MrAce: nja enda gången ja pysslat me hjälmar var när ja fixa Niklas Erikssons störtbåge (nå slalomskydd som skulle skydda han sarjade käke (under min praktik där 2000-2001 lr om de va 99-00)
htikare: tyckte nylander var helt ok. han har en bra blick för spelet, men om jag ska vara ärlig tyckte jag att han nästan överskattade sin egen talang (med det menar jag att han nästan visade lite div-tendenser på plan), men i en 3e eller 4e lina funkar han nog alldeles utmärkt.
hehe, kollade lite statistik. mora har 3e yngsta truppen och bara 2 spelare över 30 år (överlägset minst). Kanske borde införas lite restriktioner för att säkra återväxten inom svensk hockey? ;)
max 25 års medelålder och max 2 spelare över 30?
(obs. detta inlägg är inte seriöst, är bara så trött på alla som skriker efter restriktioner på antalet utlänningar när klubbar fortfarande värvar 30+ åriga svenskar)
horcoff: Jag tror att Tero Määttä har en namne i Finland som är forward, kanske det är förklaringen. Förresten är det någon som vet om MIK behöver fler medhjälpare i organisationen under J-VM?
Mike Skinner: Jag har följt med dåligt på slutet, såg Mik mot KALPA då inte Tero Määttä var med. Har han varit med sedan eller ? Familjedagen var han också borta.???
horcoff: Får man fråga en Mor-karl vad han anser/ansåg om Peter Nylanders kvaliteer när han spelade i Mora senast?? Hans styrka resp. svagheter..vore vänligt från en Tikare
Tittar man under "Nyheter" till höger under rubriken "Brendl avgjorde för Mora" ser man en spännande grej i målprotokollet. Tero Määttä gjorde tydligen en assist... För JYP!? Hur kommer det sig? Håller vi på att byta finnar?
horcoff: Det beror helt på hur lång tid spelarna tar på sig anpassa sig till nya tolkningarna det .. kommer säkert bli mycket utvisningar i början men det anser jag det värt för att få till bättre och roligare hockey i det långa loppet .. för det var ju trist se ES förra säsongen med alla hakningar och fasthållningar när man sett NHL matcher där stjärnorna tillåts glänsa med tekniska nummer ju
Slinger: Kurvinen är icke aktuell, allt enligt en intervju som jag gjorde på Radiosiljan i morse. Endast ett lån för cupen, men Jan S. har ju en och annan räv bakom örat så vem vet....
Slinger: Den officiella orsaken till Kurvinens spel är att vi har flera småskador på våra backar (Cedergren ljumskar, Johnsson knä och Skogs halsmandlar) men jag tror att det helt enkelt rör sig om en riktig provspelning.
Stigsson: Tack så mycket, det ska jag göra. Å andra sidan är jag nöjd om det blir iallafall live textuppdatering någonstans, och någon borde väl kunna förbarma sig över oss (blivande) exilmoringar.
Vad träningsmatchen ikväll beträffar så tycker jag fan det ser bra ut. Bara Brendl håller streaken levande till mars :)
Stigsson: Lasse verkar ju ha skött sig bra i målet i vilket fall. En liten besviklse att han gick mållös, men han är ju bara junior. Han får ett par år på sig att mogna :P
Enligt hockeyligan.se så var det helt felaktiga målskyttar på de två första Moramålen som jag misstänkte. Det ska istället vara 1-1 Pavel Brendl och 2-1 Anders Nilsson.
Stigsson: Verkar som att Brendl öser in poäng så här på försäsongen.Nu återstår detatt se hur det blir när serien startar. Personligen hoppas jag att han lyckas, alltid kul med sevärda spelare i action.Så länge det inte är mot Luleå :)
Liknande skydd som Roger Johansson körde med ett tag?