Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

Sv: Silly Season inför 05/06
Anders i Budum: Lirare rätt igenom....

Dino: Smoking line?

Anders i Budum: gå in på morahockey och sen på veckansmatcher och sen på istider och där sår det :P

Är det någon som har någon aning om vilken tid A-laget har träning i morgon? Vore kul att kolla in Foppas kompis..

Följande är saxat ur aftonbladets hockeyblogg om Jordan Krestanivich:

"- Han vill få en nytändning i karriären, säger Jan Simons.
Ok.
Säger Simons det så är det väl så.
Och när jag hör mig för om kanadensaren får jag hyfsade lovord.
Han åker skridskor snabbt och är aldrig utvisad - typ.
Sedan gör han poäng - oavsett omgivning."

Det låter inte helt fel!

Kanske återfinns Jordan i toppen av poängligan ändå, vad det lider...

Stigsson: Ja, eller så placerar vi Elomo där, så får vi en riktig "smokingline"....

Stigsson: de är ju en tanke också :)

Db_04: I min laguppställning har jag tänkt mig honom som en isbrytare för finlirarna Bogg/Johansson :-)

Dino: Toukko är väll en spelare som troligen blir placerad i nån slags Checkingline.....

Dino: Kerman har mycket att bevisa ännu men man får ha i bakhuvudet att han varit den som haft mest problem under försäsongen med stukade fötter m.m. Hoppas han kommer igång bättre snart. Idag placerar jag honom utanför laget baserat på det han visat i de matcher jag sett hittills.

Wengi: Det börjar arta sig. Tänk, en fjärdelina med Nilsson- Granis och Kerman.... WOW. Men jag tror nog att Kerman kommer att husera i någon av de tre första linorna......Men det visar väl sig ganska snabbt. Den mest orubbliga kedjan av dessa är enligt mig den med Håkan, Eric och Elomo....

Stigsson: Mitt tips är som följer.. låt Jensa och Gudmundsson växa till sig i allsvenskan ett år.. simme sitter bra på bänken.. granis ska ha chansen tills en center dyker upp..

Petri Vehanen
Daniel Sperrle

Calle Bergström - Petr Smrek
Marco Tuokko - Håkan Bogg - Eric Johansson

Peter Nolander - Jarno Kultanen
Teemu Elomo - Peter Fabus - Martin Jansson

Thomas Skogs - Ross Lupaschuk
Kenneth Bergqvist - Magnus Sandberg - Jordan Krestanovich

Atvars Tribuntsovs - Pierre Johnsson
Anders Nilsson - Jonathan Granström - Kalle Kerman

Summering av vad vi har så här långt:

Petri Vehanen
Daniel Sperrle

Calle Bergström - Petr Smrek
Marco Tuokko - Håkan Bogg - Eric Johansson

Peter Nolander - Jarno Kultanen
Teemu Elomo - Peter Fabus - Jordan Krestanovich

Thomas Skogs - Ross Lupaschuk
Kenneth Bergqvist - Magnus Sandberg - Anders Nilsson

Atvars Tribuntsovs - Pierre Johnsson
Martin Jansson - Jonathan Granström - Jens Jakobs

Övriga:
Kalle Kerman , Marcus Eriksson, Martin Gudmundsson, Mikael Simons

Behös det någon mer spelare i laget eller är det komplett nu?

mok:

Precis men en säsong hade Leksand bara svenskar i laget och då räknades tydligen Nielsen dit :)

mattias - 74: Jo det laget skulle jag gärna vilja se med :) Nej men utlänningar måste ju till för att spetsa till trupperna men nu tas liksom dussinlirare in utifrån.

Stigsson: Jo det hoppas jag verkligen iaf. Skall bli intressant att följa en hel del lag denna säsongen och se hur det kan då.. många lag som kommer slåss där nere och många som är svåra att tippa.

mok: Tids nog får vi nog veta det.

Stigsson:

Tycker lagen själva har lite ansvar också i den frågan, leksand har ju inte direkt många svenskar heller, minns när klacken sjöng " Svenska Leksand " i ladan!! det kommer aldrig mer upplevas! skulle vilja se det laget i es som bara har svenskar!

Stigsson: hehe jo det e ju tydligt :) Återstår bara att se hur det går med all denna mix.

PixelZorba: Hoppas du har rätt.

Omdömena om honom är ju att han är hårt arbetande med både mod och målsinne. Passar i och med denna beskrivning in mycket bra på den typen av spelare som Harri har sagt sig vilja ha. Väger dock lite lätt med bara 77kg fördelade på 1,85m

mok: Borde definitivt sättas en maxgräns men så länge det inte finns någon sådan så tar vi emot dom med öppna armar.

Stigsson: Låter bra.. Han kommer att passa perfekt in i laget!

