Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
PappaKeno: Håller med till fullo. Hade man haft kvar Arvedsson och kickat Djoos hade vi aldrig vart här nu! Nä, i väg med finnen! (Leksingen..;)

Mike Skinner:

Bestämmer sig ledningen för att satsa på att försöka återta ES platsen direkt så tror jag att vi kan få behålla rätt många av de spelare som ledningen vill ha kvar.

PappaKeno: Ja men då ska han ju inte gå till Rögle som det har ryktats om.

PappaKeno: Ja det är ju hans svaghet som tränare. Det där uppåtblåset menar jag.

Tången: skönt att slippa Kari tycker jag! Har noll förtroende för honom han kan åka tillbaka till Finland och stå med armarna i kors och blåsa upp luggen.

Forever MIK: Nej vi har nog en rätt så hyfsad tränare på G.

Tången: finns nog en liten liten chans att han spelar 1-2 år till med mora iaf...men jag förstår honom om han vill gå vidare och pröva på spel i en större klubb som är med och kämpar uppe i toppen nästa år. Och vill han lämna Mora är han värd det!

insu: Vem är mora93? Just det tycker ni jag li´knar honom kan jag inte hålla med er. Och förresten ska göra allt jag kan för att skärpa mig.

Förresten någon som vet något mer om " Eloranta till Rögle "?

Tubest:
Lite ljus i mörkret. Men man ska ju inte ropa hej. Jag hoppas på den senare artikeln, hade varit guld om det fortfarande finns en chans att Skogs stannar hos oss.

morahockey:
Hur orkar du?

Tubest: Ja jag hoppas verkligen det går att behålla Skogs. Skulle bli oerhört jobbigt att se honom representera ett annat lag än MIK!

morahockey: Grattis nu har du lyckats få fyra intetsägande inlägg i rad.

morahockey:
Tagga ner du, du gör dig bara till åtlöje med alla dina "ni kan lita på mig, jag vet allt men jag tänker minsann inte berätta det för er". Du höll på med samma trams när du kallade dig för mora93, och det tillför knappast någonting här inne. Din trovärdighet blir däremot noll och intet.

morahockey: tsss...det känns som du snackar mycket skit...stor i orden liten på jorden.

Tubest: Hans mål, karriär är nog inte att harva runt i Allsvenskan, då skulle jag bli mycket förvånad.

Mike Skinner:

Vi ska nog inte kasta yxan i sjön än vad det gäller Skogs.

Mike Skinner: Men det kom ju från Tuokko själv och han känner den här killen som han pratade med. Tuokko kanske inte går till Modo till slut men kom ihåg lita alltid på mig och mina källor. Jag vet tex varför det gick så trögt för Teemu Elomo. Men det vill jag inte sprida.

Mike Skinner: Ja Lill-strimma hade ju inte hjärtat i Mora precis. För hans tröja hänger ju i taket i EON arena. Och han spelade även i Brynäs under en tid.

Cyklob: Ja men tidningarna har inte fått reda på detta om Tuokko. Kommer ni ihåg när jag sa att6 Pavel Brendl skulle gå till Brynäs? Då var det många här på HS som inte trodde på mig.Men sedan gick han till Brynäs. Och det var absolut ingen tillfällighet. Även jag har inside information.

Mike Skinner: Ja jag håller med dig där fullt ut. Markus Eriksson är väl duktig? I så fall Jens Jakobs också.

wille:
Du lägger ju orden i munnen på mig. Varför släppte vi ens #42 och #28, och då menar jag Calle Bergström och inte Pavel Brendl. Calle skjuter för att döda, som det hette. Hämta hem grabbarna som tog oss upp igen.

Även om det kan anas en viss ironi i ovanstående stycke vill jag ändå framhävda att tröja numero 42 är en tröja som bör hängas upp i taket. Visserligen vet jag inte mycket om Hasse Hansson eller Lill-Strimma, men för mig och många andra "ny-moringar" är ändå Rossen en av de riktigt stora. Minns ni tystnaden, eller ska man kanske säga suset av förväntan som kom varje gång Rossen fick pucken på blå? Den karln kunde skjuta, och sköt han inte så la han en macka med både räkor och majonäs för #19 Eriksson att bara peta in. Hossa och Horcoff i all ära, men glöm ALDRIG Patrik Ross.

Min förhoppning som obeveklig optimist är att vi få men ändå starka Mora IK-fans ska få känna den känslan igen. Så kom igen nu Mora, och gör detta igen!

Mike Skinner:

Var är Ross när vi behöver honom?!

Rossen som playmaker och Calle på blå. Där har vi lösningen inför nästa säsong!

Mike Skinner:

Det enda som talar för Tuokko i MoDo stavas väll Harri Rindell. Men jag har verkligen svårt att se nån sanning i detta rykte allså. Om det skulle finnas i nån tidning eller så kan man ju tro lite mer på det i alla fall.

morahockey:

Vart kommer uppgifterna från då?, blir så less på alla som skriver att dom vet osv. När det står i nån tidning eller något kan man ju lite på det lite mer i alla fall :).

morahockey:
Det är ganska lätt att säga såna saker, men svårt att bevisa. Jag säger inte att du har fel, men det känns inte direkt som att det är självklart att Tuokko går till MoDo bara för att du hörde att någon som tydligen snackat med någon som hörde att Tuokko skulle dit sa det. Det finns källor, och så finns det källor.

