Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

« · 519648 Till forumet


Silly Season inför 05/06
Dags att starta en silly-tråd.

Alla rykten och annat relevant i ämnet under sommaren postas i denna tråd.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Tydligen så har Luleås värvnigsansvarige Hans Norberg varit i kontakt med Skrbekoch önskat honom välkommen tillbaka till Luleå.Dock har inga förhandlingar påbörjats. Enligt Skrbek själv så har han ingen aning om var han spelar nästa säsong.

För hela artikeln, se länk.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Harld Lückner slutar som tränar för mora
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Falahk: Kom med något nytt istället.....
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Steff: aa precis det är ganska länge sen
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Portello: Enligt lördagens falukuriren så har Mora och Skrbek pratat om en fortsättning och Pavel ska ha ställt sig positiv till detta.

Som vanligt är det mycket rykten i luften under SS och det dröjer väl länge än innan vi vet hur det blir. :-)
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Hoppas han blir kvar! Han är ju minst sagt en stabil grund att bygga vidare på.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson:
Det blir den mest intressanta silly season hittills och många förutsättningar hänger i luften. T ex NHL-konflikten, antal lag i ES 06/07, tränarfrågan. Dessutom är det väl rätt glest mellan kontrakten i MIK-lägret. Personligen vill jag definitivt ha kvar hela den backbesättning, inkl Nikolov, som spelade sista matchen plus en riktigt bra back till. Framåt så måste ovillkorligen Cleary och Horcoff ersättas med likvärdiga spelare. Jag ser gärna en fortsättning på Marcels sejuor här också om han inte väljer farmarlagsspel. Han har en enorm potiental om han tar för sig. I övrigt så anser jag nog att alla "gamla" forwards har utvecklats och är tillräckligt bra för att tillhöra truppen även nästa år. Dock måste Simons en gång till lyckas hitta dom här spelarna som hela tiden har förmågan att avgöra matcherna. KAN HAN GÖRA DET IGEN??????
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
AH: Här är vad jag hittills har lyckats få fram vad det gäller gällande kontrakt. Med reservation för att vissa av killarna kan ha s.k. kontrakt med optionsår vilket kan brytas av någon av parterna före ett visst datum.

Pierre Johnsson, Thomas Skogs, Martin Jansson?, Jonathan Granström, Anders Nilsson, Mikael Simons och Jonas Westerling.

Alltså inga namnkunniga killar utan nästan bara sådana som har haft problem att ta en plats eller som har varit utlånade. Endast Nilsson och Jansson av dessa har varit ordinarie. Don Simons ser ut att ha ett rejält jobb framför sig.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Har hört att Daniel Henriksson Keeper i Färjestad håller på att förhandla med Simons. Men som sagt, det är bara ett rykte.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Anders 1972: Har inte han ett år kvar på sitt kontrakt med Färjestad?
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Martin Jansson har ett år kvar på sitt kontrakt. Så här i efterhand så var det nog inte så dumt att Mora inte gick till slutspel, finns ju en del saker att se över inom klubben. Ny tränare och nya spelare, och då gäller alltså RÄTT tränare och RÄTT spelare, är ju inget man bara hostar upp över en kaffekopp.

Daniel Henriksson är väl inte helt fel tycker jag. Viktigt är i alla fall en målvakt som kan ge Leinonen en match om förstaplatsen om nu Tero vill stanna. Sedan måste defensiven stärkas ordentligt, men vart hittar man riktigt bra backar? Det är tyvärr en bristvara. Det är lättare med forwards.

Nån som har hört nåt mer om Micke Nylander?
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
m o r a:

Nästa rykte...

Hörde idag på stan att Marian och Marcel Hossas pappa är intresserad av att träna Mora nästa säsong...det måste ju vara det största ryktet hittills...
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Anders 1972: Oj oj oj... nu börjar silly season på allvar verkar det...=)
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
en sak har jag lärt mig, desto mer otroligt desto rimligare när det gäller mik...
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Såg att Modo hade ett gäng kontraktslösa spelare. Alexander Steen bland annat, det tycker jag hade varit något att satsa på. Han har ju släkt här och är bekant med stan. Finns även flera yngre bra spelare att fundera över ex. Tobias Enström, Matte Wennerberg. Dessa spelare är fortfarande på väg upp i karriären och kan må bra av ett miljöombyte samt lite större ansvar...
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
m o r a: ja det har du rätt i, det är inte ofta en spelare blir en "stjärnspelare" om det redan finns många tex forsberg,Näslund,MatteW,bröderna sedin osv dom riktigt stora stjärnorna kommer oftast från klubbar med medelbra spelare, Sen kan man ju få bra radarpar bland mkt stjärnor. men man är ju ingen stjärnspelare om man får smörpass och inte kan spela invinduelt
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Rykten om ny tränare:

Ulf Taavola, Skellefteå - Kraftigt dementerat av Don Simons i Mora Tidning 050318.

