Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Övrigt

Sv: Övrigt
Hakan Olsen:
Samtliga "etablerade" medlemmar på HS är ganska liksinnade vad gäller själva nivån på snacket. Det finns nog ingen egentlig anledning att som rätt ny komma in och tala om för folk vad de bör snacka om då vi har moderatorer som skött sig prickfritt så vitt jag vet. Jag menar inget absolut inget elakt, men det är som regel bra nivå här inne, och jag tvivlar inte på att det kommer att fortsätta i den stilen. Huokko eller ej.

Hakan Olsen:

Vi Leksingar har fått höra en del " dildoskämt " så vi klarar oss men det är kul att Leksand engagerar en hel hockeynation :)

Hoppas Jannes beslut kan göra att vi snackar hockey igen nu

Längtar som fan tills serien drar igång

horcoff:
Vill bara att det inte skall halskas in på skitsnack, inklusive humor i de lägre regionerna.

Db_04:
Inte den blekaste faktiskt...

Enligt rykten så ska Toni Dahlman vara aktuell som ersättare till Mike Bishai i Ilves...Bishai är klar för Jokerit

Mike Skinner: Det är väll inte ens klart att han lämnar landet?

Mike Skinner:
Ja, det är ungefär det jag menade. Sedan har man förhoppningsvis ett gott omdöme - om man inte har det plockas inläggen bort, och upprepas det blir personen avstängd under en period.

insu:
Det måste väl vara okej att snacka om t.ex Huokko och det som hände/händer honom här? Tycker man det är enormt kul att han och hans familj lämnar landet kanske man bör hålla det inom sig, men att inte ens få diskutera det hela känns lite väl brunt.

Steff:
Sjävklart. Men att plötsligt sätta upp regler för vad vi andra "skall behandla" tycker jag är att ta i.

insu: Får han inte hjälpa till lite? :)

Hakan Olsen:
Eh... och när blev du moderator på den här sajten?

Hakan Olsen: Ska ni ha så hög moral, du och Insu? ;-))

insu:
Det är viktigt att vi har en hög moral här, som jag sagt tidigare inga personliga saker och inga familjeangelägenheter skall vi behandla. Bara vad spelarna presterar och andra intressanta saker som har med hockey att göra.

Bonäs norra:
Ja, det är bra.

lite roligt faktiskt

Sen som vanligt med att läsa nyheterna. Ursäkta att jag ramlade in på ett "gammalt" ämne. :-)

Kristan klar som målvakt enligt aftonbladet.

Gusten:

Orsa ??

Alisandali: Nordkorea?

insu:
Tyvärr ligger hans beslut i att lämna landet , att hans barn få ta emot så mycket skit för hans skull .

Så dom vägrar fortsätta att gå i skolan i Gustavsberg , så nu lämnar dom landet .

Men vart fan ska dom åka ??

Finns det några internetfria länder där dom lirar hockey ??

horcoff:
Exakt så - det var skit(!)kul i början, men nu känns det bara sorgset. Att klubbledningen fick moralpanik och sade en massa konstigheter kunde man också har roligt åt, men det hade krävts ett jävla starkt psyke att stanna kvar även om klubben hade stöttat.

insu: Just det ;-)
Det var lite kul att kunna reta Leksingar till att börja med men nu känns det sorgset ändå, tänk på barnen vad de ska ha blivit utsatta.
Det är nog trots allt ett bra beslut från hans sida att bryta och flytta någon annanstans.

horcoff:
"...med arselet". Jag saknar en smiley - för den vitsen var väl inte oavsiktlig :-D

sold: De kunde man räkna ut med arselet att det skulle gå så för Huokko,
tycker verkligen synd om han och familjen..tragiskt.

Hakan Olsen:

Min gissning är att han sticker utomlands eller tar ett sabbatsår från ishockeyn.

Janne är och förblir en Ikon inom Leksands IF .

Nu gäller det att hitta en ersättare av samma kaliber vilket inte blir enkelt.

Lintner är väl ledig ??

sold:
Jo det behövs ett väldigt bra psyke och dessutom ett ärligt stöd från sina lagkamrater.

sold:
Det tror inte jag.
Har åker nog bara en bra bit bortanför Norden, innan han checkar in på den lokala ishallen.

