Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Lite allt möjligt, tråd!

« · 798278 · » Till forumet


Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Gidde: Ahh 76 enligt Elite prospects
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Stigsson:

Har inte koll på hur många matcher Mattias Hellström i MoDo spelat, men han har inte ens varit nära att göra mål än ;-)
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Stigsson: Sebastian Karlsson i Brynäs, tidigare Frölunda är uppe i 68 matcher nu :)

Jag hoppas på en "släkten är värst" ikväll så får Granström defilera mot hundrastrecket själv ;)
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!

Taget från magnus Nyströms hockeylista under rubriken utvisade.

"Jonathan Granström
Jag vill inte sparka på den som ligger. Och är det någon jag hejar på är det Jonathan. För denne forward (!) har på 73 matcher med Mora i elitserien fortfarande inte gjort ett enda mål."

Finns det någon forward i ES historia som spelat flera matcher utan att göra mål?

Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Man får gratulera till vinsten mot oss, samt beklaga kvällens förlust.
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Hade inte Hannula vaknat på fel adress och kärringen flyttat till stockholm och att han ville till Stockholm därför, då lär det väl inte bli något med ryssland för honom.
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
sold:
Har då aldrig någonsin tvekat på att inte Frölunda ska avancera bara frågan om när och vem vet, Malmö ser inte helt ofarliga ut.
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Anders i Budum: hoppas inte men det är nog så.De hoppas nog på att Kahnberg skall tillföra den anda ilaget som var förra säsongen och lyssnar de bara lite på honom så kommer det nog att vända för frölunda!
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Jaha, då var Kahnberg klar för Frölunda. Då har de vart på kvalserieplats för sista gången...
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!

Anders i Budum:
Jag tror också på Djurgården - eller man kanske ska säga: "Tror INTE på..." - av samma anledning som du. Att ha många riktigt unga spelare i laget är inget att luta sig mot då det blåser hårt. Tyvärr, junisivrare.

Malmö tror jag på som numreo duo. De tar alldeles för få treor, och även om de förbättrar sig där kommer det inte räcka till i slutändan.

Intressant med Stockholm/Götebog/Malmö i bottenstriden. Även om Göteborg är - just nu - inne i en väl så positiv trend.

Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Som vanligt lyckas vi inte göra mål på våra chanser och kvalstrecket kommer allt närmre. Vi har förvisso tur att Djurgården går dåligt och att Malmö har gjort så lite poäng. Jag tror dock att Malmö kommer få igång flåset och passera upp över kvalstrecket så där några veckor innan slutspelet börjar. Vad har vi då för räddningsplankor, om vi är lika innefektiva på att göra mål längre fram?

Jo, jag tror att Skellefteå och Djurgården blir de räddningsplankor som vi letat efter. Skellefteå har spelat bra under långtid nu, och har inte haft någon riktig svacka än. Den kommer, var så säker. Det andra laget är Djurgården. De har inte vistat nåt intresse från ledning att köpa några bra spelare på flera år och i år verkar det sämre än någonsin. Jag ser inte något ljus för den klubben. Så vi har nog i slutändan tur att vi nu har gått igenom en tuff period och att de andra lagen har sitt kvar då striden om poängen blir allt vikigare.
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Thomas W: "Att vissa spelare blir utvisade för diving talar för att det här med att ramla på beställning som inom fotbollen är ett faktum i hockeyn för att stanna, och det är bedrövligt att vissa försöker filma sig till utvisningar!"

Vilket knappast underlättar domarnas arbete. Samma spelare som kritiserar domarna för ojämn nivå i sina bedömningar, försöker alltså lura domarna i tron att nivå ska bli jämnare.
Ibland undrar man om vissa spelare förtjänar den lön dom har.
Med tanke på intelligensnivån...
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
WarhawK: Fråga inte mig, jag tycker som du att det verkar konstigt..men vad vet man.
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Paddan:

Du glömde att han även naturligtvis får frikort hos samma frisör som JS går hos!!

