Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Next Mission: Kvalserien.

Sv: Next Mission: Kvalserien.
Metal Guru: Eller varför inte ståplats Hemulån.

Inget svammel redigt och snyggt ;-), längst ner i artikeln de kontrakterade spelarna i dagsläget och där ingår Dahlman.

Metal Guru:

Vi kanske skall ha matchen ute på parkeringen det är väl ungeför lika stort :-)

mattias - 74: De behöver ju inte släppa mer än 120 eller om det är 150 som är standard. Vet iaf att Brynäs har fått mer platser i Ejendals om jag inte är felunderrättad. Frågan lär nog stötas och blötas ett tag framöver.

65selander:

Simons är rädd att taket skall ramla när pga alla leksingar som kommer ;)

mattias - 74:
Ska ni sitta på taket?

mattias - 74: Kanske det är så, enär Ni kan väl inte vara rumsrena nog att hålla er på läktaren utan börjar klättra uppför väggarna när de går illa för ert (Lag)

Båkktjittan:

Bla bla bla :-)

Läs Emils blogg får du se vad han tycker, han skriver det som många Leksingar tänker tror jag.

mattias - 74: Vi offrar inte ett klick på den mannens blogg.

mattias - 74: Men nu va jag ju jävligt intresserad av va hon tycker...INTE

mattias - 74:
Han kan väl få fortsätta grina i radio och sin blogg bäst han vill va mig beträffar...

mattias - 74:
Det där är gränsfall till att det är modererbart, att nämna Em*ls namn. Ouch! Jag ser en bar överkropp i ett lite för trångt skinn framför mig.

Metal Guru:

HAHA läser du inte själv bloggen ??

Metal Guru: Mardrömmar i stundande...

mattias - 74:
Nej, jag läser inte bloggen.
När du bubblar länkar får du i retur ett av fyra standardsvar.

mattias - 74:

Hur många arenor kommer han vara avstängd i efter KS tror du?
Jag tippar på minst 4.....

Vad hände efter att han löpte amok under cupen i Leksand?

Bissett19:

Han är inte avstängd nånstans vad jag vet.

Jag bryr mig inte om vad han gör jag bara gillar hans blogg. Har den som startsida :)

mattias - 74:
Fan, man kanske skulle starta en blogg.

Metal Guru:

Ja det tycker jag för jag kommer garantera läsa den !

mattias - 74:
Vi har ju alla våra idoler. Du har Emil Nilsén. Det har inte jag. Blev det böter eller fängelse för hans senaste misshandel förresten?

Ola:
Det ser inte bra ut när Du svär i Gästboken !

mattias - 74:
Angående bara 120 platser till Leksands supporterklubb, se det som en psykning klubbarna emellan. Er klack blir lite mer spridd. Vi flinar lite grann.

2008.04.11 vet vi vem som skrattade sist.

Ola:

Han är absolut inte min idol men jag kan säga så här att många gånger han hamnar i bråk så blir han provocerad nåt det grövsta. Folk gillar och tracka honom, varför vet jag inte. Avundsjuka ?

mattias - 74: blaaa..blaaa.......

horcoff:

Jag har vart med några gånger på reasor då folk har bråkat på honom utan anledning men du verkar jag tro jag snacka skit så det får stå för dig.

Dock kan han som du och många andra har påpekat vara stor i käften själv vilket naturligtvis är mindre bra

mattias - 74:

Whoa! Som jag så länge vandrat i öknen, fumlandes efter svar. Nu är jag upplyst, och vandrar i fröjd fram längs sjungande stigar i sarons lustgård och hela baletten, tjofadderej... Du gav mig svaret jag så länge suktat efter; Avundsjuka!!! Det låg där hela tiden och jag såg det inte... Men nu... Ah! Tack Mattias!! ;-)

Ehrm... Du kan ju fundera lite kring det där om varför folk gillar att tracka honom! ;-)

Börjar bli jobbigt att gå till affären och möta alla drantar som redan är i ES, men nog ska vi väl spela om det först?
Det verkar som det är jag som skall hålla ställningarna här i V-Dalarna ;-)

mattias - 74:
Avundsjuka? På att bli dömd för misshandel? Det finns säkert en del machosnubbar som tycker det är coolt, men de allra flesta av oss har helt andra värderingar.

insu:

Trist att du bara ser det negativa kring honom det är ju tyvärr det som folk gör som inte känner honom.