Hakan Olsen: Tänk dig själv in i hans situation. Hur mycket psykningar tror du han skulle få på isen? Tyvärr så lägger nog han skridskorna på hyllan för gott.

sold:
Jag hoppas verkligen inte att det är sexuella trakasserier som har pressat fram detta beslut. Vilken sexuell läggning som en person har inget med idrott at göra, det är högst personligt.

Å så vart det bekräftat - dildomannen lämnar LIF med omedelbar verkan!

Bukefalos: Och extra roligt när de slår knut på sig själv så det bara slår tillbaks på dem själva...Ha en bra afton, kompis

Båkktjittan:
Jag förstår, men tycker det blir lite roligt när drantarna besöker våran sida för att förfäras över våra obegripligheter. :-)

bukefalos: Inget ont menat....Ville bara påvisa nyz konstiga påpekande... Jag fattade din ironi över deras självbild men ...

Båkktjittan:
Den formuleringen syftar på deras självbild, alltså supportrarnas och inget annat. Men visst är det ett påstående som man kan inteckna som osant.
Det håller jag fullständigt med om.

insu: Japp.

Båkktjittan/Bukefalos:
Många missförstånd just nu :)

Bukefalos: Prova din formulering : "Sveriges trevligaste supportrar - som aldrig hatar utan endast älskar.." hur sann känns den ? Och det var ju vad nyz så sant ifråga satte. :-)

Bukefalos:
"insunierar" -nu är jag med :-D

Båkktjittan:
Ok, alltså det bör väl stå ganska klart att jag ogillar Leksand vid det här laget och det är möjligt att min formuleringskonst eller brist på sådan överskred en gräns.
Men vad i mitt inlägg är osant?

Bukefalos: Det är klart att nyz ifrågasätter sanningen i vad du skriver då du skriver som du gör. -"Visst är det fascinerande att Sveriges populäraste förening med Sveriges trevligaste supportrar - som aldrig hatar utan endast älskar..." Jag håller faktiskt med nyz där. -"Och hur får du ditt påstående till att bli sanning?"

Bukefalos:
Blandade du in mig? Det märkte jag faktiskt inte.

Slinger:
Det som irriterar är att nämnda klubb tycks vara gjord av teflon. Allt liksom bara rinner av och ut i sanden. Dumhet på dumhet, skandal efter skandal och man kommer hela tiden undan med alla pinsamheter.

Insu:
Jag ber om ursäkt för att jag blandade in dig i tidigare inlägg. :-)

insu:
Såg i FK idag att KRIS hade haft inbrott. Vart är världen på väg? :-)

nyz:
Nu vet jag inte vad i mitt inlägg du insunierar skulle vara osanning, men jag glömde en sån där smiley vid påståendet om trevliga supportrar, även om det naturligtvis finns några av er som kvalificerar sig under en sådan benämning.
Dock misstänker jag att det var något annat i mitt inlägg du hakar upp dig på och då tar jag förgivet att du redan anmält Dalarnas Tidningar för förtal.
Eller glömde du också en sån där smiley?

Slinger:
Jag är beredd att instämma, faktiskt. Det finns en förening som heter Kriminellas rätt i samhället (Kris), och detta känns som en åtgärd i deras anda.
Vad som däremot rimmar illa är förstås hur samma förening hanterade dildo-affären, där huvudpersonen varken hade gjort något kriminellt eller omoraliskt.

Bukefalos:
Jag tycker att det är bra gjort av, (trodde aldrig att jag skulle säga detta), Leksand att hjälpa killen att få bukt med dumheterna och bli en god samhällsmedborgare!

Stigsson: Var det inte Nyz som tyckte att vi försvarade Mora med näbba och klor?

nyz: Om så Leksands IF hade tillverkat och släppt en atombomb över globen skulle du komma springande till försvar va?

Båkktjittan: HAHAHAHA. vilken supervärvning.

Bukefalos: Och hur får du ditt påstående till att bli sanning?

« · 1057102 · »