Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Säsongen 07/08

930866 · » Till forumet


Sv: Säsongen 07/08
Dino: Naaj dem belle wa i lag
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
horcoff: Elomo och Bogg ska man nog inte dela på....
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
oddset:
"Sen den kedjan splittrades har vi inte gjort ett ända mål!"

Men ända-målen helgar medlen vet du väl ;-)
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
oddset: Men det såg ju bra ut här hemma tycker jag. Så illa kan det inte ha varit. Jag hörde av en som såg matchen att Mora var bättre i andra, men att det var rena "skitmål" i helt fel lägen som LHC fick.... Men det sägs ju att man förtjänar tur, å andra sidan.
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
oddset: Elomo och Bogg spelade ihop mot slutet av matchen igår och de har ju gått bra tidigare, sedan håller de ju på att försöka skapa någon PP konstellation och det är hög tid att man börjar hitta rätt nu.
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
oddset: helt rätt...varför bryta det enda som funkar i Mora?
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Tycker man ska sätta ihop den ända kedjan som fungerat bra igen,Beaudion,Bastiansen;Huml.Sen den kedjan splittrades har vi inte gjort ett ända mål!
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Sällan jag rättar mig "att det INTE blir en kamp......"
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Är Mora på väg in i en dålig trend ? De tre kommande matcherna kommer att bli avgörande för det fortsatta spelet, tabellläget och självförtroendet.
Så många dåliga pass igår mot LHC, är det nerverna som redan börjar spöka?
Visst är det bra att man rör om i kedjorna, men någon gång måste man ju hitta rätt. Jag skulle dessutom gärna se att bla Granström finge andra lekkamrater. Verkar som man har en "fast grund" där man flyttar bara vissa spelare.
Nu gäller 6 poäng på de tre kommande matcherna för att inte komma i det läget att det blir en kamp för överlevnad.
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Mr Walker: Järventie är inte dum, han överglänser Kultanen med råge
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Knogen:
Håller med både dig och SIVASN om Järventie och Andersson. Sättet som Järventie plockade bort en Linköpingsforward i 1-mot-1-läge i lördags värmde i hela kroppen. Det var backspel på hög nivå som inte skådats sedan #5 Lilja hade Moratröja på sig.

Precis som du säger lämnar Harant en del att önska so far. Ser lite lat ut eller som om han har slipat slökant på skridskorna.

Määttä känns stabil bakåt och har ett hårt skott, men är ändå inte farlig tyvärr. Det vore trevligt om han började få utdelning på sitt skott.
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
SIVASN:

Jadå, det gör det nog. Han har tagit ett dunderkliv i utvecklingen tycker jag. Mot MoDo hemma var han vår bästa back, tycker jag då :-)
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Knogen: Håller med om att Pierre jobbade bra mot Linköping hoppas de håller i sig.
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
SIVASN:

Järventie tycker jag också tillhört de bästa, men har även han en liten fallenhet för att bli för nonchalant i egen zon.

Adam är ju hypergiftig framåt. Har en väldigt hög träffprocent på skotten och följer gärna med i anfallen. Spelar väldigt säkert spel bakåt, vilket jag också gillar. Har dock en liten tendens att bli lite osäker defensivt ibland.

Harant har bra mycket mer potential än han visar. Han ser nästan ut att längta bort ibland. Det är tråkigt. Tyckte han visade att han har hög klass på försäsongen.
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Knogen: Bästa back om man får lägga sig i tycker jag är Järventie.Sen e väl inte Adam så dum framåt.
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
PappaKeno:

Förvisso! :-)
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Knogen: "Rätt lustigt hur olika man kan se på matcherna och ändå hålla på samma lag."

fast det är ju tur att vi tycker olika egentligen för annars hade vi inte behövt sitta här och diskutera med varandra :)
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Mike Skinner:

Rätt lustigt hur olika man kan se på matcherna och ändå hålla på samma lag.

Jag har inte varit särskilt imponerad av Bruun hittills den här säsongen (han har ju iofs inte spelat så mycket). Kurvinen tycker jag varit den som varit överlägset bäst på att ställa till det för sig (och därmed även andra) i egen zon, medan Pierre varit väldigt bra de senaste matcherna. I mitt tycke en av de bästa backarna faktiskt.
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Stigsson: Tänkte mera på Övriga backar ;-) svårt det här..
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Diskussioner om backuppsättningen kan vi väl ta i denna tråden så får övrigt vara just övrigt dvs inte hockeyrelaterat.
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Bonäs norra: mmm instämmer...jag tror att Mora bara kan bli bättre utan Brendl. Och det har jag trott hela tiden och det såg alla när Brendl blev lite mer bänkad till slut att andra spelare tog sitt ansvar och gjorde målen ändå!
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Barbapappa: Det kan till och med vara farligt att ha en fixstjärna som de andra förlitar sig på. Mora blev i princip bara sämre när Marian hossa kom, fast han är en världsspelare av högsta klass.
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Db_04: tror mora som lag kommer växa utan brendl..

