1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 508087 inlägg · 4189 ämnen

Inlägg: 1821625

Sv: Silly season
{5647}: Mora var även bra på hemjobbet. Mot Leksand var dom blixtsnabbt tillbaka i egen zon, varje gubbe sökte sin markering och gjorde knappt några dåliga avvägningar utan man höll sig disciplinerade i försvarsspelet.

Vi såg ju hur det gick när vi skulle spela som Skellefteå när vi hade AF i båset. Själv så spelar jag hellre försvarsspel och vinner med 2-1 än att förlora med 6-5

Svarskommentarer

Sv: Silly season
Blake: Jo, Modo lär bli betydligt bättre på spelvändningarna, men jag tror att man till skillnad från i vinter inte kommer att vilja ha långa anfall. Snarare att man kommer att ta hem spelarna tidigare och chansa mindre. Mindre pinchning från backar, alltid tredje gubben hem osv.

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB