« Föregående · 2536127 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Dexter : Ja med tanke på att Kenttä gör allt rätt och MoDo (i stort) gör allt fel är det ju fantastiskt att vi gick upp före dom. :-)
Jag tillhör väl optimistskaran, men ska jag va helt ärligt så var jag rätt orolig inför kvällen.
Och aldrig i min vildaste fantasi hade jag trott att vi skulle gå ut och göra en nästan perfekt match och helt stänga ned Djurgården! Fantastiskt!
Och nu får Hinken behålla alla han vill ur detta fantastiska lag! Vi kommer inte blir "rånade" på våra poängspelare som sen dominerar i SHL och sen skriver aslånga kontrakt (har Karla en klausul?)
Norén kommer inte helt plötsligt gå till Växjö eller annat smålandselände för att han behöver ta nästa steg.
Så otroligt fantastiskt skönt!
Jag tillhör väl optimistskaran, men ska jag va helt ärligt så var jag rätt orolig inför kvällen.
Och aldrig i min vildaste fantasi hade jag trott att vi skulle gå ut och göra en nästan perfekt match och helt stänga ned Djurgården! Fantastiskt!
Och nu får Hinken behålla alla han vill ur detta fantastiska lag! Vi kommer inte blir "rånade" på våra poängspelare som sen dominerar i SHL och sen skriver aslånga kontrakt (har Karla en klausul?)
Norén kommer inte helt plötsligt gå till Växjö eller annat smålandselände för att han behöver ta nästa steg.
Så otroligt fantastiskt skönt!
+ 7
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{9233}: det går väl en legendarisk bil från övik, plockar upp J F K i sthlm innan den fortsätter vidare till Karlstad. Ove, Tarasov och Puffe - finns det plats för en till ?
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Nyss kommit hem från arenan! Fan vad magiskt det här var! oj oj oj!!!
Men satan vad ont i fötterna man fick av att stå i 5 timmar, men det var så jävla värt det!
Men satan vad ont i fötterna man fick av att stå i 5 timmar, men det var så jävla värt det!
+ 9
Sv: MoDo tar sig upp till SHL och det var på tiden!
Oakleafer : Rättas gärna om jag har fel, men är ganska säker på att jag har rätt. 😊 skrev dock 2018 och det var ju fel, skulle varit 2019/2020. 😊
SHL spelade kvalspel mellan Leksand och Oskarshamn. Där Oskarshamn skulle möta vinnaren i finalen i Hockeyallsvenskan. Men Corona avbröt och Oskarshamn fick stanna i SHL och Modo och Björklöven fick stanna i Hockeyallsvenskan.
Hockeyallsvenskan 2019/2020
Säsongen avbröts i förtid på grund av covid 19-pandemin som drog in över världen. Grundserien spelades klart, men HockeyAllsvenska Finalen hann bara spela två matcher och Slutspelsserien en omgång innan säsongen ställdes in. Svenska Ishockeyförbundet beslutade att inga lag skulle flyttas upp eller ner i seriesystemet.
– Kvalet ställdes in, men så här kvalificerade sig lagen: Björklöven och MODO gick till HockeyAllsvensk Final medan Timrå, Karlskoga, Västerås, Vita Hästen, Södertälje och Vita Hästen hamnade i Slutspelsserien.
SHL spelade kvalspel mellan Leksand och Oskarshamn. Där Oskarshamn skulle möta vinnaren i finalen i Hockeyallsvenskan. Men Corona avbröt och Oskarshamn fick stanna i SHL och Modo och Björklöven fick stanna i Hockeyallsvenskan.
Hockeyallsvenskan 2019/2020
Säsongen avbröts i förtid på grund av covid 19-pandemin som drog in över världen. Grundserien spelades klart, men HockeyAllsvenska Finalen hann bara spela två matcher och Slutspelsserien en omgång innan säsongen ställdes in. Svenska Ishockeyförbundet beslutade att inga lag skulle flyttas upp eller ner i seriesystemet.
– Kvalet ställdes in, men så här kvalificerade sig lagen: Björklöven och MODO gick till HockeyAllsvensk Final medan Timrå, Karlskoga, Västerås, Vita Hästen, Södertälje och Vita Hästen hamnade i Slutspelsserien.
+ 3
Sv: Silly season
{5647}:
Ganska skönt nu när det är klart att vi gick upp.
HA kommer bli sjukt tufft nästa år med Brynäs, DIF, Löven samt SSK och AIK som satsar, sedan ett BIK, Mora och ev Västerås som vill göra en bättre säsong.
Det var jämnt i år, men gissar att nästa år blir ännu jämnare.
Ganska skönt nu när det är klart att vi gick upp.
HA kommer bli sjukt tufft nästa år med Brynäs, DIF, Löven samt SSK och AIK som satsar, sedan ett BIK, Mora och ev Västerås som vill göra en bättre säsong.
Det var jämnt i år, men gissar att nästa år blir ännu jämnare.
+ 12
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{9682}: har du bokat resa inför Färjestad borta i november?
