Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
Stigsson: Ja, jag har hört något om att han ville spela i Luleå tillsammans med hans kompis J.Obsut denna säsongen. Tänk hur roligt det då hade varit om Mora ger Obsut ett kontraktsförslag. Men han kanskre redan har ett längre kontrakt med Luleå.
Lite smått roligt hade det ändå vart :)

RQT: Jag har hört att Luleå visade intresse för Smrek tidigare men att detta intresse nu har svalnat betydligt. Vi får väl snart se om det stämmer.

Nr19: Ja, och det känns nästan livsviktigt. Vet inte varför. Simons nämner ju att Smrek-ryktena också verkar vara tagna lite ur luften.

Den som lever får se :)

RQT: i alla fall Johansson

williamthekid: Sperrle är min favorit.
Det han har emot sig är hans storlek.
Det hade varit bättre om man inte fick flytta på målvakterna i Elitserien,
eller skuta när de saknar hjälm.

Vehanen kan vara riktigt bra, och riktigt dålig.
Har sett honom göra för många tavlor i vinter.

Det börjar se allt ljusare ut angående E.Johansson och P.Smrek (se länk)

Dino: Nää inte ja heller, om vehanen arbetar mer på jämnheten, han måste bli jämnare om de ska vara värt att satsa på, där tycker ja att sperrle är något bättre, men visst ja har inte nått emot att se vehanen vakta kassen i år.

williamthekid: Jag ser inget fel i att ha Vehanen kvar......

LA Kings: Man kan ju ana om var vad sympatierna ligger angående målvaktsfrågan, hos rindell kommer sannolikt vehanen bli förste målvakt om han får som han vill...

Fortsätter diskussionen ang. att Dalademokraten skriver att fler namn är klara än dom som vi har skrivit i vår lista.
Enligt denna artikel i dagens DD så står Andre Hult som under kontrakt för ytterligare ett år. Däremot inget om Micke Simons igen. Vi får nog anta nu att detta är sant och släppa våra uppgifter från förra säsongen om att han ska ha ett år kvar på sitt kontrakt.

Stigsson: Määttä låter definitivt som en stabil värvning. Och Rindell verkar mycket nöjd och det känns lovande. :)

Jan Houkko kan vara på väg till Mora IK enligt en källa efter SSk degradering.

Nr19: Jens Jakobs då? Hur gick det för honom i Almtuna?

Stigsson: Jesper Olsson kanske ? Lasse Johansson?

Dino: Det kan vara nån siffra som dom hört idag på PK och klubben kanske syftar på nån junior som vi inte har riktig koll på. Hult och ??

Stigsson: På DD:s sida står det att MIK har 14 spelare under kontrakt, men i din sammanställning har du bara 12.... Vet du vilka som är nummer 13 & 14?

För alla er som missade dagens presskonferens så kan vi berätta att Mora idag presenterat årets första nyförvärv. Tero Määttä 24 årig back från Espoo Blues med 4 A-landskamper för Finland. 188 cm/100kg. Beskrivs som en fysiskt spelande back av Harri Rindell. Kontraktet är skrivet på 2 år.

Laget så långt

M1
M2

B1 – B2
F1 – C1 – Kenneth Bergkvist

Jarno Kultanen – Thomas Skogs
Marko Tuokko – Eric Beaudoin – Teemu Elomo

Tero Määttä – B6
Martin Jansson – C3 – Jonathan Granström

B7 – B8
Anders Nilsson – Anders Bastiansen – Mikael Simons

SIVASN: NHL kan ta spelare fram till och med 15/6.

Stigsson: Nä de ryktades ju att han skulle till NHL så då tänkte jag att han inte hade nå kontrakt

SIVASN: Man kan inte värva spelare som har kontrakt det gäller bara sånna som är utan kontrakt.

Karol Krizan kan det va nåt om inte dom gammla målvakterna ska va kvar men han kanske e för dyr för Simons

MIK 7-1: I år hade då inte Skrbek några skadeproblem.Han missade en match.Varför kommer jag inte ihåg.

Portello: Tja, vi får väll se om han spelar hela kommande säsong.

Det ska bli intressant att se vilken klubb Smrek väljer.
Med lite tur vet vi det kanske imorgon.

MIK 7-1: Ja du, ingen aning.Vi får nog fråga Skrbek om det.

Portello: Men visst är det lustigt, plötsligt håller han ihop hela säsonger.
Var han dåligt tränad kanske?

Portello:
Jag pratar om Lasse Björn, Rolle Stoltz och Pavel Skrbek. 

Metal Guru: Gammal?Pratar du om Olausson eller Sjödin nu?

