finns det någon som sett båda mötena på försäsongen mellan mora och brynäs? någon som kan helt opartiskt berätta skillnaden på dessa två matcher?ex. match bild? skillnaden på mora i de två matcherna? och skillnaden på brynäs i de båda matcherna?
vilka framsteg har lagen gjort sedan det första mötet?
Nä, det gjorde du inte. Det var jag som tolkade det som att din kritik även gällde hans förhållande och uppträdande gentemot spelarna eftersom du svarade på ett inlägg där Boorks tjurskallighet som tränare nämndes. Och tränarrollen handlar väl i huvudsak om förhållande gentemot laget och spelarna.
"Hedemorapubliken köpte biljetter för att få se "sin" bygdeson sela med Brynäs. Inte uttagen... Besviken publik. Varför? Jo för att Boork hade tänkt annat. Ett typexempel på hur korttänkt Boork är."
Du får det att låta som om Hedemoraborna köpt biljetter av en enda anledning: att få se hemmasonen spela. Fäster du inte lite väl stor vikt vid just detta och att det generellt sett skulle vara så otroligt viktigt att publiken får se sina ev hemmasöner eller stjärnor i en träningsmatch? Att låta Widing spela halvskadad (eller vad det nu var för anledning till att han inte spelade) och då riskera en ännu allvarligare skada i en försäsongsmatch enbart för att tillfreställa en publik som vill se sin hemmason spela, DET hade verkligen varit korttänkt.
Huge: Widing var frisk som en nötkärna och det hade varit ett enkelt val för Boork att ha matchat denna kedja isälet för exempelvis den med Lind, Danielsson och Gynge. Widing hade ju stor show ett par dagar efteråt i uppsala.
Det jag menar är at det borde vara bättre kommunikation inom föreningen för att alla delar skall vara optimala.Jag tror inte at upplägget hade rubbats ett dug om Boork hade valt annorlunda.
Barbapappa: Jag såg inte det senaste mötet i långshyttan men jag skulle tro att Mora var bra mycket mer taggat än Brynäs. De har ju haft en ganska tung försäsong och ville säkert bevis för sponsorer, fans och sig själva at de kan vinna matcher. Brynäs däremot tror jag inte lade alltför stor vikt vid resultatet även om de nog gärna vunnit matchen. Mora var hungrigare helt enkelt.
horcoff: "Man undrar om det är fullt på Brynässidan ;-)"
Ja, det är fullt där. Och då får jag ett smärre helvete med att försöka hålla reda på till vilken gästbok dom smitit iväg för att fortsätta sprida sina irrläror.... :-)
GävleLasse: "Barbapappa tog en diskussion med mig och jag skrev lite om vad jag tyckte. Då kommer Huge som ett brev på posten. "
Ja, för enkelhetens skull så tyckte jag det var enklast att svara i den gästbok där diskussionen pågick.
Och magister Huge dyker alltid upp som ett brev på posten när dom olydiga eleverna sysslar med generaliseringar, överdrifter eller onyanseringar i i gemen... :-)
65selander: Vi har spelat 10 träningsmatcher på försäsongen, men bara typ 7 är redovisade på hemsidans statistik över försäsongen. Jag tror alla matcher från Leksandscupen saknas. Borde ändras av ansvariga!
Bonäs norra: Wikegård begriper inte att man ska vara objektiv i sina bedömningar. Han låter hela tiden egna åsikter färga dem. Bara för man vill en sak, behöver det inte bli så.
jo men wikegård gör det lätt för oss då. om jag hoppas, känner och tror att mora ska ta sm-guld. och att läxand kommer spela derby mot venjan devils i trean om nåra år. då blir det så. för det har jag läört mej av wikegård:)
många har gnällt litö överallt i den här orten om att micke simons e så dålig. här kommer lite info om hans avslutning på förra säsongen:)
2007-02-13 19:00 Mora IK - Skellefteå 4 - 2 simme 1+0 2007-02-15 19:00 Mora IK - IF Malmö 4 - 3 simme 1+1 2007-02-17 15:00 Mora IK - HV 71 3 - 0 simme 0+0 2007-02-19 19:00 Djurgården - Mora IK 5 - 3 simme 0+0 2007-02-22 19:00 Mora IK - Brynäs IF 4 - 2 simme 2+0 2007-02-24 15:00 Luleå HF - Mora IK 2 - 1 simme 0+0 2007-02-26 19:00 Mora IK - Linköpings HC 1 - 1 simme 0+0 2007-02-28 19:00 Mora IK - MODO Hockey 5 - 2 simme 1+1 2007-03-02 19:00 MODO Hockey - Mora IK 1 - 3 simme 2+0
noterbart är att Mikael Simons gjorde 1/4 del av Moras mål i de sista 9 omg. det vill säga 7 mål av 28. han passade även till 2. jag skulle vilja påstå att det var Mikael Simons som med sin bössa räddade Mora undan kvalserien.
intressant är också att sett till hela säsongen så ser hans statistik ut så här:
Mikael simons 11 mål 6 ass 17 tp
undrar hur det skulle se ut om simme kunde va lika högkvalitativ en hel säsong;)
finns det någon som sett båda mötena på försäsongen mellan mora och brynäs? någon som kan helt opartiskt berätta skillnaden på dessa två matcher?ex. match bild? skillnaden på mora i de två matcherna? och skillnaden på brynäs i de båda matcherna?
vilka framsteg har lagen gjort sedan det första mötet?
skulle va intressant att veta.