Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

« · 1092538 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Visa respekt
Ola:
Du menar den här (se länk), fem minuter in i filmen?
Äsch, med en strategiskt maskering tycker jag det är ganska oskyldigt.

Sv: Visa respekt

En varning till Ola:
för blottande av fördolda obsceniteter.


Sv: Visa respekt
Ola:

ASG!
Den var bra!!! :)

Filmen också! ;-)

Sv: Visa respekt
insu:
Om man associerar till en känd kvalitetsfilm som spelats in i Skattungbyn, så är nog det mest obscena ordet "korvspad".

Sv: Visa respekt
Metal Guru:

Skönt med lite känslor i den här boken också .

Ä ni spellediga eller ?? :-)

Sv: Visa respekt
XCarl:
Obscena ord? Vilka då?

Sv: Visa respekt

Vad har hänt med dig, XCarl:

Jag är seriöst orolig, känner inte alls igen dig. Insu har INTE kommenterat dir rubriksättning, och han har INTE använt obscena ord härinne.

Om du tänker ge dig ut i nätpokervärlden med den sinnesskärpa du har nu råder jag dig bestämt att låsa kreditkortet på cirka $5 nånstans.


Sv: Visa respekt
insu:

Jag vet att du är moderator här inne. men det förändrar inte att jag blir lite förvånad att just du kommenterar min rubriksättning eller hur..men jag förstår att du bör känna dig träffad. Man kan också i ditt svar notera att du är lite i obalans, för normalvis brukar du undanhålla dig från obcena ord.

Ha nu en bra kväll INSU, för själv ska jag nu lira lite poker( som vanligt)

Vänligen Carl

Sv: Visa respekt
XCarl:

Hittat hit? Som moderator är det mitt jobb att hålla ordning här inne.

"Bra svar" - dvs goddag-yxskaft som till mGuru. Det ser vi fram emot!

Sv: Visa respekt
insu:

Hej INSU trevligt att du har hittat hit, känner Du dig också träffad av min rubrikssättning så har Du helt rätt.
Jag har kopierat vad som skrivits av dig med flera, som jag ska granska lite närmare i morgon.

Så vi får se om jag har ngt bra svar till dig.

Sv: Visa respekt
Metal Guru:
Det är väl klart som korvspad - du ska be Healey om ursäkt för att xCarl kallar Simons för "maktfullkomlig". Är du dum i huvudet eller?

Sv: Visa respekt

XCarl:

Jag känner mig inte speciellt träffad, och jag förstår inte varför jag skulle be Healey om ursäkt.

Typ. "Hej Fru Healey, jag har grävt fram lite statistik om din mans poängskörd. Förlåt, det var dumt gjort."

I vad du skriver i övrigt, tror jag att det behövs införskaffas en xCarl-decoder på eBay - innan vidare kommentar görs.


Sv: Visa respekt
Metal Guru:
Bäste hockeyvän, att ta fram några citat från av mig tagna citat är kanske lite märkligt.

De citat som du nu anger är tagit från den samlade dags och kvällspressen som var aktuell vid de tillfällen du citerar!

Bäste hockeyvän, om Du nu känner dig träffad så tycker jag Du ska be Healey och hans familj om ursäkt.

Sv: Visa respekt

XCarl:
I och för sig är det väl farligt nära förtal när du förra säsongen förföljde Jan Simons härinne. Tänkte du på hans fru och barn då också?

--------------------------------------------------
Det som jag tycker är intressant med artikel där Pär gråter ut, är att det för första gången någonsin vidimerar Simons maktfullkomlighet på pränt, och av en person i MIKs organisation.

Pär tar också tillfället att såga Simons när det gäller Harri Rindell, här är inte Pär nådig i sin kritik, tack Pär för att du vågade säga det alla andra tigit med.

Tyvärr kan nog Simons ”härskarmentalitet” vara en av anledningarna till MIKS dåliga resultat hitintills. Därutöver kan det också vara en förklaring till att det är få tränare/spelare som vill ha ngt med Simons (MIK) att göra.

Vidare så missar tyvärr Pär en av anledningarna till att han fick sparken, han kunde inte få laget att vinna, dessutom finns det några andra aspekter som vi nu kan lämna därhän.

Avslutningsvis kan man ju undra om det numera råder anarki i MIKs styrelse, för det är ju styrelsens ansvar att ”såpan” växer för varje månad.

XCarl
2008-02-10 11:26


Sv: Visa respekt

XCarl:
Vari ser du förtal nånstans här på HS?

Om man nu ska värna om familjen, så är det viktigare att värna de som kan läsa vad som skrivs.


