Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 1067451 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: AIK - Mora IK
Hakan Olsen: Åh dessa media-lag, bittert...
Nu får Nybro sota för det här...

Hakan Olsen:

Tyvärr var inte Elomo och Dahlman till fördel i kväll. TV4sport går i speed då AIK vann. Alla lyckliga i Mälardalen utom vi MIKare.

Kapp:

Ser inte bra ut med underläge med 1-2 just nu, förhoppningsvis kan vi vända matchen under 3:e perioden.

Mike Skinner:

Vilken budget har Malmö? De verkar ha en hel del att spendera, eller det på krita?

Db_04:
Och Kristofferson till Malmö Redhawks.

PappaKeno: om nu rykterna stämmer att han spelar mot sin vilja så är det ju säkert inte allt för positivt

Vi behöver en seger mot ett bra lag nu så att självförtroendet är på topp inför mötena mot Leksand och Malmö.

Härligt med Toni! hoppas han stannar hela säsongen också!

Tången: En förhandlings fråga antar jag...
och så har vi ju kanadensarn utlånad.
Det blir nog bra ska du se:)

Kul att HS är öppet igen:)
Är inte helt van med de nya funktionerna, men det kommer väl.

zeb: Visst är det bra att Dahlman är klar, men jag förstår inte vitsen med ett treveckorskontrakt! Det borde vara antingen hela säsongen eller icke alls.

Hakan Olsen: Mycket bra att Toni kommer tillbaks,en mycket bra spelare, Hoppas bara att dagiskedjan får köra på

Kapp:
Det var inte länge sedan Dahlman inte ville spela för Mora.
Redan i somras diskutera vi här om Dahlman verkligen kunde gå utan att någon ishockey-klubb löste ut honom. Det visade sig att han fick gå tillbaka och göra rätt för sig.

Hakan Olsen:

Jag tror Dahlman är tillräckligt proffesionell för att göra sitt allra bästa.
Han vill väl inte röka sina chanser till bra kontrakt senare eller nästa säsong.

Hakan Olsen:

Så här ser laget ut till morgondagens TV-sändning. En riktig värdemätare.

Robert Kristan (Lasse Johansson) -

1:a femman (har fungerat bra):

Greger Artursson, Viktor Amnér

Eric Healey, Tony Lagerström, Marcus Eriksson

2:a femman (intressant, men frågetecken för Manns kapacitet, Teemu måste får det att lossna; väldig skoj om Toni kan visa något riktigt bra):

Adam Andersson, Patrik Eklund

Teemu Elomo, Stefan Mann, Toni Dahlman

3:e femman (Mikael Simons måste ge mera):

Patrik Cedergren, Juha Alén

Jens Jakobs, Mikael Simons, Daniel Viksten

Övriga (Är Lövdahl körd eller skall han få mera tid? Vad jag förstår av reaktionerna har Lövdahl problem, men han har varit ett stort löfte. Varför inte ge honom en rejäl chans):

Lucas Sandström, Anders Lövdahl, Alexander Hilmersson, Mattias Ekholm

Kapp:
Perfekt med Dahlman, men hockey handlar mycket om inställning. Är Dahlman tillräcklig motiverad?

AIK - Mora IK
Härligt med Dahlman.
Nu ser jag framåt mot AIK, med Dahlman i laget verkar det intressant och jag tror vi spöar AIK med 5 -2 sista i öppet mål.

Sv: Mora IK - Bofors IK
Nu finns det bilder från matchen mot Bofors i söndags att beskåda på mikmusik.com

Sv: Silly Season 08/09
Då kan vi välkomna Toni Dahlman tillbaks till Mora IK! HÄRLIGT!

Db_04: Ombyggnationerna för att förbättra för supportrarna är redan påbörjad.

Saxat från signaturen Steff på www.mik.se:
"Var å tittade på träningen idag...Som det verkar på femmorna så spelar då Dahlman i Mora den närmaste tiden.Jag menar om han INTE skulle vara klar för Mora så hade han väl fått tränat med 4:e kedjan,men nu spelade han med Mann å Elomo "

Även nytt uttalande från Don Simons i DD, se länktips.

sold: undrar om Drakarnas ord har nån genomslagskraft hos MIK ?

