1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547349 inlägg · 4164 ämnen
« · 2124888 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: har fortfarande svårt att smälta förlusten från igår och Styfs positiva kommentarer efter matchen.

Styf var dessutom lika positiv efter Väsbysegern. Till och med Harald anmärkte på att Styf lät för positiv efter gårdagens match.

Vi är alltså ”mitt i en process och saker tar tid att sätta”. Säger som Harald: ”hur lång tid ska det få ta”? Halva säsongen har gått.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson: Hade inte Modo spelat så kasst skulle jag gärna hånat Löven, men förutom att vi har en mycket bättre målvakt så är Löven ändå klart bättre än oss.

Min historik med Styf är följande.

Jag har hela tiden ogillat det back- och försvarsspel man haft i modo när han varit med. Jag tycker att han är rätt arrogant och lite av en besserwisser (men det är även Hellkvist så därför har jag inte fäst så mycket till det).

När han tog över efter Ville så drog jag ett streck över detta. Jag tänkte att det mest kan ha berott på att Björn med sitt kontrollbehov styrt det mesta. Dessutom såg det ut att bli bättre till en början efter att Ville drog.

Nu är jag en väldigt stor motståndare till Styf. Allting har de senaste veckorna gått åt fel håll. Spelet blir bara sämre, samtidigt som hans kommentarer om att saker tar tid och att vi spelat rätt bra känns mer Bagdad Bob än en människa som faktiskt ödmjukt sett de matcher laget spelat.

Så därför hade jag önskat att han skickats långt bort från laget.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Mora gör det bra med 3-1 vinst i Umeå

Sv: Silly season - 2020
S-vikaren: Han gick omkull rätt mycket själv också :)

Sv: Silly season - 2020
Lukas Wernblom slogs mot Hutchings och Crandall efter varann. Fick omkull båda.

Sv: Silly season - 2020
Modoit i Umeå: Varmt vatten med ett par klickar YES.
Låt stå en stund så löser sig allt.
Varje gång :)

Sv: Silly season - 2020
{8879}: Jag känner inte knappast någon, som har något till övers för Styf !
Som jag skrev förut, så skulle man naturligtvis ha bytt ut hela tränarstaben. Det här blir ju en osannolik gröt, ungefär som att diska ur en kastrull där gröten har fastnat. Man försöker, det blir aldrig rent !!

Sv: Silly season - 2020
Vad ska vår nye assisterande ansvara för
Backar, forwards
Hur ser det ut i båset idag?

Sv: Silly season - 2020
{9287}: frågan är om han "får" lägga upp någon spelidé.
Vi har ju Styf som leder och inte har man sett mycket till förändring i spelet sedan övertagandet.
Men får väl hoppas han kan få lite positiv påverkan.
Men jag skulle vilja kalla detta tokigt.

Modo skulle tagit hit en huvudtränare och minst 3-4 spelare som tillsammans kan forma 1 enhet så de slipper dras ned i de andras deppspel.

Allt har verkligen gått fel denna säsong och inte blir nästa nå enklare. Då vi knappast vill ha kvar många från årets trupp (kan ju hoppas några med kontrakt lämnar också) så lär vi få börja med helt nytt lag. Ny tränare + att vi kanske får in ett lag i serien med faktiskt SHL ekonomi att slåss emot.

Nej det här är skit.

Sv: Silly season - 2020
{5647}: Du har inte mycket till övers för Styf.
Vi får hålla tummarna att det ser bättre ut med en ny röst i båset :)

Sv: Silly season - 2020
{9287}: låter ju bra!

Sv: Silly season - 2020
Foppatofflan: tog upp Rögle till shl. Jobbar mycket med spelaren i sig samt mycket feedback på träningarna. Kan lägga upp en bra spelidé samt få spelarna att dra åt samma håll

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales: Det är inte omöjligt. Vi hade nog varit mycket snabbare med att sparka Ville än bedriva svågerpolitik med Styf.

Sv: Silly season - 2020
{9287}: har han varit framgångsrik? genuint uppriktig fråga.

Sv: Silly season - 2020
{5647}: Så kan det ha varit, men man måste ju tänkt tanken själv att göra sig av med honom? Ingenting stämde ju.

Sv: Silly season - 2020
{5647}: Ja, det är sant.

