Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18

988584 · » Till forumet


Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Bilder från Mora - Frölunda finns nu på mikmusik.com
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
morahockey:

Det finns även Leksands fantaster som spelar juniorhockey i Mora så...
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
SIVASN: Konstigt det där med Wikegård. Ska kolla upp det.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
horcoff: dif- ssk 3-1 i alla fall
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
SIVASN: 4-3 och 2p till Luleå
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
03:56 LHF Mål 4-3 Jan Sandström (Mats Lavander) PP1
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
12:37 LHF Mål 3-3 Lubos Bartecko (Cory Larose, Jaroslav Obsut) PP1
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
19:06 LHC Mål 2-3 Ivan Majesky (Daniel Fernholm, Mattias Weinhandl) PP1
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
17:10 LHC Mål 2-2 Patric Blomdahl EQ
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
09:46 LHC Mål 2-1 Daniel Fernholm (Tony Mårtensson) PP1
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Knogen:

Sorry två hjärnor en tanke :)
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
morahockey:

Han har själv sagt att han har leksandshjärta i hockeykväll tror du han ljuger?
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
morahockey:

Bevisa? Du kan kolla svt:s arkiv om du vill. Han sa det på ett av hockeykvällarna senast Leksand var på väg ur. Jag tänker inte leta reda på det åt dig, och om inte mitt ord duger så får du väl fortsätta leva i din tro...
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Knogen: Hur vet du det? Han är ju från Gävle och har gävledialekt.
Han håller absolut inte på Leksand! Isåfall vill jag att du bevisar det!
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Skulle sitta riktigt fint med vinst mot Södertälje på torsdag! Vi har haft svårt mot dem tidigare men det är bara att kriga på. Vi är ett bättre hemmalag än bortalag. Men vi ska bevisa att vi duger borta också på torsdag!
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
morahockey:

Fel. Wikegård är Gävlegrabb, men håller på Leksand.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Mike Skinner: Ja Wikegård skulle aldrig kommenterat Brynäs matcher eftersom han är för entusiastisk i Brynäs.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Mike Skinner: Ja det gör det. Ok han brukar ju berätta lite mer om Moras spelare!
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Jag tycker att det var en riktigt skitmatch igår.. Mycket slarv från bägge lagen och PP för Mora var inte det bästa, men ändå gör det 3 mål PP och det är starkt.. Frölundas PP var under allkritik.. Tycker Mora checkade bra i anfallszon och stressade Frölunda till slarviga uppspel som gjorde att Mora fick lite gratischanser... Men tycker ändå att Mora inte fick igång sitt riktiga spel som de prestera mot HV hemma i torsdags.. Det var mest spel runt sargen, men ändå vinner Mora helt rättvist denna match mot Frölunda ändå att spelet kan vara mycket bättre och det är samtidigt starkt och bra att känna för killarna att det kan vinna utan att spelet funkar helt perfekt.. Måste också sägas att domarn blåste sönder 2:a perioden igår, det är klart synd att domarn ska gå in och förstöra en match på ett sådant sätt..

En glad Morasupporter som längtar redan tills på torsdag och matchen mot SSK....

WEPPA SÅ KLART
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Man kan ju jämföra tidigare nämnda artikel i GP med denna lilla krönika från SvenskaFans.

Naturligtvis vet jag vad skillnaden är, eller iallafall BÖR vara mellan en renodlad fansida och en kvällstidning med betalda journalister. Dock skulle denna text placeras i t.ex MT eller DD (om någon av tidningarna nu hade haft lite Morasympatier :)) och jag kan ge mig fan på att många Morasupportrar hade ställt i från sig kaffemuggen och nöjt konstaterat att "jajamänsan, så var det".
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
morahockey:

Klart man hör att han håller på Mora, han kommenterar på samma sätt som övriga lags kommentatorer, men eftersom du själv (och jag med) håller på Mora uppfattar du inte de små saker han säger som röjer hans objektivitet. Visserligen är det ju helt klart tråkigt med en kommentator som är till 100% objektiv, men jag vet att i alla fall jag har en tendens att skrika mer åt kommentatorn när Mora spelar borta än t.ex något av de två lagen eller domaren. Så ska ju inte hockey vara... :)

