Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18

« · 985597 Till forumet


Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Här kommer en tråd för dej Jo1!!
Tråkig avslutning sisst men nu måste dom väl vara taggade hela matchen!
Jag tror på vinst 4-2 !!!
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Det startades två trådar samtidigt i samma ämne. Jag bygger ihop dem till ett igen, och eftersom SIVASN var först blev det hans som fick leva kvar.
Så här såg det andra inlägget ut...
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18

Dax att ta skalpen på hemmaplan Mik - VF 
Forever MIK @ TåmåsbynIdag kl. 17:25
Ny match nya poäng på spel. Kort om Modo matchen först. Hade inte förväntat mig poäng där uppe, men med den starten vi fick så var det riktigt surt att inte få något med. För övrigt så var hockey guden med oss senare på kvällen.
Visar vi samma inställning som mot hv senast på hemma plan så skall vi kunna få bra med poäng med oss från måndagskvällen. Pluss och kahnberg borta och får hjälp av medicindoktorn vilket inte gör något.
Själva har vi Pierre och Toni D borta.
Nu finns det inga ursäkter för att vara hemma och titta på dumburken, bara att släpa sig ner och hjälpa till.

Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Nu är huvudsaken att vi vinner i morgon och jag tror stenhårt på vinst.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
horcoff:
Hittar vi tillbaka till spelet vi hade mot HV och första perioden mot Modo så ska det gå vägen. Gäller oxå att vi sätter våra chanser och håller oss på banan.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Tubest:

Det gäller att vi har en målvakt med lite flyt åxå!

"Pitkämäki kan rädda Mora
Även målvakten i det tredje laget som kämpar för att undvika en kvalplats utmärkte sig i går.

Men även om Juha Pitkämäki svarade för en jättetavla mot Modo är han den målvakt som har klart störst potential.

Det kan bli Moras räddning under de nio sista omgångarna av elitserien. "
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
SIVASN: Ig kum a moura i mårgo, ig trur wid winåm!
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Bonäs norra: Äd trur ig å
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
morahockey:
Fel tråd.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
SIVASN:

Bortser man från den olyckliga studsen mot Modo så tycker jag Juha har spelat upp sig, han är en riktigt bra målis och det kommer han att visa de matcher som är kvar.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Tubest: Det är sju gånger hittills som Mora tappat en tvåmålsledning...... Åtta, om man räknar med att de ledde två gånger i lördags..... Jag har sammanställt detta på bloggen....
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Måtte Mora gå runt å tre kedjor ikväll...
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Tubest:

Hur är det med din Favorit Simons =)

Får han spela nånting ??
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Håkan Bogg var dålig i sin comeback. Men det har han ju varit hela säsongen. Modospelarna tog lätt bort honom. Längtar efter att få tillbaka Dahman!
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Dino:
Inte mot Modo i lördags. 2-0, 2-1, 3-1, 3-6 tycker jag inte man kan räkna som två tappade tvåmålsledningar.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
mattias - 74:
Han gör väl ungefär 7-9 min/match.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Dino:
Måste lära sig att spela i ledning, enklast gör man genom att fortsätta den höga forechecking som laget nu börjat praktisera. Det tillåter inte motståndarna att komma igenom mittzon med fart, där är nyckeln anser jag.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Ola: Nej, nej, men visst är det surt iallafall......
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Dino:
Det finns ytterligare en match där vi tappade 2-0 till 2-2. Där avgjorde vi dock med 18 sekunder kvar, och vann med 3-2. Någon som minns vilken match?
Kommentera


Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
wap.hockeysnack.com
Hv hemma...
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
02:18 MIK Mål 2-1 Håkan Bogg (Martti Järventie, Tomas Harant) PP1

09:15 MIK Mål 3-1 Håkan Bogg (Yared Hagos, Rob Hisey) EQ

Har det vänt för vår kära lagcapten?
eller är det Rob Hisey å Yared Hagos som passar bra ihop med honom?
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
SIVASN:

Får verkligen hoppas att Bogg fortsätter. Men vilken jävla dragning av Hisey, hade den suttit hade jag fått lov att byta kalsonger.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
SIVASN:
Hisey försökte sig nyss på ett youtube-mål, men prickade troligen klubbskaftet på en ovetande Gistedt.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Mike Skinner: Ha ha ja men lite nervös är jag det stog 3-1 sisst å då blev det 3-3 KÄMPA NU MORA!!!
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
SIVASN:
sämpa sämpa sämpa sämpa sämpa sämpa sämpa sämpa
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Metal Guru:

Du är inne på Elorantas spår. Enligt honom tappade vi ju "kreppet" senast. :)
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Metal Guru:

Tänk om Färjestad kunde sämpa sämpa sämpa sämpa åxå!!
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Mike Skinner:

18:11 MIK Mål 4-1 Jonathan Granström (Teemu Elomo, Marco Tuokko) PP1

MIK är inne på Elorantas spår!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
SIVASN:

Väl genomförd match idag, riktigt jävla bra. Skönt att Boggen får lyckas, enda smolket i bägaren är att Gistedt på något sätt lyckas ta Hiseys finfina dragning.