Sv: Silly season - 2020
Snacka om att dömma ut någon direkt, denna karln var en mentor för BH under en mycket längre tid. Så han kanske kan göra bra saker för just modo nu. Sen har denna gubbe varit huvudtränare med.

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales: Alla jag pratat med säger att man togs på sängen av Villes beslut. Ingenting tyder på att han övertalades eller köptes ut.

Nucky. Man hade bara kunnat sätta Styf som andreträmare igen. Det hade inte alls varit konstigt när alla varit öppna med att hans uppdrag sannolikt varit tillfälligt.

Sv: Silly season - 2020
Sven Tuta: Vad sänder man för signaler om man sparkar 2 huvudtränare samma säsong?
Tror inte man är beredd att ta all negativ publicitet och hånfulla krönikor och kommentarer som det skulle innebära.
Man vill ge sken av att man har koll på läget och istället bara finslipar organisationen.
Vi får se vart det slutar, men jag är som alltid försiktigt optimistisk😁

Sv: Silly season - 2020
{5647}: Så kan det mycket väl vara, tror inte Glader och kompani försökte övertala honom :)

Känns verkligen som ni behöver nya tankar och idéer inte någon som ska backa upp nuvarande spel..

Sv: Silly season - 2020
KB: tycker vi ger killen en chans innan vi sågar honom vid fotknölarna

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales: Ville stack verkligen på eget bevåg, men i övrigt håller jag med till 100%. Jag skulle säga att försvarsspelet under Styf är sämre än under Ville.

Sv: Silly season - 2020
{5647}: Jag förstår inte hur de tänker här. Ni sparkar er huvudtränare och er assisterande tar över tillfälligt och nu värvar ni en till assisterande fast eran assisterande tränare inte ens nästan fått igång laget? Borde ju komma in en ny huvudtränare kan man tycka..

Sv: Silly season - 2020
Sven Tuta: Helt klart är att Styf fått sparken för länge sedan om han inte haft rötterna i föreningen.

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
S-vikaren: låter grymt ” Han kommer känna sig trygg i hur vi vill spela, då han känner igen spelsystemet från tidigare, säger sportchef Fredrik Glader ”

Sv: Silly season - 2020
Sven Tuta: Är väl knappast köparens marknad när det gäller ledare? Vem finns ledig egentligen, Mats Lusth (kräks)?
Såna som Bert Robertson lär vilja sitta av deras långa kontrakt istället för att hoppa in en kort sejour hos oss.

Sv: Silly season - 2020
Golden boy : Mycket märkligt ” bollplank” man tar in. Alla handlingar/förändringar man gör i ett bolag är signaler. Vad sänder detta för signaler när man tar in ett helt okänt namn för de flesta i en krissituation
( förutom för Styf som tycker att vi håller spelet uppe i 58 minuter eller att det tar tid för ett system att sätta sig). Varför gör man detta? Man har en utmålad målsättning, pengar finns på kontot, det är köparens marknad, 100-års jubileum, fansen(vi) ställer upp, vad har jag glömt i all frustation🤔
Varför blir det på detta vis!?
Har man fullständigt gett upp säsongen, hur tänker Modo? Så, Glader, Widebro m fl berätta gärna hur ni tänker er hur resten av säsongen ska vara! För jag begriper nada av erat agerande. Ska vi kämpa för att gå upp eller kämpa för att undvika nedflyttning?

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
{9233}: ”Mattias Norlinder är ej med i Frölundas laguppställning. Skada eller bänkad?

Förstår inte att han hade så bråttom upp till shl.”

Skadad, snittar annars drygt 17 minuter/match på de 20 matcher han lirat.

Sv: Silly season - 2020
{9287}: Allt som inte Styf verkar vara då. Bra.
Tack för feedback.

Sv: Silly season - 2020
Bra val modo. Väldigt bra tränare och matchcoach

Sv: Silly season - 2020
Golden boy : Tror att de flesta vet att om man spelar sin bästa hockey på slutet spelar det ingen roll om man kommer först eller tia.

Däremot har man förhoppningsvis insett att man inte har en susning om hur man själv implementerar Hellkvist-hockey. Man kan inte bara trycka ctrl+c ctrl+v och så fungerar allt magiskt.

Dock hoppas jag att Peter tar med sig hur det ska spelas och hur man får spelarna att köpa det. Gärna också de förändringar Hellkvist med assisterande gjort i år, för Leksand spelar mycket bättre än vi gjorde ifjol. Vårt försvarsspel var aldrig bra ifjol.

