Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Träningsmatcher

Sv: Träningsmatcher
Db_04:

Liknande skydd som Roger Johansson körde med ett tag?

MrAce: nja enda gången ja pysslat me hjälmar var när ja fixa Niklas Erikssons störtbåge (nå slalomskydd som skulle skydda han sarjade käke (under min praktik där 2000-2001 lr om de va 99-00)

Db_04:

Ni verkar vana med hur man skapar sig ett nöje, är det sånt här pyssel ni roar er med varje vår? : )

Slinger: enda chansen att han får en guld hjälm är att han köper en sprayburk guldfärg och sprayar den själv

Db_04: Så het att hjälmen har blivit till guld!

Stigsson: vi få väll se hur het han har varit efter serien är slut

Forever MIK:

Het -> Brännhet -> Brendl ;-)

htikare:
tyckte nylander var helt ok. han har en bra blick för spelet, men om jag ska vara ärlig tyckte jag att han nästan överskattade sin egen talang (med det menar jag att han nästan visade lite div-tendenser på plan), men i en 3e eller 4e lina funkar han nog alldeles utmärkt.

htikare: Ställ frågan när fler är vakna, jag har inge bra koll på honom.

Tången: Hur som helst verkar det underligt att de ska ta ställning till Kurvinen och Back i veckan, när vi har nio backar redan.

hehe, kollade lite statistik. mora har 3e yngsta truppen och bara 2 spelare över 30 år (överlägset minst). Kanske borde införas lite restriktioner för att säkra återväxten inom svensk hockey? ;)

max 25 års medelålder och max 2 spelare över 30?

(obs. detta inlägg är inte seriöst, är bara så trött på alla som skriker efter restriktioner på antalet utlänningar när klubbar fortfarande värvar 30+ åriga svenskar)

horcoff: Jag tror att Tero Määttä har en namne i Finland som är forward, kanske det är förklaringen. Förresten är det någon som vet om MIK behöver fler medhjälpare i organisationen under J-VM?

Mike Skinner: Jag har följt med dåligt på slutet, såg Mik mot KALPA då inte Tero Määttä var med. Har han varit med sedan eller ? Familjedagen var han också borta.???

horcoff: Får man fråga en Mor-karl vad han anser/ansåg om Peter Nylanders kvaliteer när han spelade i Mora senast??
Hans styrka resp. svagheter..vore vänligt
från en Tikare

horcoff:
Ja man börjar ju fundera. Men det är väl kanske bara felskrivet.

Mike Skinner: Nästan så jag var lur på det också.

Tittar man under "Nyheter" till höger under rubriken "Brendl avgjorde för Mora" ser man en spännande grej i målprotokollet. Tero Määttä gjorde tydligen en assist... För JYP!? Hur kommer det sig? Håller vi på att byta finnar?

horcoff:
Det beror helt på hur lång tid spelarna tar på sig anpassa sig till nya tolkningarna det .. kommer säkert bli mycket utvisningar i början men det anser jag det värt för att få till bättre och roligare hockey i det långa loppet .. för det var ju trist se ES förra säsongen med alla hakningar och fasthållningar när man sett NHL matcher där stjärnorna tillåts glänsa med tekniska nummer ju

Ännu hårdare domarregler i år, de kan väl inte förstöra hockeyn; se länk

Step: Hur kommer det sig att Eric Beaudoin är i Mora redan ? För att möta Ryan Jardine ?

Stigsson: Nix, hade jag inte en tanke på vid tillfället, korkad nog.

Stomatol: blir nog fler än han som gapar då :)

Step: Frågade du om hur det blir med Daniel Back också?

Slinger: Ta in Kurvinen så får vi förmodligen ett helt löp på AB:
MORA IK MED 15 UTLÄNNINGAR
BENGT-ÅKE LÄMNAR IN EN PROTEST

Db_04:

Brynäsarna tror man ju bara på om Mora inte spelar i ES.

Step: Kurvinen är då enligt SM-LIIGAN SIIRTOLISTA 2006 kontraktslös

Slinger: Kurvinen är icke aktuell, allt enligt en intervju som jag gjorde på Radiosiljan i morse. Endast ett lån för cupen, men Jan S. har ju en och annan räv bakom örat så vem vet....

Slinger: inte om du ska tro brynäsarna :)

Kurvinen verkar ju göra bra ifrån sig och även Brendl, det ser ju kanon ut inför fortsättningen!

Stigsson: ursäkta 10 menade jag... listan ja såg innehöll FD nr 8

Db_04: Hur kommer du fram till 11?

Stomatol: Där slår du nog huvudet på spiken, Djoos vill ha men chefen snålar.

Stomatol: de lär väll visa sig efter cupen...men 11 backar är nog ingen hit... då lär någon lämna skutan....

Stigsson: Kan det vara så att Djosen vill ha honom men Don säger nej?

Stigsson: Läser man den här artikeln i DD så ser man att du (som vanligt) inte är ute och cyklar när det gäller lån kontra provspel av Kurvinen.

Slinger: Den officiella orsaken till Kurvinens spel är att vi har flera småskador på våra backar (Cedergren ljumskar, Johnsson knä och Skogs halsmandlar) men jag tror att det helt enkelt rör sig om en riktig provspelning.

Slinger: Japp, det är tur att vi har Mora.Vi får ju inte fram några egna spelare...

Gusten: Det har du så rätt i, Luleå tror ju på fullt allvar att MIK är deras utvecklingslag!

Varför har vi en inlånad spelare i Mikko Kurvinen? vi har väl 9 egna backar?

Vad trevligt att Brendl är het, hoppas att det håller i sig!

Gusten: Mora vann Mästarcupen i Mariehamn

Portello: Klart att du som lulesupporter hoppas att Brendl lyckas...ni värvar väl honom till våren ;)

Stigsson:
Tack så mycket, det ska jag göra. Å andra sidan är jag nöjd om det blir iallafall live textuppdatering någonstans, och någon borde väl kunna förbarma sig över oss (blivande) exilmoringar.

Vad träningsmatchen ikväll beträffar så tycker jag fan det ser bra ut. Bara Brendl håller streaken levande till mars :)

Db_04: Tänk jag håller med dej (trodde jag inte)

Stigsson: kasta bort den där RÄMÖ nu så lasse får chansen i alaget :)

Stigsson: Lasse verkar ju ha skött sig bra i målet i vilket fall. En liten besviklse att han gick mållös, men han är ju bara junior. Han får ett par år på sig att mogna :P

Alisandali: Att han skulle få lira ikväll det visste vi sen tidigare men att bli målskytt i sin debut det var väl lite väl långsökt ;-)

Stigsson: Det ser ju lite mera normalt ut , funderadet ett tag på vad eran tredje målis gjorde på plan .

Enligt hockeyligan.se så var det helt felaktiga målskyttar på de två första Moramålen som jag misstänkte. Det ska istället vara 1-1 Pavel Brendl och 2-1 Anders Nilsson.

Stigsson: Verkar som att Brendl öser in poäng så här på försäsongen.Nu återstår detatt se hur det blir när serien startar.
Personligen hoppas jag att han lyckas, alltid kul med sevärda spelare i action.Så länge det inte är mot Luleå :)

11.46 3-1 Pavel Brendl
16.54 4-1 Daniel Back

Matchen slut.

« · 738701 · »