« Föregående · 2240949 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
KB: Han har spelat väldigt många år där borta och kan såklart ha bättrat sig också. Det är långt ifrån säkert att det är samma människa nu.
+ 1
Sv: Silly season
KB:
Känner inte igen detta på honom, men Byström föräldrarna har man hört var och petade i mycket och tyckte och tänkte.
Känner inte igen detta på honom, men Byström föräldrarna har man hört var och petade i mycket och tyckte och tänkte.
+ 2
Sv: Silly season
{5647}: Var det inte nånting om att hans föräldrar hade mycket åsikter och skulle peta i saker när han spelade hos oss också? Eller blandar jag ihop med nån annan kanske?
Föräldrarna lär ju iofs inte vara ett problem för Brynäs nu…
Föräldrarna lär ju iofs inte vara ett problem för Brynäs nu…
Sv: Silly season
{5647}: Knappast rätt värvning men en kul värvning i alla fall.
Berätta mer om varför hans namn låter så ryskt.
Berätta mer om varför hans namn låter så ryskt.
Sv: Silly season
{8399}: Bra spelare, men mer tveksamt om det är en bra lagspelare. Stundtals undrade man i juniorerna om han inte kunde få en egen puck... Undrar om det är rätt värvning av brynäs i deras situation.
+ 1
Sv: Silly season
jonsson: Timashov ska väl försöka se till så att vi gör fler mål än vi släpper in kanske 🤔 En artist i alla fall och det är ju fint att han håller på Modo också 👍
+ 1
Sv: Silly season
jonsson:
Du kan inte hålla på så, att skriva upp värdet ger inga intäkter eller likvider att betala med. Det är bara ett bokföringsmässigt trix för att siffror ska se bättre ut.
Enda sättet är ju ifall man skriver upp värdet och sedan lånar upp mot banken, typ som vissa gör med sina hus. Det ger ju likvider för stunden men det ska ju betalas tillbaka med ränta också, så blir dyrt. Sedan kanske inte bankerna är så sugen att låna ut mer på en arena ifall man tror att tillgången inte går att sälja till värderingen, speciellt inte om man ska investera i något så flyktigt som nya spelare, annat om man gör detta för att förbättra arenan och få mer intäkter i framtiden. Vem är sugen att köpa en arena till överpris, förutom Timrå kommun då?
Detta är en rejäl varningsflagg!
Du kan inte hålla på så, att skriva upp värdet ger inga intäkter eller likvider att betala med. Det är bara ett bokföringsmässigt trix för att siffror ska se bättre ut.
Enda sättet är ju ifall man skriver upp värdet och sedan lånar upp mot banken, typ som vissa gör med sina hus. Det ger ju likvider för stunden men det ska ju betalas tillbaka med ränta också, så blir dyrt. Sedan kanske inte bankerna är så sugen att låna ut mer på en arena ifall man tror att tillgången inte går att sälja till värderingen, speciellt inte om man ska investera i något så flyktigt som nya spelare, annat om man gör detta för att förbättra arenan och få mer intäkter i framtiden. Vem är sugen att köpa en arena till överpris, förutom Timrå kommun då?
Detta är en rejäl varningsflagg!
+ 4
Sv: Silly season
DrCox: Misstänker att man tänker sig behålla Freddan för två nya bra säsonger i HA.
+ 4
Sv: Silly season
{8839}: Misstänker att ni får dras med Freddan i båset Nubben verkar inte vara den typen som sprakar tränare på gott och ont.
Sv: Silly season
KulaShaker: Helt i Branäs linje, belåna upp arenan mer och värva vidare!
Det är inte ett dugg förvånande att det faktiskt finns tv program som lyxfällan.
Det är inte ett dugg förvånande att det faktiskt finns tv program som lyxfällan.
+ 1
Sv: Silly season
KulaShaker:
Smart, för värdet på en arena går ju att betala räkningar, löner mm med. Att inte fler tänkt på det.
Eller just ja det finns mängder av företag som skriver upp värdet på tillgångar för att snygga till siffrorna, och ofta slutar detta på samma sätt. Detta är första varingaflaggen och för många slutar det sedan på samma sätt dvs tillslut kommer verkligheten ikapp, man får problem med likviden och därefter konken om man inte drar i handbromsen och genomgår en tuff period där man väger alla utgifter noga och börjar spara.
Smart, för värdet på en arena går ju att betala räkningar, löner mm med. Att inte fler tänkt på det.