Sv: Silly season - 2020
Foppatofflan: Ska väl sägas att ribban är ganska låg för min del nu, så bara att en ny person kommer in ser jag som något väldigt positivt. Ser inte heller några andra jätteintressanta namn ute på marknaden.

Har inte gett upp riktigt än, men känner att blicken ligger mer på nästa säsong.

Sv: Silly season - 2020
Foppatofflan: Ja, inte någon prestigevärvning direkt. Säkert en mkt billig lösning och ett sätt att visa att man agerar. Tror inte det kommer att bli någon större skillnad i spelet. Tror att dom flesta i styrande befattning i Modos organisation för längesedan insett att den här säsongen är körd, ligger på tok för långt efter topplagen i kapacitet för att kunna utmana om en Shl plats, detta skulle man givetvis aldrig erkänna utåt. Tror att det är klart med Freddan till nästa säsong, något som många redan varit inne på, därför man inte går på något mer etablerat namn.

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
{9233}: Du menar Björklöven? Vår sminkade gris måste ju räknas in 😏

Sv: Silly season - 2020
Foppatofflan:

Min första tanka oxå, men jag ska ge han en chans.

Sv: Silly season - 2020
Nucky: ja, vi får hålla tummarna!

Sv: Silly season - 2020
Foppatofflan: Får ändå ge dom att dom erkänner att man inte vet hur man spelar Hellkvists hockey.
”Kommer du ihåg hur fan vi gjorde för att ta oss ur zon ifjol?
-chippade va?
-har hittat en snubbe nu som säger att man vet hur man gör. Jag tar in honom!”

Sv: Silly season - 2020
hockey_21: hade hellre tagit Perra!

Sv: Silly season - 2020
Foppatofflan: Hade det varit bättre med perra? Det finns inte så mycket att välja på mitt under pågående säsong.

Sv: Silly season - 2020
KB: ursäkta, men tycker det känns som en riktig B-värvning.

Sv: Silly season - 2020
hanzon: Postar i rätt tråd istället.

På förhand, med ren skär optimism så tycker jag ändå det känns som en smart värvning. På pappret iaf.
En ny röst i båset.
Bekant med spelsystemet. (Jobbat med BH).
Relativt stor erfarenhet som både assisterande och huvudtränare, utan att vara en 100-årig Perra.
Kan axla huvudtränare-rollen om så krävs.

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
{8384}: håller med! Hoppas nästan att Oskarshamn klarar sig kvar och att någon av de stora drakarna åker ur shl.

Nedflyttningskval mellan Lhc och HV vore kul!

Eftersom vi inte är i närheten för tillfället att visa tendenser att kunna gå upp hoppas jag att ett lag från HA med en riktigt risig arena går upp!

Fler hockeylador till shl!

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
KB: Vilket spelsystem?

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Werner: På förhand, med ren skär optimism så tycker jag ändå det känns som en smart värvning. På pappret iaf.
En ny röst i båset.
Bekant med spelsystemet.
Relativt stor erfarenhet som både assisterande och huvudtränare, utan att vara en 100-årig Perra.
Kan axla huvudtränare-rollen om så krävs.

Sv: Silly season - 2020
Peter "Piva" Johansson ny assisterande tränare, vad anser ni om honom?

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Tar hellre in Larry Muggerud!!

en.wikipedia.org/wiki/DJ_Muggs

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
{5647}: ja väldigt konstig spelide. Täcker vi inte peters så att vi ger dem mål vad skall vi göra med pucken om vi vinner den när alla står i samma klump vid egen målis?

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
hockey_21: nja. Det är som ett företag. Någon är chef och ansvarar för beslutet. Det kan absolut delegeras, men förändrar inte att man låter Styf ha huvudansvaret.

Jag tror att om man erkänt att inte har kompetensen att klara detta så skulle man satt Peter som huvudtränare. Problemet är att där är man fortfarande inte, trots att man spelar sämst i serien.

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
{5647}: Ja, det där spelet förstår jag inte riktigt varför dem envisas att falla tillbaka så långt istället för att sätta press.

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Tarasov: haha lite kul att se shls min om västervik gick upp😀

Hoppas dett tränartillskott ger något bra till spelet och att vi får ordning på det. Men eftersom de bara skriver säsongen ut så funderar man om det liksom bara är ett test eller om de har andra planer för nästa år.

« · 2124888 · »