Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: fanns de nå billigt boende i mora under cupen?

Stigsson: okej :) vad äre du jobbar me på matcherna?

Db_04: Mediakuben.

Ska du bara ha boende så har du ett centralt vandrarhem på den här länken.

Bårlänge: nyss kom beskedet att Leksand fick rätt.... förbunden i Finland , Tjeckien & Sverige är alla överens om att Tomas Duba tillhör Leksand och inte Saipa

Det börjar dra ihop sig kring Horcoff-besked - se länk!

Finns hoppet kvar eller...?

Dalmas1: ärligt talat skulle ja inte bli förvånad :)

Db_04: Enligt en snubbe som farsan känner på posten har Mr. Horcoff köpt hus i östnor. Är det bara ett sommarhus, eller är det något i görningen?!

Om nån vill följa fiendelagens fajt så sänds Brynäs - Leksand live på Radio Roslagen....Komentatorn är en riktig tomte som är totalt hockeyokunnig

Db_04: Var har dom hittat dom reportrarna????det värsta jag hört....

Steff: vet inte dom kanske är vana med Norrtälje IK i div 2 :)

Db_04: Sitter Curre Lundmark på dom matcherna?????

Steff: han är där så ofta han kan eftersom Stergel är krasslig.... och den andra kan nada

Jag blir så irriterad på Aftonbladet och Expressen. ALDRIG kan dom skriva nåt positivt om Mora, utan ALLTID är vi sist eller skräller.. *Suck*

wille: Det är något i görningen...I know...

Anders i Budum: de skirver aldrig nått positivt om nått lag som är från något mindre ställe.... Leksand får heller aldrig nått positivt förutom när Per Bjurman skriver

wille:

Hur kan man köpa hus på fel sida bron?, är det ingen som har lärt Horcoff nåt under säsongen i Mora?

;-))

Db_04: Du har så rätt! Detta är så jävla trist.

Slinger: Det beror väl på på vilken sida bron man bor...?

Anders i Budum: ska bli kul å följa er cup på plats :)

Anders i Budum:

Östnor är i detta fall helt fel sida, där bor bara en massa konstiga "människor"!
Stackars familjen Horcoff, dom kommer att bli "dom nya" tills det blir en ny istid!

:-))

Slinger: Nä..möjligen.."där bor giganten"...

Db_04: Ja, jag ska åxå dit å kika!

Slinger: ..å trivs han inte med grannarna är han alltid välkommen till Sollerön!

Anders i Budum: okej :) hoppas de blir mycke folk....blir bra klirr i kassan för er ! skulle va skoj om cupen blev kvar sen....alla andra cuper är så långt bort

Anders i Budum:

Ja, hellre Sold!

Skall förresten ner på ishallen och kolla in Mora-HV i morgon, skall bli helkul!

Db_04: Ja det är skoj att en riktig seriös cup kommer så nära. Det är man inte van vid!

Slinger: Ja, det önskar jag att jag åxå kunde! Du får vifta med STORA MIK flaggan! :)

Slinger: Nu skojar du väl?????

Steff:
Nja, hellre Sold än Östnor, men helst Morkarlby där det finns riktiga rejäla människor!

"Japp, skitlöjliga inlägg men vafan..."

Slinger: Men vilken diskussion ni för! Jag tycker att vi alla bara ska välkomna familjen Horcoff och vara glada att han vill bo (om så bara på sommaren) här i Mora. Spelar roll vart.. Om det nu är sant, man vet aldrig.. Det går ju så många rykten, särskillt om Horcoff. Men hoppas kan man alltid göra! :) Och håll med om att det skulle vara helt otroligt roligt och smickrande om han ville bosätta sig just här, i lilla Sverige, lilla Mora och pyttelilla (men naggande goda) Östnor! :D

Go_Bananas:

Ja Horcoff i östnor, det vore något det. Hursom helst så har då jag inte hört att något lämpligt hus ens varit till salu. Men klart är väl att allt har ett pris. Om detta vore sant skulle jag till 90% säkerhet veta det. Var så säkra.

wille:
Och vem har berättat det för snubben på posten? Är du säker på att det inte är Marian Hossa som köpt hus då?

Ola:

Det var Hossa som berättade det för postnissen...

Slinger:
Mariann Hossa. Ej att förväxla med sin klubbviftande bror.

Metal Guru:

Mariann med 2 n är inte det Marians och Marcels syrra då, hur kan hon veta så mycket om Horcoff och Östnor? :-))

Slinger:
dom kanske dejtar varandra ;->

WarhawK:

Du menar utomäktenskapliga förbindelser, det låter inte bra...

Slinger:
Detta ar det värsta övertrampet hittills i denna gästboken sedan jag klev in som moderator. Om inte du ändrar din attityd mycket snabbt angående vad som är rätsidan eller avigsidan av älven så väntar en LÅÅÅNG avstängning från HS. ;-)

Stigsson:
Nu kan alla drömmare vakna det blir ingen Horcoff för er iaf inte denna säsongen

Stigsson:
Horcoff har skrivit ett 1-årskontrakt, synd!

Stigsson, du blundar för fakta, nu låter du som hockeybasen Englund! ;-)

Slinger: Horcoff borta...fy fan!

..detta trodde jag verkligen inte. Känns helt plötsligt som när man vaknar upp efter att ha druckit 15 starköl och en pava vin...

å en annan sak...hur kan alla dessa trovärdiga rykten uppkomma? Jag menar, det är ju så att hade det bara spekulerats här på HS kan man ju fatta att det kanske inte är så mycket substans i ryktena. MEn när man hört från "det man trodde var säkra källor" samma sak tror man ju att det är klart. Har nån strulat till det på slutet?

Anders i Budum:

Nej det har aldrig vart ett seriöst rykte, som jag försökt skriva här 1½ månad.
Ser framemot många tidiga mornar med canal+ i vinter, fortsatt lycka till i Edmonton Horc!

MrAce: Om inte detta har varit ett seriöst rykte, då vet inte jag vad det är!

Anders i Budum:

Ett seriöst rykte: Nej!
Ett upphausat rykte: Ja!

Anders i Budum:
Masspskykos. Men en upplivande sådan.

Rock on, Shawn. Will always remember you.

Anders i Budum: Jonas Westerling lånas ut till AIK ....Är missnöjd att inte fick en bättre chans

« · 565607 · »