Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

MIK - MIF 15/2

835884 · » Till forumet


Sv: MIK - MIF 15/2
mattias - 74: Jo visserligen gjorde han ju det men känns nästan som vilken trönare som helst hade vunnit med Frölunda med det laget dom hade då.
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Klockan skall det stå
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
mok:

Jag skrev att han inte vunnit nåt så jag får väl äta opp det nu =) Glömde totalt av det klcoakn är mycket =)
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Ola: Jo det var han absolut , vadå då?
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
mattias - 74:
Var inte Lillis Lundh tränare i Frölunda när de vann SM-guld 2005?
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
mok:

Olle öst lär knappast få mer betalt i mora än i Leksand.
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
mattias - 74: Ja man har ofta svårt att se vissa spelare/ledare i andra klubbar... men money talks.
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
mok:

Nej men har svårt att se Olle Öst i Fiendeland
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
mattias - 74: Lillis sågs även i Scandinavium språkandes med Ahdrian men han lär ju knappast va på väg tebax hit :)
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
sold:

Lillis Lundh lär ha setts i Mora under denna match med Olle Östh. Nån som kan bekräfta detta ? En medioker tränare som inte vunnit nåt och en sportchef som verkar vilja sälja sig som en *ORA. Är simons på väg bort ??
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
MonkeyBoyF: Nu är det så att jag var där,
och tittar du på matchstatistiken så ser du att vi inte fick någon utvisning med oss i 2:a perioden.
MIK-spelare vräktes omkull och fälldes utan åtgärd från Vinnerborg.
Bogg nästan jagade Vinnerborg runt arenan i vilda protester.
Om man har hört intervuerna efter matchen,
så upplevde majoriteten av spelarna att det inte gick riktigt rätt till.
Hade han inte tagit den där sista utvisningen, och där med rättfärdiga sina misstag, hade han behöft poliseskort ur Mora kommun.

Eftersom jag är MIK-supporter så komenterar jag inte i första hand om domaren var bra för Malmö.
Bara för att vi vann är det inte ett faktum att domaren var bra.
Jag hör inte till dem som alltid skyller förluster på domaren.


Gidde: Det man inte vet nått om, ska man inte ha en åsikt om.
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Steff: Okej, tack för hjälpen att förstå...
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Dino: Spelar ingen roll.....
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Steff: Men ändå fick Eric avsluta?
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Dino: Han hade avvaktande straffslag direkt han höjde armen......Man kan avvakta straffslag ;)
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Tången: Jag vet inte, men konstigt var det..... Han blev ju tvungen att ta ut en MIF-are till slut i tredje....... Den andra utvisningen var det ju linjemannen som tog.... Det måste ha svidit i Winnerborg.....
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Dino: Bra fråga! Det satt vi och diskuterade igår. Han hade en avvaktande utvisning, sedan dömer han straff för en annan förseelse. Borde det då inte bli både straff och utvisning? Den första förseelsen kan väl inte plötsligt bli preskriberad, eller?
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Bra att ni vann och petade ner Frölunda under strecket. Kör hårt nu i slutspurten och håll VF efter er.
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
MonkeyBoyF: Jag tror fullt ut på den! Den finns ju!!
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
MonkeyBoyF: Vinnerborg började bra i första, men i andra fanns det solklara utvisningar bla. när boggen revs ner. Men hur det är så
"dömmer domarn" som alltid.
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Dino: Det är bara så svårt att fatta vílka som skojar och vilka som VERKLIGEN tror på den. Jag blir galen av denna ovetskap. Aaaahhhh!!!!
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Tången: Vad hände med utvisningen som Pajas Winnerborg hade höjt armen för när Eric blev nerriven och fick straff? Eller dömde han straff redan vid rödlinjen?
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
MonkeyBoyF: Sluta, konspirationen....
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
MonkeyBoyF:

I den här boken ska man klaga på domaren, även de gånger han in facto gjort en bra match, så är det bara! :)
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
MIK 7-1: Jag fattar inte riktigt det där med att domaren skulle haft något mot oss. Nu var jag inte där så det är svårt att tala emot, men ser man bara till matchstatistiken så har jag svårt att se det. Vi vann den sista och avgörande perioden, och därmed matchen, på ett PP-mål. Hade domaren gett Malmö en utvisning med 42 sekunder kvar och ställningen 3-3 om han velat sabotera Moras möjlighet till en plats i Elitserien? Dessutom fick vi inte en enda utvisning emot oss i sista perioden. Det är nog snarare Mamlö-supportrarna som ska klaga på domaren.
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Hur är det med Boggen?
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Tången: Trotts Percys pengar i Vinnerborgs ficka blev det 3 poäng ikväll:)
Enligt rycktet var Malmös starkeman på plats och bevakade sina investeringar.