PappaKeno: De uppgifterna kommer faktiskt från Tuokko själv. Han hade fått ett erbjudande att gå dit. Alltså till Modo.

PEN:
"Snackade med en representant för Mora Armatur idag via telefon, och han hade analysen glasklar."
Jag kanske har missat något här, men är det faktum att man jobbar på Mora Armatur extra tungt just när man sysslar med hockeyanalyser?

Mike Skinner: Nej men jag håller med dig till fullo!

PEN:
Åfan? Det krävs inte direkt en kärnfysiker för att lista ut att det är det som är felet. Klart vi hade hängt kvar om vi gjort några fler mål, det var väl på målskillnad det avgjordes? Sen om det stavas Brendl eller Målskytt går väl att diskutera. Hade Lindström gjort de 20 mål som man hoppats på från honom hade vi inte suttit här idag till exempel. Tänk om om inte fanns, som det heter.

Snackade med en representat för Mora Armatur idag via telefon, och han hade analysen glasklar över varför det gått som det gjort och han stavade det till Brendl!
Mora har inte haft en naturlig målskytt och hade dom haft det så hade inte laget åkt ur analyserade han, serdan så trodde han att Janne Simons sitter rätt säkert som Mora:s starke man!

Bryt ihop och slicka såren ta en rejäll fylla och när sommaren kommer tagga upp för AS lir för att sedan gå till kvalserien!

MIK bounce back somday to, Keep up heads and smile there will be lucky days again i FMM Arena in near future!

Mike Skinner:

Det där Bastiansen ryktet på eliteprospects.com verkade ju inte mycket att hänga i julgranen :). Så han är säkert inte aktuell för MoDo. Fast han är en av mina absoluta favoriter så jag hoppas givetvis det ska vara sant men känns inte trovärdigt för fem öre.

Angående Tuokko så läste ju jag bara här inne, men det är nog som du säger eftersom han inte la in någon länk att det är ett väldigt otrovärt rykte.

Men vi får väll se vad framtiden har att säga :). Det är 2 mycket duktiga hockeylirare i alla fall och båda är välkommen till MoDo för mig om dom vill :).

Cyklob:
Bastiansen till Modo finns på eliteprospects.com, du får leta fram källan själv, det gör alldeles för ont för mig.

Att Tuokko skulle vara aktuell för MoDo finns nog inte på pränt någonstans. Förmodligen därför att det inte är sant. :)

Forever MIK: Alla tyska meningar slutar med gewesen.

morahockey:

Vart har du läst att Bastiansen och Tuokko ska vara aktuella för MoDo någonstans?. Skulle vara intressant och läsa för en som mig som håller på MoDo :).

Tången:
Gewesen? När jag gick i skolan så betydde väl: det har varit, eller????
Ich bin in Ko-Ko land gewesen, dumkopf :-)

mattias - 74:
Det står i samma artikel som morahockey länkade till.

PappaKeno:

Har du nån länk till det påståendet !

morahockey: Förresten Marco Tuokko till Modo? jo tjena att dom skulle vilja ha honom...

morahockey:

– Det är trevligt och smickrande, men jag har kontrakt med Mora i ett år till. Så det är inget att tänka på för mig just nu.
- Basse

morahockey:
Intressant också att våra tredjekedjespelare har sån status i hockeysverige att de kan gå var de vill.

morahockey:
Jösses. Läser du ens artiklarna du länkar till, undrar jag? Tittar du ens på datumen? Din nyhet kom för två dagar sen, och det det står är att Bastiansen är en av centrarna Timrå har ögonen på.

Visst är det ingen omöjlighet att han går dit, men säkert? Njae. Be Simons gå ut i tidningen med alla spelare han har ögonen på och håll tummarna för att det är klara värvningar. Då får vi nog ett slagkraftigt lag i Allsvenskan i höst.

Kommer med ännu en nyhet här: Bastiansen på väg till Timrå

SE LÄNK!!!!!!!

Mike Skinner: Eftersom du mike skinner redan har börjat att tala om silly season kan jag komma med den här. Ni minns väl att jag skrev ett inlägg igår kväll om att jag skulle avslöja vilket lag som Toukko sa att han skulle gå till om vi åkte ner. Och så här sa han: " Om vi åker ner går jag till Modo ". Det är ett ryckte men jag har hört någon pratade med honom och att han sa precis så där.

Lista på spelarflykter:
Marco Tuokko till Modo
Juha Pitkämäki till Färjestad
Anders Bastiansen till Modo

Bonäs norra: Nej.

Db_04: Surovy missar hela finalspelet

Har svårt att känna medkänsla för karn.

Om ni förstår vad jag menar

Forever MIK: Vad vet du vad han har gjort ? han kanske inte alls lovat bort sig så tidigt...media vill ju släppa bomber så dom kanske bara fått fram att Skogs var intressant för Timrå...

Jo1: har sett manne mycket i vinter....han har vart riktigt tokbra

Forever MIK: Det är väl drömmen just nu. I mina ögon Sveriges bästa tränare.

Tången:
Skulle Harald stå i MIK:s bås nästa säsong som head coach så skall jag gå nak..., nej det ska jag inte men jag skulle bli mycket förvånad.

Forever MIK: Tack för förklaringen, nu är jag med igen :-)

« · 1029776 · »