Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Övrigt

Sv: Övrigt
Steff: Så många spelare finns inte...
zeb har tittat i sin kristallkula.

Steff: Ja du vad tycker du själv,får man stryk av laget som ligger sist så behövs det nog många ! det är för dåligt bara , ingenting som tillför något i en kvalserie

zeb: Hur många spelare tycker du det saknas för att du skall vara nöjd då?

zeb: Det är ren fakta...

zeb:
Nu ska jag ta i så jag skiter på
Mora går obesegrade genom kvalserien.
Vad månne dt bliva för reaktion på detta?

Steff: Är det trösten för dej?att mora kommer före läxand,Hoppas man har ett lag som kan vara med och slåss på allvar, det har man inte riktigt idag

Barbapappa:

Ja och jag har skrivit det tidigare att man sett kvaliteter
förut, dom har dock varit så korta men man har sett att det finns kapacitet
nu är frågan hur långt räcker det?

Steff:

håller med dej, som vanligt kommer det att bli hysteri kring leksand i ks, och då pallar dom inte trycket, "som vanligt"

och varför skulle inte mora lyckas. vi vet att det kommer minst en värvning till. och om det är en back av defensiva eller offensiva kvalitéer eller om det blir en spetsvärvning det är det bara sirviö, simons och harald som vet. men något händer, vad som händer överlåter jag dock till dom som kan.

mora har visat klass på sistone, och jag börjar få samma konstiga övertro på laget som förut.
dock tror jag att det finns belägg för det den här gången, inte bara en magkänsla.

zeb: Dom kommer då bättre än läxand i en kvalserie :)

Kapp: Kanmycket väl bli så ,sen är väl frågan vad Mora kan komma med i en kvalserie?

Jag tror det blir Mora- AIK- Leksand som tar dom 3 platserna

Stigsson:

jag funderade uti det också, då han var väldigt bra ett tag.

nu får vi önska honom lycka till och hoppas på att han blommar ut ordentligt.
egna produkter är alltid välkomna tillbaka.

Vad det gäller backarna måste väl tränarna se något på träning som inte blommat ut än i matcherna (dom flesta är ju unga) annars skulle dom säkert göra något.
Vi får väl hoppas att det är så enkelt.

Stigsson:
Alldeles riktigt tänkt, matchträning är vad han behöver och miljöombyte
kan också vara bra. Se på Skogs han platsade inte riktigt i Mora i Elitserien i början men matchträning och miljöombyte gjorde susen hoppas det blir samma för Danielsson.

Stigsson: Vi får också hoppas att han kommer tillbaka till Mora.
God fortsättning alla!

Barbapappa: Anders är en riktigt bra spelare som tyvärr har haft för många skador för att på en juste sätt ha en chans att komma in i laget.
Detta är ett perfekt sätt för honom att försöka komma tillbaka till det spel han kan.

horcoff:
Kan det betyda att Mora har ögonen på någon annan back månne?
Danielsson har väll vad jag förstått varit en spelare som funnits med i baktankarna som en backup om det skulle behövas.

Ska bli intressant att följa detta.

Danielsson till Mariestad, ej med bussen ;-)

En intervju med direktör Simons från FK.
Lite intressant faktiskt.

God jul alla MIK-supportrar och hoppas på en grön jul på Siljans södra strand:)

God Jul på er alla hockeyfans!!

God-jul allihopa.

Hakan Olsen:

det är många år sedan nu. förra året var det ju nära, men dom föll på målsnöret.

AIK imponerar och kommer troligen att vinna serien.

mitt topp fem tips när serien är slut.

1. AIK
2. Växjö
3. Mora
4. Leksand
5. Björklöven

hur klubben gör vet jag inte. det beror på hur stor summan är. om den räcker till att få en spelare som tillför något eller inte. om det finns någon intressant spelare på marknaden då. många faktorer spelar in.

men en stor eloge till f.f och drakarna. det här är hjärta.
det här är ett koncept som jag gillar.

Barbapappa:

AIK 2 - Malmö 0

Imponerande försvarsspel av AIK. Lugnt, sansat, stabilt och få misstag. Totala antalet insläppta mål understryker detta. Behövs inte många mål för att vinna om det släpps in få bakåt. Något att tänka på för de som har ansvaret för MIK.

Malmös spel fungerade dåligt. Höglund syntes knappt till och Söderberg utmärkte sig inte speciellt. Känns något krisaktigt för laget med flera stjärnor (före detta). Vilket år fungerade Malmös hopplock av spelare senast?

För övrigt så är det kul att kunna säga att sett till de senaste sex omgångarna så är Mora seriens poängmässigt näst bästa lag.
Lite märkligt dock är att Almtuna är det enda som vart bättre

vi är 1 poäng bättre än AIK, 1 pinne bättre än löven, 4 pinnar bättre än Växjö och 5 pinnar bättre än leksand, så jag förnimmer ett litet hopp någonstans om en direktplats.

"men" det behövs förstärkning till försvaret.

Db_04:

ja, där håller jag ju inte med dej alls, då han är den klart sämsta spelaren jag sett i mora sedan flera år tillbaka.

mattias - 74: Tingsryd är ett av ettans bästa lag, vilket Borlänge inte är i år. Jag förstår Anders att han lämnar Borlänge. och hävdar fortfarande att han är bättre än en handfull spelare som i dag får spela i Mora.

