1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536480 inlägg · 4131 ämnen
« · 2166356 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly season
Rytter: I första hand var kritiken inte mot Mattias, utan mot andretränaren. Sedan hade Mora en fantastisk tränare i Colliton så kritiken kanske inte blir riktigt nyanserad.

Ska vi jämföra alla centrar mot Sundström som måytstock så kommer alla centrar vara dåliga...

Sv: Silly season
Gavelo: Styfs uppåkningar är väl ok sen passar snett inåt bakåt utan ha koll om det finns medspelare där, nio gånger av tio

Sv: Silly season
Silverhawk : Hur tänkte du här? Om nu Modo vann pga Lövens ovilja att vinna derbyna. Hur ska Modo kunna vinna mot BIK?

Sv: Silly season
Rytter: Detta påminner om matchen mot Bik ifjol när vi förlorade stort men va det bättre laget, den gången var vi tämligen överlägsna men idag är det mer jämt.
Karlskoga är tydligen bra att knyta igen säcken mot oss.

Tim Juel håller Bik kvar i matchen

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
{8384}: zykov kan gärna få avsluta säsongen med en rejäl propp på någon bikspelare😁😁 visa ryssmusklerna. Trött kommentator

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
jonsson:
Theo Jakobsson? Är han bror till Kristian?

Sv: Silly season
#13:

En av de bästa tränarna i Sverige var ju en rejälnöverdrift.

Själv ser jag många frågetecken kring Karlin. Skulle önska att han var vår frälsare och stannade länge då han är en modoprodukt.

Men jag tror många tänker med hjärtat istället för hjärnan i denna fråga. Han kommer inte kunna kopiera det i Västervik i vår klubb, varje klubb har sina förutsättningar, vi måste vara noga med att ta in en tränare som står för det klubben står för och vill stå för. Är Karlin denna tränare?

Lite oroande med kommentarerna från mora när han fick sparken.

Moras tränarsituation diskuteras i det senaste avsnittet av SHL-podden och förre SHL-poängkungen Pär Arlbrandt menar att det handlar mer om hur Karlin var som tränare än de faktiska resultaten.
– Det är absolut förvånande utifrån resultaten. Men det är nog som Hermodsson (Morasklubbchef) sa, att de behöver en annan ledarstil. Vad jag har hört så jobbar de knappt med video och har inte lika hårda krav som de var så vana vid förra året. Det är väldigt likt Brynäs-affären på så vis. Under (Jeremy) Colliton var allting uppstyrt in i minsta detalj. Jag tror helt enkelt inte spelarna klarar av som det är nu och även om resultaten är som förväntat så känner väl spelarna själva och styrelsen att de kan få ut ännu mer av det här materialet. Jag tror mer det är tillvägagångssättet som ligger bakom det, men däremot är det väldigt underkänt för rekryteringen för man borde veta vilka metoder den tränare man anställer använder, säger Arlbrandt och fortsätter:

– Vad jag har hört så ville de ha mer feedback och mer taktiska genomgångar. Helt enkelt mer noggrannhet. Tränare som inte använder så mycket video brukar vara väldigt duktiga på att få ihop ett lag och ha en känsla för vilka som ska spela med varandra och har kemi. Men i Mora kände väl inte spelarna det helt enkelt.

Sv: Silly season
Retar mig på dessa randiga!
3 ggr har man blåst av Modo för offside i målgården, exakt 1,49 i Biks PP så kör deras spelare på Tex i målgården när han genar, domaren står och suger på pipan!

Sv: Silly season
Gavelo: Är det bara jag som undrar varför vi ska behålla tex williamson, han verkar ju inte vara bättre än dackell eller Lundin men kostar säkert en hel del.

Sv: Silly season
lhlh: Deras skäggige back nr5 kunde haft 15 holding utvisningar vid det här laget men han har inte fått en enda

Sv: Silly season
#13: Är vi helt säkra på att han vill träna MoDo just nu?

