Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

LHC - MIK 23/10

930599 · » Till forumet



Sv: LHC - MIK 23/10
Anders i Budum: jadu...jag ser inte så mycket ljus i tunneln...

vi skjuter för lite och har för svårt att komma in på mål. våra spelare verkar gilla att snurra runt i hörnen och bakom mål och sen tappa pucken.
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
PappaKeno: Tänkt att vi har så in i helvetes jävla svårt att göra mål. När ska det lossna?
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
Mike Skinner: jag vill inte låta negativ men jag tror verkligen inte det blir så mycket bättre än så här med dom spelarna vi har just nu. och jag vet faktiskt inte vad 1-2 nyförvärv skulle göra heller...

jag hoppas bara vi klarar oss från kvalserien som jag har gjort alla år sen vi gick upp. Men jag tror dock vi är starka nog för att klara oss undan kvalserien i år med!
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
horcoff: När får vi en riktig målgörare??? en som kan göra mål alltså!
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
Tubest: Arvedson är nöjd "sammantaget är jag nöjd med de kämpatakter laget visade upp", sedan att de inte kan passa pucken till varandra har mindre betydelse. Förlust mot Luleå på Torsdag och MIK är i bottenträsket.
Tyckte det sken igenom på tränarna innan matchen att LHC var ett svårt lag på hemmaplan.
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
horcoff:

Är han nöjd med detta så kan han packa och dra.
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
sold:Huvudsaken att de inte har några problem ;-)
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
horcoff: Det var ju ovanligt att han är nöjd
Kommentera


Sv: LHC - MIK 23/10
Mike Skinner:
Idag var det passningsspelet som var under all kritik, vartenda uppspel från backarna sitter på skridskon, alt 1m bakom framrusande forwards.
Det håller inte om man ska få nån fart på det hela, sen tycker jhag att vi spelar så jäkla tamt över hela banan. Knappt nån som sätter in en riktig tackling utan bara svänger undan.

Detta var den sämsta insatsen jag sett nu i höst.
Kul iallafall att Lasse kom in och höll nollan.
(mitt 1000:e inlägg detta)
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
Mike Skinner: Visar väl bara att det behövs något nytt blod,så här kan man inte hålla på,finns ju ingen som kan sätta ett mål,hoppas det inte dröjer allt för länge innan det kommer ny helst nya spelare
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
PappaKeno:

Idag tyckte jag fan spelet delvis var under all kritik. Jag har varit duktig hittils och försökt se mycket positivt, men Mora lyckas faktiskt inte göra mål. Grovjobbet i all ära, men nu är det nog snart dags att börja spela powerplay och sätta chanser. Till och med när vi får till spel i anfallszon kommer vi inte till avslut utan bara någon slags sargsnurr... Nej det är inte orimligt att börja kräva mål nu!
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
sold: ja kul som fan!
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
Goal:
Det som är problemet kan alla se. Mora spelar hyggligt defensivt men skall man vinna matcher så måste backarna få åka över den mittre röda linjen som delar den 1800 kvm stora isytan och det får som jag förstår det inte våra backar göra. Jag ser endast Andersson och möjligen Järväntie göra det. Jag kan sedan i min vildaste fantasi inte förstå varför Bruun inte spelar istf Määta, men det är klart Djoos ser väl sin dubbelgångare i honom .........
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
PappaKeno: Kul att Lasse höll nollan
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
Stigsson: Aj aj, inget ont om Bacon, men Huml har varit bra hittills..... Kan det vara en säkerhetsåtgärd?
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
Stigsson: japp kul för honom att äntligen få chansen...hoppas han kan hålla nollan!
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
Goal: Lasse Johansson gör elitseriedebut i tredje perioden.
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
Stigsson: En av lagets bättre spelare ska väl inte behöva vänta på skador för att få spela? Speciellt inte när man står i TV och funderar varför vi inte gör några mål, speciellt inte i power-play. Att inte ens våga prova övergår mitt förstånd. Detsamma gäller föresten Simons, som tillför minst lika mycket som vissa andra spelare.
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
Bonäs norra: nu var det så där segt igen,hänger inte med i svängarna tar dumma utvisningar suck så dåligt
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
Stigsson: Billig utvisning på Dahlman..eller experter? Lindströms tillhör ju avd. onödig.
Härlig pausmusik.
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
Goal: Nu får nog Bergkvist vara med i nästa match, Huml ut med ont i axeln.
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
horcoff: Hoppas att MIk får en islossning snart , så vi kan få någon seger lite lättare någon gång
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
horcoff:
Han har vart med J20 nån match och lirat oxå nu
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
Goal:Han var tydligen dåligt tränad efter sommar uppehållet och det stack tydligen i ögonen på Arvedson. Även om han är lite slö så är han teknisk och målfarlig
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
horcoff: Förstår inte varför han totalvägrar att släppa in Bergquist i en enda match? Är han rädd att det skall gå för bra, eller? Nej, in med Bergquist tillsammans med Boggen så kommer även den femman producera. Då kommer också power-play mål som Arvedsson efterlyser. Eller vill han ha bort Bergquist totalt från klubben? Då blir det kul när skadorna börjar komma.
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
sold: Han ville inte se på hockey(underlig människa), det får bli datorn.
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
horcoff:
Ingen pengarna tillbaka garanti, men känslan är stark ida:-)
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
horcoff: Vill man vara snål så åker man hem till grannen .....
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
Tubest: Är du säker? Bara att beställa?
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
Tubest: Hoppas att du har rätt....
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
sold:

Klart du ska, själv gjorde jag det precis.
Blir första bortavinsten idag och den vill ja inte missa.
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
Mitt 800:e inlägg nu!
Tro om man ska beställa hem matchen ikväll???
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
Gidde: ;o)
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
sold:

Jag menade inte alls att det du skrev var kritik, jag bara föll in i förra säsongens vanliga jargong.

Ber så ödmjukast om ursäkt om någon tog illa upp!

:)
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
Tubest: Beredd att hålla med dig där.Saknar dock Milan Minar.Det är absolut den BÄSTA domaren vi haft i FM Mattsson Arena!
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
sold:

Bra att Rönnmark dömer ikväll, han är den bäste vi har i ES.
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
Gidde:
Vad jag vet så har jag inte kritiserat domarna än denna säsong.Nu skrev jag bara dagens drönare.Om det är kritik så vet inte jag........Rönnmark brukar vara jämn i sina bedömningar.Visst,har ju ifrågasatt hur "kuben" kunna döma 3 mora matcher under 5 omgångar.
Kommentera

Sv: LHC - MIK 23/10
sold:

Åh nej!!!!

Inte dom, sämre domare kan man ju få leta efter!!!


Såja, nu har jag gjort ert jobb :)
Kommentera

LHC - MIK 23/10
Dagens drönare:
RÖNNMARK, Ulf

SABELSTRÖM, Peter
SVENSSON, Per
Kommentera

930599 · »