;-)
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Metal Guru: För att inte tala om lyxen att få ett par handmålade träskor som signingbonus.
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
WarhawK:
nu finns det ju andra värden i Mora, som gågatan, tingshusparken och Zornmuseet - så heeelt orimligt är det ju inte.
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Anders i Budum:
hahahahahhaha verkligen troligt han skulle ge upp spela mellan 15-20 min / match i Edmonton och en årslön på $2,9 miljoner för åka till mora .. tur man fick nått skratta åt iaf
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Hörde idag att Petr Sykora från Edmonton skall ha vart i kontakt med Simons för eventuellt kontrakt...hm.. en kompis till Shawn Horcoff..det kan väl aldrig vara dåligt..
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Stigsson:

"Sen kan man spela tufft och fysiskt ändå utan att använda armar och pinne."

Ehum... Har vi månne ytterliggare en kandidat till Brokeback-klubben? :-)

Äh, tillbaka till jobbet...
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Thomas W: Hur som helst hoppas jag att Winnerborg inte är den person som det skrivs mest om i morgon, utan att Mora vunnit övertygande över Linköping..

Är det någon som vet hur det går med tvådomarsystem och en domarkår bestående av proffs?
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Stigsson: Kanske är det de, jag vet inte! Men visst är det så hockey ska spelas, jag är inte heller intresserad av att se hur spelarna bogserar varandra genom zonerna..

Men frågan är hur domarna kan ha så olika syn på samma situation? Att en del friar medan andra fäller måste väl kunna anses lite konstigt med tanke på att dom säger att dom är överens hur det ska dömas!

Hockey ska vara tufft och fysiskt, men jag har fortfarande svårt för den nya nivån, det blir lite som fia utan knuff! Jag tycker att det är skitkul att se Tuokko proppa, men jag är lite rädd att den här nivån eller vad man ska kalla det tar död på spelet! Att vissa spelare blir utvisade för diving talar för att det här med att ramla på beställning som inom fotbollen är ett faktum i hockeyn för att stanna, och det är bedrövligt att vissa försöker filma sig till utvisningar!
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Thomas W: Det finns en ganska enkel lösning och det är att spelarna lär sig att bägge händerna ska vara på klubban och klubbladet i isen. Sen kan man spela tufft och fysiskt ändå utan att använda armar och pinne.
Men det är väl kanske för mycket begärt av spelarna att lära sig?
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Metal Guru: Ja du, det är inte helt enkelt att lösa problemet, det jag menade med mitt inlägg är att när denna sport som vi alla älskar och omsätter massor med miljoner döms av ett par proffs och resten amatörer med match och rese-ersättning så blir det problem, det går inte att sparka ens 25% av domarna, det jag däremot är kritisk till är nivån på dessa herrar, att vissa är väl petiga måste väl du hålla med om, eller? Att dom som yrkesgrupp ska vara offlimit när det gäller kritik, påminner mig om det gamla östblocket..

Jag vet inte vad du anser, men jag tycker att hockeyn iom det nya regelverket tagit ett kliv mot innebandyn, samtidigt som innebandyn tagit ett steg mot hockeyn som den var förr när det gäller regeltolkningar! Jag kanske har fel, men det är så jag upplever det, jag är inte speciellt intresserad av matcher som blir sönderblåsta och i stort sett går ut på att spela pp i åtminstonde 30 av 60min.. Jag tycker att den nya nivån är alldeles för petig och förstör matcherna, jag menar, när en spelare sträcker ut en arm och hakar i litegrann i en spelare som har både fart och balans och är på väg ur situationen så bör det inte vara 2min hooking, det gör varken till eller från!

Och att alla domarna inte är mer än människor vet jag också, det som jag ifrågasätter är när en match kan innehålla lika många nivåer i tolkningar som det är perioder, så är det klart att både spelare och ledare blir både fundersamma och förbannade!