Mike Skinner:

Anders Lövdahl klar för Tingsryd enligt eliteprospects. Var det inte han som var så bra enligt vissa Borlängesupportrar :)

Metal Guru:

Ja det var en balansgång, men om man ser på långsiktigt hot, som ändå fått vara en faktor hittils så tror jag nästan det var bra att Almtuna tog det. Med tanke på att MIF ligger några matcher bakom osv. Tror du inte? Ett MIF på en poäng bakom med två matcher mindre är betydligt otäckare än Almtuna på samma poäng med en match mer...

Metal Guru:

Jag såg Almtuna - MIK i början av serien och var mycket imponerad av tempot. Jag är fortfarande imponerad efter att sett matchen mot Malmö. Spelarna är mycket vältränade och kan hålla ett högt tempo under en hel match, det var som MIK visade upp de första åren i elitserien.

Rönnqvist har jobbat målmedvetet med en trupp som i stort var klar tidigt på säsongen.

Mike Skinner:
Vete fan, egentligen. Almtuna går upp jämsides, och känns faktiskt som ett större hot, om man ger attan i att bedömma lagen på pappret. Man skulle kanske hållt på Mif ändå..?

;0P

Almtuna plockar poäng av MIF också, bra dag till slut ändå!

mattias - 74:
Eller kanske hellre kompletteringar i korridoren.

Metal Guru:

Absolut men kanske vore det nyttigt för MIK och få lite rensning i leden ??

mattias - 74:
I detta fall så vet jag inte. Men man har brustit i att se till att folk fått reda på det givmilda erbjudandet. Och den funktionen måste finnas ovanför den sportsliga nivån.

Metal Guru:

Vilken del av kansliet skall man byta ut då anser du om det är där som huvudproblematiken ligger eller sitter :)

zeb:
Nu har du plockat på dig surmasens glasögon, och klarar bara av selektiv läsning på det som passar ditt negosyfte. Skäms, vuxna människa!

Sanningen är snarare att MIK inte har rätt kompetens på alla platser på kanslinivå.
Man kommer överens med en hoper sponsorer om att bjuda Mora-publiken på gratis inträde. Inget konstigt i sig, det händer i Almtuna ikväll. Men man glömmer att meddela de presumtiva publiktillskottet.

Die hard MIK-fans kände till det. Tydligen också du.
Men knappast de man ville skulle komma - sällangångs- eller förstagångsbesökaren. Då blir det inte mycket till resultat.

Kapp: Elitserielag! Nej mora är ingen hockeystad det visar man gång på gång,Folk går inte fast det är gratis, nästa gång kan man ge 20 -spänn bara man kommer dit

Nu finns det bilder från matchen mot Troja på mikmusik.com

Metal Guru: Nej som sagt så var det inte många som visste att det var gratis.
Annars ett bra initiativ för att locka flera i framtiden och dessutom nu med en vinst.

Kapp:
DET KAN INTE VARA FULLT om man bestämmer att det ska vara gratis utan att tala om det för nån.

Kapp:

Gratis ?? har jag missat nåt?

Menar du att ni skänker bort biljetter för att få fullsatt på matchen ? Ja jisses..

Måste säga några ord om publiksiffran.
Katastrof är inte ens rätt ord.
Gratis Söndagseftermiddag DET SKA BARA VARA FULLT DÅ!!!!!
om vi vill höra hemma i elitserien.
SKÄRPNING!!!

Det verkar som att laget jobbar hem lite mer när Lasse står!

Hakan Olsen:

senaste inlägget var i fel tråd va;)

men jag håller med dej Lasse var kanonbra idag, men det såg lite oroligt ut i första.
han hade inte mycket att göra, och när det kom nåt så var det fjösare som knappt nådde fram till mål.
det såg ut lite som om att han inte var beredd på det.
Får han mer tid i målet så blir han bättre än kristan, det är min stora övertygelse.

J-20 är Moras livlina då vi inte har de ekonomiska resurserna att göra dyra supervärvningar.

så javisst är det viktigt att dom e kvar i superelit, livsviktigt.

dock skulle jag vilja se en värvning av en riktigt bra defensiv back, det skadar inte att kunna hålla mer rent framför eget mål.

Metal Guru:

Ullman kostade oss segern med sitt snack så han skall gå hem till Leksand eller surras fast på taket..

mattias - 74:
Var det några känslor i er match, eller kilade Ullman och Green ut i duschen ändå?

mattias - 74:

Ja Sjöström och Pasco verkar inte vakna på rätt sida. De behöver kylas ner en del

MIK 7-1:

Härligt med känslor i eran match

36.39 2 min Mora 38. ANDERSSON, Adam ROUGH
36.39 2 min Troja 19. PASCO, Ron ROUGH
36.39 2 min Mora 78. SIMONS, Mikael BOARD
36.39 2 min Mora 38. ANDERSSON, Adam ROUGH
36.39 2 min Troja 19. PASCO, Ron ROUGH
36.39 5 min Troja 9. SJÖSTRÖM, Mikael SPEAR
36.39 20 min Troja 9. SJÖSTRÖM, Mikael GA-MI

MIK 7-1: Ser man till de 15 senast spelade matcherna är det faktiskt bara en spelare som är nära Elomos produktionsjämnhet, Mann går in på en 2:a plats på den listan. Mann snittar nästan på poäng varje match om man ser till de 15 senaste matcherna och kliver du in bland de absolut bästa.

Måste tillägga att jag har bara undersökt våra forwards produktivetet.

« · 1104321 · »