Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

« · 576794 · » Till forumet


Sv: Silly Season inför 05/06
Db_04: Vet inte innan jag sett vad Jordan är kapabel till....
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Dino: Jag tror iaf att de lutar åt att Ross & Cleary blir dom som får spela mest av dom 3...
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Db_04: Det är klart att det vore speciellt om gud kommer hit och spelar igen......
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Db_04: Äh. Det är väl bara att få någon av kanadickernaatt bli något annat än Kanadensare. Någon har säkert engelskt, franskt eller italienskt blod i sig.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Tror ju inte Cleary hamnar på läktarn i alla fall och Ross Lupaschuck va ju en bra back i AHL i fjol medans Jordan lirade i ECHL
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Db_04: Hur kan du veta det utan att ha sett honom lira?
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Anders i Budum: föresten har ni väll redan fyllt ICKE-EU kvoten ?

skulle Cleary komma så har ni 3 (4) kanadicker ...Jordan , Ross och Cleary

vilket troligen skulle betyda Jordan på läktarn
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Anders i Budum: vore de så speciellt om de var sant ? :)
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
..eller är det bara ett löst rykte?
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Såg i aftonbladet att Simons har mail kontakt med Cleary? Kan det verkligen vara sant?
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
mattias - 74: Den här diskutionen är så onödig att ta.....vi har nu lika många utlänningar som mora även jag gärna vill räkna Eric Johansson som kanadick :)


Så länge man får ha fritt me utlänningar så kommer dom flesta lagen att köra på de.....

Nu finns de risk att både Mora och Leksand jagar varsin utlänsk lirare till...

Håller med Dino i att man jublar inte mindre för att de är en utlänsk spelare som gör mål.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Metal Guru: Fråga mig inte jag har ingen aning är för trött för att ens orka tänka :)
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
mattias - 74:
vilka skulle ni stoppa in istället?
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Metal Guru:

Ja du det kan man ju inte skriva nu eftersom så skulle bli fallet men Lotvonen är väl en som skall vara kvar samt Bicek kanske Gobolovsky sen vet jag inte
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
visst, mattias - 74:
men ponera att det skulle vara en gräns på 5 ytlänningar iår i ES,

vilka skulle Leksand då plocka bort,
och vilka -svenskar- skulle då ersätta?
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Anders i Budum:

Tycker lagen skall handla så länge det går för så långe det inte finns nån gräns för utlänningar så kommer det se ut så här! TYVÄRR!!!

Kanske vore dags med en gräns på 5 st per lag
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
mattias - 74: Ja, man blir satans less!
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
AH:

Kan lätt bli skitsnack om Leksand och mora skulle gå bra i es nu! om utlänningar hit och dit. Panikvärvningar? b.la b.la
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Db_04:

Precis! Det här snacket om utlänningar är bara löjligt och ännu löjligare blir det i och med att man följer dom regler som finns. Jag tycker till och med att det vore tjänstefel av Simons, Masken, mfl om man inte inom reglernas gränser värvar så bra man kan efter förmåga. Att alla lag sedan kanske drömmer om att kunna hävda sig med egna produkter är ju självklart men detta är affärsverksamhet på hög nivå och ingen korpserie. För Simons del handlar det om att gå en balansgång och han gör det bra. Vi har ju trots allt flera spelare som MIK ser som egna produkter i laget. Mora har faktiskt ett elitserielag och vi har minst sex egna produkter i laget. Granström, Simons, Gudmundsson, Bogg, Skogs, Jakobs. Är inte det fantastiskt? I sthlm eller Göteborg är det väl inget speciellt men i Mora.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Db_04: Och det är väl alla andra välkomna att göra oxå.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
mora1: mm om jag inte minns fel så vill Simons ha en begränsning men så länge de inte finns nån så spelar han efter dom regler som finns
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
För min del får MIK bestå av 100% utlänningar, bara de vinner. Det finns regler, de är samma för alla lag och MIK följer dom. Enkelt.
Nu får man väl sig en liten tjuvsmäll av någon för detta, men det tar jag.
Helt ok med en begränsning, men den finns inte ännu.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Db_04: Jag orkar inte bry mig om det där längre..... Spelar väl för f*n ingen roll vart man är född. Det som betyder nåt är väl ändå den tröja du spela i. Jag jublar iallafall inte mindre för att det är en utlänning som gör mål...
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Anders i Budum: Jag tycker de är lite tjatigt också....tittar man i det nyaste nummret av tidningen hockey så står det på flera ställen om Leksand & Moras utlänningar men samtidigt vore de bra om de blev en begränsning....
5 utlänska spelare vore lagomt.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Dino: Utrag ur Aftonbladet idag:

Mora fortsätter förstärka sin trupp med utlänningar. I går blev kanadensiske forwarden Jordan Krestanovich, 24, klar för klubben.
Krestanovich kommer närmast från spel i ECHL med Pensacola Ice Pilots. Han har gjort 22 matcher med Colorado Avalanche, men har tillbringat den mesta tiden i AHL.

Jordan Krestanovich är 186 centimeter lång och 82 kilo tung, vänsterskytt och en duktig poänggörare. För Mora IK är det den tionde utlänningen som klubben värvat inför den här säsongen.
Lägg därtilll en finländsk tränare i Harri Rindell.

