« Föregående · 1922786 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Västerås - Modo
Gud vad jag hatar detta lag!!! Går inte att kolla på modo. Blir ju förbannad hela tiden. Man gör konstiga misstag gång på gång.
Mål framåt! Kul
Mål framåt! Kul
Sv: Västerås - Modo
{8384}: haha tar tbx det. Ja modo hänger inte med. Som att orken helt är borta. Hoppas vi tar oss igenom deras första press
+ 1
Sv: Västerås - Modo
Modo börjar katastrofalt i egen zon. Gång på gång så ger man bort pucken. Man vet att vik kommer gå stenhårt i pressen och ändå spelar man sjukt svårt i egen zon
+ 1
Sv: Västerås - Modo
Webmaster: oj vad modo är tillbakapressade. Gillar domare holm hittils. Krävs mycket för utv
Sv: Västerås - Modo
{8399}: Modo gör allt dom kan för att bjuda på lägen, slarvigaste laget i Sverige!
Sv: Västerås - Modo
JonteD: Vik en svår motståndare endast 6 förluster på 17 matcher så lär bli tufft
Sv: Västerås - Modo
{7639}: ja ändrat nu men stod Dackell lite tidigare, ja Wahlgren inte med petad kanske
Sv: Västerås - Modo
{7639}: Ni är så goda att vinna ikväll annars kommer inte tomten till er 😂😂😂!!! Jag har spikat er på pp!!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Ztorken L: Han skulle väl mest få spela PP, och varför inte? Sämre lär det inte bli.
+ 1
Sv: Västerås - Modo
Tarasov: Håller med om Pettersson, snabb som en iller och alltid i ansiktet på motståndarna. En spelartyp Modo saknat i många år.
Såsom Modo spelat de 2 senaste matcherna tror jag det kommer en islossning snart. Just nu är det bara målskyttet som krånglar, men hoppas det släpper nu.
Blir det inte ikväll så blir det på Söndag ;)
Såsom Modo spelat de 2 senaste matcherna tror jag det kommer en islossning snart. Just nu är det bara målskyttet som krånglar, men hoppas det släpper nu.
Blir det inte ikväll så blir det på Söndag ;)
+ 1
En snabb fråga!
Är i Västerås och ska gå på Västerås-Modo ikväll!.. Vet någon här om de går att köpa alkohol på Abb arena utan att vara Direktör eller vip gäst
Sv: Västerås - Modo
{7639}: Håller med! Hoppas han får en stor roll, att de våga testa honom riktigt :D Vad har vi att förlora på det egentligen? Petterson gör det bra tycker jag med! Känns verkligen som Hellqvist får de yngre att växa!
Sv: Västerås - Modo
{7639}:
Jepp btw, är det fler en jag som tycker att OScar Pettersson är en riktig guldklimp?
Jepp btw, är det fler en jag som tycker att OScar Pettersson är en riktig guldklimp?
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Ska på matchen ikväll bor själv i trakterna, var ett tag sedan Modo förlorade när jag var på plats så det bådar gott :)
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: fredagskänslan kanske😉 håller tummarna för att du hsr rätt ^^
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8384}: Jag fick en sjukt konstig känsla... jag tror vi vinner ikväll.... hur fan fick jag de känslan?!
Är jag sjuk... penicillin, ålder, nödslakt?!
Är jag sjuk... penicillin, ålder, nödslakt?!
+ 7
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Återkommer med kommentar efter kvällen drabbning😊.
Jag vill se laget vinna, inte bara spela bra och skapa mängder med chanser som renderar noll inspelade poäng.
Vi får hoppas målskyttet lossnar👍
Jag vill se laget vinna, inte bara spela bra och skapa mängder med chanser som renderar noll inspelade poäng.
Vi får hoppas målskyttet lossnar👍
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: hoppas på att det vänder nurå! Vinst ikväll skulle sitta fint😊 skulle va skönt om vi kunde låta bli att förlora så många matcher irad någor år
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Ztorken L:
Ja men tittar vi på faktum så är vi 6a i tabellen skuggar toppen efter en dipp, det är ett bra utgångsläge.
Hur spelet ser ut tycker jag är avgörande, det tycker ju även du när vi spelar dåligt och tar poäng så förstår inte var du byter fot nu.
Ja men tittar vi på faktum så är vi 6a i tabellen skuggar toppen efter en dipp, det är ett bra utgångsläge.