Opuff: Dahlman tränar fortfarande med Mora. Dock är ingen fotsättning klar än

Någon som vet något angående Dahlman än? :)

Artikel ang. Drakarnas protest i matchen mot Bofors i söndags

Omöjligt att fokusera på plugget idag, jag är riktigt nyfiken nu om hur det blir med Dahlman! Snackades på mik.se igår om en presskonferens vid 15.00 på måndagen, någon som hört något liknande idag? Klockan är över fyra nu, om något beslut tagits idag borde det snart komma ut.

AIK - Mora
Nu börjar det hetta till på riktigt, detta ser i alla fall jag som den första riktigt svåra matchen.

Se till att du anmäler dig till stockholmsresan på fredag. Ring på 0708-66 38 77, uppge ditt namn, telefonnummer och eventuellt medlemsnummer i Drakarna och att du vill följa med på resan till Stockholm.
Avgångstid: Klockan 14:00 fredagen den 26 september från FMMA

Priser för bussresan (exkl entré):
Medlemmar: 100:-
Icke medelmmar: 200:-

Kan du inte åka med så går matchen på TV4 Sport.

Mike Skinner: jag tycker det känns som 50/50 om han spelar i Mora eller inte men jag hoppas verkligen!

PappaKeno:
Man ska inte bli lurad av rubriken på artikeln, men Janne verkar duktigt sugen på att ha Toni med i laget. Skrevs i morse, följ länktips.

Kapp: ja hellre Kristoffersson och Toni...

PappaKeno:

Kanske Kristoffersson i stället för Mann då!

Kapp: usch och fy för Mann han måste bort...lika Lövdahl eftersom han inte platsar så kan lika gärna en junior sitta på bänken som han gör.

Sv: Matchdräkten
Stigsson:
Har ni någon länk till tröjorna?

Mike Skinner:
Snygga tröjor, men reklamen ovanför klubbmärket är dåligt placerad. Nu återstår att få tillbaka röda byxor och hjälmar..

Sedan 3è kjedja Jakobs-Simons-Mann och sedan som 4è kjedja en med juniorer.

Mike Skinner:

Tänk en andra kjedja med Dahlman-Genoway-Elomo då ser det ut som vi har 2 riktigt vassa kjedjor.

Stigsson:
Det gjorde det väl inte förra säsongen heller? Jag vet inte, det är klart klubbmärket är riktigt snyggt, men jag har inte jättemycket emot den "nya" loggan heller. Och tycker nog mest att det är häftigt att dräkterna inte är speglar av varandra utan att de faktiskt ser lite olika ut.

Mike Skinner: En av (få) saker att klaga på nu är väl att inte klubbmärket finns på bortadräkten

Förvånansvärt lite diskussion kring nya matchdräkten. Är det för att folk har samma åsikt som mig om att den är fruktansvärt vacker? Avskalat med reklam, en återgång till klubbfärgerna som heter duga, nästan inget svart kvar nu. Bortastället lika så, jag är väldigt nöjd med våra dräkter.

Ser även att spelarprofilfoton kommit upp på hemsidan. Men var är lagfotot?

PappaKeno:

Till Vilken match kommer Genoway att göra debut ??

PappaKeno:
Healey kommer nog fortsätta göra poäng, men det hade inte varit helt fel att ha Dahlman i laget också. Inget nytt på den fronten idag dock vad jag kan se... Väntar med spänning, hoppas finnarna kan komma fram till någon skön deal.

Slinger: njaaaaaaaaaa poängkungen är Healey :)

Stigsson:
En motiverad Dahlman vore kanon för oss! Han är så pass bra att han kan bli allsvenskans skyttekung!

Stigsson:
Sirviö uttalar sig på länken.

Ola: Jag har inte sett det själv men personer som jag litar på säger att han har tränat med laget i helgen.

sold: Det kan nog bero på att man aldrig har haft en klacktradition i Mora?!

Stigsson:
Vet du om det stämmer att han tränat med laget?

Hakan Olsen: Nej, han bara log på direkt fråga. Tids nog får vi väl veta hur det ligger till.

sold:
Håller fullständigt med. Hur är det att spela under sådana förhållanden? Kan knappast vara inspirerande. Jag satt under WEB-sändningen och funderade på detta, och blev i högsta grad irriterad över att Boforssupportrarna var de aktiva. Under hemmamatcherna måste laget ha max stöd!

Stigsson:

ok, har han någon kommentar till det som pågår?

« · 1067451 · »