Sv: Är Mora IK på rätt väg

PappaKeno:
Nej, det gör de inte jämt. Men ibland hittar de inte riktigt rätt i sin journalistiska strävan. Precis som många andra.

Det är din och min uppgift att avgöra vad vi ska tro på i vad som skrivs och sägs. Om du vill till 100% svälja Aftonbladets artikel om Eric Healey är du välkommen att göra det.

Jag har bestämt mig för att inte göra det.


Sv: Är Mora IK på rätt väg
Dalademokraten är väll en ännu värre lexing blaska..
Tror fortfarande healey får lämna plats för en bättre transatlant. Healey har ju varit en av dom bästa defensiva forwardsen (+11 i +/-) och den som tagit mest poäng av alla.

Visa respekt
Efter att jag noterat i olika gästböcker om spekulationer beträffande Healey avsked från Mora IK, så har jag blivit besviken hur vissa nick som försvarar Mora IK:s beslut, och då med att smutskasta Healey i mitt förmenade.
Mora IK har tagit ett beslut att entlediga Healy, tyvärr i lite olik versioner, därav har det uppstått en diskussion om vad som var den verkliga orsaken.
Spekulationer som nästan närmar sig ett påstående om att Healey skulle varit besvärlig i omklädningsrummet och på andra sätt. Jag har noterat att Mora IK inte på något vis har framhållit att det skulle finnas några samarbetssvårigheter.
Att vi fans kan kritisera spekulera m.m. om våra spelare är en sak, men att påstå något som vi inte har en aning om är förtal!
Ni måste tänka på att det finns en person bakom Healey, fru och två små barn, det som hänt Healey med familj är ett nederlag. som vi inte kan förstå, det är också en stor förlust för Mora IK, att det inte har funkat.

Sv: Är Mora IK på rätt väg
Metal Guru: jaja Aftonbladet ljuger alltid och har alltid fel när det handlar om Mora. Bra att vi fick det klart för oss.

Sv: Är Mora IK på rätt väg

PappaKeno:

Jag gnäller på Aftonbladet för att jag är övertygad om att journalisten ifråga är Leksing, och har vridit och vänt på alla uttalanden för att föreningen Mora IK ska stå i så ovacker dager som möjligt.

Harald säger "att han är nöjd med Healeys 25 poäng". Han kan mycket väl också ha sagt samma sak som Arto, "...men mindre nöjda med andra delar i hans spel." Men det skulle då inte 'fått plats' i artikeln.

Detta beroende på (enligt min teori)
1) artikeln blir mer sensationslystet läsvärd.
2) skribenten har inget emot att Mora ser illa ut.

Ett råd är att aldrig nöja nig med att läsa/se EN nyhetsartikel om nånting. Se minst två, gärna från helt skilda källor med olika bakgrundssyn.

Den som bygger sin uppfattning om vad som hänt på Aftonbladets artikel är samma sorts person som kikar på TV-shoppen, och förundras över vikka mackapärer det finns som kommer underlätta städningen i mitt hem.


Sv: Är Mora IK på rätt väg
Metal Guru: varför gnäller du på Aftonbladet när Harald säger att han är nöjd över vad Healey har presterat och både Healey och Harald pratar om att det har med ekonomin att göra?

Sv: Är Mora IK på rätt väg
zeb: Jag är övertygad att det är hans slöa attityd som är orsaken, för med några skridskoskär skulle han ha kunnat roffat åt sig pucken även i anfallszon vid flertalet gånger.
Och som mGuru beskriver med sin tabell så kanske det inte är så märkvärdigt med poängen.
Märk väl att jag tidigare inte sagt varken bu eller bä om Healey ;-)
Nu är det bara att släppa den mannen för han lär ju inte komma tillbaka.
Nu är det Fredag som gäller och att heja fram Hjältarna, kanske en vinst ligger inom räckhåll, Leksand underskattar Mora nu när det gått dåligt för dem.
En bra start på Fredag kan få Leksand frustrerat.

Sv: Är Mora IK på rätt väg

zeb:
Det finns säkert flera som varit sämre an Healey.

Men - Gud förbjude - det kanske är så att det just nu är smartast att gå skilda vägar med Healey, än med någon annan.


Sv: Är Mora IK på rätt väg
PappaKeno: Kan inte vara orsaken,Men tittar man på vilka som inte har varit bra så är han en av dom ,det lustiga är att det finns flera som är sämre

Sv: Spelartruppen 2008/2009
mattias - 74:
Här är artikeln i DD.

Sv: Är Mora IK på rätt väg
XCarl:
Det är tur att det får bli Aftonbladet som får stå för trovärdigheten då. Typ.