Micke Anderssson & Johan Tornberg - Ännu inte officiellt dementerat. Tornberg ska enligt en intervju i MT ha bekräftat att en förfrågan fins, dock inget om vilket uppdrag i klubben som förfrågan gäller.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Lückner till Kloten, Schweiz?
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson:

Nej det blir Modo..
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Målvaktsidan i laget behöver konkurrens, Hadelöv slutar i Malmö, om Mora är smarta så tar dem Hadelöv, en gammal landslagsmålvakt som enkelt skulle bli en av Sveriges bästa målvakter igen om han får spela.

Dessutom hoppas jag innerligen att Johan Tornberg inte tränar Mora, vi ska ha en rutinerad elitserietränare som kan se till så Mora blir ett stabilt elitserielag i framtiden, tar vi in Tornberg så raseras allt vi byggt upp de två senaste åren, hellre Peter Jidhe.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Någon som ville han nya backar i laget.

En placeringssäker och poängduktig back med rutin från allsvenskan, stark och mogen i spelet. Anders Adler från Huddinge.

Bra statistik för att lira i en klubb på dekis som åkt ur till ettan i år, är på jakt efter ny klubb. Lagets bästa back i några år, har spelat mot Mora förr och dominerat.

www.eurohockey.net/players/frameset.cgi?page=show_player.cgi?serial=32130
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Forzlund: Helt rätt att det är viktigt att täta bakåt till nästa säsong. Tero orkade inte stå upp fullt koncentrerad ihela säsongen även om han var riktigt bra när han var skärpt.

Vill dessutom ta "hem" ett par f.d. Mora-backar med rutin. Pihl och Sundin.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Pihl har väl 100 kakor i månaden i LHC, tror knappt han vill halvera den lönen. Håller helt klart med att fokus måste ligga på försvaret + en riktigt bra målis. Ser ex. gärna Johan Asplund i Mora igen tillsammans med Tero.

Högprioriterat måste väl ändå vara att behålla Shrek, Kauppinen och Nolander. Men 2-3 riktigt bra backar måste nog till. Gärna något köttberg som tycker det är kul att flytta på folk framför eget mål. Men sen krävs det någon/några spelskicklig back för att spetsa power play.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Jag ser gärna Thornberg i MIK, inte som tränare men som sportchef. Vi behöver en kunnig och stark persson i klubben som kan ta en match med Simons. Janne är duktig på många vis och han är bra att hålla sig i när det blåser, men det är gammelvärlden att styra en klubb med en man och en vilja.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
peo m: Tornberg stark? I Brynäs ansågs han för svag... Men, det kanske krävs en stark man för att gråta, eller?
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
MrAce: Harald klar för Modo! Jaha då är han på motståndarsidan nu då.

Snacka om jobbig veckopendling till Karlstad.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
m o r a:

Johan Asplund, vilken planet är du ifrån då?
Varför släppa en målvakt (Bengt Höglund) och ta in en likadan målvakt.
Dvs en målvakt som ena dagen som släpper allt och en annan dag räddar allt. Nej en riktig målvakt som man vet håller en jämnnivå ska vi ha!

Återkommer med förslag på namn..
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Ingen Asplund, men gärna en Leinonen till. Timo har tagit IKO till Kvalet och fortsätter imponera. Eller varför inte "Honken" från Brynäs, betydligt bättre än laget i övrigt.
Men det viktigaste just nu borde väl vara en tränare av rang. Som kan locka hit bra spelare.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Sundin.... hans hem är i Frölunda :)
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
mok: Om vi ska ha backar ska vi ha Pihl och Adler, de flesta morabackar vi har nu är bra men kan behöva lite komplementering, de flesta borde få vara kvar, allra mest Skrbek och Skogs.

Dessutom ska vi ha en bra och jämn målvakt.

Tränare har jag däremot ingen koll på, vad finns det för några lediga, vilka är intresserade av att byta klubb, vilka kan vi locka till oss. Vad sägs om Nyköpings tränare, klarar han att hålla kvar en nykomling i elitserien?
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Forzlund: Vet du namnet Forza på deras tränare?Ring skogs å fråga annars*L*
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Steff: Kan ingen kolla med Tommy Boustedt om inte han vill sluta på utvecklingsavdelningen på hockeyförbundet och börja träna Mora istället.

