Steffe84: Vis av egen erfarenhet av att lyfta upp många juniorer (och yngre) i seniorspel samtidigt kan jag tala om för dig att det finns en break even-punkt, då den passeras blir det inte längre stadigt bättre utan mer liksom precis vadsomhelst. För många yngre spelare i ett seniorlag gör att lagets egna spel kan oscillera mellan superbra och superkasst.
Db_04: Nej men om man ser till poängen så har han ju gjort lika mycket som spelare som Lucas Sandström,Victor Amner och Johan Persson. Spelarna jag skrev om ovan är också dom som figurerat i powerplay formationen.
Steffe84: Jag hoppas Rasmus får chansen iaf. Har dock inte hört nånting om nå klubbyte. Men å andra sidan så är det ju ganska tyst om hela Mora just nu :)
PappaKeno: Nej kanske inte, men har Rasmus blivit erbjuden något kontrakt ? jag har hört att han och Lundin är på väg till en annan klubb i allsvenskan. Vet dock inte om detta är sant.
Forever MIK: Jo, det är klart. Men man får väl tänka lite som så också, att en junior som plockas upp i a-laget är väl mer på prov, håller han inte där och blir nerskickad i J20 eller utlånad är han ju fortfarande under kontrakt. Bruun och Lindström dög ju helt enkelt inte. Jämför med en säljare som inte riktigt är i form och blir skickad ut på lagret ett tag kontra en säljare som får sparken.
Jag hoppas det blir många deltagare på morgondagens kick-off och att det från mötesdeltagare ställs många frågor angående klubbens framtida vision. Dessutom önskas svar på nedanstående frågor.
Är man stolt över bemötandet gentemot supportrar? ( bl.a enkronassatsningen)
Har man för avsikt att gå från en i vissa avseenden Kalle Anka-förening till att bli en mer professionell, modern, elitsatsande förening som ligger i linje med 2000-talets krav och förväntningar?
Metal Guru: Men snälla nån! Simons blir väl kvar, men förhoppningsvis får han en medhjälpare vid sin sida. Konstigt vore annars! Kom ner på söndag och få besked!
PappaKeno: Jag kan inte se något bra i om Simons klev helt bort från Mora IK på söndag, för att aldrig mer återses.
Däremot skulle det vara hur bra som helst om t.ex Arto.S presenterades som sportchef, och man presenterade krafttag kring hur varumärket Mora IK skulle stärkas osv...
titran: Nej, det stämmer. Den öppningen var från en annan artikel som jag inte hittar på nätet. Artikeln handlade i huvudsak om MIKs "Kick-off" på söndag.
Weslien öppnar för att det kan bli en överraskning på söndag. Inte är väl Lövdahl överraskningen isåfall!? Den värvningen känns ju redan "klar". Ett lite större namn hade inte suttit fel...
Lite roligt att man behöver gå in på allsvenskan för att hitta Moras gästbok :P Inte för att va elak men det ser mer eller mindre mörkt ut för Mora nu elr hur!
Vis av egen erfarenhet av att lyfta upp många juniorer (och yngre) i seniorspel samtidigt kan jag tala om för dig att det finns en break even-punkt, då den passeras blir det inte längre stadigt bättre utan mer liksom precis vadsomhelst.
För många yngre spelare i ett seniorlag gör att lagets egna spel kan oscillera mellan superbra och superkasst.