250kg kärlek: Okej, det låter ju väldigt lovande. Mikael får säkert nytt kontrakt om han själv vill. Jag har svårt att tro något annat. Dock kan kanske utlandet eller någon typ av "nystart" locka.
henrikj: Mikael och Crippe hade en hel del gemensamt och var väl dem som umgicks med varandra under tiden i Timrå. Även om fokus just då låg på fel saker, och det faktum att Mikael inte får nytt kontrakt (eller? jag är inte uppdaterat på er trupp) så tror jag att rätt starka band knöts redan då. På den tiden med Crippes far och er Janne Simons. Så som sagt: inte alls omöjligt att Simons kan locka dit Crippe.
Kul att det äntligen dyker upp lite positiva saker. Det var på tiden! Elomo lär säkert kunna ligga på 1 poäng/match i Allsvenskan. När han är på humör kan han nog locka ett par extra åskådare till hallen också, det är aldrig fel.
Söderström vore ett riktigt bra nyförvärv. Känns lite som en "riktig MIK:are" som spelar med mycket fart och hjärta. Kör hårt Simons!
Kingsmats: Nu vänder det! Får vi en kråka idag av Calle Johansson som sportchef, Christian Söderström och Mathias Johansson så blir det åka av. Heja Mora!
Stigsson: Janne visar ett enormt intresse för honom, så mycket vet jag. Sedan om Crippe bestämt sig eller ej kan jag inte uttala mig om. Jag skulle väl tro att Crippes ambition är att spela i elitserien. Men skulle intresset fortsätta vara svalt från elitseriehåll (vad jag vet så är det endast Luleå som visat intresse, något jag inte tror Crippe är så värst intresserad av) så talar en del för Mora.
250kg kärlek: Det vore en bra förstärkning för oss, hoppas du har rätt. Kan han vara en av dom spelarna som Janne påstår att han är muntligt överrens med?
Christian Söderström ska tydligen vara ett eftertraktat byte hos klubbdirren. Crippe som, tycker jag, utvecklades som spelare under tiden i Färjestad. Han gjorde inte alls bort sig. Det kanske enda misstaget han gjorde som han nu får lida lite för (känns det som) var att han spelade mer eller mindre halvskadad under slutspelet och inte kom till sin fulla rätt. Men Crippe skulle säkert tillföra Mora en del.
sold: 1 mille låter väldigt lite tycker jag. Fan det är ju bara drygt 80 000 i mån. Han hade garanterat dubbelt så mycket i FBK, plus att FBK var beredd att höja hans lön med 30% om han stannade.
65selander:Med andra ord - Går det bra för Leksand kommande säsong - Tacka Ejendal för det eller???Spelar ingen roll VEM som betalar spelarna,det är det sportsliga som gäller.Sen om mora hade haft en Percy eller Ejendal som kastade in pengar år efter år så hade jag blivit lite orolig.Vad händer den dan han/hon bestämmer sig för att inte pyttsa in mer pengar pga att de inte tar sig till det uttalade målet - ES?Det vill jag inte ens tänka på.Rykterna säger att Prestberg kommer att få ca 1 000 000 för kommande säsong.Det låter lite väl mycket för en allsvensk spelare men det skulle inte förvåna mig om det skulle stämma med tanke på "örnen" förra säsongen.
Nog om siljans avlopp i detta forum nu tycker jag........
distanserad: Vad menar du med det? Det var en frågeställning och då behöver inte jag bli påhoppad av dej som jag inte vare sig talat med eller känner på nåt vis men det kanske är lätt att sitta bakom tangentbordet och vara lite "tuff".
Mike Skinner: OK. Ingen konst att skita om arslet är fullt. Sen har du helt rätt att LIF:s s.k. toppvärvningar inte hade ngn betydelse när det verkligen gällde.
Mike Skinner: Tror LIF tänker efter mer än en gång när de värvar någon nu med tanke på att flera utav deras sk klassvärvningar från utlandet inte hjälpte så mycket under KS denna säsong som var.
65selander: Det känns ändå på något sätt bra att Mora inte har någon Percy eller Ejendal. Vi sitter ju i samma båt som nyss nämnda herrars lag, trots att det pumpas in pengar i både Malmö och Leksand, och det gjorde det även när vi spelade i ES. Det är ändå värt något, nu när det är bittra tider.
Tikinmyheart: Förmodligen, och förhoppningsvis, handlar det om att Mora försöker bygga en trupp som faktiskt ska hålla istället för att värva ihop ett lag så snabbt som möjligt. Att det blev en så stor spelarflykt från Mora och inte från Leksand är ju ingen konstig grej då Mora blev degraderade och Leksand spelar kvar i samma serie. Så det Leksand gör nu är väl att värva spets till en bred trupp medan vi ligger efter och inte har någon trupp att spetsa ännu.
distanserad: Timrå som har fått förtroendet av Skogs är många Tikare glada och stolta över, men idag är han ingen spelare för NHL. Det kommer att bli intressant att följa hans utveckling i TIK.
Inget ont om Mora, men att slåss för sin överlevnad nästan hela säsongen kanske inte gör att man utvecklas som spelare?
Jag tycker naturligtvis att Skogs hamnar bland mycket bättre spelare och det kommer nog att göra att han kan utvecklas till att bli en potentiell NHL spelare. Men å andra sidan är det inga dunungar som spelar "over there".
En fråga som vänder sig till MIK fansen och som inte avser att provocera. Har Leksand tonvis med pengar i jfm Mora? Leksand fortsätter att värva bra och dyra spelare och deras trupp är nästan full. Mora har fyra backar och fem forwards??
Jag utvecklar det väl lite då: Jag tror att några av spelarna har ambitionen att utvecklas ytterliggare. Den bästa skolan är då - oftast, och i deras fall - att vara i den bästa omgivningen, d.v.s. i elitserien. Att spelare som Granis, Pierre och Skogs sticker tror jag främst beror på just det. De är alla unga, utvecklingsbara och har ambitionen att bli bättre.
Den inställningen finns nog även hos en del andra spelare i truppen. Även om de kanske inte befinner sig i den mest utvecklingsbara åldern, så vill man spela på topp.
Detta med silly season är ju ett äventyr men det förefaller som att vi förlorar de flesta spelarna till nästa säsong och frågan är varför? Är det nåt konstigt med ishallen? Är värvningen av Lückner en flopp? Är det nåt fel högre upp i ledningen som gör att spelarna inte vill stanna... eller är det bara pengar vi snackar här? Vad tror ni?