Sv: Är Mora IK på rätt väg
Metal Guru:

Bäste hockeyvän, det hade varit helt tillfrdeställande med det uttalande som Arto gör i DD idag, men jag hoppas att Du förstår att det i nuläget inte är trovärdigt oavsett dess riktighet eller inte, vilket jag, även Du tycker är synd.

Sv: Är Mora IK på rätt väg
Metal Guru:

- Vi tittar hela tiden över vår spelartrupp och detta är ett resultat av översynen, säger Sirviö.


Detta uttalande " kan " väl tolkas av vissa som att MIK inte har råd med honom ?

Dock tror jag som jag tidigare påpekat att han gjort sig osams med nån i ledningen.

Sv: Är Mora IK på rätt väg

PappaKeno:
Så det är ekonomin som är skälet till att Healey lämnar Mora?
Arto har en annan åsikt i DT.

Har du någon källa till det, bortsett från Aftonbladets s.p.e.k.u.l.a.t.i.o.n.e.r?


Sv: Är Mora IK på rätt väg
Metal Guru:

Bäste hockeyvän , jag förlitar mig inte på vad som står i media, utan jag konstaterar att det står där. Oavsett vad som är orsaken till entledigandet av Healey, så är det inte tillfredställande att man kan läsas och höra om tusen olika orsaker till att Healey sparkas.

Kan andra klubbar sparka sina spelare på ett "godkänt sätt", så borde även Mora kunna göra detsamma.
Du kanske inte förstår att många hockeyälskare blir minst sagt ledsna när det plumpas i ett lag som man har stöttat i många år.

Om Du visste hur vår personal ventilerade "händelsen" på morgonfikat. så kanske Du skulle förstå mig.

Sv: Är Mora IK på rätt väg
kul att vi har så dålig ekonomi så att vi inte ens har råd att behålla en spelare.

Sv: Är Mora IK på rätt väg

;Carl:
Ett fel du gör är att du förlitar dig 100% på en artikel i Aftonbladet. Du vet ingenting om vad som ligger bakom beslutet att skiljas från Healey, och vad som nu händer i laget.

Dina ord är därför att betrakta som mest.. ord. Välformulerade, men dock bara ord, typ en hundra stycken.


Sv: Spelartruppen 2008/2009
Mike Skinner:

Som Arto sa i DT och som Gurun också varit inne på tidigare så sa arto så här

"Vi är nöjda med hans poängproduktion men mindre nöjda med andra delar i hans spel."

Om nu Mora är nöjda med hans poängproduktion så är väl allt frid och fröjd. Är det inte därför man värvar en tilltänkt poänggörare ??

Är Mora IK på rätt väg
Vi har genom årens lopp kunnat noter hur Mora IK:s ledning skapat oro på grund av okunskap eller okunnighet i sina uttalanden.
Att som nu sparka Healey och därigenom skapa sensationsrubriker i media är en katastrof, som kan knäcka en hel förening. Att man entledigar Healey är kanske inte fel, men man måste åtminstone ta sitt arbetsgivaransvar, man kan inte sparka någon och ange flera tusen olika skäl från Mora IK:s ledning.
Därutöver sätter man i och med sitt agerande från Mora IK:s ledning en stor press på laget, som har en av de mest prestigeladdade matcher att spela i årets allsvenska nu på fredag. Blir det förlust så är fiaskot ett faktum, vinner vi, så är det mesta glömt.
Frågan är om man kan ta sådana risker i ett företag, naturligtvis kan man det, går det bra så är alla lyckliga, men går det åt fanders vad händer då.

Sv: Spelartruppen 2008/2009
mattias - 74:
Ja, det känns ju som att något borde ligga bakom. Att inte skriva det i pressmeddelandet tycker jag bara är god sed. Men Healy har ju gjort poäng konstant, alltså det är ju inte snack om någon som gör 3 mål en match och sen inget i kommande fyra. Han ligger ju på +11 också, det är inte dåligt någonstans. Jag tycker inte man ska förringa hans insats för Mora genom att påstå att han är en "vanlig" forward. Hade alla våra forwards gjort 1+2, 2+0, 1+1 per match hade vi ju varit i ett betydligt bättre läge idag. Men jag förutsätter att det finns en tanke bakom agerandet. Precis som du säger, det är tjänstefel att sparka poängkungen utan anledning.

Sv: Spelartruppen 2008/2009
Mike Skinner:

Db_04 avgudar Lövdahl och jag har försökt och fått honom inse att Anders inte är mer än en medioker allsvensk hockeyspelare som kanske skulle kunna platsa i en 1:a kedja i Oskarshamn eller Sundsvall, men i DIV 1 håller han riktigt bra klass.

Det där med Healy verkar rätt så konstigt. Bara så där liksom och sparka honom. Jag tror han har gjort sig osams med Simons eller Harald för nånting annat kan det väl inte vara, man sparkar inte sin meste poänggörare annars det vore väl nästan tjänstefel?