Stigsson:

Om jag inte har helt fel så är han ordentligt kvick på rören, det är bra!

Stigsson: Önskar jag kunde hålla med dej där faktiskt. Ser ju inte gärna att hockeylagen har en merpart av utländska spelare av många orsaker. Borde sättas en max gräns på detta.

Fyller på med mera data.

"Works extremely hard on the ice and is a player coaches like to count on in pressure situations. Has both grit and scoring ability. Must add strength to his 6-1 frame in order to survive the pro game."

En till länk ang. Jordan Krestanovich.

mok: Tja varför inte. bara dom gör mål och spelar bra hockey så är dom välkomna.

PixelZorba: Japp.

1,85 m - 77 kg, leftare född 1981.

22 NHL matcher för Colorado 01/02 och 03/04 i övrigt mycket AHL rutin.

Stigsson: Behöver ni fler utlänningar i truppen :)

Stigsson: Är det säkert?

Här är våran nya kille. Se länken.

Dino: Dom skulle fått besked igår (måndag) men fick inget besked.. ingen som sa något.. dom gick fulla av förväntan men inget hände.. men nu står det ju i tidningen att de ska få en vecka till på sig att prestera.. kan återkomma under dagen.. när jag har lite mer kött på benen..

Dino: Tycker nog de borde få chansen i år. Jacobs var ju suverän i cupen!

Nån som hört nåt hur det blir med Jakobs, Gudmundsson och Granström? Egentligen borde väl alla få stanna, eller?

Djurgården krossar franska Amiens idag 8-1 och HV71 vinner över Västerås 4-3 men först efter förlängning.

nyz: Din sambo såg ditt inlägg... Du sover på soffan med din matchtröja som täcke;)

nyz: Jag tror du var en av dem som var här uppe med lösnäsa och lösmustasch ifjol, för att få se lite riktig hockey.....Idag får du ju se ett lag oxå, det röda.......!!

Metal Guru: Nu vill jag inte se att ni har börjat bråka före/under/efter matchen för då kommer jag att ta er i örat under SCA-Cupen ;-)

hello, nyz:
innan du åker så har du ett öra att ta tag i i er egen bok.
efter det, välkommen upp!

Knogen: Tror nog att du innerst inne fattar min mening... förtydligar dock:

Har inte satt min fot i moras ishall sedan kvalserien -02. FM Matsson Arena har jag till dags dato vare sig bevittnat, eller beträtt. Idag ska jag och mina vapenbröder inviga densamma...

nyz:
"...kommer undertecknad att infinna sig i den ombyggda smidjegrav för första ggn sedan... jaa, när var jag dit?"

Jo, det lär ju varit någon gång under fjolårssäsongen. Innan dess var den ej ombyggd ;-)

En journalist skrev om hur det är att vara City fan:
"Being a City supporter in Manchester means accepting minority status-something that breeds argueably the most dedicated and obsessive football supporters in the land."

Om man byter sport och skalar ner folkmassorna och pengarna är det inte för långsökt att dra paraleller till Moras situation i Dalarna. Visa i morgon att Morafans är de mest dedikerade och besatta (galna enkelt uttryckt) i hela Sverige! Gör inte om misstaget från träningsmatchen i våras då vi lät klacken splittras ut över hallen. Upp med halsdukarna, klappa händerna tills skinnet krullar sig och vråla tills stämbanden virar sig likt tandtråd runt tänderna!

Man kan lugnt anta att de blåvita kulturbesudlarna kommer vara legio i vår ishockeyarena i morgon. Låt dom se sig besegrade både på isen och läktaren.

Själv ska jag sitta här framför datorn och öhh...skicka telepatiska hejarop över Nordsjön.

Så, då kunde man ändå inte värja sig... har insett att hockey fortfarande är viktigt. Nästan viktigare än kärleken (hoppas sambon inte tittar in här). I synnerhet matcher med lite nerv - för det lär det vara från alla håll på fredag!

Så till de flestas förtjusning och andras förtret kommer undertecknad att infinna sig i den ombyggda smidjegrav för första ggn sedan... jaa, när var jag dit? Och jo, jag vet - jag yttrade "aldrig mera smidjegrav" och stod vid mitt ord. Menade iofs att jag aldrig skulle se hockey i mora mer, men man är väl inte sämre än att man kan ljuga för sig själv ibland :)

Slinger: han vore perfekt i mora :)

Db_04:" tror de blir Mattias Arnemark från Valbo"

VA?, vem fan är det?, kanske Dan Laabraaaten...

Slinger: tror de blir Mattias Arnemark från Valbo

AH: Då får vi hit Bill Guerin då!

Det blir ingen "bomb". På sin höjd en dragsmällare fast mest troligt ett knallpulverskott...

Dino: Nä...Cleary är nog Modo´s bomb!

« · 576013 · »