>>

ja jag kan bara instämma i det. nu måste spelarna ta egna avslut, och då kan vad som helst hända.
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
PappaKeno: Jag tror vi är för mycket låsta i tänket att det är en karl som skall göra det (mål) Jag hoppas och tror att mik har kommit vidare i nästa fas nu att laget är så pass gediget att man inte behöver hoppas på att Nån som Brendl skall stå fri och göra mål.
Detta spel blev väldigt förutsägbart efter hand förra sässongen.
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
mattias - 74:

det är nog bara din förhoppning.
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Jag tror Huml kan göra mycket poäng om dom sätter han med lite bra spelare...han hade ju gjort helt okej med poäng innan han kom till Mora. Tyckte Harri dribbla bort han förra säsong och inte tog ut det bästa ur honom.
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
mattias - 74: Det är möjligt, men skulle han göra 55 poäng och få sitta på botbänken i 65 minuter, så känns det som det kvittar för min del.
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
mattias - 74: Jag är inte lika säker som alla andra numera vad det gäller Brendl... En insiderkälla säger att han tränat på bra och är fit och kommer att få spela med "rätt" killar....
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Dino:

Lindström lär väl prestera mer utvisningsminuter än poäng ??
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
PappaKeno: I så fall borde du väl vara nervös över hela laget.... Det är väl ingen som har varit annat än osynlig än, vad man har hört.... :) Det är ju nästan en månad till seriestart än och då blir det spel om poäng och då är det nåt helt annat...
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
mattias - 74: Mora har väll en helt annan bredd än tidigare.

Dahlman, Liket, Hagos, Bastiansen, Bogg, Elomo, Huml, Järventie.... och några till

Många i Mora gjorde sina poängmässigt bästa säsonger i fjol
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
mattias - 74: Skitsamma vem som gör poängen... Men du glömmer Bacon, Elomo, Lindström....
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Db_04:

Då kommer nästa fråga ! Vem skall göra poängen om inte brendl finns i laget ?

Dahlman ? Hagos ? Huml ?? Knappst några poängmaskiner
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
mattias - 74: Instämmer till fullo!
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Db_04: kan bara instämma!
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
PappaKeno: tror mora som lag kommer växa utan brendl..
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
mattias - 74: jo frågan är om han kommer jobba så mycket för brödfödan :) det kommer bli lite kul att se i vinter!
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
PappaKeno:

Tror nog att Brendl får arbeta ordentligt för brödfödan i BIF.

Boork är knappst rindell om du förstår vad jag menar. Presterar inte Brendl så kan han säkert hamna i den berömda " Frysboxen "
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
mattias - 74: jag är lite orolig över Dahlman han har varit lite för osynlig vad man har sett och hört...duktig på skridskorna men sen har det inte varit så mycket mer...men säsongen är hemskt ung och han ska nog komma igång :)

Brendl har jag trott kommer floppa hela tiden sen han gick till Brynäs och det är inte för att jag är bitter över att han lämna Mora som folk tjatar om när man säger så :) tror inte han ego får plats i Brynäs tyckte det var nog jobbigt i Mora att kolla på honom ibland och Harri som knappt vågade bänka honom. Då blir man lite frustrerad :)
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
mattias - 74: Dahlman kommer nog göra mycket för laget men inte alls någon målskytt av Brendls rang
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
PappaKeno:

vad kan Dahlman i förhållande till Pavel ? Intressant och se om Brendl kan börja jobba lite defensivt under boorkens ledning ellerom han bara glider =)
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Det är ingen tvekan om att Mora IK kommer att få stor glädje av Yared Hagos.
– Jag är hungrig som fan, säger han. Det finns mycket jag vill bevisa,
men jag är inte ett dugg oroad över de krav som kommer att ställas på
mig. Jag har högre krav på mig själv än de som Jan Simons och tränaren
Magnus Arvedson ställer.

utdrag från intervjun med Hagos på Moras hemsida...härligt att höra att han är hungrig som fan tycker jag :) då lär det inte störa honom allt för mycket om det blir höga förväntningar och press på honom!
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Många ifrågasatte varför wesslan inte fick kontrakt med mora och svaret alla fick var att han vägde för lite. ikväll utklassade AIK almtuna med 8 - 1 och wesslan passade till ett mål. kan det ha varit så att han inte var tillräckligt bra helt enkelt.
att vara bra i allsvenskan är en sak men i elitserien är en helt annan.
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
intervju med magnus arvedsson på moras hemsida. en masstodont sådan.
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Jag måste dock ge stora pluss till bröderna quarnström, lukas sandström och till viktor amneer som hållit hög klass genom hela turneringen.
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Mora IK J 20 - Huddinge IK J 20 6 - 7 (1-1,2-4,3-2)

Skott: 46 - 23 (14-5,18-8,14-10)

mik 67 min 11*2 1*5 2*10 1*20

hudd 74 min 12*2 2*5 2*20

i andra perioden var huddinge mördande effektiva och gjorde 4 mål på åtta skott.

grinigt värre på planen. utvisningarna avlöste varandra. syntes att det vart ett tufft matchprogram med fyra matcher på lika många dagar och försvarsspelet lös med sin frånvara åt båda håll. havaiihockey utan dess like.
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
mattias - 74:

he he. you bet! :)
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
Barbapappa:

Ja resten vet jag typ hela Färjestad
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
mattias - 74:

he he, patrick uhlin är inte så populär.

å i elitserien finns det en i nästan varje lag.

frölunda - ronnie sundin
Färjestad - jönsson, kåberg
resten vet du säkert:)
Kommentera

Sv: Säsongen 07/08
MIK 7-1:

mora ik lanserar en mora ik limpa.

japp så är det står mer om det på hemsidan.
Kommentera

930866 · »