Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

2005 - Snart slutspelet?

488360 · » Till forumet


Sv: 2005 - Snart slutspelet?
65selander: Det gick bussar också ;-) så än är vi inte helt körda på den fronten.
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
DomarenOne: hehe....dej vet man då vart man har iaf domaren...=)
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
wille:
De stämmer bra det. Abbes knätackling på krymplingen Sigge Svensson den matchen var fram till i våras det skönaste ögonblicket någonsin i Dalahockeyn..
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
Knogen: så sant så sant... sigges vansinnesutbrott var nått av det dummaste jag har set....när han kasta handskarna å åkte över halva plan för att komma ikapp moringen...Abbe olsson om ja inte missminner mej?!
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
65selander:
Bättre åka tåg i motgång än åka båt i sjögång :-)

Drantarna (leksingarna) tog ju båten hit en gång till en träningsmatch. Det slutade förvisso 1-1, men 90 utvisningsminuter totalt, och där leksingarna (personifierade av Bergqvist och Sigge Svensson?) var de som gjorde bort sig mest, talar väl sitt tydliga språk :-)
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
65selander: Jo så som det går för Frölunda nu borde 12 000 personer vilja bege sehj varje match :) Nej men då ser man hur svårt det är att få med sej frölunda supportrar på matcherna. 50 man till Luleå när ni ligger där ni gör är mycket bra. Sen är det ju visserligen en viktig match.
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
mok: Med tanke på att det är en Torsdag så är dewt starkt gjort.

Vi är 50 till Luleå nästa lördag (22/1)) som åker tåg men vi åker ju i motgång :-))
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
65selander: Imponerande önskar man kunde få med sej så många Frölundaiter vilken dag som helst i veckan. :)
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
Ang tågresan till Stockholm i dag är det för att inget bussbolag vill köra er längre ;-)

Bra gjort att få i väg så pass många på en torsdag!
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
Segertåget på Dalaradion hela dan, det är tuff(t) .
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
mok:

Du vet, en sittplatsjävel som gör det så bekvämt som möjligt för sig - i alla lägen;)
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
Danne_l: Vad bekvämt man kan göra det för sej :)
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
Metal Guru:

Jag har inte bestämt mig för vilket streck jag pratar om. Det får vi se när allt är klart - då bestämmer jag mig:)
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
japp mora kommer till slutspel
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
Frasse: det där skulle jag också ha tagit
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
Metal Guru:
Inte illa pinkat för att vara en "expert".
Hade inte gjort det bättre själv då jag tippade denna tabell

Färjestad
Frölunda
Modo
Djurgården
HV71
Linköping
Timrå
Södertälje
Luleå
Malmö
Brynäs
Mora

Några rätt har man ju men inget man kan skryta med
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
Frasse:
Säga vad man vill om Wennerholm, men så här tippade han innan ES:

Frölunda HC
MoDo Hockey
Färjestads BK
Linköpings HC
Timrå IK
HV71
Djurgårdens IF
Södertälje SK
Luleå HF
Brynäs IF
Malmö IF
Mora IK

Mot dagens tabell,
mitt i prick på Frölunda, Djurgården, Södertälje, Luleå
nästan rätt på Färjestad, Brynäs, Malmö. (en plac. fel)

Vem av oss har tippat bättre?
Eller ska han kategoriseras som "även en blind höna finner ibland ett korn"?
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
Danne_l:
vet inte vilket streck ni pratar om, men Anrells rubrik antyder kvalserien, och oavsett händelseutvecklingen under året är huvudmålet för vår del att under säsong ett i elitserien att undvika kvalserieplats.

så jag tillåter mig att konstatera att under Moras nuvarande formsvacka på sju matcher, där laget har plockat stadiga fem poäng, så har Brynäs orkat med fyra, och Malmö noll. Avståndet till KS har faktiskt ökat, och eftersom flera omgångar har spelats finns det färre poäng kvar för kollegorna underst att gå ikapp på.

Fortsätter Mora att snitta (iofs bedrövliga) fem poäng på sju matcher serien ut, kommer vi stanna på stadiga 62p.
Brynäs behöver snitta 1.56p per match för att gå om - alltså mer än dubbelt så bra som Mora.

Om man vill bilda sig en egen känsla för Brynäs möjligheter , kan man följa 'nära döden'-debatten på länken.
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
Dragan 2k:
Vad är det för fel på Mats "Oraklet" Wennerholm nudå ? ;)
Tycker personligen att de flesta sk experter är mer eller mindre övervärderade av sina arbetsgivare
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
Dragan 2k: Och Malin Fransson kom jag på. Hon är kunnig.
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
Frasse: Allt som oftast tycker jag Anrell är fel ute i sina hockeyanalyser och liknande. Nästan att man hellre läser Expressens Mattias Ek. Haha. Nej. Vad säger jag för något?

Frågan är om det är någon hockeyjournalist som jag tycker är bra. Det skulle vara Henrik Leman då.
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
storfoppa:
Vad gör inte Aftonbaldet för att få sälja lite extra lösnummer.
Att man sedan låter Anrell sticka ut haka när ju i sig inte speciellt förvånande heller.
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
Garibaldi: Jättekoll var ordet. Aftonbladet skriver också om MIK:s "ras" i tabellen. Före jul låg MIK fyra, nu är dom femma. OOOOOJJJ vilket ras!
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
Danne_l: Nej nej neej, viiii vill ha dem...
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
Garibaldi:

Man får säga vad man vill om Anrell men en liten poäng har han. Det är inte många poäng ner till strecket och lagen där nere har börjat röra lite på sig. Med trepoängssystemet svänger det dessutom fort.

Men jag är en av dom som skulle unna Mora ett slutspel, helst mot oss i kvarten:)
Kommentera

Sv: 2005 - Snart slutspelet?
Garibaldi: Skulle vara kul om Mora kunde få spela i slutspelet, tycker om Mora som nykomlingar, det borde komma lite nytt blod oftare.
Kommentera

2005 - Snart slutspelet?
Lasse Anrells fina krönika....

Joda, mycket sant skriver han i den krönikan. En riktig hockeykännare som skriver en sann sak om alla vet om i Sverige! *suck*

Jovisst.. jättekoll har han då inte. Mora har förlorat några matcher, Hossa verkar seg.
Men att alla lag kan ha svackor och att Mora klarade sig rätt bra innan Marian Hossa spelar ingen roll, Moras kommer nu att bara förlora...
Nehh - gör om gör rätt.

Men vad tycker ni?
Kommentera

488360 · »