Eller just ja det finns mängder av företag som skriver upp värdet på tillgångar för att snygga till siffrorna, och ofta slutar detta på samma sätt. Detta är första varingaflaggen och för många slutar det sedan på samma sätt dvs tillslut kommer verkligheten ikapp, man får problem med likviden och därefter konken om man inte drar i handbromsen och genomgår en tuff period där man väger alla utgifter noga och börjar spara.
+ 2
Sv: Silly season
jonsson: Jag satte mig och letade, hittade den tillslut!
Visste inte ens att den fanns.
Men tack för hjälpen 💪🏽
Visste inte ens att den fanns.
Men tack för hjälpen 💪🏽
+ 1
Sv: Silly season
KB: Kan inte ett rykte att Fredrik Andersson är på väg till er eller ett annat lag i Ha ,bättre att byta en än 5 andra .
Sv: Silly season
jonsson: Kan någon skriva exakt vad kanalen heter som Västervik - Mora spelas/spelades på?
Det är någon Cmore kanal, men eftersom jag har så många så hittar jag ej.
Tack.
Det är någon Cmore kanal, men eftersom jag har så många så hittar jag ej.
Tack.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno:
4-2 till Frölunda nu, blir väl uppror i Timrå snart och sparka alla.
Ganska roande att beskåda faktiskt.
4-2 till Frölunda nu, blir väl uppror i Timrå snart och sparka alla.
Ganska roande att beskåda faktiskt.
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Öhman i Vvik har nog missuppfattat att det är Mora o inte MoDo de möter hattrick o 3-3 nu
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Går fort i hockey, 2-3 till Mora nu :-)
Men Timrå verkar ha knackigt. Iofs 2-2 mot Frölunda nu men 5 skott på mål efter två perioder?
Men Timrå verkar ha knackigt. Iofs 2-2 mot Frölunda nu men 5 skott på mål efter två perioder?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{297}: å utöver det så går det minst sju tåg efter varandra med Löven supportrar också !!
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: fan 3500 pers i två fulla bussar, det är jävla stora bussar det.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Inte så förvånad över att de har det svårt, tappat många bra spelare samt att baksidan ser rätt orutinerad ut. För mig jag satt de som 6:a eller liknande i tipset.
Det där att ge stora roller till för många unga spelare har vi ju provat utan framgång.
Trodde inte de skulle ligga såhär långt ner, men inte heller topp3 eller 1:a som Adam tippade.
Inte så förvånad över att de har det svårt, tappat många bra spelare samt att baksidan ser rätt orutinerad ut. För mig jag satt de som 6:a eller liknande i tipset.
Det där att ge stora roller till för många unga spelare har vi ju provat utan framgång.
Trodde inte de skulle ligga såhär långt ner, men inte heller topp3 eller 1:a som Adam tippade.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Västervik leder skotten med 9-0 och matchen med 2-0 mot Mora. Börjar bli lite jobbigt där vid siljan....
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Hör att de börjat fylla en tredje buss, så vi får nog tyvärr räkna med att Umeborna har köpt samtliga 5500 biljetter än så länge.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: För en massa år sedan bjöd man in ”typ musikgymnasiet eller annan liknade musikförening som trummade och levde ett jäkla liv på läktarna i positiv bemärkelse.
Kanske är något liknande, men jag har ingen aning.
Kanske är något liknande, men jag har ingen aning.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Blake: Många MoDoiter som taggar #KurvaCarlabel på sociala medier och pratar om att något stort är på gång i Övik.
Handlar det om utökad ståplats, tro? Hela kurvan?
Handlar det om utökad ståplats, tro? Hela kurvan?
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Saleva: Som förälder till småbarn som kliver upp 5 så är 20.30 en rätt kass tid :/
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Saleva:
Karlin är king!
Dags att spelarna tar tag i det nu då!
Spela som chefen säger.
Sen bör Dahlroth på sin höjd vara sjunde back.
Karlin är king!
Dags att spelarna tar tag i det nu då!
Spela som chefen säger.
Sen bör Dahlroth på sin höjd vara sjunde back.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse:
Vi får hoppas att det rasslar på under den dryga veckan som är kvar
Vi får hoppas att det rasslar på under den dryga veckan som är kvar
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Saleva: Borde ha varit fler då säker minst 1000 av dom är björklöven fans
« Föregående · 2240949 · Nästa »