MIK 7-1:
Skrbek återvände för att han fick ett treårskontrakt med Luleå, vilket kan vara vanskligt med en gammal man. Det fick han inte av Janne.

Förmodligen fick han en något vidare månatlig peng också.

Portello: Det kan stämma, men de blev väll inte mindre intressanta när ni fick se hur de fungerade i Elitserien.

Jag blev lite förvånad att Skrbek återvände, men han trivdes väll bra hos er.

Portello:
Men vi gjorde folk av den 'skadebenägne' Skrbek som ni inte ville ha.

MIK 7-1: Både Smrek och Kerman var tydligen Luleå intresserade inför denna säsongen Men det Mora för dom istället.När det gäller Skrbek, så hade han varit hos oss före Mora-utflykten.
Tero där i mot, honom får ni äran övetr ha "hittat".

Portello: Med tanke på hur intresserade ni är, av spelarna som vi har lyft fram, så har du nog rätt.

Portello:
Kan inte Luleå bryta dem ändå? 

MIK 7-1: Ser att ni i år har börjat skriva längre kontrakt än på ett år.Tror det är rätt väg att gå.

Ola: Tog mig friheten att uppdatera din lista:
Daniel Sperrle
Pierre Jonsson
Peter Smrek rykte: Luleå eller tyskaligan
Ross Lupaschuk
Jarno Kultanen förlängt
Tomas Skogs förlängt
Håkan Bogg
Anders Bastiansen förlängt
Marco Tuokko förlängt
Eric Johansson
Kalle Kerman Luleå
Jonathan Granström förlängt
Eric Beaudoin förlängt
Kenneth Bergqvist förlängt
Teemu Elomo förlängt
Martin Jansson förlängt
Mikael Simons
Anders Nilsson förlängt
Marcus Eriksson
Jonas Westerling AIK

Slinger:
Listans moderatorer har redan avgjort var skåpet ska stå. 

1) Stigsson skapade 'skitsnack'-tråden, och är därmed sanktionerad från moderator-håll.

2) De som vill ha en högre ratio på hockeyrelaterat/icke hockeyrelaterat är hur välkomna som helst att skriva inlägg som är så upphetsande att vi andra hänger på för fulla muggar. Fram till att sådana inlägg kommer, ser vi det som ett tyst medgivande att också skitsnack'-tråden fyller ett syfte.

Knogen:
Jag håller med dig Knogen, när det kommer viktiga nyheter så kommer dessa att diskuteras i vanlig ordning, fram till dess så är lite "off topic" snack ett bra sätt att hålla intresset uppe och skrivfingrarna varma samt att det är ett perfekt sätt att lära känna varandra!

Om det nu bara skall diskuteras hockey så är det upp till listans moderatorer att avgöra detta!

Anders i Budum:
Tycker du att det händer så mycket här nu i off season-tider att det absolut inte går att dryfta andra frågor?

Inlägg som dina tycker jag bara är så fruktansvärt tråkiga, och dessutom onödiga. Skapar bara tråkiga vibbar.

Jag hoppas verkligen att de som emellanåt vill prata om något annat än ishockey fortsätter med det. Åtminstone jag finner det ganska roande. Och jag verkar knappast vara ensam.

dölfors: Ja jag håller med. Skitsnack som inte tillhör hockeyn kan man prata om nån annanstans än på ett hockey forum. Skippa den tråden tack!

Tycker det är dåligt med rykten å påskrifter ?

Satan i gatan vilket tifo i Barcelona. Något för drakarna till nästa säsong! :D Shit!

Dino: eller #19 nr19 ;)

dölfors: Eller #19 Pavasson......:)

Stigsson: vet vilket du tänker på :) dom kan väll ge han nått uppdrag inom klubben å låta han få matchträning i Leksand eller NP Rams :)

Nr19: Nja jag skulle nog (nästan) kunna sträcka mig till en hedrande plats i arenan bara för ett enda mål i karriären! ;-)

Dino: haha

dölfors: Det skulle vara #19 Grötting då möjligen.....

Nr19: haha nej det var mest menat som ett skämt =)

dölfors: så betydande har han väll ändå inte vart så ni ska hänga upp nr 19 i taket även om det är ett fint nummer :)

Om klubben tror att man kan hitta en bättre spelare än Mackan för samma slantar så sitter väl han löst, men jag tror inte att det är så jäkla enkelt att byta en människa mot en annan. Jämför med din egen arbetsplats. Jag tycker man ska hålla hårt i den gamla kärntruppen och bara skaffa nya spelare om man har stark anledning att tro att dom är bättre. Det finns ingen anledning att ödsla tid på att hitta nya killar för tredje- och fjärdeformationerna. Dessutom vet man inte om vi har fler "late bloomers" i laget.

« · 702994 · »