Jag som Leksing umgicks massa med honom tidigare på resor och jag vet att han inte alltid är skyldig till bråken som uppstår runt honom.

Erkänner mina synder nu, men var faktiskt in på bloggpojkens sajt och förkovrade mig lite.
Shit vad coolt att konsekvent skriva Mora med liten bokstav. Fast det är klart att grabben har en poäng vad gäller lämpligheten att blanda olika supportrar från Mora och Leksand. Han har ju för vana att knöla till näsan på oss *oringar.

horcoff: Gjutet att du håller fortet i V-Dalarna. Kom ihåg, det är bara döda fiskar som följer strömmen :)

mattias - 74:
Det har jag ingen aning om. Det jag jag inte greppar är hur du kan tro att folk är avundsjuka på att bli dömd för misshandel. Eller så missförstod jag dig bara.

Don_Tomaso:
Men Läskingar e så motvalls så de flyter uppströms...De vill upp häremot renare vatten.

Båkktjittan: Haha, det förstås. Då allt vårt avskräde flyter nerströms är det lika bra att simma mot jungfrueligare trakter :)

insu:

Självklart menade jag att folk är avundsjuka på hans sätt att sköta supporterklubben m.m.

Emil är en förebild för många yngre och han får sällan en lugn stund från folk som skall dryga sig och ställa massa frågor m.m

Bukefalos:

Men han e ju välkomen till Mora !

mattias - 74:
Em*l må vara en förebild för många yngre,
men Em*l är inte någon bra förebild för dessa yngre.

Don_Tomaso: Just det ;-))

mattias - 74:
Jo då det vet man ju vilka förebilder ungdomar brukar ha. Hur många ungar är det inte som ser upp till diverse Gangsters.

mattias - 74:
"Emil är en förebild för många  yngre"

Är man en förebild om man misshandlar folk?
Jag visserligen aldrig bott i Leksand,men för mej låter det märkligt......

Bissett19:

Han är en förebild för många yngre som ser upp til honom. På slutet har tyvärr annat varit på tapeten. Emil är en oslipad diamant emallanåt men han är absolut ingen gangster. Som sagt så har folk en tendens att reta honom tills det brister. Senaste exemplet var mot Mora när Morafans var över på Leksands läktare trots att Emil vänligt och bestämt sagt åt denna 2 -3 gånger så började han veva mot Emil och emil försvarade sig ? Moringen anmälde honom för Misshandel och ingenting hände, I detta fallet var de tingenting annat än prvokation

mattias - 74:

Du som jobbar med ungdomar,är hans beteende ok?
Är han en förebild?

mattias - 74:
"Jag som Leksing umgicks massa med honom tidigare på resor "

Så du var liksom Emils griseknoen då ;-)

Bissett19:
Frågan är väl mer 'Är han en god förebild?' eller 'Är han en dålig förebild?'

mattias - 74:
Ta reda på fakta inan du skriver nåt om saken.
Eller ter du Emils ord som fakta?

SIVASN:

Nej absolut inte jag tar det som jag hör på allvar. Dock säger alla jag snackat med likadant

mattias - 74:
Även vi?

Bissett19:

Absolut inte men han är ju snart 30 så jag skiter som sagt i vad han gör på sin fritid, Dock får han mycket oförtjänt då han många gånger försöker hålla sig från bråken.

Metal Guru:

Allvarligttalat så orkar jag inte diskutera Emil. Jag länkade till Hansblogg och vips så tog det hus i helvete och folk berättade vilken gris han är, Han måste ha gjort er väldigt illa.

mattias - 74:
Just nu ser jag inte att han försöker hålla sig från några bråk. 'Uppviglare' är väl det närmaste ord jag kan hitta.

Sjusst avatar han har på Suppser-star-forumet.

« · 1005696 · »