86:an Erik Jones tror jag på, även om han har en bit kvar till A-lags nivå. Men det är en framtidsback som är mkt abitiös och träningsvillig! En kille som brukar vara med a-laget och träna, en man för framtiden men inte mogen ännu!
"Vi behövde en stor och rutinerad back till laget och Tribuntsovs underskrift är vi nöjda med. Eftersom han är en EU-spelare har vi fortfarande kvar möjligheten att förstärka med NHL-spelare från Nordamerika. Vi letar fortfarande efter en center men det är ingen panik att hitta någon så snabbt som möjligt, säger Simons."
Stigsson: Sådär ja nu börjar backsidan se helt OK ut. Jag placerar dock Calle som 6:e back bredvid "Nolan". Nu väntar vi bara på att "den store" ska skriva på.........
mok: Inte fullt så trevligt för Micke som hela tiden får glåpord för att han (enligt vissa) bara har en plats i laget på grund av detta.
Micke är talangen som aldrig blommade ut. Tidigare som junior skulle han bli vår nästa stora export till NHL efter Pär Djoos men av det blev det inget.
Db_04: Tids nog får vi nog se hur dom formerar sig. Tills dess får jag väl lita på ditt ord. Hur vi än gör så är det i alla fall en riktigt vass förstecenter som saknas.
Någon som varit på nån träning som kan ge nån ledtråd till komponeringen av kedjorna?
mr big: "Sen får vi inte glömma bort Marcus Eriksson. Hans namn brukar få de flesta leksingar att darra."
Öh, snacka om övertro! Klart som fan att macke var laddad att möta storebror... Att han gjorde sitt livs match och ett rejält snyggt mål mot ett håglöst Leksand betyder inte att han på nåt sätt är fruktad bland oss Leksingar - våra största fiender finns bland oss själva
Db_04: Jag undrar om det inte var SAIK som med sitt årliga genomklapp missade ES den gången. Som så många andra gånger. Så om Leksand hade lagt sig platt mot isen i den matchen, hade ett gäng gulsvarta legat ännu plattare...
mr big: Tror inte en enda darrar av hans namn...visst han gjorde ett riktigt snyggt mål i kvalserien.... men utan Leksands hjälp mot SAIK hade ni också spelat allsvenskan förra säsongen.
Jag vet inte riktigt, jag har två pekfingrar, och när jag ska peta i näsan vet jag inte vilket av dom jag ska använda så det brukar bli båda samtidigt.
Jag misstänker det , Det här kommer från en källa som brukar ha rätt, sedan får vi ju hoppas att det är nåt att hänga i gran också. Att det är en landslags back betyder ju inte att han är super bra.