1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474709 inlägg · 4078 ämnen

Karlskoga - Modo 2021-03-14

2166417 · » Till forumet


Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Saleva: nej men KJ har en äldre bror Robin spelar i någon div 3 klubb
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Busschaffisen hälsar att han kunde inte påverka dagens match:)
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Djuunaz:

Och att BIK har vunnit samtliga 4 denna säsong, hörde minst 3 ggr.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
wolper: fyfan va skönt att denna skitsäsong är över nu. Nya tag nu och spännande silly förhoppningsvis
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Djuunaz: får fan huvudvärk av honom^^

Så jävla tråkigt när det inte får tacklas!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
wolper: BIK blev ledsna.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
wolper: Haha han var tvungen att nämna att Björklund leder skytteligan igen för 6:e gången...
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
wolper: haha vad åker zykov för där? Pinsam domare haha. Charging... haha
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
wolper: zykov kan gärna få avsluta säsongen med en rejäl propp på någon bikspelare😁😁 visa ryssmusklerna. Trött kommentator
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
jonsson:
Theo Jakobsson? Är han bror till Kristian?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
wolper:

Vi har väl alltid haft problem med dom sedan vi kom till HA.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Rytter: Första tycker jag kunnat vara 2+10. Den var riktigt onödig men inte superful. Men den andra är jätte korkad. Slänger upp en armbåge rakt i ansiktet på Kalle Johansson.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
J F K:

Mora har alltså lyckats med att dra på sig två 5+gm i samma period mot löven, det var starkt jobbat måste jag säga.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
wolper: Man kompenserar för att de bor där nere i Karlskoga. Rätt trist ställe måste jag säga.

Hur som helst så finns inte riktigt laddningen där idag. Vi spelar helt ok och kanske är värda ett bättre öde, men jag kan inte bli riktigt irriterad på domarna eller motståndarna för jag känner att det vore skoj om de kan plocka Löven från andraplatsen.

Skönt att vi har silly season, för den ser mycket intressantare ut än den här matchen...

Sämsta kedjan i egen zon är Karlas. Jag tycker att både han och Ryssen fladdrar runt lite för mycket och Harju inte trivs helt som center även om han av de tre är klart bäst defensivt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Gavelo: Det är därför vi inte tål griskatterna!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
J F K: fan tycker det är konstanta hakningar från bik samt någon solklar fasthållning. Men denna match känns dömd för förlust^^ något med bik som bara inte går att gilla. Känns som de spela så fult och kommer oftast undan
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
wolper: Men för helvete domarna, klubborna ska inte användas som svärd!!!
Karlskoga spelar så sjukt fult, beivra det spelet ist för att blås för skitsaker.
I varenda närkamp så håller Karlskoga spelarna fast motståndarna och slår och hakar med klubborna!!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
wolper:
Boivin har varit ganska bra senaste matcherna men jag blir less på att han alltid ska lägga lösa puckar på mål, skjut nån gång.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
wolper: Jösses vilka hakningar i mittzon. kompenserar man för Björklunds konstiga? Det blir löjligt i alla fall.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
wolper: skall det inte vara en utv när han skjuter mot mål där då?? Måste ju döma lika
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
wolper: men ej rättvist resultat. snarare lika men känns lite som bik har en jäkla flyt samt får med sig alla domslut. Men vi har väll fått tillräckligt med karma senaste matcherna.. nog för att våran karma återbäring borde vara så gott som oändlig haha
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
jonsson: På läktaren, som resten av backuppsättningen!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Vart är Corrado?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
jonsson: oj vilken tabbe det såg ut från tex. Men laget är ju inte ens där idag^^
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
2-0 o 3-0
Ridå
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
wolper: samt kommentatorn som jag har för mig bruka vara neutral och nice verkar vara lite småförtjust i bik^^ helt okej period. Snacka om att modo ser sjukt avslappnade ut^^
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
wolper: Va även en tveksam offside som de ansåg va avsiktlig tidigare, de har varit hårda mot oss idag
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
wolper: Jo, signalen kom sent så det var bara löjligt att visa ut där. Det är inte Aagaard som gör fel, utan domaren. Visst är det solklar offside, men som sagt kan inte Aagaard agera på annat sätt än att fortsätta spela till domaren blåser.

Väldig löjlig utvisning och bedrövligt av domaren.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
J F K: haha pinsamt av domaren att ta utv där. Precis efter signal. Men bik slag på tex är okej. Samt att flera bikare går på honom efter signal skall de issofall åka på med dårå. Där gick domaren bikärende haha
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
jonsson: Det är väl klart för lag 7-10. sedan blir det val inför nästa omgång.

kan inte kommentatorn sluta snacka om skytteligan? är väl nu femtonde gången han säger samma sak?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
jonsson: Det ska ju spelas play in mellan lag 7-10 så vi får vänta ett tag till.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
När blir det klart vilka lag som möter vilka efter dagens omg?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
jonsson: Jag tycker att mycket beror på Karla. vad i hela helvetet ska han ned i vänster sarghörn att göra? Det är hans back som sedan blir öppen så Jellvert får åka dit. Samtidigt har Karla glömt var han är och tar inte markeringen som han borde gjort med tanke på att just Jellvert fått täcka för honom.

