Tomas Kurka, Kurka på Järna-mål betyder;Har man kurkat då har man tagit totalt slut !?!?...kanske det är samma på svenska å Moramål ? Ibland är man inte säker på dialekten heller. Länk till profilen:
Jag tror och hoppas att Wessner i MIK skulle lugna ner sig lite och ta mindre utvisningar. Inget ont om Bofors men deras spelstil är på gott och ont väldigt tuff. Kanske skulle han kunna få en lite annorlunda roll i MIK?
mattias - 74: Hur än det är så vill jag se att Smrek ritar en kråka hos Don Simons. Angående dumma utvisningar, lite orolig om det blir Wessner..eller han kanske skärper till sig lite i ES
m o r a: Jasså, ska han till Ryssland. Jag hade väl lite större förväntningar på honom. Tycker att han varit alldeles för ojämn. Dock kanske han har mer att ge till nästa säsong, men det får vi väl kanske aldrig veta då.
horcoff: Ja vem vet....Händer det saker imorgon eller? Vad jag hört så borde Danielsson ha fått en chans redan iår, han hade väl petat i allafall Calle..... ska bli spännande att följa honom oxå....
Dino: Bastiansen kommer säkert höja sig. Någon som hört något om juniorerna; Danielsson och Cedergren, det kan ju vara dags att de får pröva på, eller ? I morrn kanske vi vet.
RQT: Jo, man hade nog hoppats på fler än 19 poäng av #49. Dock tyckte jag han blev bättre och bättre ju längre säsongen gick. I början spelade väl #49 med firma Fabus/Krestanovich om jag inte minns helt fel? Då åkte han väl mest runt och gled ikapp med dem två. Jag tror absolut han gör fler än 19 poäng nästa säsong.
RQT: Jo Elomo har ju onekligen en hel del kvar att bevisa......Jag tror också att han har en hel del inom sig, som Harri känner till från Finland, för annars hade han väl inte varit kvar.....Eller?
LA Kings: Sorry, läste inte om Bruun förrän efteråt. Då lutar det väl snarare åt en eller ingen back alls till (beroende på om Smrek stannar eller inte)?
sold: Stabilt! Trevligt med både Boggs och Simmes påskrifter.
Vad kan återstå av nyförvärv? *En målspottande forward? (Eller blir den eventuelle Wessner siste anfallare?) *En eller möjligen två backar varav en för förstafemman? (Beroende på om Smrek stannar eller inte) *En eller två målvakter. (Beroende på om Vehanen stannar).
MIK 7-1: inget ont om mackan så men han platsar ju inte ens längre... och är 30 bast... äre inte bättre att nån junior tar hans plats??? han har gjort en hel del för er klubb men ja tycker som ja ofta säger om leksands spelare också att man ska inte ha kontrakt på gamla meriter.