Varför måste de alltid vänta in i det sista med att avgöra?

Malmö blir nog farliga i KS.
Där får nog Leksand nått att bita i.
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Forever MIK: Håller med dig till fullo. Den hånflinande domaren som inte hade många rätt ikväll. Har du några valium över så har du en kund här. Detta är påfrestande men fan så roligt att få gå ut från arenan med ett stort leende. Statistiken håller i sig, MIK är urusla i 2:a perioderna men otroligt starka i den 3:e. Vad beror så´nt på?
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Forever MIK: Ja Vinnerborg var inte bra idag. En riktig sopa om jag får säga. Men jag måste också tillägga att vi var inte heller speciellt bra idag..vi var fan urdåliga i period 2. Men det gick ju vägen ändå. Men vi måste kunna spela fokuserat en hel match nån gång och inte bara " första 10 minuterna i period 1 samt peridod 3"

Nu siktar vi på slutspel. Grattis, MIK!
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Hemma efter matchen, vad skall man säga? valium, subril, allt vad lugnande heter.
Trots seger så tycker jag att domherren var en katastrof, till råga på allt så åker den f-n och flinar efter varje utebliven borta utvisning, solklara till råga på allt
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
sold:
Ja men huvva, men det satt jäkligt gött
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Seabiscuit: Det satt långt inne : )
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Metal Guru:

det tackar jag för.

nu hoppas vi..
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Seabiscuit:
Han hoppas att din kväll blir trevlig!
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Bonäs norra:

översätt till svenska så jag, utböling som jag är också kan förstå.

:)
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Seabiscuit: uppes att id få e ljöt trivli i kuelld!!!
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Anders i Budum:

Förlorar ikväll??????

Finns inte i min värld

Mora - Malmö 13 - 1

första 2 siffriga segern nånsin i elitseriesammanhang
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Anders i Budum:Jag ska ha den för att det är gratis och att vi vinner.
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Fan om vi förlorar ikväll. Dagen till ära skall även jag ha MIK tröjan på, och det är inte för att det är gratis..
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Att Blatak spelar borde ju vara så självklart att det inte behöver skrivas. Detta har säkerligen stötts och blötts i tidigare inlägg men jag måste bara få säga att vare sig Pierre, Tero, Kurvinen, SKogs eller Bruun är bättre backar än den gode Miroslav.

Att han över huvudtaget har fått sitta bredvid är tamejfan en skam med tanke på hur Moras backbestånd ser ut.
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Stigsson: Låter mycket bra. Hoppas att Blatak visar vad han kan. Och att Toukko spelar som Tuokko ska. Pang på bara! Det ska smälla i sargen!
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2

Enligt Falukuriren så är Toukko spelklar igen och Blatak går ini laget bredvid Bruun ikväll.

Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Metal Guru:

Jag tror (tyvärr) som dig..
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Gidde: FBK skulle nog genast vända kappan och hänga med på utökningen om någon av dessa skulle åka ur, vi pratar ju om stora mjölkkossor för Glennert och hans kaffeburk. Skulle vara kul om det hände bara för att se hur de övriga "storklubbarna" skulle reagera.
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Gidde: Jag tror vi måste hoppas på att FBK trillar ur.
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Stigsson:

Är rädd för att de tjurnackade FBK likt förbannat skulle vara emot, och det räcker väl med att ett lag är tvärsöver?!

FBK och DIF är ju knappast kompisar heller, dom brukar ju ha sina duster.

Men helt klart, dom skulle diskutera det på ett helt annat sätt än om Mora, MoDo, SAIK, Luleå eller Brynäs åker ur.
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Gidde: Om LHC, VF eller DIF skulle åka ur så ska du se att beslutsprocesserna skulle bli väldigt korta för utökad serie på hockeyligan.
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Dino:

Då tror jag FBK måste åka ur, innan 14 lag blir verklighet...

DIF är inget favoritlag, men dom behövs nog i ES.
Däremot tycker jag LHC är alldeles för mycket köpelag för att falla mig i smaken, så dom kan gärna få varva ner ett år eller två i Allsvenskan ;-)
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Gidde: Eller varför inte DIF..... Kan vara kul med 14 lag i elitserien oxå.... :)
Kommentera

Sv: MIK - MIF 15/2
Dino:

Hehe, det är noterat! :)

Hoppas verkligen att ni klarar er kvar, det är kul med lite friska fläktar i ES.
Dessutom vore det nyttigt för något av "storlagen" att få känna på KS ibland, och helst då LHC.
Kommentera

835884 · »