Det Wikegård verkar ha missat i sin jämförelse med NHL som ju är så fantastiskt, är att det i NHL som regel är bortalaget som "har" sändningen. Alltså håller kommentatorerna på bortalaget, vilket ju rimligtvis bör ha flest supportrar framför tv:n. Går mitt resonemang hem?
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Metal Guru:

well......då jag var på plats och såg gårdagens match kanske det är dags att skriva ett kort match referat:

dagens rättskipare, Morgan Johannson:
han tog ett par ganska enkla utvisningar för små krafs, men gjorde överlag en bra match, inget att klaga på

Period 1:
första ronden är en ganska gämn tillställning, mora tar dock ledningen på ett chans skott från adam andersson, i ett mora pp lite senare gör dock bogg en ordentlig indian som mer eller mindre friställer fel spelare....

Period 2:
Mora är det bättre laget och frölunda drar därför på sig mer uttvisningar, men mora är inkapabla att förvallta dem med rent uttsagt uselt pp spel

Period 3:
mora fortsäter att dominera matchbilden även ifall frölunda glimtar till lite då och då, fram tills att mora gör mål, där efter har frölunda ingenting att hämta

överlag spela mora precis som dem ska spela, hög forechek, intensivt spel och hårt jobb........och jag tror nog det bästa beslutet hittils i årets upplaga av MIK var att kicka Djoos

angånde granströms mål, den pucken skulle alla utom kanske Nemecek trycka in...

Matchens lirare, uttan tvekan, Yared Hagos:
stabil igenom hela matchen, täckte skott, stog framför kassen i pp och han var uphovsman till båda mållen av bogg(första stog han på helt rätt plats framför gistedt, så denne inte såg ett skit....och andra böka han fram till bogg, så en mer eller mindre fri bogg bara kunde lägga in den i bortre hörnet)
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
mattias - 74 och Falahk:
Vi ber er diskutera Leksandsspecifik taktik i er egen bok.
Den intresserar inte oss.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Falahk:

den där hisey kanske han verkar riktigt riktigt bra.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
mattias - 74:
man kan ju då fråga sig vem i mora som det är värt att plocka ut.....
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Falahk:

Förvånande att inte Mora gjort så tidigare? Psykologi är A och O inom hockeyn. Vopat kommer visa Mora i kvalserien :)
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
mattias - 74: bör ju även nemnas att granström gjorde detta bra igår......plocka ut sig själv och kallio på en 2'a var med 4min kvar att spela
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Metal Guru:

Allt är tillåtet inom hockeyn =)
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
mattias - 74:
"Kul med tränare som gör lite konstiga saker."

Kul med snubbar som får orgasm i direktsändning.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Puppe:

Metal Guru: Exakt.
Sagt av samme Niklas Wikegård som skickade in Odoya för att boxa bort Horcoff när Djurgårdens spel inte räckte till.