Hur spelet ser ut tycker jag är avgörande, det tycker ju även du när vi spelar dåligt och tar poäng så förstår inte var du byter fot nu.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Faktum kvarstår, det blir inga poäng.
Då spelar det ingen roll, hur bra vi spelar, hur mycket vi skapar, så att spela ok är inte bra nog.
På denna nivå räknar man poäng och vinster, inget annat!
Då spelar det ingen roll, hur bra vi spelar, hur mycket vi skapar, så att spela ok är inte bra nog.
På denna nivå räknar man poäng och vinster, inget annat!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
Får man betalt för att ”leka” på heltid bör man kunna hantera press eller rättare sagt man får acceptera det kommer till. Tkr man det är för jobbigt är det ju faktiskt en möjlighet att lägga av och ta ett vanligt jobb.
Får man betalt för att ”leka” på heltid bör man kunna hantera press eller rättare sagt man får acceptera det kommer till. Tkr man det är för jobbigt är det ju faktiskt en möjlighet att lägga av och ta ett vanligt jobb.
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Jag tycker i ärlighetens namn att Modo stundtals spelat bra för att stundtals spela helt faktiskt dåligt!
Det skrämmer mig inte så värst mycket, Modo har väldigt ofta genom åren varit en klubb som blandat och gett mer än normala klubbar, det som jag däremot finner olustigt är bristen på kampvilja och engagemang, har du en rejäl dipp så får man tamefan jobba hårdare än man normalt orkar göra, åka mycket skridskor, ha rätt inställning och slita ursinnigt hårt i varje byte, sådant påverkas inte av att du har ”dåligt självförtroende, press etc” det krävs ingen talang för det heller utan det handlar om hur lite du kan förmå dig själv att påverkas av tankar och känslor och sedan bara köra.
Att man har dippar under en säsong är inget konstigt eller ovanligt, det som är lika ovanligt som signifikativt med Modo är att det sällan handlar om 2-4 matcher utan det rör sig ofta om långa perioder, ibland månader och det sabbar stora delar av säsongen.
Ta tex det läget vi befunnit oss i, serieledare med 1 match mindre spelad än 2:an efter 8-9 omg. För att nu i stort sett vara avsågad från toppstriden efter ytterligare 8-9 omgångar, något är ju fundamentalt fel i föreningen när detta sker i stort sett varje år!
Sen som många gör gällande att pressen i övik är enorm, men hur kan andra klubbar klara detta, det är ju inte så att övik som stad är unik när man pratar hockey?
Det skrämmer mig inte så värst mycket, Modo har väldigt ofta genom åren varit en klubb som blandat och gett mer än normala klubbar, det som jag däremot finner olustigt är bristen på kampvilja och engagemang, har du en rejäl dipp så får man tamefan jobba hårdare än man normalt orkar göra, åka mycket skridskor, ha rätt inställning och slita ursinnigt hårt i varje byte, sådant påverkas inte av att du har ”dåligt självförtroende, press etc” det krävs ingen talang för det heller utan det handlar om hur lite du kan förmå dig själv att påverkas av tankar och känslor och sedan bara köra.
Att man har dippar under en säsong är inget konstigt eller ovanligt, det som är lika ovanligt som signifikativt med Modo är att det sällan handlar om 2-4 matcher utan det rör sig ofta om långa perioder, ibland månader och det sabbar stora delar av säsongen.
Ta tex det läget vi befunnit oss i, serieledare med 1 match mindre spelad än 2:an efter 8-9 omg. För att nu i stort sett vara avsågad från toppstriden efter ytterligare 8-9 omgångar, något är ju fundamentalt fel i föreningen när detta sker i stort sett varje år!
Sen som många gör gällande att pressen i övik är enorm, men hur kan andra klubbar klara detta, det är ju inte så att övik som stad är unik när man pratar hockey?
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Ztorken L:
Tkr vi spelat ok i de flesta matcherna förutom mot AIK, störigast är förlusten mot Hästen fär vi skänkte bort segern.
Matcher blir aldrig perfekta men vi har skapat tillräckligt med lägen för att kunna vinna varenda en, särskilt i en jämförelse med hur mkt motståndarna skapat.
Tkr vi spelat ok i de flesta matcherna förutom mot AIK, störigast är förlusten mot Hästen fär vi skänkte bort segern.
Matcher blir aldrig perfekta men vi har skapat tillräckligt med lägen för att kunna vinna varenda en, särskilt i en jämförelse med hur mkt motståndarna skapat.
« Föregående · 1922786 · Nästa »