Bra Mora!
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Mike Skinner:
Nu blir det hockeykväll. ;0)
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Metal Guru:

Tror du att de sänder bilder från Mora för en gångs skull? :)
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Mike Skinner:
Wikegård förnekar sig inte. Förespråkar neanderthalhockey mot Hisey.
Vi minns Odoya.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Metal Guru: Exakt.
Sagt av samme Niklas Wikegård som skickade in Odoya för att boxa bort Horcoff när Djurgårdens spel inte räckte till.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Metal Guru:

Vissa saker förändras inte. Visserligen tycker jag samma sak och myser gott när Propp-Määttä trycker upp Klasen i kortplanket, men jag är inte objektiv. :)
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Mike Skinner: Ja, självklart är det taktiken mot en spelskicklig forward. Gå på kroppen, inget konstigt med det. Det konstiga ligger i Wikegårds mördarblick när han beskriver hur det ska gå till.....
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Puppe:
Såg han också inte väldigt avslappnad efteråt?
Som om han ville luta sig tillbaka, och tända en cigarett?
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Puppe: Ja på torsdag i Scaniarinken får vi väl se hur pass bra  Kudroc och Bemström m.fl hinner med i svängarna när Hisey sätter in konståknigspiruetterna.  
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Metal Guru:
He he he.. mitt i prick :-D
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Enligt Göteborgsposten så föregicks samtliga Mora-mål av Frölunda-misstag medan Frölundas mål givetvis var efter en kalaspassning och en snabb spelvändning. Känns inte artikeln lite färgad?
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
lex: Ohh, bra att du påminde mig, hade glömt att boka in Södertälje på torsdag. Det får man inte missa.

Med lite Wikegårds/psykopat-taktik så kanske Eloranta borde skicka ut Toukko att kramas med Kudroc i början av matchen för att ge Hisey svängrum...
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Ola:

Inte lite färgad heller. Men så är det väl allt som oftast. Bara våra lokaltidningar som inte gör samma sak. Eller ja, med Mora i alla fall.

Det var samma visa i Modo - Mora, då Canal+ kommentatorn var lyrisk över Wernblom och Modo, men konstaterade med ett enkelt "ja där blev det mål" när Mora gjorde mål. Men men. Kanske är dags att sno djurgårdarnas gamla uttryck (för det var väl dif?)?

MIK mot rubbet.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Metal Guru: Ja wikegård är bedrölig , det är något mörkt över den karn..
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Bonäs norra. Nej det var värt alla milen för att få se Mora i kväll på plats..
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Bonäs norra: Nu kom vi förbi ett hinder till, jäklar vad skönt den här vinsten satt och tipset gick in ;-) (tack alla som gjorde mål)
Nu är frågan om jag ska våga kolla på Wikegård eller bara njuta av segern.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Mike Skinner: Kommentatorn på Moras hemmamatcher heter Andreas Mattsson och han har sagt i en intervju för en tidning att han har svårt att hålla tillbaka eftersom han håller på Mora IK. Men jag tycker att han håller tillbaka bra. Man märker faktiskt inte att han håller på Mora. Såhär säger han när Mora gör mål: "Också var det mål". Och då säger han bara det med en tyst röst. Men egentligen vill nog alla Morasupportrarna precis som Wikegård att kommentatorerna ( som tex Andreas Mattsson ) ska skrika och visa vilket lag de håller på.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
horcoff: Ja Wikegård har en förmåga att alltid såga Mora. Och alltid hylla Brynäs. Hmm...... Kan det vara så att Wikegård håller på Brynäs? Jag det stämmer faktiskt! Han hyllar ju alltid dem! Och innan säsongen ( som Marie Lehmann nämnde i hockeykväll ) att Wikegård hade tippat att Brynäs skulle ta SM-Guld. Nu är det ytterst tveksamt om Brynäs kan göra det!
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Håkan Bogg från hånad till hyllad...
Efter att han drog på sig en sedvanlig hakningsutv. innan 1-1 målet till att han avgjorde matchen till Moras fördel! Kul för honom att han äntligen fick vara med och bidra till segern...
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Puppe:

Metal Guru: Exakt.
Sagt av samme Niklas Wikegård som skickade in Odoya för att boxa bort Horcoff när Djurgårdens spel inte räckte till.

Det hjälpte väl också om jag inte missminner mig? Han gjorde väl en likadan sak mot Ledin i luleå? Kul med tränare som gör lite konstiga saker. Allt är tillåtet inom hockeyn :)
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
mattias - 74:
"Kul med tränare som gör lite konstiga saker."

Kul med snubbar som får orgasm i direktsändning.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Metal Guru:

Allt är tillåtet inom hockeyn =)
Kommentera

« · 985597