Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

Sv: Silly Season inför 05/06
MrAce:

Jag va i FMM på studiebesök idag.. nu ska vi se vad jag kommer ihåg..
Dom skulle byta ut några gamla stolar och sätta dit nya, fler sittplatser pch så tror jag att dom kanske skulle bygga ut puben, bygga om i entrén (vid sittplatserna) bygga om någon annanstans också tror jag med kommer inte i håg vart.. jag tror inte att det va nå mer (eller så är det mitt minne som sviker mig)

MrAce:
Erik Jones har ju redan spelat a-lagsmatcher. Bl a firade han påsk i Globen 2004.

Dino:

Pengar för att höja taket finns inte i dagsläget.
Nya stolar håller dom på med i detta nu, bl.a på Okej-läktaren. Det blir ca 40 nya stolar, ingen markant skillnad alltså.
Ståplats kommer byggas ut där bilen stod placerad förra säsongen.
Entrékorsen håller i detta nu på att flyttas även dom lite, detta få ett större köptorg i själva arenan. Eventuellt så bygger man tak där det var som "öppettak" över restaurangen, svårt att beskriva men ni som vart där, förstår nog förhoppningsvis. Detta för att kunna få en ännu större köpyta i entrén.

+ även några mindre ombyggnader.

Inget som märks så där speciellt mkt, men lite ändringar sker även nu i sommar.

Är det någon som vet om det görs något åt Smidjegrav entertainment arena inför kommande säsong? Det talades ju t.ex. om en höjning av taket, fler sittplatser, enhetliga stolar, etc. etc. Har själv inte haft tillfälle att besöka FMM arena sen sista matchen mot Brynäs.......

MrAce: Ja Anders Danielsson beskrivs av många som den mest lovande backen vi haft.

Dino:

Erik Jones (-86) var väl med och tränade med A-laget, beskrivs som en seriös och träningsvillig back. Har även svagt minne av att Anders Danielsson (-88) var med och gjorde någon träning under den gångna säsongen. Jonas Kappla (-87), kanske? Som gjorde en mkt stark säsong den senaste, har dock kanske inte storleken.

De två först nämnda tror jag stenhårt på!

MrAce: Är det dessa juniorer som kan komma på tal, eller finns det fler som "pockr på uppmärksamhet"? Har själv dålig koll.....

MrAce: Jo han skulle nog må bra av lite matcher i allsvenskan eller div 1.

Db_04:

Jensa, Martin lär väl få samma chans att bevisa att dom vill vara med på försäsongen som alla andra. Med Ernlund så är det väl inte aktuellt att han ska få kliva in direkt i hetluften i Elitserien, han är ju född -85. Vilket inte vore just mot varken honom själv eller någon annan. Men hoppas man behåller honom och lånar ut honom till ett allsvensktlag för att få rutin.
Han kommer garanterat få sin chans i elitserien med tiden.

MrAce:

Förlåt menade förstås Granström.
Jensa, Martin och Ernlund förhandlar fortfarande. 

Stigsson: Jag känner mig mer och mer lugn nu. Harri säger att han vill ha en forward och en back från Nordamerika.... Det låter spännande tycker jag!

MrAce: Säger du att Gudmundsson är klar, men han står ju inte uppsatt på hemsidan?

Dino: Japp, jag tror också mer på det som Simons (DD) säger ;-) men jag vill ha det som expressen skriver alltså 2 backar, 1 center och 1 ytterforward till.

Anders i Budum: Ja det tycker jag.....

Dino: ..tycker du jag ska lägga mig i debatten ni för ?

Db_04: Vill minnas att det var just sju utlänningar som tog tillbaka lillebror till elitserien......

Db_04: Ja just det. Och det är väl bara bra det..... För jag vill inte ha nåra allsvenska spelare bara för att de är svenska.....

Dino: ni har 7 nu och enligt mannen med träskorna så lär det bli fler utlänska spelare

Dino: Vad Brynas Timrå Modo och LHC gör det vet jag inte men Brynäs lär ju knappast ha råd att fylla nå luckor ;)

Vilket jävla gnäll det är på att Mora har så mycket utlänningar... Lite drygt. Men det är väl upp till de "svenska" lagen att bevisa annat på isen i höst. LHC, Brynas, MoDo, Brynäs och Timrå har ju t.ex. 6 utlänningar och vi sju.... Är det nån som tror att de fyller sina luckor med svenska spelare?

