Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Leksand - Mora Löjdag 29/3

1020563 · » Till forumet


Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
PappaKeno: vi krossa leksand på tisdag
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Metal Guru: Du kommer att sitta tryggt med en Heavy Forward ;-) Syns på Tisdag.
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
SIVASN:

Ja han krafsar hårdare då :)
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
mattias - 74:
Håller din katt på Mora? ;)
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
SIVASN:

Jag jobbar så jag kommer inte, den där mössan du hade borde jag ha användning för här hemma i kattlådan :-)
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
SIVASN:
Jag kommer vara på plats, men denna gång har jag sittplats.
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Metal Guru,Alisandali & mattias - 74:
Syns vi på Tisdag med?

horcoff:
Jag sköter mig alltid ;)
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Ola: Kanske man har lärt sig ett och annat, styrelse m.m som inte agerar,Det kan bli en dyr Läxa,Men jag tror nog att det rullar på som vanligt,Ruttet är vad det är
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Metal Guru: Tja, så länge det är du som bjuder så....:-)
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Metal Guru:
Oj. Så här i efterskott känns det som om jag bjöd på ett 'inte' för mycket.
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
"Harald Lückner såg Leksand-Mora på lördagen. Han satt bredvid Moras starke man, Jan Simons. Kanske blir det en ny sejour i Mora för Harald. Om det blir i allsvenskan eller elitserien återstår att se."

Se där ja.
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Tången:
Känns lite som om vi skulle haft en hissmontör i sädana fall. Men det är ju inte redan ett prövat koncept, som vi kanke inte skulle sträva efter att ha.
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Ola: Han kan väl få vara kvar som räckesingenjör då iaf. Ingen annan förening har en sådan.
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
horcoff:

Risken är att vi får värva 15 spelare om vi åker ur. Förhoppningsvis kan man locka allsvenska toppspelare till klubben.

Om vi spelar i ES även nästa säsong, måste det till en organisationsförändring. En person kan inte samtidigt värva spelare, sälja biljetter och laga räcken.
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Metal Guru:
Förlorar Brynäs mot Malmö så har Brynäs en enorm press på sig inför Mora-matchen. Det kan tala för oss, under förutsättning att vi vinner på tisdag. Brynäs borta har dock inte varit vår drömmotståndare den här säsongen.
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Metal Guru:

Malmös defensiv är imponerande. seger mot Västerås och Brynäs efter taktiskt genomförbart försvarsspel.

Trodde ärligt talat inte att malmö skulle leda Kvalserien efter halva serien.
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Metal Guru: Blir det AS så blir det nog svårt att få ihop ett konkurrenskraftigt lag är jag rädd för.
Men ännu är det ju på långa vägar kört och det är mycket som kan hända med andra lag också. Snacka om kvaldarrångest.
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
horcoff:
Vi kan ju trösta oss med att vi i så fall får sjyssta derbyn, där vi vinner våra respektive hemmamatcher.

Nu vet jag varför serien heter som den gör. Man ska lida alla helvetes kval i den.

Fördel Malmö är det just nu. Får se hur nära ytan Brynäs ångest är, kommer de plumpa som Malmö gjorde förra året?
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Bonäs norra: Egentligen är det klen tröst om LIF blir kvar i AS om inte Mora spelar i ES nästa säsong.
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Cyklob:

Jag skulle kunna förklara det här med odds för dig någon gång. :P Skämt åsido.

Klart du ska spela på Giffarna! Har en polare här på korridoren som är HIF-are. Vi tar dem på måndag, eller hur?
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Tången: Ed kenns aut fe drjögt itta. Eid så waråm så neer mout luleå jemma jen enda puck!!

Ed så ig tyttcher i ållt wiktigest nu ed i att lif int klar si!
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
henrikj: Ja, och vårat hopp står till turen så det är lika bra att köpa en trisslott för att se åt vilket håll vindarna bär"!
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Går att fylla en hel bok med negativa saker om dagens match, men jag orkar inte. Så länge hoppet finns kvar får man leva på det.

Hoppet står till tisdagen. Sista tåget går från perrongen. Hoppas verkligen att alla MIK:are kommer ner till Smidjegrav och ger sitt stöd.
Även om det känns förbannat avlägset så kan man leka med tanken att MIK tar två raka och är med i matchen igen.

Hur som helst, vilken division det än blir nästa säsong kommer mitt hjärta alltid klappa för det röd-vita laget.

