Stigsson: Helt sjukt, vända 0-2 till 4-2 på en period. Bogg gjorde två första fula puckarna fick jag rapporter om. Vilka gjorde de två andra, de var tydligen riktigt snygga.
Hur fan ska man tolka det här då. Min arm är alldeles blå efter att jag suttit och nypt mig själv under en tid nu. Mora gör 4-0 på Färjestad i andra perioden i LLA. Hoppas att detta håller nu.
Enligt DD´s inför-matchen artikel så spelar vi med samma lag som sist. Då fortsätter alltså Simons på bänken och Back får spela igen. Håller inte riktigt med där men dom som har bestämt det kan säkert sina saker.
Som sagt. kommer det någon moraklack upp till sydkraft arena? Eller är det som "hundrackarn" (snobben) säger, att det bara är småbarn som står och skriker??? ;)
Håller tyvärr med dig rupert.. Den här f-rbannade lockouten skulle jag lika gärna kunna vara utan... Vi är ju Timråsupportrar, vi ska inte bli bortskämda med superstjärnor... Vi ska ju pinas inför varje match för hel-ete! =)
Ni karlstadbor som ville gå med Moraklacken in i arenan, ring Dan på 076-236 73 15 och tala om hur många ni är så bokar Drakarna plats åt er också. Möt sedan upp bussen utanför arenan, betala 100 kr per biljett till reseansvarig och häng på!
kjelldahlman: Finns bara en ståplatssektion. Entre vid västra kortsidan. Hemmafans till vänster när ni kommer in och bortafans till höger.
Med tanke på hur ni i Jkp behandlar bortafans så kan det dock bli tal om en alternativ placering just för er. Kanske inne i vaktmästeriet med en fönsterruta på 40 x 40 cm som ni får turas om att titta ut igenom. :-)
Hej på er alla Mora fans. Hur ha ni där uppe. Först vill jag säga grattis till vinsten i går. Det var ni värda. Nu är det så här. Jag och två eller tre styckna ska upp till er den 18/10.Så jag undrar var vi ska stå som är litte vilsna när vi kommer till en ny hall. Jag vet inte hur många som kommer upp till er. Snälla svara.
J0cke: Vi håller med om att lagets entré på isen är trist så som det är nu. Hästen kan vi tyvärr glömma, den får inte plats nu, tråkigt nog, vi har frågat, tro oss. Vi har dessutom påpekat att det behövs ljus och rök. men det nya brandvarnar-systemet "tål" inte röken. Ljuseffekter kostar pengar, pengar som inte finns i nyläget, men, men, vi gör vad vi kan för att ändra på det. Vi hade ny intromusik klar, gjord av samma killar som hade gjort förra årets musik. En betyldigt tyngre remix av, i grunden, samma låt. Om du har förslag på vad som kan göras, varför inte kontakta oss.
Grattis till segern,men ES grundserie är 50 svettiga omgångar....snart börjar 3 svettiga matcher i veckan och lite skador på det......mmmm Mora IK lär får kriga hårt i vinter för att överleva! Good Luck!
Grattis Mora till första "riktiga" segern!! Svider dock att den måste komma mot mitt eget kära Timrå.... Trots alla fina nyförvärv (det senaste idag, Fredrik Modin) i Timrå så visar inledningen av ES att inga namn i världen upväger det viktigaste; riktig laganda!! Detta verkar Mora ha gott om och det har oxå varit Timrås signum de senaste åren. I år känns det lite väl mycket "Mif Redhawks-anda" över TIK....
J0cke: Det var en del strul med belysningen igår. Det som du upplevde som att ljuset släcktes när alla var inne var när det sk. elitmatchljuset gick på, alltså då släcks läktarna ner inte planen.
Det var den mänskliga faktorn (läs Stigsson) som strulade med ljuset både under uppvärmning och intro. Vad det gäller introt i övrigt så kan jag inte svara utan där får jag bolla vidare frågan till annan personal i hallen.
Startar ett ämne om det absolut katastofala introt. Att komma in bara sådär två matcher irad utan någon som helst röd tråd i det hela är under all kritik, hade lika gärna kunnat sett att spelarna entra planen i just skick o utan skit musik så publiken får höja rösterna istället för detta bullshit! Och sen varför släktes ljuset först när alla kommit in på banan?
Om alla hjälper till och skrika istället för att gnälla kanske det går bättre! Tycker inte det var så himmla dåligt igår om man bortser från den 1a perioden!
wille: Ungefär som när Kapanen kom till Timrå, killarna vågar spela ut med en vägg, ingen kommer att ta enkla poäng mot ett gäng som krigar med en kanonmålis, men så sa ju ordf Simons att han ville bygga som Timrå gjorde när vi gick upp, det finns ju ganska mycke likheter förutom att man ser på tröjorna vart laget kommer ifrån.
MB: ja det såg bra ut idag...inte bara kriga, nu fick vi även till ett bra spel framåt. Fortsätter mora spela så här så kan det gå riktigt bra i vinter. Inget slutspel kanske, men nytt kontrakt utan kval borde inte vara några större bekymmer. Många lag kommer få jobbigt mot MIK. Och vilken målis vi har sen. Helt sjuka räddningar ibland. Kämpa på mora!
Mora gör en Timrå, krigar med stort hjärta och vinner som ett lag med inga sk stjärnor, fortsätt så här så gör ni en Timrå och chockar hela ES och klarar er kvar första året och slår alla experter på fingrarna.
Mora har en av elitseriens absolut bästa tränare. Tog över ett Mora som inte alls fungerade. Lückner vände trenden och tog Mora till elitserien.
Med Lückner vid rodret som har en oerhörd fingertoppskänsla och en storspelande Leinonen kommer många att få sig en obehaglig överaskning i vinter. Inte bara i FM Matsson Arena.