+ 4
Inlägg: 2336889
Svarskommentarer
Sv: Silly season
KB: Citerar Pelle Bäckmans svar på följande fråga.
Hur kommer det sig att inga av er spelare från Surahammar valde att spela för Västerås?
– ”Sura-Pelle”, ”Nille” och ”Stisse” gick till Södertälje, Uffe Mårtensson till Leksand… Ingen gick till Västerås. Dom får skylla sig lite själva eftersom vi tyckte att dom vara lite för stora.
Den 'stora' klubben får aldrig ta något för självklart i samarbete med små plantskolor
Hur kommer det sig att inga av er spelare från Surahammar valde att spela för Västerås?
– ”Sura-Pelle”, ”Nille” och ”Stisse” gick till Södertälje, Uffe Mårtensson till Leksand… Ingen gick till Västerås. Dom får skylla sig lite själva eftersom vi tyckte att dom vara lite för stora.
Den 'stora' klubben får aldrig ta något för självklart i samarbete med små plantskolor
+ 3
Som Ove sa, lätt att det blir slitningar när det är mycket talang på liten yta. Speciellt när vissa föreningar känner sig förbisedda och det säkert kan ha satts en viss kultur kring den tankegången.