Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Södertälje - Mora 31/1 08

977110 · » Till forumet


Sv: Södertälje - Mora 31/1 08
sold:
Du har redan glömt vad han hette.

Att Nyström trodde på Mora var nog enbart för att de är kompisar.
Kommentera

Sv: Södertälje - Mora 31/1 08
mattias - 74: "å länge Mora hade Alfredsson som tränare" - det måste nog vara någon annan bortglömd Alfredsson, för länge sen.
Kommentera

Sv: Södertälje - Mora 31/1 08
Bissett19:

Daniel Alfredsson ?
Kommentera

Sv: Södertälje - Mora 31/1 08
sold:

Har du glömt eran gamle  coach namn?
Kommentera

Sv: Södertälje - Mora 31/1 08
mattias - 74: Men Nyström har ju alltid varit ett Alfredsson fan i hela sitt liv.Så länge Mora hade Alfredsson som tränare så skulle vi klara oss kvar i ES men när han fick foten så skulle vi åka ur.Snacka om att vända kappan efter vinden.Avundsjuk kanske?????
Kommentera

Sv: Södertälje - Mora 31/1 08
Bonäs norra:

Likadant med Leksand också han trodde inte alls på detta laget inför säsongen men efter malmömatchen så ändrade han sig..
Kommentera

Sv: Södertälje - Mora 31/1 08
Forever MIK: Nyström är en total kappvändare , karn blir nästan löjlig , nyss så tillhörde vi sverigetoppen nu lite senare så är mora inte värt ett skit.
Men det är bra för om Nyström hävdar något så brukar det motsatta hända.
Kommentera

Sv: Södertälje - Mora 31/1 08
Lahti mannen med munnen upp och ner.
Var en bekant till frugan som beskrev Lahti så, tittar man på honom så stämmer det
Kommentera

Sv: Södertälje - Mora 31/1 08
peo m: Ja det är nästan så att man börjar tro på konspirationsteorin.
Kommentera

Sv: Södertälje - Mora 31/1 08
Nu framstår jag naturligtvis som en dålig förlorare men det struntar jag i. SvD tokhyllar Lahti och utropar tom "Bravo!" i dagens tidning för att han var så modig och tog så korrekta utvisningar i går. Borträknat Skogs horribla matchstraff var alltså Mora nästan 25 % mer ojuste än SSK? Nej, nej, nej, Lahti bestal oss på en poäng i går eftersom han var okoncentrerad alternativt lat alternativt bara kass.
Kommentera

Sv: Södertälje - Mora 31/1 08
peo m: Tack, då var jag inte ensam om att upptäcka domarens svagheter.
Kommentera

Sv: Södertälje - Mora 31/1 08
Mycket bra kämpat, mycket bra inställning i Mora och bra spel stora delar av matchen. Känns förbannat surt att inte vi fick extrapinnen. Jag brukar verkligen inte skylla på domaren men Lahti skämde ut sig i dag. Så dålig, okritisk och helt enkelt korkad får man inte vara. Han tar inte sitt jobb på allvar och det fick vi lida för i kväll.
Kommentera

Sv: Södertälje - Mora 31/1 08
Massebros:
Såg matchen på plats och tycker MIK gjorde en mycket bra match, framför allt i andra perioden, där man åkte ifrån ett tröttkört tälje.
Har fått rapporter om att Djoos efter matchen uttryckte missnöje med Lahti och kan bara instämma.
Tycker inte man kan säga att man tappar matchen ikväll - man får helt enkelt inte chansen i slutperioden.
Finns viss risk att man gör en Fosshaug eller Chrunak, om man skulle springa på Lahti på stan.
Kommentera

Sv: Södertälje - Mora 31/1 08
Mora tappar matchen på eget bevåg det är inte första matchen vi tappar kan vi ju påstå, det sker ju match på match. Elitserien är en hög nivå då måste vi ha ledare som är på hög nivå det har vi inte idag! Inte i båset i vart fall. Djoos strategi är att backa hem när vi har 20 kvar, vi tar igen utvisningar i anfalls zonen. Det är för dåligt på den här nivån. Nu känner jag mig inte orolig om vi hamnar i KS vilket jag tror vi gör det är inget som tyder på nåt annat oavsett nyförvärv. Jag har sett LIF i tre matcher på senare tid t ex och man blir inte imponerad där heller precis.
Kommentera

Sv: Södertälje - Mora 31/1 08
horcoff: Lahti-MIK 2-0
Kommentera

Södertälje - Mora 31/1 08
Byter tråd och han heter visst Marco Tuokko
Kommentera

977110 · »