Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
horcoff: Verkar klart.

horcoff: ja hockeysverige är väll inte helt 100%... moras hemsida är totalt efter...så du får nog vänta

Stigsson: Och hur mycket kan man lita på att Dahlman skrivit på?(se länk) Källan lär ju vara Simons och om det verkligen är klart på pappert också skulle jag gärna vilja veta.

RQT: Han försvann också helt och hållet då det verkligen gällde på slutet.

horcoff: Känns ändå som det är meningslöst att bygga ett ES lag när vi ska spela i AS. Ett kvalserielag ska vi bygga. Jag tycker det skulle smaka mumma om Hisey blev kvar. Han gjorde ändå 10 poäng på de 12 matcherna han hann spela i ES. Solklart bästa poängsnittet i MIK. Sedan finns det inget som säger att vi skulle få en bättre Kanadick om vi inte har kvar hisey.

Mike Skinner:
"Faktum kvarstår ju att Hisey vet hur man gör mål, sen får man ha överseende med att alla inte kan lyckas alltid."
Jag vet inte om du blivit fascinerad av Youtube målen ;-), även om han nu gjorde några mål i början sa han ju själv också att han inte var någon målgörare utan mera playmakers.
Sedan försvann han totalt på slutet.
Satsar man bara på Allsvenska spelare så får man "bara" ett Allsvenskt lag, för jag menar att det krävs storlek på spelarna för elitserien, för det är väl dit vi ska och det är Bastiansen ett typexempel på med god storlek.

Alla pratar om att det finns så många AHL spelare som skulle vilja spela i Sverige, ska det vara så märkvärdigt då att hitta någon därifrån?

horcoff:
Men ja, tittar man på statistik har ju Mora haft en "bra" hockeyspelare per säsong. Resten är kreti och pleti. Faktum kvarstår ju att Hisey vet hur man gör mål, sen får man ha överseende med att alla inte kan lyckas alltid. Trodde du att Bastiansen skulle vara i Moras poängligetopp när han blev värvad? Det krävs ju mer än att ställa ut skridskorna på isen, som det heter.

Tången:

Vasa? Hör en orgasm för publiken hemma på en hockeyplan?

I övrigt kan jag helt klart tänka mig en Hisey i laget om det är det som krävs för att få hit Ymer.

Stigsson: Nej kanske inte, men en orgasm för publikum! :-D

Tången: Innebandymål hör inte hemma på en hockeyplan! ;-)

Mike Skinner: Är faktiskt lite grann inne på din linje. Värvningen av Hisey var ju verkligen panikartad och han skulle komma hit som rena frälsaren, detta trots att han någon dag innan inte ens visste om han skulle fortsätta med hockeyn p.ga. olyckor inom familjen. Klart att han kan vara intressant tycker jag. Vi har ju som sagt inte lyckats så bra med en del tidigare transatlanter, läs Jordan "Tranan" Krestanovitch och nån som hette Michael nånting och skulle vara SÅ bra. Nej med Rob i laget från början så tror jag att han har en hel del att tillföra vårt MIK och Allsvenskan. Vi måste ju få se ett "innebandymål"! ;-)

Mike Skinner: Hisey är och har aldrig varit någon egentlig målgörare.
Han lyckades göra lika många mål för Mora som han gjort under hela säsongen innan.

Stigsson: Fler som var och är kass .Har nya sportchefen börjat skriva kontrakt tro? eller är det!!!

PappaKeno:
Alla värvningar därifrån är inte bra värvningar, kolla Jordan vad han nu hette. HIsey kan göra mål, att ge den killen speltid och som jag skrev nedan, tid att spela ihop sig på allvar och bli en i laget som alla andra tror jag kan vara jävligt lyckat. Han hade ju ganska mycket press när han blev värvad, han togs ju in i laget för att rädda oss från kvalet. Sånt kan nog knäcka den bästa. Ska bli intressant att se hur han spelar när han spelar på samma villkor som alla andra. Om det blir så, vill säga.

Mike Skinner: asså Hisey? förstår verkligen inte varför man ska SLÖSA bort en plats i laget för Hisey istället för att pröva en ny från kanda,usa eller ryssland.

Stigsson:
Jo, så jag tänker också. Blir väl lite skillnad också, mindre press eftersom karlstackarn i stort sett skulle komma och frälsa oss från kvalserien och skickades runt i kedjor hejvilt. Lite annan stämning nu kanske.

Mike Skinner: Nu tycker ju jag att Hisey egentligen var ganska kass sen han kom till oss förrutom de tre första matcherna i Moratröjan men i AS skulle han säkert kunna få mer utrymme med sina trollkonster.

