare spelschema ;)
Sv: Modo - Troja 7/10
{5647}: Den tråkiga hockeyn har gjort mest mål i hela Allsvenskan och släppt in minst, inte så mkt att klaga på där skulle jag säga.
+ 1
Sv: Modo - Troja 7/10
{5647}:
Roligt och roligt. Är ju kul att vinna matcher, skit samma hur det ser ut, man får inga extrapoäng för att man spelar en rolig hockey.
Personligen tycker jag det är kul att se tät defensiv och snabba kontringar. Vad jag vet var det inte många modoiter som klagade på vårt spel under Bäckmans glansdagar, utan man var istället imponerad över hur täta vi var och hur snabbt vi vände spelet, men någon gladhockey var det inte.
Roligt och roligt. Är ju kul att vinna matcher, skit samma hur det ser ut, man får inga extrapoäng för att man spelar en rolig hockey.
Personligen tycker jag det är kul att se tät defensiv och snabba kontringar. Vad jag vet var det inte många modoiter som klagade på vårt spel under Bäckmans glansdagar, utan man var istället imponerad över hur täta vi var och hur snabbt vi vände spelet, men någon gladhockey var det inte.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Domarna ringde väl inte ens efter den situationen? Hade detta varit på hovet och AIK först fått ett bortdömt mål och Timrå sedan gjort detta mål utan videogranskning, då hade Firman Boys attackerat Timrås bås. Får va glada att dom bara möter Oskarshamn ;)
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Har man plockat bort offside i målgården i år? Han åker ju på målvakten.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Timrå lyckas bra utan att imponera. Det är en bra styrka det!
+ 1
Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo: ja jag håller med. Imponeras av att de är så högt uppe o håller uppe spelet så pass bra de gör.
Timrå är ungefär lika profilstarkt som en genomskinlig manet. Men likväl så spöar de lag efter lag.
Småkul ändå. Tittar man spelare mot spelare i depth chart, i hur många av valen skulle man valt en spelare från dem?
Jag är i riktigt imponerad
Timrå är ungefär lika profilstarkt som en genomskinlig manet. Men likväl så spöar de lag efter lag.
Småkul ändå. Tittar man spelare mot spelare i depth chart, i hur många av valen skulle man valt en spelare från dem?
Jag är i riktigt imponerad
Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo:
Jo jag är också imponerad av Timrå, främst omställningsspelet där det går snabbt och är rakt. Dock är spelet i egenzon någon som måste förbättras för det håller inte över en hel säsong att bjuda på så mycket.
Dom har egentligen bjudit IKO på tillräckligt lägen för att dom skulle ha kunnat göra 2-3 mål, men en riktigt bra målis ger dom chansen.
Får Timrå bara ordning på det sista i defensiven så är dom definitivt i toppen för att stanna.
En rolig match att se på.
Jo jag är också imponerad av Timrå, främst omställningsspelet där det går snabbt och är rakt. Dock är spelet i egenzon någon som måste förbättras för det håller inte över en hel säsong att bjuda på så mycket.
Dom har egentligen bjudit IKO på tillräckligt lägen för att dom skulle ha kunnat göra 2-3 mål, men en riktigt bra målis ger dom chansen.
Får Timrå bara ordning på det sista i defensiven så är dom definitivt i toppen för att stanna.
En rolig match att se på.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Ska se Oskarshamn. Tycker att de imponerat mest hittills.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sån här busringning skulle jag vilja göra till en domare efter att Modo förlorat. Roliga är att laget i detta fall förlorat med 13-7 :D
Länkar:
Innebandydomaren - YouTube
Innebandydomaren - YouTube
Sv: Modo - Troja 7/10
Rytter: Jag imponeras lite av Timrås framfart, inget wow lag eller knappt ens några wow spelare men man jobbar som ett lag och spelar tight och är snabba i omställningarna.
Det jag skulle kunna oroas över om jag var Timråit är att det är mer en regel än undantag att juniorer börjar säsongen starkt för att sedermera slokna under säsongen, vi har sett detta fenomen i Modo bland annat många många gånger, men man vet ju aldrig och just nu är dom starka och Timrå vinner matcher.
Hästen har hittat något på annars så försvarsstarka löven, 3-0 är inte illa efter 1 period.
Modo möter Ssk på onsdag, ja det borde ju vara en klar seger men vem vågar ta ut något i förskott, inte jag iaf
Det jag skulle kunna oroas över om jag var Timråit är att det är mer en regel än undantag att juniorer börjar säsongen starkt för att sedermera slokna under säsongen, vi har sett detta fenomen i Modo bland annat många många gånger, men man vet ju aldrig och just nu är dom starka och Timrå vinner matcher.
Hästen har hittat något på annars så försvarsstarka löven, 3-0 är inte illa efter 1 period.
Modo möter Ssk på onsdag, ja det borde ju vara en klar seger men vem vågar ta ut något i förskott, inte jag iaf
Sv: Modo - Troja 7/10
Rytter: hade suttit fint med mer än en kamera där måste jag säga.
Men känns som Freddan har lite
fingerspitzengefühl Med målvaktsvalet.
Men känns som Freddan har lite
fingerspitzengefühl Med målvaktsvalet.
Sv: Modo - Troja 7/10
MorganaLefaey:
Nej men har man en bra målis och snabba omställningar ger man sig chansen att vinna. Visst att IKO har haft mer puck långa anfall och att Timrå dräller med pucken i egen zon och bjuder på lägen. Men Brattström är en vägg och ger sitt lag chansen. Får dom bara ordning på spelet i egenzon så har dom en bra chans.
Nej men har man en bra målis och snabba omställningar ger man sig chansen att vinna. Visst att IKO har haft mer puck långa anfall och att Timrå dräller med pucken i egen zon och bjuder på lägen. Men Brattström är en vägg och ger sitt lag chansen. Får dom bara ordning på spelet i egenzon så har dom en bra chans.
Sv: Modo - Troja 7/10
Gamle Skövdespelaren Palmberg har gjort ett mål och två assist för Vita Hästen redan i denna match. Sjukt att det kan skilja så mycket mellan hemma och bortaplan.
Snacka om att utnyttja PP förresten!
Snacka om att utnyttja PP förresten!
Sv: Modo - Troja 7/10
Rytter: inte direkt rättvist med timråledning, men passet till Gallo var ruskigt fin
Sv: Modo - Troja 7/10
MorganaLefaey:
Fattade aldrig vad som hände. Sköt han utanför eller hade Brattström den i plocken? Om den ligger i plocken och hela plocken är inne, kan man dömma mål då?
Konstig situation och fattar inte vad som hände.
Brattström har varit riktigt bra i mål, en riktig jätte.
Fattade aldrig vad som hände. Sköt han utanför eller hade Brattström den i plocken? Om den ligger i plocken och hela plocken är inne, kan man dömma mål då?
Konstig situation och fattar inte vad som hände.
Brattström har varit riktigt bra i mål, en riktig jätte.
« Föregående · 1840669 · Nästa »
Därför kan ett par snabba mål framåt vara direkt avgörande, medan de kan kämpa som galärslavar om de känner att de är med i matchen och kan vinna. De har ju inte direkt mycket att förlora...