Kul att mästarna i den moraliska finalen blev tilldelad en silverpeng och en fet böter för förstörda skärmarna på hovet. Det är Djurgården värda!
Kul att mästarna i den moraliska finalen blev tilldelad en silverpeng och en fet böter för förstörda skärmarna på hovet. Det är Djurgården värda!
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{9682}: Bästa norrskenet jag sett, sitter dessutom o lurar lite, har inte sett det som hände efter sista visslan, bara myser eftersom jag kan se det när jag vill. Småtrevlig Valborg, minsann
+ 2
Sv: Silly season
Ove, när går bilen till den enda kvarvarande kaffeklubben i höst? Packar ett par bullens pilsnerkorvar i en termos och riktigt kaffe i en annan.
Egentligen måste man dela en frusen halv vetelängd när man spelar i högsta serien, men jag gör ett undantag för din skull med varma korvar för en gångs skull.
Egentligen måste man dela en frusen halv vetelängd när man spelar i högsta serien, men jag gör ett undantag för din skull med varma korvar för en gångs skull.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Dexter : Byt ut optimisterna till realisterna, haha
+ 1
Sv: Hånade Djurgården
modomille:
Ja samtidigt är det över nu och tycker att DIF kämpade väl och spelade hockey. Låser tråden
Ja samtidigt är det över nu och tycker att DIF kämpade väl och spelade hockey. Låser tråden
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Hemkommen från arenan nu. Ja, vad ska man säga? Det är så många känslor.
Vill ta tillfället i akt att be om ursäkt för att jag tvivlade på seriesegern, på slutspelet. ”Optimisterna” fick rätt och tacka gud för det? MoDo spelar i SHL nästa säsong. Björklövens fyyyysiska gäng fortsätter i HockeyAllsvenskan. Nationell media fick fel. Men nog tror jag Wennerholm jinxade oss medvetet, smyg-MoDoit som han är!
Vill ta tillfället i akt att be om ursäkt för att jag tvivlade på seriesegern, på slutspelet. ”Optimisterna” fick rätt och tacka gud för det? MoDo spelar i SHL nästa säsong. Björklövens fyyyysiska gäng fortsätter i HockeyAllsvenskan. Nationell media fick fel. Men nog tror jag Wennerholm jinxade oss medvetet, smyg-MoDoit som han är!
+ 12
Sv: Silly season
Ser matchen igen. Alltså Södergran. Hans andra mål var hockeyporr!
Sen Bergs propp på Kruger är fin att se om och om igen
Sen Bergs propp på Kruger är fin att se om och om igen
+ 7
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Tarasov: Glömde dej käre moderator. Blir en låt till då, tillägnad Dej för musikens skull . . Denna tillägnas också alla betalda experter(Wennerholm med flera) och alla obetalda anti-experter som skriver under MoDo-flagg. Ni hade fel, vi vinner match 7 hemma, vi står starka. Vi är bäst. Vi kan vinna på Hovet.
Ni är inte helt pålitliga
www.youtube.com/watch?v=LXwflv7yw9E
Ni är inte helt pålitliga
www.youtube.com/watch?v=LXwflv7yw9E
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Grabbar, ta semester från forumet nu och fira lite
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
FYFAN VAD SKÖNT!
Helvete viken Majbrasa det blev i år. Herrejävlar vilken lättnad och glädje. Vilken insats!
Helvete viken Majbrasa det blev i år. Herrejävlar vilken lättnad och glädje. Vilken insats!
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
modomille: ja bra sagt. Han och karlin va gött tårögda. Jäkla urladdning för samtliga. Jag tände äntligen mitt modoljys som stått i bokhyllan i 7 år, la ut min modohanduk på altanen och hoppade i vår nya bubbel-badtunna med lite gott o dricka. Låg och tittade på stjärnorna och log när jag tänkte på allt vi gått igenom. Nu är vi ute på andra sidan äntligen. Stort grattis alla.
+ 2
Hånade Djurgården
Om någon tyckte att publiken hånade Djurgården , så är det inget mot vad publiken på Hovet/ Globen har gjort historiskt. Som Modosupporter skäms jag inte.
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Tarasov: Mitt sista inlägg i denna tråd. Vi gjorde det, som många ansåg var omöjligt. Bonn-laget MoDo vinner en avgörande match 7 hemma, dessutom vann vi mot Djurgården på Hovet, inte bara en gång, vilket också anses som ganska omöjligt.
Hur bra är vi i MoDo?
En sista hälsning innan vi ses framåt midsommar, när Silly Season kokar
www.youtube.com/watch?v=u1ZoHfJZACA
Hur bra är vi i MoDo?
En sista hälsning innan vi ses framåt midsommar, när Silly Season kokar
www.youtube.com/watch?v=u1ZoHfJZACA
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
modomille:
Tror det också var en lite pik mot forumet 😉
Tror det också var en lite pik mot forumet 😉
+ 5
Sv: MoDo tar sig upp till SHL och det var på tiden!