Och att jämnföra med domare och nivåer i NHL håller inte heller tycker jag, då vi inte har en helt proffessionell domarkår, och vad vi ska göra vete fåglarna Metal Guru, men att det inte funkar som det är idag tycker iallafall jag!
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!

OK, Thomas W:
Det finns alldeles för många domare som håller en alldeles för låg nivå. Säg att vi kickar på stående fot de 75% av domarna som vi talar om.
Fine.

Så. Hur genomför vi nu torsdagens omgång, när det nu går sex matcher samtidigt. Låt höra, jag är idel öra.

Och låt oss nu reda ut det här problemet innan vi fortsätter att såga män i randigt vid anklarna.

Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Huge: När det är så viktiga poäng som står på spel så förstår jag kritiken mot domarna, du skriver att den ska tas internt på möten osv, kan inte riktigt hålla med dig! Att spelare och ledare blir frustrerade och förbannade är inte så konstigt med tanken på den minst sagt vingliga nivån som domarna håller! När konsekvenserna av dåliga domare blir så tydliga så ska dom banne mig ha skäll också! Alla människor kan ha en dålig dag, visst!, men man måste få kritisera en person som man anser gör ett uselt jobb!

Att klaga på ett möte som kanske ligger långt bort i tiden är nog lite svårt för tex Boorken, som lever sig in i alla moment på plan och har åsikter om det mesta..
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Daniel Back i Stavanger; 12 GP 4+10 PIM 32 +9, inte illa då han kom in sent i truppen eller ? Minns inte eller har han varit skadad ?
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Calle Bergström`s Duisburg går det sämre för och de ligger sist i ligan.
23 GP 3+7 och -20 i +/- statestiken som han leder. Mycket speltid kanske.
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Det går bra för Marcus Eriksson och Magnus Sanberg i Frisk Asker.
Sandberg: 24 GP 9+12 21 6:a internt.
Eriksson: 24 GP 16+16 32, Det ligger han två på i interna poängligan med 1 poäng upp till ledande Aasen och 12:a totalt i hela Norska ligan.
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Huge: Så nu skall du försvara domarkåren med...;)
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Forever MIK: Du har missat poängen.
Föreningarna/tränarna har väl innan seriestart kommit överens med domarna och domarförbundet om att kritik får förekomma, men under vissa premisser och former. Utbrott liknande Boorkens är osaklig och gynnar inte en konstruktiv debatt. Den ska tas "internt", dvs under de möten och andra former av dialog som man har sinsemellan under och före en säsong.
Det handlar alltså inte om att lägga locket på, som ngn var inne på.
Utan om att utbrott och osakligt gnäll eller annan kritik som gått över den gräns man sinsemellan dragit upp, inte ska framföras i media.
För övrigt så har Challe gnällt över exakt allt under säsongen, och skyllt på det ena och det andra när det gått tungt.
Han fortsätter nu i samma stil, vilket knappast gör att hans trovärdighet stiger.
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Challe B håller med Boorken. Jag håller med dom båda. Varför skall dessa randiga vara några heliga kor?
Kritisera i media och du riskerar böter. Man måste väl få säga vad man tycker. Tydligen så är Boorken anmäld till disciplinnämnden för sina uttalande efter matchen mot Mora. Han riskerar nu böter för att han tyckte att dommarens agerande var felaktigt.
Snart så får väl inte tränarna kritisera sitt eget lag, då kommer sico och anklagar dom för kränkning av spelare.
Jag börjar bli riktigt trött på det här nu. Intresset har svalnat lite faktiskt, matcher som man inte blir klok på, ena sekunden är det tillåtet andra sekunden så åker man för något som var lindrigare än första förseelsen. Första perioden åker man för allt, andra perioden är det tillåtet med lite mer och i sista så är rätt mycket tillåtet av det som var förbjudet i första.
Jag tror f-n i mig att det är tuffare på innebandy.
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Kom att tänka på en sak. När en hockey spelare t.ex. i elitserien gör sitt första mål så tar dom pucken åt han. Sitter nu och tittar på fotboll, varför får inte fotbolls spelaren bollen när dom gör sitt första mål? ;-)
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
robin:

Ähum... jag misstänker att du frågar om vad som hände med MIK.se? ;-)

Ja, det undrar jag med...
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
vad hand emed mik.se?!?!
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Knogen: "Linköpare... -Linköpingare... -Lin.. VAD HETER DET?!"