Han är en kille som har många år kvar som topptränare, Simons ring.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Forzlund: Kanske kan behövas. Frölundas J-20 tvålade dit Mora med 4-3 efter förlängning. Semifinal!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
rullis: Liksom LHF:s A-jun. Kanske får vi ett guld trots allt. Sist vi hade chansen (i fjol) sov jag med fienden (Frölundatränaren), som var på Cleo kvällen innan matchen. Tyvärr var det inte tillräckligt för att guldet skulle gå till oss.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Kickan:
Är du 22 år?
Var du i Stockholm under Sweden Hockey Games?
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Ola: Trodde det här var en silly season-tråd, blir svårt att hålla koll på skvallret om ni ska ragga brudar och snacka frölundahockey här!
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Forzlund: Läget just nu

Har kontrakt:
Pierre Johnsson 05/06
Thomas Skogs 05/06
Martin Jansson 05/06
Jonathan Granström 05/06
Anders Nilsson 05/06
Mikael Simons 05/06
Jonas Westerling 05/06

Ryktas in:
-

Lämnar klubben:
Harald Lückner, Modo
Mikael Westerling, slutar

Rykten ut:
Tero Leinonen, Finland
Pavel Skrbek, Luleå
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson:
Det behövs ytterligare en 20 spelare m a o.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Har tyvärr hört att Don Simons gav Skrbek ett skambud... så han kan vi nog räkna bort.

Inte riktigt rätt melodi att kräva att spelarna ska spela med hjärtat. Vissa spelare måste man betala för punkt slut.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Har hört samma sak och det är bedrövligt.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
m o r a: Tycker det är dags att ge Simons ett skambud om han håller den stilen, den bästa backen i laget under året ska ha bäst betalt.

Jag har utsett min favorit till tränare, Per Bäckman, hur kunde jag missa det, fick läsa det i Expressen.

Kan ni tänka er någon annan tränare som har den där blicken i ögonen som Per Bäcker har, när det går dåligt för laget, då sprutar han spott och blod och hans ögon brinner, hans hesa röst och grymma vilja kan få Mora till ett stabilt elitserielag.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Jag tycker fortfarande att vi ska ha en tränarduo bestående av Ulf Dahlén och Janne Karlsson (ja ja, MIK har ont om pengar jag vet, men ändå)...

Detta skulle ge oss ett bra läge om NHL-lockouten fortsätter eftersom uffe har väldigt bra kontakter... Janne K skulle kanske kunna locka med sig några ur den "nya" VF-generationen, ex Loui Eriksson...

Skrbek är lika viktig för Mora som Nille är för bingolotto
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Ett av namnen som nämnts som Moras nya tränare kan nu definitivt avskrivas från listan i och med att det är klart att Per Bäckman har signat för 2 nya år i Västerås bås.

Se länk.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
m o r a: Ja drömma går ju allid... Janne Karlsson lämnar knappast Frölunda eftersom han är anställd av dom :)
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
mok: Hade man inte fått drömma så hade aldrig jag och jennifer aniston haft så trevligt på vår kryssning i västindien...
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
m o r a: Nej det är ju så drömma måste man få göra annars kan livet lätt bli trist o ensidigt.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Saxat ut Dala demokraten:

Mora börjar träna igen
Jan Simons vill inte spekulera i nya Hossa-rykten




[Sport] MORA
Säsongen är inte ens över för slutspels- och kvalserielagen. Men redan om en vecka drar Mora igång med barmarksträningen.
- Första veckan kör spelarna individuellt, sedan drar de igång i grupp, berättar klubbdirektören Janne Simons.




Mora överraskade många under hösten på grund av sin enorma energi och framåtanda. Efter jul försvann spelet, men många av de killar som kört hård barmarks-träning fortsatte hänga i.
- Vi hade oerhörd nytta av den barmarksträning killarna körde med Stefan Henriksson och Lasse Lisspers, säger Jan Simons.
Däremot hade en spelare som Rastislav Pavlikovsky kanske behövt köra lika hårt som många av de andra.
Vill inte spekulera
Det ryktas om att Marian och Marcels pappa Frantisek Hossa (slovakiska landslagets nuvarande förbundskapten) är aktuell som Mora-tränare?
- Jaha, då vet du mer än jag, säger Simons.
- Jag ogillar att spekulera en massa, vi kommer att gå ut med vem som blir vår nye tränare när det är klart, säger Simons.
Vad är tidsplanen för det?
- Vi hoppas kunna presentera en lösning i tränarfrågan före mars månads utgång, säger Simons.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Anders 1972: Vem kan det va då!!!

Är det någon som vet, ingen som har något tips?
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Forzlund: Min far såg Roger Melin i mora ishall igår. Även en av han jobbarkompisar hade sett honom... kan han vara aktuell kanske?!
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
wille: Han är väl fortfarande under kontrakt med Linköping. Har för mig att han har ett år jkvar. Fast i sanningens namn undrar jag verkligen om han vill tillbaks ut på isen och lira i någon kedja.
Kommentera

« · 519648