Sv: Silly season
Rytter: dom hjälpte till att hjälpa andra skulle riskera att åk ur

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
{8384}:

Vi har väl alltid haft problem med dom sedan vi kom till HA.

Sv: Silly season
hanzon: Håller med är en av de bästa tränarna i Sverige.
Kommer dessutom från Övik och har stort Modo hjärta. Borde vara en no brainer.

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Rytter: Första tycker jag kunnat vara 2+10. Den var riktigt onödig men inte superful. Men den andra är jätte korkad. Slänger upp en armbåge rakt i ansiktet på Kalle Johansson.

Sv: Silly season
#13: Får inte Karlin uppdraget, då gör Modo ett fatalt misstag.

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
{5647}:

Mora har alltså lyckats med att dra på sig två 5+gm i samma period mot löven, det var starkt jobbat måste jag säga.

Sv: Silly season
Rytter: Västervik spelade väldigt offensivt med Karlin under tiden man var i divison 1. Han anpassar mycket efter spelarmaterialet. Sen tror jag Karlin är utan tvekan den bästa matchcoach i ligan.

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
{8384}: Man kompenserar för att de bor där nere i Karlskoga. Rätt trist ställe måste jag säga.

Hur som helst så finns inte riktigt laddningen där idag. Vi spelar helt ok och kanske är värda ett bättre öde, men jag kan inte bli riktigt irriterad på domarna eller motståndarna för jag känner att det vore skoj om de kan plocka Löven från andraplatsen.

Skönt att vi har silly season, för den ser mycket intressantare ut än den här matchen...

Sämsta kedjan i egen zon är Karlas. Jag tycker att både han och Ryssen fladdrar runt lite för mycket och Harju inte trivs helt som center även om han av de tre är klart bäst defensivt.

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Gavelo: Det är därför vi inte tål griskatterna!

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
{5647}: fan tycker det är konstanta hakningar från bik samt någon solklar fasthållning. Men denna match känns dömd för förlust^^ något med bik som bara inte går att gilla. Känns som de spela så fult och kommer oftast undan

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
{8384}: Men för helvete domarna, klubborna ska inte användas som svärd!!!
Karlskoga spelar så sjukt fult, beivra det spelet ist för att blås för skitsaker.
I varenda närkamp så håller Karlskoga spelarna fast motståndarna och slår och hakar med klubborna!!

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
{8384}:
Boivin har varit ganska bra senaste matcherna men jag blir less på att han alltid ska lägga lösa puckar på mål, skjut nån gång.

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
{8384}: Jösses vilka hakningar i mittzon. kompenserar man för Björklunds konstiga? Det blir löjligt i alla fall.

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
{8384}: skall det inte vara en utv när han skjuter mot mål där då?? Måste ju döma lika

Sv: Silly season
jonsson: Jo, det känns som att han sett varenda match och lusläst all statistik. modo har han väl knappt sett. inte ens de som kommenterar Tre Kronor mot Vitryssland har så dålig koll på motståndarna.

Sv: Silly season
Rytter: Jag har följt Karlin hyfsat länge. Han stod för en offensiv och skridskostark hockey när han tränade i Ettan och tog så småningom upp Västervik genom det spelet också.

HockeyAllsvenska Västervik tenderar dock att anpassa spelsättet efter motståndare i större utsträckning. Att parkera bussen har till exempel varit extremt effektivt mot oss de senaste åren när vi har spelat idiotoffensiv, så jag kan förstå att man får en ganska ensidig bild av hur de spelar om man enbart går efter deras matcher mot oss. Sen tenderar deras lag att bli svagare mot vårkanten för att finansiera nästkommande säsong, till skillnad mot andra lag vilket såklart påverkar spelet också.

Kollar man däremot på hur de förde spelet i höst när de hade lite extra spets i laget och innan Fitzgerald blev skadad så spelade de en ganska frejdig och offensiv hockey mot många lag.

Sv: Silly season
jonsson: Är Bik så här usla i slutspelet så kan det bli tidigt respass!

