Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Säsongen 07/08

Sv: Säsongen 07/08
Stigsson: Kul att Mora IK äntligen kan locka till sig svenska toppspelare.
Nu kom bomben;)

Tången:

Inte illa bra jobbat av simons, sjalv trodde jag inte alls pa hagos i Sverige over huvud taget

Stigsson: Tack för kaffet!

immelmann: Nu är det helt klart med Hagos i Mora.

Dino:
fast lindström är ju långt ifrån en etablerad landslagsman..

angående wessner tycker jag han inte visade så stora tecken på bättring under säsongen. framför allt drar han på sig för många utv

wap.hockeysnack.com
Att påstå att Wessner är kass tycker jag inte är riktigt rättvist. Han har ju för bövelen inte fått chansen än! Jag tycker det vore kanon med Hagos i Mik... Tänk, två svenska landslagsmän på ett par veckor... Då borde väl truten vara tilltäpt på Ros och kompani...

immelmann: wessner fick aldrig chansen förra året! det är mycket möjligt att han inte håller klassen men han måste ju få en riktig chans iaf! kan bli bättre nu när han får vara med från början och inte komma in mitt i säsongen i en period när det inte gick så bra för Mora heller.

för övrigt ser jag hagos som ett mycket bra förvärv så länge vi inte betalat nån jättelön. han är en grym tvåvägsspelare och med honom, beaudoin och bastiansen i truppen har vi bland de starkaste boxplayformationerna i hela serien.

horcoff:
absolut, wessner tycker jag verkligen varit kass. han och jardine var de 2 jag helst ville bli av med till denna säsong.

Anders i Budum>>

"Hörde idag att Hagos har vart här på besök. Jag vet också att vi har förhandlingar med ytterligare en forward med klass. Förmodligen får vi se Hagos i Moradressen till premiären. Har även hört att Hagos gärna spelar med Mora. Det vore väl kanon!"

Där ser man, nu är det bara att hoppas och låna ut Wessner som jag tyckt från första början att varit onödig.

jag tycker det är en liten skräll att Hagos väljer Mora(som det verkar) trodde jag faktiskt inte...men jag är glatt överasskad!

Bonäs norra: Länken kommer här!

Bonäs norra: det står på sportbladets webb upplaga.

Dino: Det står just nu att Hagos nobbade djurgården!!
Det är nog derbysyndromet som gjorde att han inte kunnde tänka sig dif!!

Hoppas hoppas!!

Yared Hagos väljer tydligen att flytta till orten vid Siljan.
Skall tydligen ha blivit erbjuden samma lön i Djurgården som i Mora men löftet om mer istid hos masarna låg till grund för det beslut han nu har fattat.

wap.hockeysnack.com
Men nog vill han väl hellre förlänga säsongen med slutspel än att kvala... Så han kommer väl hit...

Barbapappa: Precis!

Anders i Budum:

vi borde ju i alla fall kunna matcha deras bud eftersom dom har stora skulder att sanera och det har inte vi.

Ola:

märkligt att det som står i papperstidningen inte står i webbtidningen.

Mike Skinner: Nu börjar jag bli nervös..måtte inte Djurgården sno honom framför näsan på oss...

Stigsson:
Börjar ju bli intressant det här med Hagos. Fast jag har svårt att tro att han dyker upp här ändå... Men jag hoppas!

Barbapappa:
Papperstidningen.

Ola:

Länk?

Stigsson:
Och enligt SvD är det DIF och MIK.

Db_04: Så blev plötsligt SSK, SAIK, LHF och MIK omvandlat till DIF, LHF och MIK.

Steff:
å fan, det stog mattias gudmundsson jag läste martin. oki. men jansan gjorde en strut i alla fall. bra det.

Stigsson: Sorry! Hade för mig att du har klagat på oss som dalskar i bland. Jag ber om ursäkt om jag har fel. Någon har gnällt i alla fall.

J20 spelade 2-2 mot Leksand ikväll,Var grinigt med många utvisningar...

Barbapappa: Det är inte den Gudmundsson du tror ;)

jakobs gjorde mål ikväll han fick pass från gudmundsson.

mok:

he he.

Barbapappa: Lite mer grisrosa på han så kanske kanske.... :)

mok:

Jag hittade en slående likhet mellan två personer här. det är dock inte jag på bilden.

Barbapappa: På tal om inget.... du vet la det stavas barbapapa o inget annat :)

Alisandali:

jag e inflyttad hälsing ni måste ju kunna tänka på andra än dalslingar o danskar o finnar, oj nu börjar kraven bli höga tror jag;P

horcoff: Även en Dansk Leksing förstår vad dom skriver , så det bör inte var allt för svårt för er Moringar att förstå .

Metal Guru: Till och med en Västerdaling hänger med för det mesta.

Anders i Budum:

jag har klagat men det är inte så att jag blir sur, jag är mer bara ute efter en förklaring till vad er slabotyska betyder;)

Stigsson:
Som tur är vi två...

Anders i Budum: Nu kräver jag en ursäkt. Visa mig när och hur jag har klagat över inlägg på mål. Jag är väl en av få(?) som begriper vad ni snackar om.

Anders i Budum: första chansen å se J20 i match är i Borlänge då Moras framtid möter Borlänge HF på fredag den 17/8 kl 19.00 !

Bonäs norra: Jo nug kunnum wir ed, men is´n Stigsson bli so djävla putton då int an begriper wen wir språkum, um..

enligt hockeycentralen är det ssk, saik och lule som bråkar om hagos->länk

Mike Skinner: Ja wid fåm uppos att anders i budum a fajd riktigå besjed.
Inte ingan så dalsker jen nu fe tide?

Anders i Budum:

Haha, okej. :) Ja jag hoppas då att du har rätt iallafall, om det blir av vet jag var jag hörde det.

Dino: ja 10000 € i månaden får man nog räkna med

Mike Skinner: Ja du, faktum är att det är någorlunda belägg för detta rykte. Men det kan ju vara fel ändå, men jag tror faktiskt inte det.

Matti: Känns ju som det kvittar vad det kostar, eller? Det är väl bara att öppna plåman! Jag skulle tippa på mellan 50 och hundringen nånstans..........

Stigsson: det finns då säkert kvar hos en del

Konceptet: Fast han hade ju inte platsat ;)

« · 898955 · »