Det hjälpte väl också om jag inte missminner mig? Han gjorde väl en likadan sak mot Ledin i luleå? Kul med tränare som gör lite konstiga saker. Allt är tillåtet inom hockeyn :)
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Håkan Bogg från hånad till hyllad...
Efter att han drog på sig en sedvanlig hakningsutv. innan 1-1 målet till att han avgjorde matchen till Moras fördel! Kul för honom att han äntligen fick vara med och bidra till segern...
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
horcoff: Ja Wikegård har en förmåga att alltid såga Mora. Och alltid hylla Brynäs. Hmm...... Kan det vara så att Wikegård håller på Brynäs? Jag det stämmer faktiskt! Han hyllar ju alltid dem! Och innan säsongen ( som Marie Lehmann nämnde i hockeykväll ) att Wikegård hade tippat att Brynäs skulle ta SM-Guld. Nu är det ytterst tveksamt om Brynäs kan göra det!
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Mike Skinner: Kommentatorn på Moras hemmamatcher heter Andreas Mattsson och han har sagt i en intervju för en tidning att han har svårt att hålla tillbaka eftersom han håller på Mora IK. Men jag tycker att han håller tillbaka bra. Man märker faktiskt inte att han håller på Mora. Såhär säger han när Mora gör mål: "Också var det mål". Och då säger han bara det med en tyst röst. Men egentligen vill nog alla Morasupportrarna precis som Wikegård att kommentatorerna ( som tex Andreas Mattsson ) ska skrika och visa vilket lag de håller på.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Bonäs norra: Nu kom vi förbi ett hinder till, jäklar vad skönt den här vinsten satt och tipset gick in ;-) (tack alla som gjorde mål)
Nu är frågan om jag ska våga kolla på Wikegård eller bara njuta av segern.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Bonäs norra. Nej det var värt alla milen för att få se Mora i kväll på plats..
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Metal Guru: Ja wikegård är bedrölig , det är något mörkt över den karn..
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Ola:

Inte lite färgad heller. Men så är det väl allt som oftast. Bara våra lokaltidningar som inte gör samma sak. Eller ja, med Mora i alla fall.

Det var samma visa i Modo - Mora, då Canal+ kommentatorn var lyrisk över Wernblom och Modo, men konstaterade med ett enkelt "ja där blev det mål" när Mora gjorde mål. Men men. Kanske är dags att sno djurgårdarnas gamla uttryck (för det var väl dif?)?

MIK mot rubbet.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
lex: Ohh, bra att du påminde mig, hade glömt att boka in Södertälje på torsdag. Det får man inte missa.

Med lite Wikegårds/psykopat-taktik så kanske Eloranta borde skicka ut Toukko att kramas med Kudroc i början av matchen för att ge Hisey svängrum...
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Enligt Göteborgsposten så föregicks samtliga Mora-mål av Frölunda-misstag medan Frölundas mål givetvis var efter en kalaspassning och en snabb spelvändning. Känns inte artikeln lite färgad?
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Metal Guru:
He he he.. mitt i prick :-D
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Puppe: Ja på torsdag i Scaniarinken får vi väl se hur pass bra  Kudroc och Bemström m.fl hinner med i svängarna när Hisey sätter in konståknigspiruetterna.  
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Puppe:
Såg han också inte väldigt avslappnad efteråt?
Som om han ville luta sig tillbaka, och tända en cigarett?
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Mike Skinner: Ja, självklart är det taktiken mot en spelskicklig forward. Gå på kroppen, inget konstigt med det. Det konstiga ligger i Wikegårds mördarblick när han beskriver hur det ska gå till.....
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Metal Guru:

Vissa saker förändras inte. Visserligen tycker jag samma sak och myser gott när Propp-Määttä trycker upp Klasen i kortplanket, men jag är inte objektiv. :)
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Metal Guru: Exakt.
Sagt av samme Niklas Wikegård som skickade in Odoya för att boxa bort Horcoff när Djurgårdens spel inte räckte till.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Mike Skinner:
Wikegård förnekar sig inte. Förespråkar neanderthalhockey mot Hisey.
Vi minns Odoya.
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Metal Guru:

Tror du att de sänder bilder från Mora för en gångs skull? :)
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Mike Skinner:
Nu blir det hockeykväll. ;0)
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
SIVASN:

Väl genomförd match idag, riktigt jävla bra. Skönt att Boggen får lyckas, enda smolket i bägaren är att Gistedt på något sätt lyckas ta Hiseys finfina dragning.

Bra Mora!
Kommentera

Sv: Mora IK-Frölunda HC 2008.02.18
Mike Skinner:

18:11 MIK Mål 4-1 Jonathan Granström (Teemu Elomo, Marco Tuokko) PP1

MIK är inne på Elorantas spår!!!!!!!!
Kommentera

988584 · »