Stigsson:
Är väl alltid bäst att avvakta, men är det som det är sagt känns det riktigt bra! Dahlman, Elomo och Beaudoin känns som tunga pjäser i Allsvenskan, och om Hisey nu vill fortsätta är ju även det spännande. Karln kan ju göra mål, och får han spela in sig i en kedja kan det bli åka av. Lite positivt!

PappaKeno: Ja ja, vi får väl se ;-)

Stigsson: gnäll :) Simons har sagt hela tiden att Dahlman och Bodde spelar i mora nästa säsong och då är det så!

PappaKeno: Zuper zimme!!!! jo jävlar

PappaKeno: Själv känner jag inte att hockeysverige.se är den mest pålitliga hemsidan så jag avvaktar nog lite till innan jag stämmer in i att det skulle vara 100% klart.

mattias - 74: gick si så där för hela Mora i fjol :) jag är inte orolig han är säkert revansch sugen och kommer göra mycket poäng i allsvenskan!

PappaKeno:

var inte han tilltänkt att ersätta brendl ? Det gick väl lite si så där med det i fjol eller ??

mattias - 74: precis!

klart med Dahlman, Ekholm och Zuper Zimme idag! Härligt att Dahlman och Ekholm är 100% klara nu! Dahlman kommer dominera!

horcoff:

Vet nån vart han hamnar ??

Klart att Kenneth Bergqvist lämnar MIK.

PappaKeno:

Kristofersson är lite småful så det är en spelare som ni behöver nu när Tuokko finns i Modo.

Tikinmyheart: nej men han har ju aldrig varit nån riktig poängplockare men han har säkert hög moral och jobbar stenhårt hela tiden. men helt klart inte en man för en första kedja precis. men jag hade inte ha nånting emot att se honom i Mora tröjan igen.

PappaKeno: Men han har inte spelat speciellt bra och poängen talar sitt tydligare språk. Men han kanske får en nytändning i Dalarna.

Förresten så blev det klart att Marcus Kristoffersson lämnar SAIK idag. Var ett tag sen han var i Mora men jag skulle inte ha nånting emot att se honom i Mora tröjan igen.

Nån borde kanske slå en pling till hans agent?

Denna kille måste ju vara perfekt... för Leksand som värvar lite hur som helst! Och han är ju landslagsmeriterad! :-)

Steffe84: 88orna blir ju överåriga så antagligen ingen 88

Någon som vet vilka juniorer 88or och 89or som kommer att stanna kvar i J20 till kommande säsong ? och vilka vill ni ska stanna?

Vad hände med de tre spelarna Simons hade ett muntligt ja ifrån......

Något nytt på spelarfronten?

Lagerströms framfart ska bli kul att följa...

Metal Guru: Ja Simons har iallafall höga förväntningar på Lagerström.
Han säger att han är den nye Bastiansen.Vi måste nog ta det lite lugnt först och se vad han går för.

Tikinmyheart:
Det finns nog stora chanser till att se unga pigga spelare iförda Mora-tröja den 13:e september i Hälsinglands pärla.

Metal Guru: Kanske finns chans att se honom i Hudik den 13 sept? För vi "ses" väl då?

Åh, ingen fara, Tikinmyheart:
Han har bara varit Mora-spelare i ett par timmar, så det är naturligt om det finns brister i kunskaperna.

Metal Guru: Oh fan, ber om ursäkt. Har inte järnkoll på Moras yngre spelare.

Tikinmyheart:
"...Nu får han ett år i allsvenskan..."

...att lägga till de två år han redan har i bagaget.

äntligen ett nyförvärv :)

ser väl helt okej ut en intressant spelare som säkert kan bli nånting i rätt miljö! kul med svenskt och att det är en ung talang. Kan bli flipp eller flopp.

Tikinmyheart:
Håller med dig, en värvning i linje med det man hoppats på och det klubben sagt.

Mike Skinner: Helt rätt satsat tycker jag. Nu får han ett år i allsvenskan och hinner skaffa sig hårdhet innan det är dags för Mora att ta sig tillbaka till ES igen.

Kul att se att det Mora satsar på ungdom och inte på gamla dyra ES spelare.

Stigsson: Stämmer... han är klar enligt Moras hemsida. Verkar vara en intressant spelare!

wille:
Nädå, nyförvärv klart! Tony Lagerström, följ Stigssons länk nedan!

Mike Skinner:
Kan säkert stämma...Frågan är om det kommer fram något vettigt...

Dom lär väl säga att Sportchefsposten inte är tillsatt, och att Simons tills vidare har det uppdraget, samtidigt som han sitter kvar som klubbdirektör... :P

Mike Skinner: Den här killen ska vara klar för oss.

« · 1042786 · »