Jag va i FMM på studiebesök idag.. nu ska vi se vad jag kommer ihåg.. Dom skulle byta ut några gamla stolar och sätta dit nya, fler sittplatser pch så tror jag att dom kanske skulle bygga ut puben, bygga om i entrén (vid sittplatserna) bygga om någon annanstans också tror jag med kommer inte i håg vart.. jag tror inte att det va nå mer (eller så är det mitt minne som sviker mig)
Pengar för att höja taket finns inte i dagsläget. Nya stolar håller dom på med i detta nu, bl.a på Okej-läktaren. Det blir ca 40 nya stolar, ingen markant skillnad alltså. Ståplats kommer byggas ut där bilen stod placerad förra säsongen. Entrékorsen håller i detta nu på att flyttas även dom lite, detta få ett större köptorg i själva arenan. Eventuellt så bygger man tak där det var som "öppettak" över restaurangen, svårt att beskriva men ni som vart där, förstår nog förhoppningsvis. Detta för att kunna få en ännu större köpyta i entrén.
+ även några mindre ombyggnader.
Inget som märks så där speciellt mkt, men lite ändringar sker även nu i sommar.
Är det någon som vet om det görs något åt Smidjegrav entertainment arena inför kommande säsong? Det talades ju t.ex. om en höjning av taket, fler sittplatser, enhetliga stolar, etc. etc. Har själv inte haft tillfälle att besöka FMM arena sen sista matchen mot Brynäs.......
Erik Jones (-86) var väl med och tränade med A-laget, beskrivs som en seriös och träningsvillig back. Har även svagt minne av att Anders Danielsson (-88) var med och gjorde någon träning under den gångna säsongen. Jonas Kappla (-87), kanske? Som gjorde en mkt stark säsong den senaste, har dock kanske inte storleken.
Jensa, Martin lär väl få samma chans att bevisa att dom vill vara med på försäsongen som alla andra. Med Ernlund så är det väl inte aktuellt att han ska få kliva in direkt i hetluften i Elitserien, han är ju född -85. Vilket inte vore just mot varken honom själv eller någon annan. Men hoppas man behåller honom och lånar ut honom till ett allsvensktlag för att få rutin. Han kommer garanterat få sin chans i elitserien med tiden.
Dino: Japp, jag tror också mer på det som Simons (DD) säger ;-) men jag vill ha det som expressen skriver alltså 2 backar, 1 center och 1 ytterforward till.
Vilket jävla gnäll det är på att Mora har så mycket utlänningar... Lite drygt. Men det är väl upp till de "svenska" lagen att bevisa annat på isen i höst. LHC, Brynas, MoDo, Brynäs och Timrå har ju t.ex. 6 utlänningar och vi sju.... Är det nån som tror att de fyller sina luckor med svenska spelare?
Citerar också expressens Silly season- sida..... "Kommentar: Mora ligger bra till. Siktar på att värva två backar och två forwards till." Låter trevligt..... Kanske #78 är längre från en plats än man tror.....
AD: Mora har så vitt jag vet 7 utländska spelare och 15 svenska just nu. Brynäs, för att ta ett exempel har 5 utländska spelare så ni är inte så långt ifrån.
Kom på att jag såg Owe Molin i mora för någon vecka sedan. Kan det vara något på gång eller hade det enbart med att göra att sonen spelade under buster cup?!
Nr 48 är för mig (och kommer alltid att vara) "Ringen" ;-) Mannen som skulle huserat i landslaget för längesedan om han inte vore gjord av glas.
Vad gäller Petré tror jag att han får småsvårt att ta en plats. Jag vet inte om jag vill ha honom som back, och någon mer 3-4-kedjespelare behöver vi väl inte heller?
Dino: Eftersom vi nu har en finsk accent på headcoachen, tycker jag att vi alla visar enighet, och övergår till nåt sånt här som jag nu har på mobilsvaret.
Jag va i FMM på studiebesök idag.. nu ska vi se vad jag kommer ihåg..
Dom skulle byta ut några gamla stolar och sätta dit nya, fler sittplatser pch så tror jag att dom kanske skulle bygga ut puben, bygga om i entrén (vid sittplatserna) bygga om någon annanstans också tror jag med kommer inte i håg vart.. jag tror inte att det va nå mer (eller så är det mitt minne som sviker mig)