På tisdag tar vi revansch!
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Alisandali: Den kommer garanterat bli bättre.
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Forever MIK: Nu kan jag villigt erkänna att jag inte sitter och försöker analysera vad som behövs eller inte behövs för att vi ska ta oss igenom det här. Jag har heller inte räknat med något i någon av de matcher som har spelats. Den krassa sanningen är att jag knappt vågat stava till hockey mellan matchdagarna. Dock så vägrar jag tro att det finns mer som talar emot oss än vad som talar för oss. Men fråga mig inte varför...för jag antar att mitt hjärta fungerar bra mycket bättre än min hjärna för tillfället^^
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Nalia:
Hade heller inte räknat med poäng borta mot drantarna, däremot hade räknat med tre hemma mot bif vilket blev 1 och således måste hämta in dom på bortamatchena. Har även räknat med vinst borta mot rögle vilket gör att de två tappade poängen fick lov att tas tillbaka antingen idag eller borta mot bif. Dagens chans är numera borta vilket gör att borta mot bif är kvar, samtidigt gör det att vi måste vinna samtliga våra kvarvarande 5 matcher. Vad är det som talar för att vi skall klara det?
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Forever MIK: Jag måste dock säga att jag gillar Andersson...en hel massa jämfört med en bunt andra domare. Vad det säger om honom...ja det är väl kanske upp till var och en att tolka.

Jäkligt trist med förlust. Nu kan jag erkänna att jag inte hade räknat med full pott borta mot Leksand. Men ett X hade jag ju faktiskt haft lättare att smälta.
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Alisandali: Lagomt halvsegt i första perioden?
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Alisandali: Skönt att höra att du skötte dig SIVASN ;-)
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3

Tack för en trevlig och halvseg hockeymatch, största behållningen var för snacket och träffarna i pauserna med Metal Guru och Sivasn , tack igen grabbar och hoppas på en bättre match uppe i Mora på Tisdag .

Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
horcoff: vinst på tisdag annars är de kört
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Tännström: Paralyserade ?
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Tragiskt
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Jösses vad farliga vi var framför mål!
Nu är läget sådant, att jag har tagit ledigt på tisdag och onsdag, för att beskåda MIK-LIF.
OCH GUD NÅDE MORA IK och alla inblandade, om ni inte visar offervilja i denna match.
Jag skänker slantar till er varje månad utan att jag ens får ett tack, än mindre en bekräftelse på att ni tar emot summan.

Nu är det upp till er att visa, om ni har för avsikt att vara en allsvensk förening, eller om era ambitioner sträcker sig längre än så.
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Mike Skinner:

jag tror jag får sluta spela på Mora på lången allså :(. Andra gången man har chans på fina pengar med verkar förlora pga Mora. Ehh Jag får börja spela på Giffana :).
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Mike Skinner: Tycker ni skulle ha avgjort denna fight redan i första. Leksand skärrad av stundens allvar, synd att Mora inte utnyttjade det. I andra tycker jag Leksand växer sig in i matchen och inför tredje är det helt öppet. På något sätt har jag känslan att den där Belfour kan bli en joker för Leksand.
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Men vad håller den där sk. domherren på med? Var det inte utvisning när Elomo blir trippad? Inte enligt Tönt Andersson, istället tar han Basse för en liknande situation.
Fan vilka dåliga dommare vi har i Sverige, dom klarar inte av att hålla samma nivå i en match. Det som hände på Boggen då? Inte enligt Andersson
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Båkktjittan:
1-0 i 4 mot 3. Helvete, hur kan man släppa en så uppenbar skytt? Men matchen tycker jag väger över åt oss, vi har bra tryck. Kämpa nu MORA!
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Wayne Gresky: Men va trist det är med läskxands icing hockey...
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Jag måste säga att Mora känns klart starkare i första perioden. Men det gäller ju att göra mål också...
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
insu: Jag håller verkligen tummarna för er ikväll, vore så kul om ni befäste er position som bäst i regionen!
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Bukefalos:
Mosbricka, var ordet!
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Kom igen nu Mora IK. Gör den här aftonen till något att minnas och ge mig retroaktiv betalning för alla vedervärdiga, självbelåtna flin, som jag såväl under min uppväxt som i mitt vuxna liv mötts av från dessa verklighetsfrämmande drantar.
Gör mosbricka av dem!
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Någon som vet om dom visar matchen i hallen?
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
ikväll pissar vi på Leksand och börjar sparka ner dom där dom hör hemma! sista spiken slår vi ner i kistan på hemma plan! 2-5 till mora ikväll!
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
horcoff:
Ja, han förnekar sig inte - två poäng framåt (hittills) och bjudit på ett (nästan två) bakåt...
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Båkktjittan: Innan kvalet startade hade jag en känsla som sa 2*M till ES.
Vad skulle Brynäs vara utan Drändäl ?
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
horcoff: Var lugn horcoff , , , Tomten har aldrig svikit mig...
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Anders i Budum: Skit samma, nu har jag den rätta känslan för Moravinst
;-))
Kommentera

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
horcoff: Måtte PP fungera idag..
Kommentera

1020563 · »