Man blir så less media..de bara fokuserar på utläningar. Kan man inte skriva: Mora fortsätter förstärka sin trupp. Igår blev...osv?
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: A- laget tränar klockan 13.00.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
PixelZorba: Jag har jävligt svårt att tyda dom där istids tabellerna.

Menar dom att det är målvaktsträning för A-laget 10.30-13.00 (jobbigt) eller är det målvaktsträning 10.30 och A-lags träning 13.00?
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Anders i Budum: Lirare rätt igenom....
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Dino: Smoking line?
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Anders i Budum: gå in på morahockey och sen på veckansmatcher och sen på istider och där sår det :P
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Är det någon som har någon aning om vilken tid A-laget har träning i morgon? Vore kul att kolla in Foppas kompis..
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Följande är saxat ur aftonbladets hockeyblogg om Jordan Krestanivich:

"- Han vill få en nytändning i karriären, säger Jan Simons.
Ok.
Säger Simons det så är det väl så.
Och när jag hör mig för om kanadensaren får jag hyfsade lovord.
Han åker skridskor snabbt och är aldrig utvisad - typ.
Sedan gör han poäng - oavsett omgivning."

Det låter inte helt fel!

Kanske återfinns Jordan i toppen av poängligan ändå, vad det lider...
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Ja, eller så placerar vi Elomo där, så får vi en riktig "smokingline"....
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: de är ju en tanke också :)
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Db_04: I min laguppställning har jag tänkt mig honom som en isbrytare för finlirarna Bogg/Johansson :-)
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Dino: Toukko är väll en spelare som troligen blir placerad i nån slags Checkingline.....
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Dino: Kerman har mycket att bevisa ännu men man får ha i bakhuvudet att han varit den som haft mest problem under försäsongen med stukade fötter m.m. Hoppas han kommer igång bättre snart. Idag placerar jag honom utanför laget baserat på det han visat i de matcher jag sett hittills.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Wengi: Det börjar arta sig. Tänk, en fjärdelina med Nilsson- Granis och Kerman.... WOW. Men jag tror nog att Kerman kommer att husera i någon av de tre första linorna......Men det visar väl sig ganska snabbt. Den mest orubbliga kedjan av dessa är enligt mig den med Håkan, Eric och Elomo....
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Mitt tips är som följer.. låt Jensa och Gudmundsson växa till sig i allsvenskan ett år.. simme sitter bra på bänken.. granis ska ha chansen tills en center dyker upp..

Petri Vehanen
Daniel Sperrle

Calle Bergström - Petr Smrek
Marco Tuokko - Håkan Bogg - Eric Johansson

Peter Nolander - Jarno Kultanen
Teemu Elomo - Peter Fabus - Martin Jansson

Thomas Skogs - Ross Lupaschuk
Kenneth Bergqvist - Magnus Sandberg - Jordan Krestanovich

Atvars Tribuntsovs - Pierre Johnsson
Anders Nilsson - Jonathan Granström - Kalle Kerman
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Summering av vad vi har så här långt:

Petri Vehanen
Daniel Sperrle

Calle Bergström - Petr Smrek
Marco Tuokko - Håkan Bogg - Eric Johansson

Peter Nolander - Jarno Kultanen
Teemu Elomo - Peter Fabus - Jordan Krestanovich

Thomas Skogs - Ross Lupaschuk
Kenneth Bergqvist - Magnus Sandberg - Anders Nilsson

Atvars Tribuntsovs - Pierre Johnsson
Martin Jansson - Jonathan Granström - Jens Jakobs

Övriga:
Kalle Kerman , Marcus Eriksson, Martin Gudmundsson, Mikael Simons
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Behös det någon mer spelare i laget eller är det komplett nu?
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
mok:

Precis men en säsong hade Leksand bara svenskar i laget och då räknades tydligen Nielsen dit :)
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
mattias - 74: Jo det laget skulle jag gärna vilja se med :) Nej men utlänningar måste ju till för att spetsa till trupperna men nu tas liksom dussinlirare in utifrån.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Jo det hoppas jag verkligen iaf. Skall bli intressant att följa en hel del lag denna säsongen och se hur det kan då.. många lag som kommer slåss där nere och många som är svåra att tippa.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
mok: Tids nog får vi nog veta det.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson:

Tycker lagen själva har lite ansvar också i den frågan, leksand har ju inte direkt många svenskar heller, minns när klacken sjöng " Svenska Leksand " i ladan!! det kommer aldrig mer upplevas! skulle vilja se det laget i es som bara har svenskar!
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: hehe jo det e ju tydligt :) Återstår bara att se hur det går med all denna mix.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
PixelZorba: Hoppas du har rätt.

Omdömena om honom är ju att han är hårt arbetande med både mod och målsinne. Passar i och med denna beskrivning in mycket bra på den typen av spelare som Harri har sagt sig vilja ha. Väger dock lite lätt med bara 77kg fördelade på 1,85m
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
mok: Borde definitivt sättas en maxgräns men så länge det inte finns någon sådan så tar vi emot dom med öppna armar.
Kommentera

Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Låter bra.. Han kommer att passa perfekt in i laget!
Kommentera

« · 576794 · »