Slättbönder tycks vara gångbart. Med ett "jävla" framför när de går och slår det egna laget.
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Knogen: Kalle Kermans svit hitintills:06/07 grundserie 16 1 1 2 8 33 0 0 1 4 6 -2
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Mjaha, Junland lånas ut till Oskarshamn. Då var det bara en ursprungs-Linköpare... -Linköpingare... -Lin.. VAD HETER DET?! Bara en sån kvar i alla fall. Apropå snacket igår :-)
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Db_04:Herman Hultgren grundlade sin vid Kvaråkers skola i Dala-Järna ;-)
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
m o r a: mmm sant , Borlänge hade en bra 82 kull (kom 2a i U16 SM efter finaltorsk mot Hammarby)

Sen tog Mora Magnus Hedlund & Göran Söderberg och Leksand tog Lars Jonsson & Daniel Hermansson.

i den truppen ingick även ett par yngre killar som hamnade på hockeygymn.
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Db_04: Grunden lades i Blg. På samma sätt som Österbys grund lades i Vansbro. Men det var sen det började hända saker på riktigt =)
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
m o r a: Hedlund ser ändå ja som fostrad i Borlänge med lite förädling i Mora :)
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
mattias - 74: Kul att Hedlund och Österby är fostrade i Mora. Alltid kul att man kan hjälpa till =)
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Gidde:

Nää men jag skrev iaf =)
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
mattias - 74:

Nu gällde ju den här frågan Elitserie-lag!

Sorry, kunde inte låta bli att hugga... ;-)
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Metal Guru:

I Leksands fall är det

4 EliasGranath
5 Magnus ÖSterby
16 Petter Ullman
26.Herman Hultgren
11 Mattia Ritola
14 Jesper Ollas
19 Magnus Hedlund
29 Niklas Bröms
32 Jens Bergenström
49 Gabbe Karlsson


Samt matrialförvaltaren Johan Bonde :)
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Metal Guru:

Japp, så sant det, på alla punkter!

En aningens fler som bor där än för oss andra småortsklubbar....
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Kom och kika när Leksand blir nummer 3 i Dalarna :)

20/12 klockan 19:00 Borlänge Ishall Borlänge HF - Leksands IF
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!

Gidde:
Jurgårn ska ha all credit för nitt nyuppfunna ungdomsarbete. Dock ska vi ha i gott minne att

1) deras upptagningsområde är jämförelsevis väl befolkat, samt
2) i och med AIK's degenerering blev de ensamma herre på täppan i Sthlm.

Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Metal Guru, Gidde:

Jag kollade LHC för inte allt för länge sedan. Då hade de två egna produkter i truppen. Hur mycket speltid de har vet jag dock inte, mer än att jag vet att Magnus Johansson är ruskigt ordinarie :-)

Annars har LHC plockat folk från framförallt Stockholms-/Mälardalsområdet verkar det som.
Kommentera

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Metal Guru:

Japp, jag håller med.
DIF har ju varit ett sådant lag i många år, men nu har ju dom faktiskt börjat fåt till en någorlunda fungerande ungdomsverksamhet/samarbete med andra Stockholmsklubbar.

Förut plockade dom ju hej vilt från hela Sverige...

HV 71 & LHC skulle vara intressanta att se, samt MIF...
Kommentera

« · 798278 · »