Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

MIK-saik

« · 989681 Till forumet


Sv: MIK-saik
Knegare:
Skulle bli extremt förvånad om det från Mora Supporterhåll skulle komma något sådant.

Chansen är mycket större (inbillar jag mig, sitter 250km från Mora) att om det blir skärmytslingar oss emellan, så beror det på en outsinligt svart hockeyhat från norr, och/eller ett försök från hemmalag att medelst force neutralisera sagda hockeyhat.

Men traditionellt är Mora snälla vad gäller våld. Är vi elaka, så är det i samma anda som vad Ross Lupaschuk fick utstå i Malmö; "Hope the money is good, because the hockey sucks".
Kommentera

Sv: MIK-saik
Metal Guru: Ja det skulle faktiskt förvåna mig om att mina supporterkollegor från norr kommer ta upp det(fast större under har skett tidigare).

Så då återstår det om Morasupportrarna kan låta bli att ta upp nåt dumt om det hela å koncentrera sig på det som händer på isen istället.
Kommentera

Sv: MIK-saik
Knegare:
jag förutsätter att det inträffade - och all geografi runtomkring - lämnas därhän från morgondagens hockeymatch.

Allt annat skulle vara så lågt och ovädigt att det bara inte finns.
Kommentera

Sv: MIK-saik
titran: Hej igen! Har tänkt tanken också med tanke på att tidningen skrev att snubben komme från Skellefte trakten...faktum är att han kommer från en ort som ligger drygt 12 mil från Skellefteå...okej att det brukar snackas om att avstånd i Norrland under 10 mil är lika med grannbyn men det där är ju löjligt.

Det är som att jämföra ert Mora med Alfta,rimligt?
Kommentera

Sv: MIK-saik
titran: Det är fan i mej rena parodin ,vem fan tar ut laget ? sätta ut simons som forward och börja med Martin som 13 forward hel sjukt måste jag säga
Kommentera

Sv: MIK-saik
titran:
Tanken slog mig också strax efter gripandet. Vi får hoppas att det inte kommer några med aggresioner till hallen, det är sport som utövas i morgon och inget annat.
Kommentera

Sv: MIK-saik
Får hoppas att det inte blir några dumheter i morgon, angående det tragiska som hände i Mora i helgen.
Kommentera

Sv: MIK-saik
Knogen:
Ner på jorden? Jag drog i alla fall inte till med nitton raka :)
Kommentera

Sv: MIK-saik
insu:

Nej, nu tycker jag faktiskt du får ta och komma ned på jorden här alltså! ;-)
Kommentera

Sv: MIK-saik
Knogen:
Äsch, vad fan - jag tycker vi klämmer i med sju raka!
Kommentera

Sv: MIK-saik
Forever MIK:

"För allvarligt talat så är det väl ingen som fortfarande tror på slutspel och jultomten."

Nej, i alla fall inte slutspel ;-)

Däremot har vi en rätt skaplig chans att kunna undvika kvalserien. Men då måste vi faktiskt börja vinna mot bottenkollegorna, och vi måste börja inse att vi KAN ta fler än två segrar i rad. Varför inte ta en svit på, säg fyra? Det är långt ifrån omöjligt. Något för Kari att banka in i spelarna.

Nu såg jag inte gårdagens match, men det känns som att vi bör kunna ha mer vilja i de matcherna.
Kommentera

MIK-saik
Bara seger som gäller i morgon. 6p eller 12p efter saik, föredrar 6p. Vid seger blandar vi in saik i striden runt det nedre strecket, vid förlust 12p och 6 matcher kvar innebär att dom kan så gott som hämta kontraktet för nästa säsong. Vid vinst, 6p avstånd vilket känns betydligt bättre och gör att saik måste gå för fullt mot lule och bif för att inte bli än mer indragna i botten fajten, vilket vi kan dra nytta av. Vi hade chansen att blanda in ssk igår med misslyckades kapitalt genom ett bottennapp enligt min mening. För allvarligt talat så är det väl ingen som fortfarande tror på slutspel och jultomten.
Kommentera

« · 989681