Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

HV71 - Mora IK 8/1 2008

964291 · » Till forumet


Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
Forever MIK: Jo förvisso, men de skulle vi ju haft ändå, eftersom "Kuben" blåste av för en avvaktande utvisning när Basti skulle lägga in den i tom bur.....
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
Dino:
De två vi tog från HV med 14 sek kvar är lättare att komma ihåg. Känns som de två matcherna jämnar ut sig, kanske svårt att komma ihåg.
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
Tången: De två poängen som vi gav till Frölunda är oxå fruktansvärt svårt att komma över.....
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
Bukefalos: Håller fullständigt med!
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
insu: Nu lägger jag iallafall HV-matchen bakom mig och ser vidare mot lördagens hemma mot Luleå....
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
henrikj:
Pittis från Pittsburgh - och så Pitten i mål.
Var ska detta sluta?
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
Det som slår en efter denna match och det som slagit än hela säsongen är att vi är alldeles för snälla framför eget mål,tror inte ens att det gör lite ont för motståndarna att stå där.Moraspelarna stirrar sig blinda på pucken och viftar med klubborna efter den,in och kör på motståndarna istället! det kan gärna få kosta en 2 minutare ibland! Motståndarna går ogärna in dit igen om dom vet att det gör ont!
Funderade först på om vi har målvaktsproblem,men tror helt enkelt att våra målvakter får för lite hjälp av backarna...

Sen kan ja inte förstå varför inte Eloranta blir uttalad förstetränare direkt.Tror det skulle bli en nytändning för alla spelare om man vet att han är förstetränare och varje spelare måste gå in och visa sin nya chef att man vill ha en plats i laget.

Men det possitiva är att det är 20 matcher kvar och inte allt för många poäng upp till slutspelet!
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
Bukefalos: Ja, Eloranta lär packa ner trollspöet i resväskan.

Domenic med det roliga efternamnet kanske vore något (Se länk). Rutinerad herre som producerat poäng på alla platser han varit utom i NHL då. Vad jag kunde förstå med mina bristande tyskakunskaper så har han önskat att få bryta kontraktet med Kloten. Chansen lär dock vara stor att han blir kvar i Schweiz.
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
MIK har visserligen en förträfflig statistik mot HV,men för min del sörjer jag förlusterna mot SSK och Saik betydligt mer.
Det som börjar kännas allt mer oroväckande är att man är på god väg att försätta sig i en situation, där man är tvungna att vinna just matcher som den ikväll.
En annan olustig detalj är att våra nyckelspelare uppträder märkligt håglöst för närvarande.
Bot och bättring på det tack, Eloranta.
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
Det var någon som sa att vinst mot Brynäs blir det men det är det sista dödsrycket. Ikväll såg det verkligen ut att stämma, för ikväll röck det ingenting, förlåt , lite i första sedan var det bedrövligt. Det är 20 omg kvar och mycket hockey att spela, MEN så jävla slappt som det var idag, (tror att det var värre än mot saik) får det bara inte vara. Det måste finnas någon stolthet, HV behövde inte förta sig, måste ha varit en av de enklaste tre poängare dom tagit sedan mannaminne.
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
zeb:
Jag tror - till skillnad från du - att taktiken INTE var att stå stilla i mittzonen, och bli överspelade.
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
Metal Guru: vad fan tror du att det var då? om inte så ändrar man väl taktiken eller kör vidare i tre perioder Nej Mora drömm vidare för det här är för jävligt
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
första perioden bra...resten fick jag magknip av...bedrövligt.
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
Nytt bottennapp.

Fast jag tycker fortfarande att folk är alldeles för negativa. Det är så lätt att låta motgångarna få för mycket utrymme. Minns förra säsongen. Säsongen innan. Och säsongen innan också va? Kan inte påminna mig att vi låg på trygg slippakvalplats när det var 20 omgångar kvar. Och visst, säg gärna att jag låter som Djoos, men så är det.
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
zeb:
"stå helt stilla i mittzon och bli överspelade gång efter annan vilket snille drag"

Menar du att du tror att taktiken idag var att 'stå helt stilla i mittzon och bli överspelade gång efter annan'? Kandiderar du på snilletiteln själv?
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
Forever MIK: fy så bedrövligt ingen vilja bara glida omkring,hur ska man kunna vända det här?Det blir stryk mot Luleå på lördag ,stå helt stilla i mittzon och bli överspelade gång efter annan vilket snille drag ,
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
Forever MIK: De blev inga pengar :( ,spela bara Mora i första perioden?Nu blev det ju ändå viktigare å vinna på Lördag!KOM IGEN NU MORA
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
SIVASN:
Vi har inget i andra perioden INGET mer än ett bedrövligt spel och ett skott på mål + någon indianare av #38
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
FAAN 3 - 1 :(
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
2 - 1 jobbigt nu men men vi ger aldrig upp
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
Forever MIK: De kallas väl handikap tror jag
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
SIVASN:
tveksam utv. på järven enligt "ankan". Määtäs solklar enligt Stigsson
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
1 - 1 skiit med två Moringar på bootbänken
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
0 - 1 fan va skööönt
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
I kväll ska de tjänas pengar,bjudodds på Mora ;)
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
Ser ut som HV ställer reserv keepern i målet och vi ställer Lasse
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
Och så hoppar vi till rätt tråd.

Vad blir det ikväll gott folk, ppv eller webradio?
Kommentera

Sv: HV71 - Mora IK 8/1 2008
Mike Skinner: Jag tror på minst en pinne ikväll!! Bara att hoppas att "Tratten" Liv slår av en klubba ikväll oxå..... :) Jag har uppdaterat bloggen i detta nu.....
Kommentera

HV71 - Mora IK 8/1 2008
Dags för ny match imorrn redan och enligt hockeyligan.se är samtliga spelare tillgängliga! Vi är ju starka mot HV statistiskt, och jag ser gärna 3 pinnar till imorrn.

Revansch för senaste mötet, denna gången vinner VI med 4-2.
Kommentera

964291 · »