Karlkvist och Sylwander har förbannat svårt att lära om sig och spela som Sundqvist vill.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
jonsson: Styf junior på isen som vanligt.
Kommentera


Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Gavelo: Jag är positiv till alla sätt som tar Karlin till Modo😁
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Gavelo: Karlin som huvudcoach, sen får det bli Omark eller någon annan
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Nucky: Frågan är OM Sunken skulle kunna tänka sig att vara ass coach bakom Karlin?

Karlin har sin styrka i att alltid spela bra hockey med små medel, han är oerhört duktig i sin coachning under matcher och är en av dom bättre tränarna i Allsvenskan att sätta ihop ett lag som drar åt samma håll, det egentligen enda frågetecknet är hans avsaknad av rutin att träna en ”krävande klubb” som vi nog får erkänna att Modo är.

Det är där jag tror Sunken har sin absolut starkaste sida, att trots kraftiga stormar ändå få laget att tro på det man gör och verkligen motiverar alla att jobba vidare, sen är han rätt klassisk i sin coachning med stark defensiv, nästan tråkig för att sen kontra när tillfällen ges.

Jag har överhuvudtaget inte analyserat detta mer än såhär men det kanske inte vore en helt dum idé, men vad vet jag?!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Gavelo: Att vi har fokus på defensiven nästa år är absolut ingen nackdel efter denna vinter😅
Sen ska vi kunna ställa ett så pass starkt lag på isen att vi knappast behöver backa hem oavsett vem man möter.
Dessutom bör Modos ledning vara överens med Sunqen vilken typ av hockey man ska spela, har därför svårt att tro att det blir väldigt defensivt.
Men jag antar att alltid behålla pucken inom laget och att ALLTID spela sig ur egen zon kommer vara ett minne blott..
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Golden boy : Av vad jag har läst här på hs så är många nöjda med vad Sunken åstadkommit i Modo samt att han uppfattas som en reko herre som har sin specialitet att ”gjuta mod i gruppen”.
Det jag också märkt (undertecknad inräknad) är att många ändå vill se en annan typ av hockey i Modo till nästa säsong och där är många skeptiska till att Sunken är rätt man för uppdraget.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Golden boy : samtidigt kan man ju fråga sig vad han skulle svara på frågan.
Om sunken skulle bli nästa säsongs tränare kanske man inte blir så bra behandlad om man sagt att han sög o anledningen eg var de nyförvärv som gjorts till exempel.

Säger inte att han tycker så eller att jag tycker så. Bara att det är en fråga som bara kan få ett typ av svar.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
hanzon: Har han haft någon av dom som tränare? Svårt att uttala sig om tränare man aldrig haft tänker jag.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Golden boy : Ja han fick aldrig säga vad han tycker om det blev Andersson eller Karlin
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Jan-Erik : Om han gör succé så är väl det bara bra 😀problemet med succé är väl om laget blir riktigt bra men misslyckas att ta sig till Shl, då ryker stora delar av laget i regel, men det är ju så det är när man spelar i allsvenskan. Men som du säger så är det alltid oroande med familj eller minderåriga barn på annan ort , det har vi varit med om ett antal gånger nu på kort tid .
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Golden boy : Skeptiska av fyra skäl. Har ju aldrig riktigt lyckats förutom säsongen i Tingsryd. Har ju ett minderårigt barn i södra Sverige, kan bli "hemlängtan" igen till något "kittlande" längre söderut om han gör succé´. Blev ju bortvald av Modo både när vi valde Björn (vilket jag förstår) och i somras. Borde klargöras varför han valdes bort i somras när han var klubblös. Tror inte han har så mycket kontakter bland spelare som han kan locka hit via sina kontakter i tidigare klubbar (vilket våra andra huvudkandidater har) samt att han inte är något namn som drar folk från andra klubbar för att de vill tränas av han.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Gavelo: En del på forumet är väldigt skeptisk till "Sunken". Desto intressantare då att läsa vad spelare tycker, i det här fallet Sylwander. Från hockeysverige.se ;

Det ser också ut att bli just Sundquist som enligt rapporter har erbjudits ett nytt kontrakt av Modo. Något som välkomnas av Sylwander.

– Jätteroligt att han blir tillfrågad i så fall. Jag tycker han är en väldigt bra tränare och en bra människa som sprider mycket glädje. Sen har han höga krav på allt och alla.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Rytter: har inget emot löven de blev vår räddningsplanka !
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Rytter: Det spelar ingen roll, Det kommer ändå att stängas. SHL får sina lag kvar. Och Timrå får börja om nästa säsong
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Robin Ztorken L: Det var nära, men....
Uppladdat:

450x300-nextyear.jpgnextyear.jpg

Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2021-03-14
Robin Ztorken L: Börjar inte den där bli lite urvattnad?
Kommentera

2166417 · »