Db_04: Javisst, gärna ett par slovaker till........

Stigsson: Jag tror att vi får lita på Simons då.... Han vet nog bättre än Expressen.

MrAce: men varken Jensa eller Ernlund lär få spela speciellt mycke i ES? utlånade?

Db_04:

Gudmundsson är klar, inte Ernlund och Jensa. Dock långt gångna förhandlingar med de två sist nämnda och som det ser ut idag så stannar båda.

Db_04: Inte klart.

Stigsson: Han Gudmundsson är inte kvar??? eller är det inte klart?

I och för sig är det väl fel av mig att ta med Ernlund då också eftersom det inte heller är bekräftat.

Db_04: Vet att det snackats om det men det är inget som har bekräftats av klubben officiellt.

Stigsson: Jens Jakobs har väll alagskontrakt också? enligt hockeymagasinet.com

Dino: Simons säger till DD att vi söker två backar och en center medans Expressen hävdar att det saknas två backar och två forwards.

Summering av vad vi har så här långt:

Petri Vehanen
Daniel Sperrle
Marcus Ernlund

B1 - Petr Smrek
F1 - C1 - Teemu Elomo

B3 - Jarno Kultanen
Kalle Kerman - Peter Fabus - Marco Tuokko

Peter Nolander - Thomas Skogs
Kenneth Bergqvist - Magnus Sandberg - Anders Nilsson

Calle Bergström - Pierre Johnsson
Martin Jansson - Håkan Bogg - Marcus Eriksson

Jonas Westerling - Jonathan Granström - Mikael Simons

Dino: slovaker då?

Simons säger att det får vara bra med finnar nu.......se länk

Citerar också expressens Silly season- sida..... "Kommentar: Mora ligger bra till. Siktar på att värva två backar och två forwards till."
Låter trevligt..... Kanske #78 är längre från en plats än man tror.....

henrikj: En intressant artikel från Aftonbladet..... Kanske det inte är så säkert att det blir NHL ändå.......

AD: Mora har så vitt jag vet 7 utländska spelare och 15 svenska just nu. Brynäs, för att ta ett exempel har 5 utländska spelare så ni är inte så långt ifrån.

PixelZorba:Hur som haver så har ni fått en habil forward som laget kommer få nytta av, han gör sina poäng och laglojal!

AD:

Nej det stämmer inte.. MIK har fler svenskar..

AD:Ja det borde dom ha.....

NallePhu: nu borde MIK ha mer utlänningar än svenskar i laget, stämmer det?

Till alla MIK fans så har ni fått ett nyförvärv från Finland ytterligere, Forwarden Kalle Kerman har signat på allt enl finska ryktesiten Huhuareena

wille: Om du menar Ove Molin så har han ett år kvar och absolut inte på väg att flytta på sig. Han kommer nog vara kvar i Gävle ett bra tag framöver

Kom på att jag såg Owe Molin i mora för någon vecka sedan. Kan det vara något på gång eller hade det enbart med att göra att sonen spelade under buster cup?!

Stigsson:

Dig kan man lita på!
Spännande med PK!,

Knogen: Micke Simons :)

Knogen:
Håller med fullt ut! #48 är och kommer att förbli Tomas Ring!! Alla andra tilltalas med namn tack!

Tubest:

Nr 48 är för mig (och kommer alltid att vara) "Ringen" ;-) Mannen som skulle huserat i landslaget för längesedan om han inte vore gjord av glas.

Vad gäller Petré tror jag att han får småsvårt att ta en plats. Jag vet inte om jag vill ha honom som back, och någon mer 3-4-kedjespelare behöver vi väl inte heller?

Stigsson:
Någon som vet hur det blir med 48........kan väl ändå inte få nytt kontrakt.

Slinger: Inget mera än att det ryktas om ny presskonferens på tisdag.

Vad händer på "Silly"-marknaden?, ni har ju järnkoll så kom igen nu fram med alla rykten!!

Dino:
Eftersom vi nu har en finsk accent på headcoachen, tycker jag att vi alla visar enighet, och övergår till nåt sånt här som jag nu har på mobilsvaret.

Se länk. Äh fan. HÖR länk.

« · 547997 · »