Sv: Silly season
{5647}:

Han verkar kunna allt om BIK

Sv: Silly season
Silverhawk :

Du menar som ni gjorde i derbyt?

Ni har er själva att skylla att ni gav bort andraplatsen.

Sv: Silly season
{5647}: Svensk hockey har blivit lite som fotbollen, överdrifter och filmningar för att få med sig billiga utvisningar.(frisparkar).

Sv: Silly season
{5647}: Till och med kommentatorn såg en BIK-utvisning tidigare men inte domarna.

Sv: Silly season
{5647}:

Tycker kedjan ohlsson-Aagaard-persson skulle vara en riktigt fin tredjekedja nästa år, dom kompletterar varandra på ett bra sätt.

Sv: Silly season
{5647}: om Modo kunde stå upp lite

Sv: Silly season
Gavelo: Den här matchen är en fars ut det perspektivet. Domarna tar ingenting av det de ska, utan hittar enkla utvisningar.

Persson behåller jag för övrigt gärna. Haga kan få åka tillbaka.

Kommentatorn borde upplysas om att ibland gäller less is more. Han surrar så djävla mycket på tomgång. Det är upprepningar på upprepningar in absurdum.

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
{8384}: men ej rättvist resultat. snarare lika men känns lite som bik har en jäkla flyt samt får med sig alla domslut. Men vi har väll fått tillräckligt med karma senaste matcherna.. nog för att våran karma återbäring borde vara så gott som oändlig haha

Sv: Silly season
{5647}:

Ja jag håller med om den pressen och omställningen för honom och att det också är en chansning.

Men nu ifrågasätter jag mer argumentet vissa har att vi inte ska ha sunken för att han är defensiv, men det är självklart att vi ska ha Karlin istället.

Det går inte ihop eftersom Karlin har spelat lika defensivt genom åren, ingen vet om han kan eller vill spela på annat sätt, så det argumentet håller inte.

Då måste man ju lyfta fram något annat argument varför Karlin ska vara vår nästa coach.

Sv: Silly season
Tycker Lovric sköter sig riktigt bra hoppas dom försöker behålla honom, som en uppgraderad version av Tommy Enström

Sv: Silly season
Eller: Ja den är direkt fel, men svenska domare saknar den känslan.

Övrigt måste man ge Karlskoga att dom iaf är det lag som spelar absolut mest hockey med fasthållningar och klubbslag, det är nog dags att domarna börjar ta för detta nu för det börjar likna Luleås ryggsäckshockey i mitten av 2000 talet

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
jonsson: På läktaren, som resten av backuppsättningen!

Sv: Silly season
Gavelo: Avblåsningen på Aagard i målgården var ju löjlig, om det varit en målchans så hade ju det varit en annan sak.

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Vart är Corrado?

Sv: Silly season
Steken84: 3-0
Alltså Karlskoga är riktigt dåliga idag men allt går in.
Tycker Modo tagit över med och mer men Karlskoga får väldigt enkla mål.

Detta kan vi absolut vända, vi är faktiskt rejält mycket bättre!

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
jonsson: oj vilken tabbe det såg ut från tex. Men laget är ju inte ens där idag^^

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
2-0 o 3-0
Ridå

Sv: Silly season
2 skott från back och 2 returer att lägga in. Skadat vara så svårt att ta bort motståndarnas klubbor?
Behöver inte stirra puck

Sv: Silly season
{5647}: Nu blev det mål på förlängning av ett väldigt felaktigt domslut.
Dock glädjer det mig om Löven inte kommer tvåa.

Sedan hatar jag att man inte byter när klubban går av.

Sv: Silly season
Eller: 2-0 känns faktiskt ganska orättvist

Sv: Silly season
Eller: Jo, men på tekningen stod Styf till vänster.

Hur kan det bli icing när backen skiter i pucken och går på spelaren?

Sv: Silly season
Gavelo: Kollade laguppställningen, där är Styf upptagen som högerback.

« · 2166356 · »