MrAce: Jag antar att det kommer väl att vara ungefär lika många utlänningar i alla lag, när de väl ställer upp till nedsläpp i september. Det är inget jag har nåt problem med. Det är väl bara att gilla läget och inse att vi inte längre lever i 70- talet. Då kanske det fanns lokala förmågor så att det räckte till, men det gör det ju bevisligen inte idag. Det viktiga är färgen på tröjan och inget annat.... Personligen tycker jag att det vore skönt om vi kunde sluta tjafsa om detta nu och ägna oss åt våra rykten och spekulationer istället.
Brynäs har idag förstärkt med ännu en finne, Antti Aarnio, 24år. Detta betyder att dom nu är uppe i antalet 6 finnar i truppen, enl. deras brynas.se. Sedan tidigare spelar Markus Korhonen, Sebastian Sulku, Mikko Kuparinen, Tommi Miettinen och Vesa Viitakoski i laget.
Vilket betyder att vi har inte flest antalet finnar i truppen..
Pätr: Fast 30 poäng i snitt per säsong i AHL är ju kanske tyngre än 30 poäng i allsvenskan eller något liknande. En annan tanke med att värva en kanadensare är kanske att han ska tillföra en viss mentalitet. Hans inställning till hockeyn är säkert välscoutad av Mora...
m o r a: En chansning enligt mig är när man värvar en kille som aldrig har spelat i en stor liga och som man inte ens vet om han kan stå på rören. Med meriterna Ross har borde han vara bra, eller i alla fall helt okej.
Det kan ju också vara så att han har ett spel som inte passar riktigt i NHL. Offensiven verkar ju vara bättre än defensiven vilket i alla fall jag gillar, sätt han bara med Nolander så ordnar det sig.
Man måste chansa ibland. Det funkade ju bra med Ken Lovsin.
Såg på länken att "nya Ross" gick som 34 i draften för ett par år sedan. Nu ska han alltså spela i elitserien, hm... Antigen så måste han ha haft sin karriärs höjdpunkt vid 18 eller så har han inte blommat ut än. Hoppas på det sistnämnda för Moras skull. Hoppas ni kommer före Leksand i serien nästa år.
Japp känns dock skönt att inte vi valde att plocka hit Kimmo "hundra tusen euro" Lotvonen för en månad sedan. Med facit i handen när man ser att det var i Leksand han hamnade, det som ni brukar välja brukar ju bara bli skit tillslut. :)
Pätr: Absolut. Många floppade förra året, och det bevisar väl bara vilken enorm övertro det finns på NHL-spelare. Ishockey handlar mer om inställning än vad man tror.
m o r a: Vi får se hur det går. Men förra säsongen fick vi se att bra NHL spelarna kan bli rena flopparna i elitserien (farmarlagsspelarna är knappast bättre). Men mycket handlar väl om inställning. Horcoff är ju ingen stjärna i NHL men var riktigt bra hos er förra säsongen.
Pätr: Vadå? Snittade han också 30 poäng per säsong, tenderade att bli utvisad lite väl mycket samt skjöt jättehårt? Då var det ju såklart en väldigt dålig målvaktsvärvning...
En Ross i Mora KAN inte misslyckas... Måste vara någon naturlag som styr det där
Grattis till den nya backen. Vill inte skrämma upp någon men för ett par år sedan värvade Timrå en målvakt vid namn Phillipe DeRouville som hade liknande meriter som er nya back.
Dino: man kan ju hoppas att han blir pappa ledig.. och så kan man hoppas westerling börjar trycka i sig lite roliga piller så han ökar i vikt.. lättfjädervikt passar inte för elitserien.. ett under att han ens fått kontrakt med den kroppen.. och det är jävligt synd att han är så tanig.. tänk vilken bra hockeyspelare det har kunnat blivit om han haft kropp som en hockeyspelare oxå..
Ross Lupaschuk kommer i mitten på Augusti. Skönt att han är med från start! Laget vid södra siljan kommer få en tuff start, då flera av deras utlänningar kommer först efter tio omgångar.......En bra start är dock viktig.
Dino: Den "nya Ross" anländer i mitten på Augusti enligt dagens MT. Kontraktslängden är 1 år och innehåller en NHL-klausul, om NHL kommer igång och om Pittsburgh vill ha honom i truppen har han rätt att sticka. Men med tanke på att han inte spelat något för Pittsburgh sedan 2003 så ser jag inte detta som sannolikt.
Dino: ja, jag tror inte ett smack på att Marek Zidlicky ska vara klar för mora.. iofs är Marek Zidlicky det första namn jag hörde, långt innan Kultanen va klar.. och långt innan VM.. men har oxå hört "inte längre aktuell" men man vet ju aldrig.. men jag skulle aldrig kunna tänka mig att han kommer spela för mora..
Wengi: Nån påstår på mik.se att Marek Zidlicky ska vara klar. Men det måste väl vara ett rykte som står skrivet i stjärnorna, eller? Det är klart att drömma kan man ju......
Stigsson: jag tror faktiskt du törs skriva dit gudmundsson oxå eftersom janne sagt att han vägrar göra sig av med dessa 3 ungtuppar.. martin kommer få ett kontrakt.. och alla dessa 3 kommer få en ärlig chans att ta en plats.. enligt Ass Ross.. bara hoppas vi får en kjedja med..
VF Jonathan Granström C Jens Jakobs HF Martin Gudmundsson
lovar och svär, den kjedja skulle inte göra bort sig..
Stigsson: Vet du om det är en kille vi får se från början, eller är det först i Oktober vi ska få nöjet att stifta bekantskap med Ross...? Föresten vi har väl ganska goda erfarenheter av Ross, eller hur?
mok: Ja jag tror att vi har en 50/50 situation mellan våra målvakter. Vehanen som varit ordinarie i SM-liiga ända fram till NHL lockouten och Sperrle som mycket väl kan få det genombrott som han förtjänar.