"- Normalt sett är det lättast att gå tillbaka direkt, bland annat på grund av att ekonomin försämras för varje år i allsvenskan. Se bara på grannen i söder, inte har det blivit lättare för dom."
Selänk, ur mora.se
En satsning på att komma tillbaka på en gång ser jag som den bästa lösningen.
sold: "Som sportchef är han ett debackel utan dess like.Visst han har haft fingertoppskänsla tidigare men nu tror jag inte att denna känsla finns kvar dessvärre."
Känns som om du inte riktigt har kontinuitet i dina tankar: 'debackel utan dess like' är mycket starka ord. 'Visst han har haft fingertoppskänsla tidigare' är raka motsatsen. 'men nu tror jag inte att denna känsla finns kvar' är mitt emellan.
Jag tycker att han har skött själva sportchefsjobbet med den äran efter de resurser han haft, men har behövt avlastning och hjälp på posten ett bra tag nu - ungefär sedan dag 1 i ES. Problemet har varit att hitta en sportchef som kunnat axla Simons mantel, eller kanske ännu hellre 'som Simons velat släppa ifrån sig uppgifter till'.
morahockey:Simons är en BRA KLUBBDIREKTÖR men han kan inte sitta på alla poster själv.Som sportchef är han ett debackel utan dess like.Visst han har haft fingertoppskänsla tidigare men nu tror jag inte att denna känsla finns kvar dessvärre.Sk bli intressant att se vem som kommer att bli sportchef inom snar framtid.Lückner har ju gett Simons ett antal namn att jobba på så förhoppningsvis så kommer det att presenteras ett namn inom en vecka.Har en känsla av att kommande säsong kommer att domineras av Mora IK men att man kommer att få det mycket tuffare i KS 08/09 om man nu tar sig dit.
Stigsson: Vi får hitta på en sådan! Fast risken är att den blir så ironisk att den inte når fram ;-) För övrigt är jag avundsjukast av alla. Så det så.
morahockey: Det är trots allt rätt stor skillnad på att stå på blå i powerplay i Elitserien och Allsvenskan. Adam skulle vara en klippa i Allsvenskan, det är jag helt övertygad om. En relativt ung spelare med stor del av sitt hockeyfostrande i MIK vore onödigt att bara slänga bort.
Helt underbart med Haralds långtidskontrakt! Går MIK inte upp under de närmaste säsongerna kommer det knappast att bero på tränaren i alla fall. Härligt med Amnér också. Han kommer bli ett uttropstecken nästa säsong om han fortsätter på det han visade upp i Kvalserien.
Massebros: Ja men han låg ju bakom flera baklängesmål. Så det var ju bara bra att han var petad ett tag. Vill inte se han i truppen till nästa säsong. Han slog ju de där karate passningarna. Och i powerplay slarvade han ju också mycket på blå. Och alla skulle passa till honom för att han hade bäst skott.
morahockey: Är du full eller..... jag kan räkna upp de som var betydligt sämre. Och hur mycket PP fick han spela då? Matchningen av Eloranta var katastrof de kan du fråga de flesta spelarna om
Teg: Vadå ge Simons sparken för att han värvade Luckner? Jag håller med dig om att Simons inte är en bra Klubbdirektör, men han gjorde helt rätt som värvade Luckner!!! Luckner vill ju ha unga hungriga juniorspelare och inte massa utlänningar som går på halvfart! Luckner vill ha folk som krigar! Om det ska värvas några utlänningar så ska det va spets säger han till DT.
Låter onekligen lovande i vilket fall som helst! Att satsa ungt och lokalt låter bra, och gör vi en bra första säsong i AS med ett sådant lag är det inte hela världen om vi inte går upp igen på en gång.
Harald i DT -Det är klart att målsättningen är att vi ska upp igen. Jag vill satsa på yngre svenska spelare och folket på orten ska känna igen grannens grabb. Ska det in någon utlänning, så ska det vara riktig spets.
Ljuv musik i mina öron. Samtidigt klämmer Don i med ett TRE-års kontrakt. Det finns några till som jag hoppas på i junisleden.
Stigsson: Amnér känns fräscht. Mora måste ju bygga från grunden. Att skapa ett lite bättre lag än denna säsong, men till en fjärdedel av lönesumman. Ut med Tuokko, Elomo och Beaudoin som vill ha 1 Mkr per person och in med dem som spelar för en dubbelspecial och Pucko.
Om jag är ironisk? Nej, jag tror faktiskt inte det.
Harald Lückner tillbaks! Snacka om att det här blir en säsong att njuta av, jag har hur stor respekt som helst för Lückner, om någon kan ta MIK tillbaks så är det han! Dessutom blir det nu 100% lättare att locka nya spelare (eller behålla för den delen).
Dj*vla träsko farbror! Har går man och hoppas på några feta överåriga nhl-"stjärnor" och så går han och värvar en av sveriges mest eftertraktade tränare för pengarna istället! Ge karln sparken!
Måste bara hylla Mora för tränar valet! Har varit hemskt orolig sen vi åkte ner men nu fick man lite hopp igen! En svensk tränare på långtidskontrakt precis vad jag ville ha!
Och nu har vi allsvenskans bästa tränare och en av Sveriges Bästa! Tack så mycket!
Mr Walker: Jag kan nöja mig med ett mellanting mellan mitt och ditt förslag, har svårt att tro att hon peakade som 15 åring. Vi säger 15 år sen så är alla nöjda.
PappaKeno: Jag ställer mig bakom dig där. Jag finner det ytterst osannolikt att man skulle tacka nej till honom...i synnerhet efter ett erbjudande om sänkt lön. Vart kommer den infon ifrån?
PappaKeno: Jag tror på Adam, det har jag alltid gjort. Vi behöver någon som krutar på lite från blå. Sätt honom tillsammans med en defensiv back så ska det gå riktigt fint.
Ang. Beaudoin är det ju tjänstefel om det som är sagt stämmer. Men jag vill nog avvakta lite med att svälja det helt och hållet.
Massebros: adam kommer säkert att vara hyfsat duktig nu och det är för att vi spelar i Allsvenskan. Han håller inte i elitserien. Jag hoppas han blir 7:e back.
Massebros: Jag får nog hålla med dig där. Vi måste inse att vi hoppat ned ett trappsteg. En spelare som Adam kan bli enormt viktig nu. Det gäller även de gamla i gardet - Simons, Bogg, Jansson och Nilsson. De kan bli ovärderliga. Nu verkar de sistnämnda vara på väg utomlands, och det får man acceptera. Men man måste jobba ursinnigt på att försöka få resten, och kanske även dem, kvar ett tag till.
Kan vi sedan krydda med Pierre och Granis, som visat att de hör hemma i elitserien, så blir jag väldigt glad.
wille: Måste faktiskt ge dig lite mothugg nu. Adam i form med mycket istid i matcherna tackar ingen nej till tror jag, allra helst inte MIK i det läget de är i nu. Prata om Adam bjudningar. Jag har sett många bjudningar av flertalet spelare i MIK under den gångna sessen utan att någon reagerar, jag pratar i första hand om #44 sen har vi #23 osv. Skärpning!!
Selänk, ur mora.se
En satsning på att komma tillbaka på en gång ser jag som den bästa lösningen.