Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
Steffe84:
Vis av egen erfarenhet av att lyfta upp många juniorer (och yngre) i seniorspel samtidigt kan jag tala om för dig att det finns en break even-punkt, då den passeras blir det inte längre stadigt bättre utan mer liksom precis vadsomhelst.
För många yngre spelare i ett seniorlag gör att lagets egna spel kan oscillera mellan superbra och superkasst.

PappaKeno: Ja det skulle vara kul , ju mer juniorer som får chansens desto bättre.

Db_04: Nej men om man ser till poängen så har han ju gjort lika mycket som spelare som Lucas Sandström,Victor Amner och Johan Persson.
Spelarna jag skrev om ovan är också dom som figurerat i powerplay formationen.

Steffe84: Tim Lundin är väll snarare en div 1 back än en allsvensk....Rasmus Sandström har väll knappast imponerat stort i J20 ....

Verkar vara en viss övertro på J20 SuperElit,.....

Steffe84: Jag hoppas Rasmus får chansen iaf. Har dock inte hört nånting om nå klubbyte. Men å andra sidan så är det ju ganska tyst om hela Mora just nu :)

PappaKeno: Nej kanske inte, men har Rasmus blivit erbjuden något kontrakt ? jag har hört att han och Lundin är på väg till en annan klubb i allsvenskan. Vet dock inte om detta är sant.

Steffe84: ingen aning men det är väl bara Rasmus Sandström som är intressant där? kan ju inte stoppa in vad som helst i truppern.

Någon som vet om spelare som Bröderna Qvarnström,Rasmus Sandström och Tim Lundin erbjudits A-Lagskontrakt ?

Enligt rykten så är vissa av dom spelarna på väg till andra allsvenska klubbar.

Pierre Johnsson valde Luleå.
Valt mellan Luleå, Modo och Brynäs.

www.eliteprospects.com/player.php?player=539

Mike Skinner: Bruun dög men skalle Per vägrade ju spela honom.

Forever MIK:
Jo, det är klart. Men man får väl tänka lite som så också, att en junior som plockas upp i a-laget är väl mer på prov, håller han inte där och blir nerskickad i J20 eller utlånad är han ju fortfarande under kontrakt. Bruun och Lindström dög ju helt enkelt inte. Jämför med en säljare som inte riktigt är i form och blir skickad ut på lagret ett tag kontra en säljare som får sparken.

Mike Skinner:
A Bruun och Lindström fick lämna fast dom hade "riktiga" kontrakt, så man kan väl säga att alla har try-out

Och så ett hopp till rätt tråd...

Anders i Budum:
Och du hjälper till, ser jag.

Känns skönt att Mora värvar elitspelare för fullt. Fan, man läser ju varje dag i pressen om nya heta stjärnspelare som vill spela med Mora...

..känns tryggt inför kommande säsong...

Bukefalos: Jag hoppas att det ställs många frågor i morgon så får vi se vad det blir för svar ,om man orkar lägga i några pengar

Jag hoppas det blir många deltagare på morgondagens kick-off och att det från mötesdeltagare ställs många frågor angående klubbens framtida vision.
Dessutom önskas svar på nedanstående frågor.

Är man stolt över bemötandet gentemot supportrar? ( bl.a enkronassatsningen)

Har man för avsikt att gå från en i vissa avseenden Kalle Anka-förening till att bli en mer professionell, modern, elitsatsande förening som ligger i linje med 2000-talets krav och förväntningar?

Tubest: Den känslan är nog inte helt fel.

Metal Guru: Sorry. Det kommer aldrig att hända på en fredag igen ;-)

Metal Guru:

Tycker det händer lite väl mycket nu bara, fick lite känslan av att Weslien inte bara slutar på grund av arbetsbördan han har med andra uppgifter.

Tången:
Du får gärna rikta 'snälla nån' åt annat håll är mitt, ty jag är fredagskvällskänslig.

Metal Guru: Men snälla nån! Simons blir väl kvar, men förhoppningsvis får han en medhjälpare vid sin sida. Konstigt vore annars! Kom ner på söndag och få besked!

PappaKeno:
Jag kan inte se något bra i om Simons klev helt bort från Mora IK på söndag, för att aldrig mer återses.

Däremot skulle det vara hur bra som helst om t.ex Arto.S presenterades som sportchef, och man presenterade krafttag kring hur varumärket Mora IK skulle stärkas osv...

Metal Guru: tror inte jag heller men en del av mig vill att Simons ska stiga åt sidan och låta nån annan ta över...frågan är vem...?

titran:
Det tror inte jag.

PappaKeno: Gissningsvis så är Simons era över på söndag...

henrikj: bomben blir väl att Simons tar över hela skiten och Harald får stå bakom Simons.

titran: Nej, det stämmer. Den öppningen var från en annan artikel som jag inte hittar på nätet. Artikeln handlade i huvudsak om MIKs "Kick-off" på söndag.

henrikj: Jag ser inte öppningen för överraskning någonstans i artikeln, dock ska ingen bli överraskad om Henk Noback blir ordförande.

nyz: Ja, eller varför inte klassisk comeback... :-)

henrikj: kanske en sån här, eller nåt :) www.eliteprospects.com/player.php?player=309

Weslien öppnar för att det kan bli en överraskning på söndag. Inte är väl Lövdahl överraskningen isåfall!? Den värvningen känns ju redan "klar".
Ett lite större namn hade inte suttit fel...

Tubest: Det var då inte en dag för tidigt

Tubest: Nu går det åt det friska hållet men tyvärr ett år för sent.

Metal Guru: Bara bra att han avgår tycker jag...vill se en nystart inte gammla rävar som bara sitter år efter år.

Tubest:
Om du läser artikeln du länkar till känns det inte speciellt sjukt, utan mer som en normal händelse i en idrottsförening i Sverige.

Weslien har varit ordförande i fyra år. Det är inte extrem-mycket, men inte heller löjligt lite.

Klart att Bacon lämnar enligt pappers MT idag

Metal Guru:

Någon som kan stoppa blödningen i MIK, nu drar orföranden oxå.

Vad är det som händer egentligen?, nåt sjukt med MIK känns det som.

PappaKeno:
Sånt där drabbar inte mig. Jag använder bara mina favoriter (till höger), och de bryr sig inte om på vilken nivå man spelar.

källan: måste säga att jag har tryckt på elitserien några gånger och sen kommit på fan vi spelar ju i allsvenskan igen :p

källan:

Är det mer ljus över Skövde måntro? :-)

källan: Så här har det sett ut förr om åren oxå........så detta kommer bli kanon oxå :)

källan:
Vi gör mycket för att roa vilsna personer.

Lite roligt att man behöver gå in på allsvenskan för att hitta Moras gästbok :P Inte för att va elak men det ser mer eller mindre mörkt ut för Mora nu elr hur!

Tråkigt att Pierre Johnsson också håller på att lämna.

Tikinmyheart: Ja det kan man säga. Även fast Bogg inte var bra denna säsongen. Men han ska definitivt va kvar.

horcoff: kan bli en tung säsong :p

horcoff: Om Bogg sticker då är det jävla illa ställt i Mora. Då kan det inte bara beropå att MIK hamnat i allsvenskan.

Är de två sista ur kärntruppen också på väg bort ?

mattias - 74: För gammal tyvärr ;-)

« · 1038246 · »