Sv: Spelartruppen 2008/2009
Metal Guru:
Håller med här. Samma skribenter som gärna suckade och stönade över Healy suckar och stönar nu över bristen på den samma. Det finns en slags suck-och-stönmentalitet hos oss Moringar. Jag säger inte att man alltid ska vara nöjd och glad, det ska man inte. Men vi Moringar verkar sugnare på att leta fel och klaga, rent allmänt. Visserligen ser jag det här mindervärdeskomplexet som något finare än vår kära grannes hävdelsebehov, men ändå. Ibland bör man gilla läget. Sittplatsexperter och dylikt som aldrig riktigt är nöjda är jag inte ett dugg förtjust i.

Och, ja, Db_04:
Naturligtvis skickar vi hem alla som kan spela hockey. Hade vi haft Lövdahl kvar hade vi förmodligen gjort grymt mycket bättre ifrån oss. Är det inte dags att släppa det där nu? Jag skrev samma sak för någon månad sen, jag hoppas jag gör lite mer intryck nu.

Sv: Spelartruppen 2008/2009

Så här har Healey's poängsamlande artat sig under serien:

2008-09-17  Huddinge   2  5+4

2008-09-21  Bofors     2  0+2

2008-09-26  AIK        2

2008-09-28  Nybro      2  0+2

2008-10-01  Almtuna    2  1+1

2008-10-03  Malmö      1

2008-10-08  Leksand    1

2008-10-10  Oskarshamn 1  0+1

2008-10-15  Borås      1  1+1

2008-10-17  Västerås   1  2+1

2008-10-26  Växjö      1  0+2

2008-10-22  Björklöven 1  1+0

2008-10-24  Troja      1 

2008-10-29  Sundsvall  1  0+1

2008-11-23  Mariestad  1 

Han gjorde varken poäng mot AIK, Malmö eller Leksand. Däremot presterade han hemma mot VIK och borta mot Växjö. Plockar man bort poängen mot Huddinge ser han inte direkt ut som en poängkung, utan mer en vanlig forward.


Sv: Spelartruppen 2008/2009
Metal Guru: Det är väl möjligt att nuvarande lag är rätt chanslöst att ta sig upp i elitserien. Bättre då att kicka en spelare som gör att ekonomin blöder och skaffa en ny som passar in bättre om en sådan dyker upp. En kvalplats borde ni fixa iaf.

Sv: Spelartruppen 2008/2009

Poffa:
Healey är en av de spelare som frustrerat fansen mest i Mora under säsongen. Jag tror att det är bra för laget att han försvinner.

Tycker också att det är lite märkligt att de röster som sågat killen match efter match, nu tar sig för pannan och undrar vad som händer i klubben.


Sv: Spelartruppen 2008/2009
Läser man Aftonblaskan har ni ekonomiska bekymmer. Men det är ju en tidning som ska tas som en "Ding-Ding värld med bilder på Carola".

Sv: Spelartruppen 2008/2009
Metal Guru: aja känns lugnt i vilket fall som helst.

Sv: Spelartruppen 2008/2009
Sparkar man healey på grund av att man har för många transatlanter måste dom redan har en på gång annars är det ju vansinne!!

Sv: Spelartruppen 2008/2009
Jag tror Sirviö, Simons vem det nu är som bestämmer har någon ny translant
på gång och då måste dom göra sig av med en och då är Healy nämast
att gå.
V får se. Hoppas i så fall att det är en riktigt bra back.

Sv: Spelartruppen 2008/2009

PappaKeno:
Det betyder ingenting. Vid kvalseriedags är det så kallt på gågatan att folk kommer tro att du bara har en löjligt tajt kroppsstrumpa på dig.

Tro mig. Jag har frusit röven av mig förr på gågatan.


Sv: Spelartruppen 2008/2009
Db_04:
Och han som försvann allra först, och därför måste anses vara allra bäst - Lövdahl - han dominerar i BHC nu..?

Sv: Spelartruppen 2008/2009
tar vi oss till kvalserien ska jag dansa naken hela vägen ner för gågatan.

Sv: Spelartruppen 2008/2009
Db_04:

Kan inte Healy ha gjort nånting dumt privat ? Man kickar väl inte sin mest poänggörare om denne inte gjort nånting dumt, hur mycket finns det att göra i Mora än och spela hockey???? :-)

Sv: Spelartruppen 2008/2009
Metal Guru: Simons och eriksson är dom bättre?

Sv: Spelartruppen 2008/2009
87bth01: han var för bra, snart åker genoway och alla andra som kan spela hockey :)

« · 1092538 · »