Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora, så håller vi oss kvar.

« · 432322 Till forumet


Mora, så håller vi oss kvar.
Hur ska Mora klara sig kvar?

Här följer en presentation över vad för poäng det behövs för att slippa kvala i Elitserien, samt vad som behövs för att spela slutspel.


Sammanställning.

• Det som hittills behövts för att hålla sig kvar i elitserien sedan 1999 – 2000 är minst 58 poäng, lagen som kommit 10 de senaste 5 säsongerna har haft mellan 58 och 66 poäng.

• Om det i år behövs 58 poäng för att slippa kvala behöver Mora ta 1,16 poäng per match. Som exempel borde vi efter tio matcher då ha 11-12 poäng.

• Om det i år istället skulle behövas minst 66 poäng för att hålla sig kvar och slippa kvala, behöver Mora ta 1,32 poäng per match, vilket efter tio spelade matcher borde vara 13 poäng till Mora.

Om man vill räcka till slutspel så har lagen de senaste 5 säsongerna skrapat ihop som minst 67 poäng, och som mest 75 poäng.
Det innebär att man ska spela ihop mellan 1,34 och 1,5 poäng per match.

Där har ni en riktigt seriös jämförelse om vad som behövs för att vi ska stanna kvar i Elitserien.

Heja Mora. Just nu efter 6 matcher har vi 1 poäng per match, vilket är godkänt med dock tyvärr inte riktigt tillräckligt för att klara sig kvar. Om Mora vinner över Luleå har vi dem 1,28 per match vilket bör räcka för att hålla sig kvar i eliten.

Kom nu inte å säg att jag ska skaffa mig ett liv, jag har roliga helger.



AV: Patrik Forslund
076 – 863 18 96
[email protected]
Kommentera

« · 432322