Risus: inte för att förstöra men Modo och björklöven var inte klara till att mötas i final under corona men leksand och Oskarshamn.. där snackar vi vinnare
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Saknar att vi inte får ”Bernie” nu till hösten, men gläds desto mer med er och att ni får behålla denna ikon. Ibland måste man vara lite storsint helt enkelt. Vi lär hitta någon annan som är minst lika bra. Litar fullt ut på Kapanen i det fallet.
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Rytter: Har kommit hem nu och kollar på alla intervjuer. Måste älska Hinken som slår tillbaka mot media och deras jävla svammel.
Avslutar sen med
-Vi vann serien, vi vann slutspelet, vi är bästa laget
Chef!
Avslutar sen med
-Vi vann serien, vi vann slutspelet, vi är bästa laget
Chef!
+ 18
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Kollar om matchen, nu blir det än mer uppenbart varför denna match var så sjukt avslappnande att titta på. Jag skulle säga att i princip varje enskild spelare gör en jävulskt homogen insats. Det åks skridskor, det vinns 1:a puckar, 2:a puckar det är distinkt i alla zoner. Det är så sjukt kul att det är den här gruppen som tar oss upp i finrummet! Seriens bästa Lag vann!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Grattis Modo. Ni hör hemma i SHL och det är på tiden att ni är tillbaka där ni hör hemma. Kommer att smyghålla på er fortsatt lite grand trots att vi spelar i samma serie.
+ 12
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
MoDoNörden: Ta det i silly tråden. Nu fokuserar vi på grabbarna som har gjort det :)
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
leo: Kan någon sammanfatta allt det viktiga i artikeln?
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/JQR6M7/modo-2023-2024-sa-har-kan-laget-se-ut-i-shl
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/JQR6M7/modo-2023-2024-sa-har-kan-laget-se-ut-i-shl
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
dempa: hade 5000 på Djurgården ikväll. Kunde inte bry mig mindre
+ 11
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{9233}: så sjukt stolt man är över laget nu herregud ! 😆Ni är alla kungar ,grymt bra spelat ikväll av er alla👍
+ 3
Sv: Grattis
vakti2:
Ni kommer också tillbaka illa kvickt. Höll som fan på MoDo den här säsongen och det lyckades som fan. Nu kommer jag att stå bakom Brynäs också så du kan känna dig lugn. DJ Hemp ser till att alla lag kommer dit där de hör hemma. Besitter dessa superkrafter bara så att du vet 💪
Ni kommer också tillbaka illa kvickt. Höll som fan på MoDo den här säsongen och det lyckades som fan. Nu kommer jag att stå bakom Brynäs också så du kan känna dig lugn. DJ Hemp ser till att alla lag kommer dit där de hör hemma. Besitter dessa superkrafter bara så att du vet 💪
+ 6
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Gavelo:
Vi tycker olika och det är ju så det ska vara när man diskuterar.
Så jävla skönt att vi lyckades.
Måste hylla Hinken, vilken sportchef som lyfter in precis det vi behövde för att lyckas.
Vela var ett slutspelsmonster, niderbach drev en andrakedja och skapade en till farlig enhet, halloran gjorde sina poäng och spelade bättre än vad poängen visade, brickley fick mycket skit med all rätt men var en gigant i defensiven när han var hel, hans två matcher i dubbelmötet är det jag kommer minnas av honom.
Vi är i shl, så jävla skönt.
Ska bli så kul med silly season nu!
Vi tycker olika och det är ju så det ska vara när man diskuterar.
Så jävla skönt att vi lyckades.
Måste hylla Hinken, vilken sportchef som lyfter in precis det vi behövde för att lyckas.
Vela var ett slutspelsmonster, niderbach drev en andrakedja och skapade en till farlig enhet, halloran gjorde sina poäng och spelade bättre än vad poängen visade, brickley fick mycket skit med all rätt men var en gigant i defensiven när han var hel, hans två matcher i dubbelmötet är det jag kommer minnas av honom.
Vi är i shl, så jävla skönt.
Ska bli så kul med silly season nu!
+ 18
Sv: Silly season
Tarasov:
Vill inte spekulera i vilka som får lämna ovärdigt en sådan här kväll.
Vill inte spekulera i vilka som får lämna ovärdigt en sådan här kväll.
+ 10
Sv: GRATTIS ALLA MODO FANS
Tarasov: Såg den live, men satt och pumpade på träningscykeln så hårt att jag knappt kom ihåg mitt eget namn.
Nu ser jag den i repris med ett glas champagne. :-)
Nu ser jag den i repris med ett glas champagne. :-)
+ 4
Sv: Silly season
+ 5
Sv: GRATTIS ALLA MODO FANS
Bad_Brett:
Apropå svagt psyke…. Skippade matchen kollar nu Dickinson nyss utvisad hoppas vi reder ut BP
Apropå svagt psyke…. Skippade matchen kollar nu Dickinson nyss utvisad hoppas vi reder ut BP
+ 8
Sv: GRATTIS ALLA MODO FANS
Erol Ateceae: Kommer sakna Lars, Fredrik och Daggen. Nu är de väl med ibland i SHL också men jäklar vad den trion har lyft HA som produkt.
+ 12
« Föregående · 2536127 · Nästa »
