Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora-Leksand 05092

571675 · » Till forumet


Sv: Mora-Leksand 05092
Slitwargen: Jag blev då imponerad av Ross stundtals! Bl.a när han vilt överfallen av 2-3 blåvita och lugnt skakar av sig dem, tittar upp och levererar ett smörpass! Vår nästa KUNG!
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
insu:
...Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat ditt namn flög över jorden.
Jag vet vad du är, och jag vet vad du var...
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Dino:
Hm. Jag vet inte om jag tycker ett frågan är klockren - med den logiken borde Noretpojkarna vara bättre än Leksand...
Däremot är väl ramsan en bekräftelse på att Leksand - i brist på annat -lutar sig mot gamla segrar, från en tid då Olof Palme var nytillträdd stadsminister, färg-teven just hade börjat smyga sig in i de svenska hemmen, Black Sabbath hade släppt sin första platta och bensinen kostade under kronan.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Jag tyckte Calle Bergström var en av de bästa igår... varför kan man inte välja honom?:(

Sen så kan jag inte förstå att Leksand inte gjorde fler mål i boxplay... De spelade ju 5-3 massa ggr. (någon sa att #78 var på isen då också, men jag vet inte...).

Annars var jag lite besviken på Ross Lupaschuk... Alla andra nyförvärv kändes som de höjde laget, men med Ross är jag mer osäker... Känns knappt som en medel-elitseriespelare.

Ikväll hoppas jag att både Gudmundsson och Jakobs får spela! De måste få alla chanser!!! Om Mora ska nå slutspel så måste vi få igenom några unga sensationer i laget... Det är de som kan höja laget några nivåer extra om de slår igenom.

Är väldigt nyfiken på Kerman också, han tror jag mycket på! Någon som vet om han kan spela någon match i helgen?
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Det sjöngs nån ramsa igår om hur många SM- guld LIF vann på 70- talet.... Min motfråga blir: Hur många gånger har Leksand åkt ur Elitserien jämfört med Mora....? *L*
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
C Steen har lyckats hitta nåt att skylla på.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
För att citera vad Lex1 snappade upp på läktaren (skrivet på mik.se) i ett anfall av ödmjukhet:

"-Märks med all tydlighet att det inte är lätt för en stackars nykomling att möte ett etablerat elitserielag..."
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Eric Johansson. Jag säger bara det. Han blir en fröjd för ögonen i vinter!
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Telefonrapport från ishallen: Årets MIK håller en jämn och hög nivå, utan fixstjärnor som Hossa eller Horcoff men med många tunga spelare och toppar som Eric Johansson, Marco Toukko och Teemu Elomo. De spelade kanadensiskt: var på motståndarna från första nedsläpp och orkade fullfölja det hela matchen - grabbarna har bra kondis.
Enda positionen där Leksand var klart bättre är målvakten - i övrigt var det "som om Frölunda mötte Almtuna" så länge det var spel fem mot fem.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Metal Guru: De skulle aldrig dom va
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
SIVASN: Från eran sjö!!??? ska du ha spö?? :) Ska det bakas så blir det goa bullar...
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
insu: Gattis till segern, trodde Leksand var oslagbart så som deras supportar härjat i olika forum. Ser ut som alla era utlandsfödda spelare börjar betala sig, var det någon spelare född i svedala som nätada för er ikväll?
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Jag vill minnas ett leksandscitat längre ner i det här forumet: "Stryk mot ett danskt lag, Hela Sverige Skrattar".
Så det är väl bara att dra till med "Stryk mot ett lag som förlorade mot ett danskt lag. Hela... Norden Skrattar". Eller någe.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
65selander:
Äh, det är lungt. Vi är storsinta en kväll som denna.
Tackar förresten.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Metal Guru: Grattis till segern.
Det firar vi med en Vestfyen Classic.

Blir intressant och bevaka hetsningen på internet i natt. Hård natt för moderatorerna :-)
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
tes: De e dags å börja ro hem från våran sjö å baka äkligt brö!!!!!
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Metal Guru:

Risken är att den blir så tung att den sjunker!
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Lackar mot en tung båtfärd hem.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Hoppas, det trillade in ett mål.. för mora
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Yes, 5-3!
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Metal Guru:
OCH 5-3 Teemu Elomo!
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Metal Guru:
Hög nivå på skämten idag!
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
49-47 till Mora. De är oss i hasorna.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
insu:
SLASH, Gitaristen i Guns'n'ROUGH.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
ROUGH SLASH - är det Guns'n'roses gamle gitarrist som är ute och härjar?
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
insu:
när man börjar känna att man har tappat fokus, pga 'intet nytt på onlinerapporteringen', så dyker en ny tvåa upp - en leksands-SLASH.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Ajaj, Leksing ut med tre minuter kvar. De närmar sig.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Ingen målvakt ut ännu, så det måste väl vara någon minut kvar i alla fall.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
insu:
inte för att jag vill vara taskig, men vi förfögar över 7st 11m-planer, och en handfull ytterligare småttingplaner. så är det ute på vischan, där jag bor.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Metal Guru:
Jag ringer nu. Fast jag misstänker att han inte hör signalen. Nix.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Är inte matchen slut snart? Och varför åker ingen ut?
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
insu:
ingen tfn-rapportering på g?
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Metal Guru:
Gräs... lyllo dig.
Man inser att man har vuxit upp när uttrycket "Jag höll mig till gräs" har fått en helt ny innebörd.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Metal Guru:
Nej, det känns rätt tryggt. Fast större underverk har ju inträffat.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
insu:
Jag höll mig till gräs, och beundrade prick 30 P16-killar formatera sig för helgens drabbningar.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
insu: Illa... Förbannelse är ett bra ord i sammanhanget!
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
insu:
Ska dom klå oss i antal utvisningsminuter är det dags att börja arbeta.
49-45 till Mora nu. Detta släpper vi inte.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
wille:
Well, jag stod vid en grusplan och coachade ett 93-lag i S:t Erikscupen. Stryk blev det dessutom.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
insu: Spelade innebandymatch och tänkte att, "Äh hockey hinner man väl se..." Men nu känns det fruktansvärt!!
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Det smittar, 65selander: det smittar.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
wille:
Det kan jag tänka mig. Så nära men ändå så långt ifrån. Vilken är din ursäkt?
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Det är lite 'på parkeringen utanför rättviksparken' över ruff-statistiken.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Metal Guru: Du låter ju som en hemmablind Leksing nu :-)
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Metal Guru:
...Fast nu tog han ut en Leksing. Kanske snacket är "om vi inte vinner i antal mål ska vi åtminstone slå dem i utvisningsminuter".
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Å där kom en ROUGH på en leksing. Hoppsan.
Då är det strax dags för åtta kompensationsutvisningar.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
insu: Det är än mer deprimerande att sitta i Mora utan att vara i FMM Arena!
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Dragan 2k:
Vi hinner nog med tresiffrigt i utvisningsstatistiken under denna match också. 92 minuter nu, och 15 minutes to go.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
Metal Guru:
...och här sitter man i Stockholm och chattar. När man hade kunnat göra comeback. Fii Faen.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
SIVASN:
Om domarn e leksing får vi kasta upp honom i luften så att han slår sig både vit och blå.
Kommentera

Sv: Mora-Leksand 05092
SIVASN:
Jag skulle just skriva att oddsen lär vara rätt låga på att den ramsan förekommer frekvent i FMM Arena ikväll.
Kommentera

571675 · »