nu har jag precis sett ytterligare en fotbollsmatch (Sverige - Danmark) som slutade 0 - 0 och var enligt mitt tycke totalt händelsefattig. skönt att elitserien drar igång snart i gen så men kan få se en sport där det händer nåt.
Brynäs 10:a ?? Hålla fred i truppen skriver du. Är det av gammal erfarenhet du talar? Antar att du menat Brendl. Så som Brynäa ångar på på Försäsongen så vinner dom Sm eller också gör dom en Leksand =)
Anders i Budum: Håhåhå, det var en modig satsning! Kör den på Tipskungen. Femma? Då är man väl uppe bland de stora kaninerna och betar, nja som sagt tufft men jag väntar en vecka innan jag ger slutgiltigt kommando :-)
Ger mig på att tippa tabellen så här några veckor innan starten:
1. HV (ser starka ut på papperet. Stefan Liv tillbaka.) 2. Frölunda (Kan få det tungt i början innan man fått ihop alla nyförvärv) 3. Modo (Inga underdogs i år) 4. LHC (Om de får ordning på bortaspelet) 5. Mora (Kommer att slå till igen. Det kommer att göra ont att spela mot Mora i år) 6. Timrå (Ser starkt ut även om Challe är tveksam som tränare) 7. Luleå (Som vanligt underskattade av alla sörlänningar. Kommer att överraska många) 8. FBK (Får kämpa kring strecket men blir giftiga i slutspel) 9. SAIK ( Har en del spelare som kan överraska, men Renbergs ljumskar tar slut till jul och Hadelöv är alldeles för dålig i kassen). 10. Brynäs (Kan man hålla fred i truppen så...) 11. DIF (Otroligt överskattade. Stockholmsbaserade journalister vågar inte tippa DIF i KS, men väl där kan fallet bli väldigt långt och sluta i framtida derbyn mot AIK och HIF. 12. SSK(Sveriges tråkigaste lag tråkar säkert ut sina motståndare i grötkastrullen. Är ur usla borta.)
det jag har hört om Adam var att han vill tillbaka till Mora. Redan inför den här säsongen! men av nån anledning så blev det inget kanske för dyrt att köpa ut honom? Men om det är sant som jag skriver så är det ju inte helt omöjligt att vi kanske får se Adam i Mora nästa säsong.
jag var och kollade på den ena av de två träningarna idag, och jag tyckte mej kunna se vissa ljusglimtar på träningen.alla spelarna såg ut att trivas bra med vad dom gjorde, och detta till trots att de var så trötta att de inte kunde tänka. men till skillnad mot förr så såg passningsspelet mycket bra ut när de spelade två mål.
medans övriga laget såg slitna ut så fanns det tre spelare som jag tyckte såg oförskämt fräscha ut och det var jansson, simme och granis.
Mike Skinner: Säsongens första halvas Brendl fick gärna vara kvar. Säsongens andra halvas Brendl skulle bli extremt intressant att följa under Leffe Boorks nypor.
Mike Skinner: Uttrycket "Bänka Brendl" förekom långt tidigare i matchchatten än det ögonblick han skrev på för Brynäs - också tidigare än den numera legendariska DIF-matchen.
Visst var det jättetrevligt att killen gjorde många poäng i Moradressen. Men det hade varit ännu roligare om han spelat klart hela säsongen hos oss. På de sista tio tävlingsmatcherna efter barbesöket samlade han ihop magnifika 1p. Det är för dåligt om man ska ha epitetet 'poängkung'. Jämför det med hans tio första matcher på 11p.
Jag tror att han helt enkelt blev putt för att han inte fick gå på krogen som en vanlig tjeck.
TB: Jag har sett Stor-Eric på lunchen nu i två dagar denna veckan. Han har käkat lunch när de andra har varit på isen och han ser då i alla fall ut att gå obehindrat nu. Tror och hoppas att han snart är tillbaka på riktiga träningar.
Jänn anna gräj. Nug ädd e we roli um åller so e uppå isu säjdo ädd byrtå dalsk min wärodär. E ed vurt end säjdo i werd´n som fouk äd gart ä uppå! Smetade ta wa fränt! ;) Äld ur, Bunes nård!
Mike Skinner: Jag har då inte ändrat inställning till frågan om Brendl och den tog jag upp vid ett flertal gånger under säsongen. Han gjorde många mål på bekostnad av övriga laget, men det skulle vara skönt om vi kunde sluta att älta Brendl. Han är inte kvar.. borta och nu får vi se framemot vad de tre nya förvärven kan ådstakomma och älta de i stället.
Mike Skinner: Hörru du! Dra inte in Rossen i den här frågan. Han är helig och får inte, under några som helst omständigheter, smutskastas... Rossens tröja i Taket!
Alltså, jag måste hålla med GävleLasse angående Brendl. Hur kommer det sig att samma människor som hyllade honom med stora bokstäver i matchchatten förra säsongen sågar honom nu? Jag kan nog hålla med om att han inte var vår bästa spelare defensivt, men hur kan man såga sitt eget lags bästa poängplockare? Själv är jag väldigt besviken över förlusten, framför allt eftersom att han gick till ett annat lag i samma liga. Men jag är också glad över att jag får se honom i Sverige ännu en säsong (minst), eftersom det är en spelare jag gillar. Visst, han är ingen Horcoff och ingen Hossa, men jag vill fortfarande känna det där som man känner varje gång Pavel får pucken i offensiv zon. Jag säger inget om hans fortsatta poängskörd, siffror får man gärna stirra sig blind på. Men den Morasupporter som hade samma känslor för Pavel innan transfern som efter får gärna räcka upp handen. Alla lag vill ha en målskytt i hans klass. Hur många bakåtmål tror ni att Patrik Ross hade räddat i Elitserien?
Barbapappa: Stor-Eric fick en muskelskada strax ovanför höftkammen, i matchen mot V-ås. Han är inte helt återställd än, men har börjat köra egna ispass plus fys.
Dino: Aha, testades bara på torsdagsmatcherna. Inte konstigt att jag var ensam om att stå och vara förbannad över hur linjemännen blåste på fredagen då ;-)
Jag behöver fylla på mitt förråd men lugnande nu när Herman och Elofsson skall spela i år igen =)